Äitipuoli ahdingossa

  • Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti
Bbiersss
[QUOTE="Maarikka";30567714]Mitä sä nyt oikein sekoilet? En mä ole mistään huoltojärjestelyistä kirjoittanut vaan kommentoin vain sitä, että kyllä on yh:nakin varaa opiskella.[/QUOTE]

Yh - yksinhuoltaja. Eikös yksinhuoltajuudessa ole kyse huoltojärjestelystä vai mistä sinun mielestäsi.
 
"Maarikka"
Yh - yksinhuoltaja. Eikös yksinhuoltajuudessa ole kyse huoltojärjestelystä vai mistä sinun mielestäsi.
Yksinhuoltaja tai yhteishuoltaja niin samat tuet tulee silti jos on opiskelija. En voi mitään jos sä olet noin vajaalla käyvä, että tartuit siihen epäoleelliseen etkä huomioi oleellista. Mä en ole mistään huoltojärjestelyistä kirjoittanut mitään vaan siitä, että on varaa opiskella.
 
Bbierass
[QUOTE="Maarikka";30567743]Yksinhuoltaja tai yhteishuoltaja niin samat tuet tulee silti jos on opiskelija. En voi mitään jos sä olet noin vajaalla käyvä, että tartuit siihen epäoleelliseen etkä huomioi oleellista. Mä en ole mistään huoltojärjestelyistä kirjoittanut mitään vaan siitä, että on varaa opiskella.[/QUOTE]

No jotenkin se näytti siihen yh-lyhenteeseen liittyvän. Jostain syystä se piti mainita, vaikka kai kaikki vanhemmat on yksinhuoltajia tai yhteishuoltajia. Ei sitä tarvi kai erikseen mainita, jos on yhteishuolto. Yh viittaa yksinhuoltajuuteen.
 
"Maarikka"
No jotenkin se näytti siihen yh-lyhenteeseen liittyvän. Jostain syystä se piti mainita, vaikka kai kaikki vanhemmat on yksinhuoltajia tai yhteishuoltajia. Ei sitä tarvi kai erikseen mainita, jos on yhteishuolto. Yh viittaa yksinhuoltajuuteen.
Ikävää, että sulla heittää iso ratas noin pahasti tyhjää ettet ymmärrä mitä tuolle eräälle äidille kommentoin opiskelusta. Jatka toki.
 
Bbierass
[QUOTE="Maarikka";30567766]Ikävää, että sulla heittää iso ratas noin pahasti tyhjää ettet ymmärrä mitä tuolle eräälle äidille kommentoin opiskelusta. Jatka toki.[/QUOTE]

Harmi että sun pitää kirjoittaa asioista, joista et itsekään tajua, ja harmi että pitää ruikuttaa yksinhuoltajuudesta tietämättä edes mitä se tarkoittaa.
 
"Maarikka"
Harmi että sun pitää kirjoittaa asioista, joista et itsekään tajua, ja harmi että pitää ruikuttaa yksinhuoltajuudesta tietämättä edes mitä se tarkoittaa.
Et ole tosissasi. Mä olen nyt kommentoinut sitä, että on varaa opiskella. Ne tuet on täysin samat on sitten yksinhuoltaja tai ei. Jos lapsi on tuolla äidillä kirjoilla, niin hän saa täysin samat tuet kuin mitä saisi yksinhuoltajaäiti. Eikä me edes tiedetä mikä on huoltomuoto tuossa tapauksessa.

Älä nyt viitsi tehdä itsestäsi enää typerämpää. Tiedät kyllä varmasti sen, että monella on tapana puhua yh:na niistä joilla lapsi on kirjoilla on se huoltomuoto mikä tahansa. Eikä mun vastauksessa tuolle äidille ollut edes kyse huoltajuudesta vaan siitä, että on varaa opiskella tukien varassa. Etkö nyt millään tajua? No et tietenkään joten annan tuollaisen tollon olla.

Kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia pätee kyllä sun kohdalla todella loistavasti vaikka yritätkin tehdä musta tyhmää. Sä kompastuit jo ensimmäisessä kommentissa mulle vaikka kuvittelit olevasi fiksu ja näpäyttäväsi mua. Huvittavaa kyllä. :D
 
Bbierass
[QUOTE="Maarikka";30567813]Et ole tosissasi. Mä olen nyt kommentoinut sitä, että on varaa opiskella. Ne tuet on täysin samat on sitten yksinhuoltaja tai ei. Jos lapsi on tuolla äidillä kirjoilla, niin hän saa täysin samat tuet kuin mitä saisi yksinhuoltajaäiti. Eikä me edes tiedetä mikä on huoltomuoto tuossa tapauksessa.

Älä nyt viitsi tehdä itsestäsi enää typerämpää. Tiedät kyllä varmasti sen, että monella on tapana puhua yh:na niistä joilla lapsi on kirjoilla on se huoltomuoto mikä tahansa. Eikä mun vastauksessa tuolle äidille ollut edes kyse huoltajuudesta vaan siitä, että on varaa opiskella tukien varassa. Etkö nyt millään tajua? No et tietenkään joten annan tuollaisen tollon olla.

Kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia pätee kyllä sun kohdalla todella loistavasti vaikka yritätkin tehdä musta tyhmää. Sä kompastuit jo ensimmäisessä kommentissa mulle vaikka kuvittelit olevasi fiksu ja näpäyttäväsi mua. Huvittavaa kyllä. :D[/QUOTE]

Okei, elikkä kun olet väärässä tai ilmaissut itsesi virheellisesti, niin alat haukkua muita tyhmiksi tolloiksi ja sitten ilkkumaan että ai kun huvittavaa Et varmaan edes huomannut pätiessäsi, että ketjussa oli kyse äitipuolen vähäisten rahojen menemisestä lapsipuolen elatusmenoihin isän sairastuttua.
 
eräss
[QUOTE="Maarikka";30567661]Miten niin ei ole varaa? Kyllä mä opiskelin yhden lapsen yh:na itselleni ammatin.[/QUOTE]

Itse opiskelin kahden lapsen yh:na itselleni kaksi ammattia ja osan aikaa kävin töissä ja opiskelin yhtäaikaa. Asenne ratkaisee.
 
"a p"
Okei, elikkä kun olet väärässä tai ilmaissut itsesi virheellisesti, niin alat haukkua muita tyhmiksi tolloiksi ja sitten ilkkumaan että ai kun huvittavaa Et varmaan edes huomannut pätiessäsi, että ketjussa oli kyse äitipuolen vähäisten rahojen menemisestä lapsipuolen elatusmenoihin isän sairastuttua.
Sen verran vielä vastaan sulle, että en mä vastannut ap:lle vaan tuolle eräälle äidille joka oli sun mielestä nyt sitten typerä kun kommentoi omaa asiaansa eikä ap:n asiaa. :( Kun tämähän oli palstahistorian ensimmäinen kerta kun ketju alkaa rönsyilemään. :D Mä en ole ollut muuten missään väärässä, sä kyllä olet ollut melkoinen taukki kun et ymmärrä mitä asiaa mä tuolle äidille kommentoin. :D
 
"Maarikka"
Alkuperäinen kirjoittaja eräss;30567844:
Itse opiskelin kahden lapsen yh:na itselleni kaksi ammattia ja osan aikaa kävin töissä ja opiskelin yhtäaikaa. Asenne ratkaisee.
Kyllä oma asenne ratkaisee. On täysin mahdollista opiskella vaikka onkin lapsi/a elätettävänä.
 
Ryhdistäydy ja puhu miehesi kanssa. Kyllä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää että ei voi syödä enempää kuin tienaa. Tehkää laskelmat paljonko hänellä menee lapseen nyt rahaa ja paljonko HÄNELLÄ on varaa. Sitten sopimaan uudet elarit. Ei sun tarvitse elättää toisen lasta vaikka olisi kuinka ihana.
 
"Kaarina"
Okei, elikkä kun olet väärässä tai ilmaissut itsesi virheellisesti, niin alat haukkua muita tyhmiksi tolloiksi ja sitten ilkkumaan että ai kun huvittavaa Et varmaan edes huomannut pätiessäsi, että ketjussa oli kyse äitipuolen vähäisten rahojen menemisestä lapsipuolen elatusmenoihin isän sairastuttua.
Hei lopeta nyt jo. Sä itse alunperin et tajunnut mitä Maarikka kirjoitti vaan aloit jankkaamaan jotakin epäoleellista. Kyllä pitäisi normaalilla järjellä varustetun ihmisen tajuta, että Maarikka tarkoitti sitä että tukien varassa pystyy opiskelemaan. Eihän siitä huoltajuudesta puhuttu mitään. Sä itse takerruit kahden kirjaimen yhdistelmään vaikka se ei ollut lainkaan se oleellisin asia.
 
"Maarikka"
[QUOTE="Kaarina";30567873]Hei lopeta nyt jo. Sä itse alunperin et tajunnut mitä Maarikka kirjoitti vaan aloit jankkaamaan jotakin epäoleellista. Kyllä pitäisi normaalilla järjellä varustetun ihmisen tajuta, että Maarikka tarkoitti sitä että tukien varassa pystyy opiskelemaan. Eihän siitä huoltajuudesta puhuttu mitään. Sä itse takerruit kahden kirjaimen yhdistelmään vaikka se ei ollut lainkaan se oleellisin asia.[/QUOTE]

:flower:
 
Bbierass
[QUOTE="Kaarina";30567873]Hei lopeta nyt jo. Sä itse alunperin et tajunnut mitä Maarikka kirjoitti vaan aloit jankkaamaan jotakin epäoleellista. Kyllä pitäisi normaalilla järjellä varustetun ihmisen tajuta, että Maarikka tarkoitti sitä että tukien varassa pystyy opiskelemaan. Eihän siitä huoltajuudesta puhuttu mitään. Sä itse takerruit kahden kirjaimen yhdistelmään vaikka se ei ollut lainkaan se oleellisin asia.[/QUOTE]

Yh-kirjainyhdistelmä näytti jotenkin relevantilta Maarikalle ja se nyt vaan viittaa huoltajuuteen halusit tai et. Normaalilla järjellä varustettu ihminen osaa ilmaista itseään niin, että ei käytä kirjainyhdistelmiä, joilla on tietty merkits, jossain toisessa merkityksessä, ja syytä sitten muita tyhmiksi.
 
