älä jätä lastasi autoon, kiitos!!!

Huoh, taas sai olla silminnäkijänä tälle ilmiölle :( käytiin siis äitini kanssa apteekissa ja parkkiksella kuultiin jonkun auton varashälyttimien soivan. Bongattiin auto ja kappas! Sellaiset 2-3 vuotiaat (2kpl) naperoa keskenään autossa, ilman mitään vöitä tms!!!! :eek: kattelin jo siinä että varmaa vanhempi tulossa jstn. Pian?! Apteekissa meillä meni n. Vartin ajan. Toinen niistä muksuista oli jo siis ollut etupenkeillä seisomas ja mua huoletti et jos painaa käsijarrun pois eikä ois vaihteit pääl.... Apteekista kun päästiin katsoin että edelleenkään ei oo ketään siel! Olin jo soittamassa hätikseen mut sielt sit isä (?) laahusti autolle, oli jo lähös ruudusta kunnes pysähty ja laitto vast sit lapset turvaistuimiin kii!!! Voi luoja mikä tampio! Mä en jätä koskaan lastani autoon yksin! Älkää tekään, kiitos! :(
 
Sjka
Nukkuvan vauvan olen toisinaan jättänyt autoon minuutiksi-pariksi, jos on ollut tyyliin nopea kioskiasiointi tai postissa käynti. Mutta me asutaankin maalla ja täällä nyt harvoin on jonoja missään. Joskus harvoin on käynyt niin, että olen sinne kioskille tai postiin mennyt, ja huomannut että on jonoa, silloin marssin autolle ja haen vauvan mukaan.
 
"mamama"
Oon jättänyt ja jätän vastaisuudessakin 2,5-vuotiaan. En tosin vartiksi mutta muutamaksi minuutiksi. Samoin jää rattaisiin minuutiksi kioskin ulkopuolelle kun lataan esim bussilipun. Jos on jonoa haen lapsen mukaan odottamaan.
 
"Maija"
Tänäkin aamuna jätin lapsen autoon odottamaan kun vein siskon hoitoon. Mitä järkeä raahata toista kaatosateeseen, osaa ihmiset kai maalaisjärkeä käyttää?

Älkää ihmiset juoko piimää, kun minäkään en juo.
 
  • Tykkää
Reactions: Alli Huuppa
"Maija"
Ja minä meinasin lapsena kuolla appelsiinin kuoreen. Mutta syön silti appelsiinia, samoiten lapset. Ei kaikkea voi välttää. Voisithan jäädä lasten kanssa auton alle siinä parkkipaikalla kävellessä.

En tietenkään kannata jättämään lasta autoon pitkäksi aikaa, tai kesäkuumalla lyhyeksikään ajaksi. Mutta aina kaikki ei mene niin kuin strömsössä ja ulkopuoliset ei tiedä tilannetta.
 
"piipii"
[QUOTE="Maija";29905031]Ja minä meinasin lapsena kuolla appelsiinin kuoreen. Mutta syön silti appelsiinia, samoiten lapset. Ei kaikkea voi välttää. Voisithan jäädä lasten kanssa auton alle siinä parkkipaikalla kävellessä.

En tietenkään kannata jättämään lasta autoon pitkäksi aikaa, tai kesäkuumalla lyhyeksikään ajaksi. Mutta aina kaikki ei mene niin kuin strömsössä ja ulkopuoliset ei tiedä tilannetta.[/QUOTE]

Kyllä aina voi sattua, mutta tänä päivänä on hyvin harvalla sellaista kun maalaisjärki. Ihan hyvä siis välillä herätellä
 
"zxc"
Mä olin aikanaan niin nipo, etten jättänyt vauvaa autoon edes silloin kun marketin parkkipaikalla vein ostoskärryt katokseen. Kannoin lapsen mukanani. Mielessäni oli aina kauhukuva, että minulta menee taju ja minut viedään ambulanssilla sairaalaan, eikä kukaan tiedä autossa olevasta vauvastani.

Toisaalta jos minulta olisi siinä tilanteessa mennyt taju/auto olisi ajanut päälle tms. ei vauvallekaan varmaan hyvin olisi käynyt. Joskus asioilla on puolensa :-D
 
Älä
Kuinka monta lasta on kuollut ympäri maailmaa kuumaan autoon, auto varastettu ja lapset kyydissä tai lapset lähtee ajelemaan? Soitan hätäkeskukseen, jos näen lapsen tai koiran autossa.
 
Joskus jätän hetkeksi tuon 6v jos kipasen pikaseen jossain. Avaimia en ikinä. Töissä oon kyl kattonu sydän syrjällään kun lasta viedään hoitoon ja käynnissä olevaan autoon jää sisarus tai muutama odottamaan...En uskaltas todellakaan. Poika yleensä pelaa esim tai kattoo puhelimesta ohjelmaa sen pariminuuttia minkä olen asialla. Kesäkeleillä en anna jäädä ollenkaan.
 
"viola"
Muista aina ottaa lapset mukaan, vaikka kävisit vaikka keskellä yötä matkaa tehdessäsi huoltsikalla vain vessassa ja hakemassa take away-kahvin mukaan. Herätä kaikki ja pura tavaratilasta tuplarattaat ja käy vessassa, osta kahvi ja pakkaa sitten ne lapset takaisin vöihin/istuimiin ja jatka matkaa.
Todellakin!
(Paljon monen sadan kilometrin mummolamatkoja yöaikaan ajelleena voin myöntää, etten tainnut ikinä ottaa lapsia mukaan huoltsikalle.)
 
