Äitiysneuvolaan toinen lapsi mukaan??

Haluaisin tietää että miten muilla onnistunut käynti toisen lapsen kanssa.
Itsellä olisi ensimmäinen neuvola, toista odottaessani ja aika sattuu olemaan sellainen että joudun ottamaan esikoisen ( 8,5kk) mukaan. Mua pelottaa se, koska esikoinen konttaa ja kiipeää joka paikkaan, että kuinkahan se onnistuu, pitäisikö perua aika ja ottaa uusi niin ettei esikoista tarvitse mukaan ottaa?
 
Mein neuvolassa ainaki monilla on esikko mukana. Eiköhän siellä oo totuttu lapsiin ja leluja löytyy jos jonkimoista pitämään lapsen kiireisenä, ettei ehi kiivetä seinille :D Sehän on nopee visiitti loppujenlopuks!
 
Mulla on ainaki aina ollu jompi kumpi tai molemmat lapset mukana. Eli poika pian 6v leikkii odotustilas yleensä ja tytölle 1v4kk otan leluja sinne huoneeseen mukaan tai jotain naposteltavaa ja ihan hyvin on onnistunu jopa lääkärin tarkistus kerran vaikka sillon meinaski vähä olla jo hankalaa.. =)
 
Mulla kans ollu tuo esikoinen(2v5kk) noissa alku neuvolan käynneillä mukana,hyvin on viihtyny hetken lelujen parissa ja kun eihän sielä kauhean kauan ainakaan mulla oo koskaan menny. Sit kun on ollu kerran neuvola lääkäri kerralla mukana niin terkka viihdytti sen aikaa aulassa poikaa kun olin lääkärillä.

yksäiti+ hippu rv 37+3
 
itse yritän käydä neuvolassa yksin silloin jos siellä on enemmän jotain asiaa mutta muuten otan tuon 2.5 vuotiaan mukaan.tykkää siellä piirrellä ja leikkiä sekä tietty kuunnella vauvan sydänääniä =)
 
mulla on 2 ja vajaa 5-vuotiaat aina mukana, kun ei niitä päiväsaikaan mihkään hoitoon saa.Ollu lääkärineuvolassakin mukana.Selitin pojilleni, että lääkäri katsoo onko vauvalla kaikki hyvin, eikä mulla oo ollu noloa siellä koskaan.Ihan luonnollisiin asioihin on suhtauduttava luonnollisesti niin ne ei jää lapsiakaan vaivaamaan. Sillon kun odotin kakosta niin esikko viihty hyvin kevytrattaissa samas huoneessa kun mä.
 
Mukaan toki, monilla ei oo edes mahdollisuutta mihinkään viedä =) lasten asioillahan siellä muutenki käydään ;)
Me mentiin kolmostaki oottaessa aina isompien kanssa koko konkkaronkka...
Nyt nelonen tulossa ja isommat kyselee, et millon pääsis mukaan :D Ovat koulussa niin ei oikeen meinaa onnistua...
 
mulle sanoivat viimeksi neuvolassa että OTA esikoinen ensi kerralla mukaan,tosin poika jo 5v, mutta sanoi että sisarukset on hyvä ottaa jo tässä vaiheessa mukaan, ku ekalla kerralla oli poika mukana niin näytti että neuvolan tätönen suuttuu pojalle ku mullakaan poika ei mikään ujo ole niin kyseli kaikkea aina välillä joka ei minua kyllä haitannut, niin muutamia kertoja poika ollut kaverilla hoidossa neuvolan ajan mutta ensi kerralla otan pojan taas mukaan.
 
Mulla on poika (1v7kk) ollu mukana neuvolassa ja lääkärissä. Aina tulee mun kans siihen tutkimuspöydälle kun ei suostu leikkimään lattialla. Ja hyvin on menny, paitsi ekoina kertoina tais vähän pelätä uutta tilannetta ja huusi ku mikäki siinä mun kainalossa ku mittailtiin mahaa ja kuunneltiin sydänääniä.

Lääkäriin olisin kyllä mieluummin menny yksin mutta ei ollut vaihtoehtoja ja hyvin se meni.
 
Mulla ei ekassa neuvolassa ollut mukana ku tiesin et siellä menee tunti. Kysyin terkalta sit et kannattaako tokaan neuvolaan, joka on just tää lääkärineuvola, ottaa lasta mukaan niin hän sanoi että tottakai otat! Hän vahtii poikaa (1,5v.) sit sen aikaa et saan yksin käydä lääkärillä. Jatkossa muutenki otan mukaan ku eihän mulla pojalle mitää hoitopaikkaa joka kerralle ole.
 
Minulla on ollut yleensä aina lapset mukana, tässä raskaudessa tosin vain kaksi nuorinta, muut ovat sillä aikaa eskarissa ja koulussa. Lääkärineuvolassa olen joskus päässyt käymään yksin, mutta jos ei, niin terveydenhoitaja on sitten ollut lasten kanssa sisätutkimuksen ajan.
 
Meillä kanssa poika (reilut 2v) mukana neuvolassa. Ei ole hoitopaikkaa lähellä, eikä mies voi olla pois töistä. Onneksi neuvolantätini on maailman kultaisin, joten poikakin viihtyy siellä hyvin sen aikaa kun minut tutkitaan ja jutellaan asioista. Lääkärineuvolassa onneksi oli lääkäriharjoittelija mukana, joka oli pojan kanssa sisätutkimuksen ajan.
 
kuopuksen odotuksessa mukana oli 1v esikoien lähes aina. ja mulla polikäyntejäkin aika paljon, niihin sain pojan hoitoon tai joku tuli mukaan perään katsomaan.
nyt pojat tarhassa j tämän kolmannen kanssa käyn yksin ihan jo siitä syystä että pojat eivät tiedä tulokkaasta mitään.
neuvolassa ainakin eivät koskaan valittaneet siitä.
sairaaloissa kylläkin vaikka hiljainen tapaus olikin esikko.
 

Yhteistyössä