Äidilläni todettiin syöpä:((

Mullekin pelkkä sana syöpä on pelottava ja ahdistava. Oli jo ennen kuin iskällä todettiin nielurisasyöpä 1,5 vuotta sitten.

Hirveästi voimia sinulle ja äidillesi! Meillä aika on loppumassa, isin hoidot on lopetettu tuloksittomina. Isä täytti juuri 55v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Mullekin pelkkä sana syöpä on pelottava ja ahdistava. Oli jo ennen kuin iskällä todettiin nielurisasyöpä 1,5 vuotta sitten.

Hirveästi voimia sinulle ja äidillesi! Meillä aika on loppumassa, isin hoidot on lopetettu tuloksittomina. Isä täytti juuri 55v.
voi ei, olen todella pahoillani isäsi ja kaikkien läheisten puolesta! :( :(
se sattuu niin mutta pakko on sopeutua :( se menettämisen pelko on hirveä :'(
uskoa selviämiseen viimeiseen asti!
 
vieras
Ensinnäkin voimia äidillesi ja kaikille teille läheisille! Muistakaa kuitenkin olla heittämättä sitä kirvestä kaivoon ja ajatelkaa vain sitä, että tästä selvitään.

Miehelläni todettiin imusolmukesyöpä, hodgkinin tauti, kaksi vuotta sitten maaliskuussa. Häneltä poistettiin ensin perna (siellä oli kasvain). Sen jälkeen piti saada 8kk sytoja, mutta aika kutistui lopulta kuuteen kuukauteen, koska syöpä talttuikin helpommin kuin aluksi oletettiin. Sai sytoja joka toinen keskiviikkona kolmen tunnin ajan tipalla. Muuten oli ihan kotona ja hyvässä kunnossa. Pari päivää sytojen jälkeen nukkui, mutta muuten elettiin ns. normaalia lapsiperheen arkea. Minä olin kotona hoitovapaalla ja mies sitten sairaslomalla. Lapset olivat taudin toteamishetkellä 2v9kk ja 9kk ikäiset.

Nyt mies on terve ja täysin luomusti ensimmäisestä kierrosta alkunsa saanut kolmas lapsemme on tänään tasan 3kk ikäinen. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:
Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti:
:hug: itse tiedän miltä tuntuu..viime kesänä mun äidillä todettiin levinnyt munasarjasyöpä :'(
voi ei, otan osaa :( :hug:
miten äidillesi kävi, jos saa kysyä? :|


leikattiin mutta kaikkea kasvustoa ei saatu pois koska oli vaikeassa paikassa.12 hoitoa takana ja nyt tauko.veriarvot onneks hyvät ja muutkin.tt kuvaus on enskuus ja kattoo onko hoidot auttaneet.mitä ne ei 6 hoidon jälkeen olleet.tauti on kuulemma ns remissiossa eli pysähdyksissä.hyvä edes niin. äiti on onneks saanu elämäniloa takas mikä on tosi ihanaa. ihan kamalaa ollu itellekki..3v sitten veljeni kuoli äkillisesti joten ollut raskasta aikaa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:
Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti:
:hug: itse tiedän miltä tuntuu..viime kesänä mun äidillä todettiin levinnyt munasarjasyöpä :'(
voi ei, otan osaa :( :hug:
miten äidillesi kävi, jos saa kysyä? :|


leikattiin mutta kaikkea kasvustoa ei saatu pois koska oli vaikeassa paikassa.12 hoitoa takana ja nyt tauko.veriarvot onneks hyvät ja muutkin.tt kuvaus on enskuus ja kattoo onko hoidot auttaneet.mitä ne ei 6 hoidon jälkeen olleet.tauti on kuulemma ns remissiossa eli pysähdyksissä.hyvä edes niin. äiti on onneks saanu elämäniloa takas mikä on tosi ihanaa. ihan kamalaa ollu itellekki..3v sitten veljeni kuoli äkillisesti joten ollut raskasta aikaa :(
kylläpä sinulla on ollut surua! :hug:
äidin maha ultrattiin eikä ainakaan siinä näkynyt mitään (tosin ei näkynyt selvästi tämäkään kasvain), verenvirtaus oli munuaisissa hyvä.
eikä tähystyksessä muualla näkynyt kasvaimia.

tosin joutuvat vielä ottamaan munuaisesta vielä koepalan ja sanoivat että tuo kyhmyruusu johtuu munuaisten huonosta toiminnasta :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ensinnäkin voimia äidillesi ja kaikille teille läheisille! Muistakaa kuitenkin olla heittämättä sitä kirvestä kaivoon ja ajatelkaa vain sitä, että tästä selvitään.