Hyvä kuulla että täällä joillakin on sitä maalaisjärkeä ja ottaa sen muksun mukaan eikä jätä sinne autoon :)

mä oon niin vainoharhanen että en jättänyt vauvaani edes siksi aikaa autoon kun hain äitini käsilaukun sisält. Ei mitää ois varmastikaa tapahtunu mut ois Siit tullu paska-äiti-fiilis! Eikä Se vöiden laitto nyt niin rankkaa ole tehdä uusiks :'DDD

mut mä en käy viemäs edes roskii kun poitsu nukkuu. Käyn viemäs kun mennään puistoilee päiväl. Jotkutha käy pissittämässä koiranki kun vauva on päikkäreil. Mä en pystyisi!

mut Joo, iha oikeesti. Jos oot poissa yli vartin (niin kuin tuossa tapaukses) raahaa ne muksut mukaas! Keskenkasvuisuutta on tuo heitteillejättämine minusta :(
 
[QUOTE="viola";29905219]Muista aina ottaa lapset mukaan, vaikka kävisit vaikka keskellä yötä matkaa tehdessäsi huoltsikalla vain vessassa ja hakemassa take away-kahvin mukaan. Herätä kaikki ja pura tavaratilasta tuplarattaat ja käy vessassa, osta kahvi ja pakkaa sitten ne lapset takaisin vöihin/istuimiin ja jatka matkaa.
Todellakin!
(Paljon monen sadan kilometrin mummolamatkoja yöaikaan ajelleena voin myöntää, etten tainnut ikinä ottaa lapsia mukaan huoltsikalle.)[/QUOTE]


mitäs sit jos lapset ois heränny keskenään autos? :eek: mä oisin varmaan vaan käyny ojapissal ja ottanu kahvin kun on kaikki hereil :)
 
hilllla
[QUOTE="viola";29905224]Ks. edellinen kirjoitukseni. Todellako olet tuota mieltä?[/QUOTE]

Luin kun pyysit. En todellakaan jättäisi pientä lastani tuossakaan tilanteessa yksin minnekkään huoltsikan parkkikselle autoon, valvomatta. Ei tulis pieneen mieleenkään! Kahvi sais jäädä ja taukopaikalla voi käydä puskapissalla.
 
  • Tykkää
Reactions: CherryCake
varovaisuus ennen kaikkea!
Luin kun pyysit. En todellakaan jättäisi pientä lastani tuossakaan tilanteessa yksin minnekkään huoltsikan parkkikselle autoon, valvomatta. Ei tulis pieneen mieleenkään! Kahvi sais jäädä ja taukopaikalla voi käydä puskapissalla.
Mut aattele, ne lapset voi herätä silläkin aikaa kun oot siellä puskapissalla...! Olis kuitenkin varmaan turvallisinta herättää lapset ja ottaa ne mukaan sinne pusikkoon. Ettei vaan satu mitään.
 
hilllla
Mut aattele, ne lapset voi herätä silläkin aikaa kun oot siellä puskapissalla...! Olis kuitenkin varmaan turvallisinta herättää lapset ja ottaa ne mukaan sinne pusikkoon. Ettei vaan satu mitään.
Mulla on yksi lapsi, eikä suurin huolenaiheeni ole se että hän herää. Siltikin minusta on ihan hyvä että olen paikalla heti, jos ja kun hän sattuu kenties pimeässä autossa heräämään.

Sua varmaan ottaa tosi koville se, ettei kaikki ymmärrä tuollaista pienten lasten heitteillejättöä.
 
Mut aattele, ne lapset voi herätä silläkin aikaa kun oot siellä puskapissalla...! Olis kuitenkin varmaan turvallisinta herättää lapset ja ottaa ne mukaan sinne pusikkoon. Ettei vaan satu mitään.
jusjust... On täysin eri asia, herääkö lapsi ja kauhistuu kun äiti ei ookkaan enää autossa ja mahdollisesti näkee hänet ikkunasta tai ainaki äiti tulee pian rauhottelee kun kuulee toisen heränneen ja hätääntyneen! Mitäs sit jos oot siel huoltsikal? Nähtävästi sulle on vähä vaikeata Se, että toiset eivät halua jättää lastaan yksin :)
 
varovaisuus ennen kaikkea!
Ei mulla ole ollenkaan vaikeeta, mut maalaisjärkeä saa ihan oikeesti käyttää :D
Ihan oikeesti, jollet uskalla edes roskia viedä, kun lapsi nukkuu (ok-talossa), niin vahditko siinä lapsen vieressä koko ajan?

Ymmärrän sen, ettei lasta jätetä autoon nukkumaan, kun mennään johonkin prismaan tekemään viikon ruokaostoksia, mutta jos käy vaikka kipsalla ostamassa maitopurkin ja aikaa menee sen viisi minuuttia, niin tuskin mitään äärettömän vakavaa pääsee tapahtumaan..
Ja jos alkaa ajatella mitä VOISI siinä viidessä minuutissa tapahtua, niin ei uskaltais liikkua ulkona ollenkaan!
 

Yhteistyössä