Äkkiä päästävä lasten kanssa pois.Maksaako sossu takuuvuokran 2:lta kuukaudelta, jos maksan pikku hiljaa takaisin heille.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Sata varma en ole, mutta eikö sossu maksa nuo takuut siten, että antaa vakuuden vuokranantajalle. Sinun ei siis tarvitse niitä maksaa takaisin, kun sossu ottaa ne takuut sitten takaisin itselleen, kun muutat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sata varma en ole, mutta eikö sossu maksa nuo takuut siten, että antaa vakuuden vuokranantajalle. Sinun ei siis tarvitse niitä maksaa takaisin, kun sossu ottaa ne takuut sitten takaisin itselleen, kun muutat.
Mäkään en ole varma, mutta mun mielestä kanssa näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sata varma en ole, mutta eikö sossu maksa nuo takuut siten, että antaa vakuuden vuokranantajalle. Sinun ei siis tarvitse niitä maksaa takaisin, kun sossu ottaa ne takuut sitten takaisin itselleen, kun muutat.
Näin se menee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miyaki:
sossu maksaa yhden kuukauden vuokran suuruisen takuuvuokran. mutta voihan sitä yrittää anoa kahden kuukauden.
voi että, mistä minä sen toisen saisin lainattua. :(

ap
kannattaa ainakin kokeilla hakea sitä kahden kuukauden suuruista, voi ihan hyvin onnistuakin jos tulot tarpeeks huonot :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Jos sulla on päihdehistoriaa tai muita ongelmia, eli olet ollut ns sosiaalitapaus, niin silloin sossu saattaa auttaa noiden vuokrien kanssa.
Mutta muuten ei taida sosiaalihuollosta olla apua.
ap on muuttamassa lasten kanssa joten ennaltaehkäisevän lastensuojelutyön nimissä voi hyvinkin mennä läpi nuo takuuvuokratkin
 
lkj
Minä erotessani olin kotona alle 3v kanssa, joten ei ollut tuloja. En ole alkoholisti, eikä minulla ole ollut asiaa sosiaalihuoltoon koskaan.
Soitin kuitenkin sossuun, selitin tilanteeni ja sain takuun. Tosin vuokranantaja pyysi vain kuukautta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Jos sulla on päihdehistoriaa tai muita ongelmia, eli olet ollut ns sosiaalitapaus, niin silloin sossu saattaa auttaa noiden vuokrien kanssa.
Mutta muuten ei taida sosiaalihuollosta olla apua.
ap on muuttamassa lasten kanssa joten ennaltaehkäisevän lastensuojelutyön nimissä voi hyvinkin mennä läpi nuo takuuvuokratkin
Valitettavasti sossussa on usein ns kova linja. Sen yhden kuukauden takuuvuokran saa kyllä käsittääkseni melko helposti jos on taloudellisesti tiukkaa.
Helpoiten sieltä oikeasti saa apua jos on sitä päihde yms historiaa.
Toki jos ap´n tapauksessa mies on väkivaltainen tai miehellä on ongelmia mielenterveyden- tai päihteiden kanssa, niin silloin sitä apua voi irrota helpommin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
kyllä ihmisellä pitäs 1500e olla säästössä rahaa.. tää on ihan vaan mun mielipide, turha tästä on hernettä vetää nenään.
Juu ja velaton okt, mökki ja oma lentokone alle 30 v. Muuten on ö-luokan kansalainen joka vois mennä vapaaehtosesi saunan taakse lopetettavakas :xmas:
 
mie
jouduin tuossa pari vuotta sitten muuttamaan pikaisesti,sain sossusta 2kk:n takuun joista toinen oli vuoden loppuun asti voimassa ja toinen siihen asti kun muutan siitä asunnosta pois.. eli tämän toisen maksoin pikkuhiljaa itse vuokranantajalle takaisin päin
 
viiru
kyllä vararahastoa pitää olla. Olemme mekin lapsiperhe ja rahaa on säästössä.
Kohta joudumme ottamaan asuntolainaa 50000 euroa ja hirvittää. Aina saa säästöön
jos kaksi ihmistä on tienaamassa.
Taas ap tilittää täällä ongelmiaan. hoh hoijaa. Ensin valitat että ukkos ei ota duunia vastaan ja sitten olet menossa hakemaan sossusta rahoja takuuvuokraan. Millä maksat sitten vuokran vai
maksaako sossu senkin.
 
Mun mielestä täällä kyllä ei pysty kukaan tarkkaan sanomaan että tekeekö sossu niin tai näin, tai että onko kova linja vai ei. Joka kunnassa/kaupungissa on ihan oma sisäinen linjansa näihinkin asioihin ja sielläkin voi vielä tapahtua vaihtelua riippuen siitä, mikä ihmisen todellinen tilanne ja avuntarve on. Mutta silloin kun mä muutin omaan asuntoon lapsien kanssa, niin ei mulla todellakaan ollut mitään 1500? laittaa takuuvuokraan ja vuokraan. Eikä siitä tartte ihmisiä syyllistää jos kaikilla ei ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
kyllä vararahastoa pitää olla. Olemme mekin lapsiperhe ja rahaa on säästössä.
Kohta joudumme ottamaan asuntolainaa 50000 euroa ja hirvittää. Aina saa säästöön
jos kaksi ihmistä on tienaamassa.
Taas ap tilittää täällä ongelmiaan. hoh hoijaa. Ensin valitat että ukkos ei ota duunia vastaan ja sitten olet menossa hakemaan sossusta rahoja takuuvuokraan. Millä maksat sitten vuokran vai
maksaako sossu senkin.
Mistä tiedät et alottaja on sama kuin tuon toisen ketjun??
 

Yhteistyössä