äiti ei uskalla komentaa/pitää kuria

  • Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti
argh
Mietin vaan että mistä vois johtua et ystäväni ei selvästikään uskalla komentaa lastaan? 2v. poikaa... on niiin vilkas ja raju leikeissä sun muuta... sitte tuntuu et kun ollaan kylässä ja poika tekee tuhmaa ni ei osata/uskalleta komentaa. on vaan sellasta lässynlässynlää....ja annetaa periks lapselle jos ei tottele ko kiltisti sanotaa KERRAN.... sit pitää ite sanoa ko hyppii päälle ja puree/raapii.... ARGH! en ymmärrä...

kunhan piti purnata tänne =)
 
Mulle tulee mieleen sellanen selitys että voisko johtua siitä että hän tahtoo säilyttää jonkinlaisen "vierailurauhan" eikä siksi halua pitää kuria lapselleen? Itse nimittäin olen joskus toiminut näin :ashamed: Esim. kun meillä oli vieraita ja yliväsyneellä taaperolla kauhea show päällä niin kahvipöydässä sanoin että saa valita yhden keksin itselleen, ja lapsi nappasikin kaksi, niin en ollut huomaavinaankaan koko juttua koska tiesin että jos alan huomauttamaan asiasta ja vaadin ylimääräisen keksin takaisin niin siitä seuraa väsyneen lapsen kanssa sellainen kinastelu että kauan odotettujen vieraiden kanssa juttelu ja kahvittelu jää sit multa kokonaan pois. Tietenkään tuo ei ole hyväksyttävää ja varsinkin jos kyse on raapimisesta tai muusta kiusanteosta niin asiaan pitäisi puuttua heti oikeasti eikä vaan tavan vuoksi lässyttämällä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Miks et kysy kaverilta että eikö uskalla pistää lasta aisoihin? =) Tai pikemminkin niin että kun hänen muksu hyppii ja raapii niin sanot että komennatko poikaas vai ärähdänkö minä? B)
no vissiin ens kerran teen näin.... TODELLA rasittavaa.. omalta lapselta en kyllä kattois tuollasta käytöstä vieraita, tai ketään kohtaan... ymmärrän jos on vilkas tai käy ylikierroksilla mut toisten satuttaminen on ehdoton EI....
 
apsu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Miks et kysy kaverilta että eikö uskalla pistää lasta aisoihin? =) Tai pikemminkin niin että kun hänen muksu hyppii ja raapii niin sanot että komennatko poikaas vai ärähdänkö minä? B)
no vissiin ens kerran teen näin.... TODELLA rasittavaa.. omalta lapselta en kyllä kattois tuollasta käytöstä vieraita, tai ketään kohtaan... ymmärrän jos on vilkas tai käy ylikierroksilla mut toisten satuttaminen on ehdoton EI....
niinpä, SATUTTAMISTA ei saa hyväksyä missään olosuhteissa!!
 
Jep
Näitä riittää. Itse en aina jaksa mennä ystävälleni kylään, koska hänen lapsensa saa hyppiä minun päällä, repiä, läpsiä, sekä tehdä tätä kaikkea myös vauvalleni. Äiti on vaan sanonut, että hänestä on mukavaa, kun ei tarvitse huolehtia, koska minä osaan myös sanoa lapselle, jos en hänen käytöstään siedä. Pitäisi varmaan kertoa äidille, että en HALUA olla se, joka hänen lastaan komentaa. Vaikka sen pystynkin tekemään, mielestäni se olisi pääasiallisesti äidin homma noissa tilanteissa. Onhan se jotenkin outoa, että lapsi painaa minun vauvan nenää lyttyyn kovakouraisesti (kerkesi tehdä näin, kun luulin hänen menevän silittämään ) ja nauraa p.skaisesti, minä torun lasta ja kerron, että vauvan sattuu, ja äiti ei sano mitään, vaikka on vieressä. Minusta hän ikään kuin antaa lapselle luvan toimia niin. Sillä hiljaisuudellaan. Vaikka minä olenkin jo torunut, niin mielestäni äidinkin olisi syytä sanoa, jotta poika tietää hänenkin olevan sitä mieltä.
 

Yhteistyössä