Miehelläni todettiin imusolmukesyöpä, hodgkinin tauti, kaksi vuotta sitten maaliskuussa. Häneltä poistettiin ensin perna (siellä oli kasvain). Sen jälkeen piti saada 8kk sytoja, mutta aika kutistui lopulta kuuteen kuukauteen, koska syöpä talttuikin helpommin kuin aluksi oletettiin. Sai sytoja joka toinen keskiviikkona kolmen tunnin ajan tipalla. Muuten oli ihan kotona ja hyvässä kunnossa. Pari päivää sytojen jälkeen nukkui, mutta muuten elettiin ns. normaalia lapsiperheen arkea. Minä olin kotona hoitovapaalla ja mies sitten sairaslomalla. Lapset olivat taudin toteamishetkellä 2v9kk ja 9kk ikäiset.

Nyt mies on terve ja täysin luomusti ensimmäisestä kierrosta alkunsa saanut kolmas lapsemme on tänään tasan 3kk ikäinen. :)
olipa ihana lukea tämä, onnellinen loppu! :)
kaikkea hyvää teidän perheelle!
 
MariElla
Hei ja voimia teidän perheelle!
Mun miehen isällä todettiin vatsasyöpä 6v sitten. Parani siitä ja joutuu käyttämään joitain vatsahappolääkkeitä, mut muuten täysin terve. Tarkemmin en osaa sanoa mitä kaikkea siinä tehtiin mutta halusin vain kertoa, että vatsasyövästä voi parantua.
 
vieras
multa tuli itku. minun samanikäisellä äidillä epäiltiin vuosi sitten syöpää ja se oli jotain ihan kamalaa. oma äiti on niin hurjan rakas että mun maailma hajoaa jos hälle tapahtuu jotain.voin kuvitella tunteesi. *lämmin halaus*
 
:hug: :hug:
Olen itse töissä syöpätautien klinikalla ja muista, että aina on toivoa. Vaikkei tauti aina parantuisikaan, niin lääkkeillä ja hoidolla voidaan saada monta vuotta lisää elinaikaa ja onnellista aikaa. :heart:
 
viekku
:hug: :hug:

mimmonen se on se tein usko? onko siitä mitään lohtua tälläisen vaikean sairauden kanssa eläessä? meinaan vaan et mulla on juuri usko ollu se minkä avula olen jaksanu isän vaikean sydänsairaudeen.
 
:hug: ..tiedän tunteen.. syövästä kuulemisen..miulla isällä oli haima syöpä..arvattiin isän tilanne ennen isää kun oli pitkään sairas ja lopussaan alko9i laihtuminen ja muut oireet niin selvästi näkymään..

perjantaina 4.7 tulee kolme vuotta siitä kun isä kuoli..

isällä syöpä oli kiinni sisäelimissä jo niin että sitä ei voinut enää leikata.

toivon että äitisi selviäisi... :hug: ...ja pyydä tukea itsellesi ja muille perheen jäsenille..mitään ei tarvitse murehtia yksin :hug:
 
:hug: paljon voimia!

Me kamppailteen viime vuosi miehen imusolmukesyövän kanssa.. todettiin huhtikuussa, ja siitä alkoi sytostaattihoidot, jotka kesti loka-marraskuulle. kahden viikon välein annettiin lääke.
mies oli tosi hyvä kuntoinen saatuaan ensimmäisen hoitonsa, ja jo kesäkuussa pääsi lääkärin luvalla töihin. me päätettiin syövästä kuultua, että tästä selvitään! ja niin selvittiin! tällä hetkellä mies käy 3kk välein kontrolleissa, ja tähän asti kaikki on ollut hyvin! elokuun alussa seuraavan kerran kontrolli ja toivon, että kaikki edelleen hyvin!

 

Yhteistyössä