....
perheellinen opiskelija kuuluu yleisen asumistuen piiriin eikä asumistukea saa opiskelija jonka ruokakunnan tulot ylittävät tietyn rajan.
Ruokakuntaan voi kuulua opiskelevan vanhemman työssäkäyvä puoliso joka ei ole ruokakunnan lapsen/lasten suhteen elatusvelvollinen ja jonka tulot eivät yksin edes riittäisi koko talouden pyörittämiseen.
Yksinhuoltaja saa kyll'ä yhteiskunnalta hyvät tuet, avo/avioliitossa oleva ei saa
:kieh:
 
Yh-kirjainyhdistelmä näytti jotenkin relevantilta Maarikalle ja se nyt vaan viittaa huoltajuuteen halusit tai et. Normaalilla järjellä varustettu ihminen osaa ilmaista itseään niin, että ei käytä kirjainyhdistelmiä, joilla on tietty merkits, jossain toisessa merkityksessä, ja syytä sitten muita tyhmiksi.
Miten ihmeessä sä tajuat tuon opiskelu kommentin? Mä en ainakaan sun järjen juoksua nyt ihan tajua.
Eli tuossa sanotiin, että ihan hyvin voi yh-vanhempi opiskella. Miten tuosta saa jotain muuta mitä kukaan muu ei ymmärrä?
 
Bbierass
[QUOTE="WTF";30568238]siis mitä vittua Bbieras?!?! Sulla on pahoja ongelmia, ei kukaan voi olla noin tyhmä.[/QUOTE]

Millä tavalla tyhmä? Siis jos kaikki ovat yh-äitejä, niin miksi se pitää erikseen mainita.
 
Millä tavalla tyhmä? Siis jos kaikki ovat yh-äitejä, niin miksi se pitää erikseen mainita.
Ehkä haluat vaan vääntää, mutta kyllä suurin osa yh-vanhemmista on yhteishuoltajia. Yhteishuoltajuudessa molemmilla vanhemmilla on lapsen huoltajuus, mutta kyllä tällä nimikkeellä tarkoitetaan niitä joilla ei asu vanhemmat saman katon alla. Eli Kun Pirkko on yh-äiti, niin silti Pirkolla oletettavimmin on NicoPetteristä yhteishuoltajuus NicoPetterin isän Markun kanssa kuin että Pirkolla olisi yksinhuoltajuus NicoPetteristä.

Joten bbieras taitaa nyt haluta vaan hämmentää keskustelua?
 
Rahaton
Ryhdistäydy ja puhu miehesi kanssa. Kyllä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää että ei voi syödä enempää kuin tienaa. Tehkää laskelmat paljonko hänellä menee lapseen nyt rahaa ja paljonko HÄNELLÄ on varaa. Sitten sopimaan uudet elarit. Ei sun tarvitse elättää toisen lasta vaikka olisi kuinka ihana.
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista. Ajattelin jo itse olevani kohtuuton, kun asia on alkanut ärsyttämään. Nyt vain pitäis löytää itse rohkeutta nostaa kissa pöydälle ja sanoa, ettei näin voi jatkua, koska jos näin jatkuu tämä suhde varmaan loppuu ja kaikki osapuolet ovat katkeria.

On vain hankalaa muuttaa asioita. Kuten alussa sanoin, tilanne oli ihan ok eikä mitään ongelmia elatusmaksujen kanssa, vaikka ne ilmeisesti olivatkin jo lähtökohtaisesti ihan hyviä. Koin aluksi myötätuntoa lapsen äitiä kohtaan, jolla oli meitä pienemmäöt tulot. Meidän tilanteemme muututtua asiat ovat kuitenkin kääntyneet toisin päin ja nyt lapsen äiti ostelee uusia vaatteita ja matkustelee ja meillä ei ole enää varaa mihinkään.

Mietin miten saisin suhdettani tuhoamatta käännettyä asiat niin, etten olisi vain elättäjä. Ennen mieheni sairastumista ostin myös itse lapselle melko paljon aika kalliita lahjoja, koska se oli ainoa oma taloudellinen panostukseni asiaan. Nyt vihaan itseäni siitä, että kiellän lapselta tiettyjä asioita hänen meillä asuessaan, koska rahat ovat vähissä - mm. ulkona syömiset ja lahjojen ostot loppuneet. Ja se lapsihan on tosiaan ihana ja haluaisin häntä joskus hemmotella, mutta nyt vain ottaa päähän, kun tuntuu että olen se elättäjä.

Ootte kertoneet täällä erilaisia tarinoita elatuksesta, onks kellään samanlaisia kokemuksia kuin mulla ja miten ootte asioista selvinneet?
 

Yhteistyössä