Äitiyspakkauksen sijaan -raha!

Otin rahan siksi, että esikolle otin 2,6 vuotta sitten paketin ja lähes kaikki vaatteet siitä on käyttämättä. Hyviähän ne ovat mutta ei ainakaan sillon mun makuuni. Nyt on tulokkaalle paljon vauvan vaatteita esikolta jäänyt, joten en siksi halunnut lisää. Itse en tiedä vielä kumpi tulossa joten senkin puolesta en halua vielä hamstrata uusia, jos sattuukin niin että uusi tulokas on tyttö niin kaikki vaatteet menee silloin uusiksi.

Rahalla ostin käytetyt brion tuplat, koska niille tarvetta.

 
Otin tällä kertaa rahan koska meillä on jo kax äippäpakkausta tallessa kahelta ekalta lapselta =) Raha meni ystävältä ostettuihin pinnasänkyyn, turvakaukaloon, leikkimattoon, sitteriin ja vaatteisiin =)
 
Se, etten tarvitse kolmatta makuupussia tai kevyttoppapukua (mulla esikoinen alle 2-v. ja sillon aikanaan sain sukulaisilta vanhan äp:n vaatteita+makuupussin varalle), eikä ne noin 10 vaatekappaletta jotka olis pakkauksessa vastaa mun mielestä sitä mitä saan tuolla rahalla (140e, sillähän saa jo 14 kymmenen euron vaatetta). Kynsisaksilla, vesimittarilla, oppailla ja liukuvoiteilla en tee mitään.

Ja mihin se raha meni? Olen ostanut avorattaat esikoiselle, käytettynä 70e.
Kantoliinan vauvalle, käytettynä 20e.
50 senttistä vaatetta uutena alen loppurysäyksestä kevyttoppahaalari (semmonen söpö karvainen), 4 bodya, 2 puolipotkarit yhteensä noin 30e.

Tossa jo olis 120e kulutettuna ja vielä olis rahaa jäljellä. Varmasti sain enemmän hyödyllistä ku pakkauksessa olis ollut.

(esikoisen kaikki vaatteet ja varusteet tallella, tulokas samaan vuodenaikaan syntynyt ja samaa sukupuolta, joten en tarvi mitää perusvaatetta vaan jos ostan niin ostan uutta sen takia et on yli söpöä tms.)
 
Äitiyspakkaus löytyy vuodelta 2006 ja tytölle ei paljoa tullut niitä vaatteita käytettyä.. eli siellä on pikkuveljelle käyttämättömät toppapuvut ja kaikki muutkin tavarat tallella.
Rahoilla olemme ostaneet vaatteita, pyyhkeen, soittorasian, tutteja, pussilakanasetin.. jäljelle jäävät, varmaankin noin 50 ?, menee sitten omalle tililleen kun se avataan pikkuisen synnyttyä. =)

Rv 28
 
Otin pakkauksen, mutta myin sen ulkosuomalaiselle äidille. 140 euroa oli mielestäni liian vähän pakkauksesta ja näin sain siitä enemmän rahaa. Miksi mieluummin otin rahat on se, että meilläpäin saa äitiyspakkauksen vaatteita kirppikseltä noin 0,50 senttiä - 1 euro kappale, toppapukuja 4 eurolla ja makuupusseja parilla eurolla, joten sain kirppikseltä monta muovikassilsta vaatteita äitiyspakkauksen rahoilla. Tosin rahoista riitti kyllä muihinkin ostoksiin...
 
Otin pakkauksen v. 2001 kun esikoinen syntyi enkä tykännyt sisällöstä yhtään. Ainoa kätsy juttu siellä oli se makuupussi, mutta sekään ei ollenkaan mun makuuni (kirjava likaisenoranssi kun itse tykkään hillityistä sävyistä) - tuli käytettyä pikkuisen ja paria potkupukua kerran tai pari, ja tietty sitten peittoa ja pyyhettä (pussilakanankaan väristä/kuosista en tykännyt, joten ostettiin sitäkin varten uusi).
Äitiyspakkauksen talvihaalari oli ensimmäisenä talvena aivan liian iso vauvalle ja seuraavana talvena sopivankokoinen, mutta mielestäni epäkäytännöllisyyden huippu: pehmeää kangasta, joka menee heti rikki ja kastuu, jos käyttää taaperolla, joka jo liikkuu itse. Kaiken lisäksi siinä oli ärsyttävät "rimpsut" lanteilla, eli oli erittäin tyttömäinen ja meidän esikoinen on poika :( . Pari kertaa tuli kai käytettyä.
Nyt pikku kakkonen syntyy kesäkuussa enkä edes käynyt Kelan sivuilla katsomassa pakkauksen sisältöä vaan otin suoraan rahana. Rahalla ostetaan kunnollinen talvihaalari vauvalle (eli pieni), seuraavia kokoja meillä onkin esikoiselta säästössä. Ja hillitynvärinen makuupussi hankitaan myös itse.
 
Esikoisen pakkaus oli kiva, mut vain -harja, kynsisakset, makupussi, lakanat, sideharsot ja muutama pieni paita ja potkupuku jäi jemmaan kakkosta varten. Mulla neiti oli syntyessään yli 56cm et heti jäivät 60cm pieniksi eikä niistä 70cm ollu niin paljon iloa. Hyvä se pakkaus on ottaa esikoiselle -on vaippoja, äidille siteitä ja liivisuojia -pääsee tututstuu eri merkkeihin yms.

En tiedä mihin rahat menee -tulivat just tilille. Vois ostaa muutaman kestovaipan kokeeksi, niitä ei ollut -04. Kyllä sillä kaikkee saa vaippoja yms. ehkä sitterin ostan kun on tää esikoinen 4v. niin sais vauvan vähän niinkun irti lattiasta et ei heti syliin nappais. :)
 

Yhteistyössä