älkää joo vaan rokottako :(

  • Viestiketjun aloittaja surullista
  • Ensimmäinen viesti
"fakta"
Oliskohan sulla jotain faktatietoa tästä, että rokotteet on vaikuttaneet siitiöiden laadun heikkenemiseen (mikä on jo sinänsä huvittava väite, koska itseasiassa siittiöiden laatu ei ole heikentynyt ja tämä virheellinen tieto on oikaistukkin). Mistä voidaan päätellä, että juuri rokotukset ovat vaikuttaneet ihmisten hedelmällisyyteen?
"Suomalaisen sperman laatu on romahtanut
Ennen Suomessa ylpeiltiin maailman parhaalla siemennesteellä, vaan ei enää. Mitä siittiöillemme on tapahtunut?

"Suomalaisen sperman laatu on romahtanut
Ennen Suomessa ylpeiltiin maailman parhaalla siemennesteellä, vaan ei enää. Mitä siittiöillemme on tapahtunut?"

Suomalaisen sperman laatu on romahtanut - Hitaat - Sunnuntai - Helsingin Sanomat
 
[QUOTE="fakta";30680268]"Suomalaisen sperman laatu on romahtanut
Ennen Suomessa ylpeiltiin maailman parhaalla siemennesteellä, vaan ei enää. Mitä siittiöillemme on tapahtunut?

"Suomalaisen sperman laatu on romahtanut
Ennen Suomessa ylpeiltiin maailman parhaalla siemennesteellä, vaan ei enää. Mitä siittiöillemme on tapahtunut?"

Suomalaisen sperman laatu on romahtanut - Hitaat - Sunnuntai - Helsingin Sanomat[/QUOTE]

No en usko että rokotukset syynä hedelmättömyyteen. Uskoisin ennemmin tähän selitykseen:
Hyytävä tieto e-pillereistä: ”Uhka ihmiskunnan tulevaisuudelle” | Uusi Suomi
 
vieras*
[QUOTE="Leena";30678599]Höpö höpö. Itse olen syntynyt vuonna -74 ja olin ainut ikäryhmä, joka oli jäänyt tuhkarokon rokotuksen välistä. Sitä ennen ja sen jälkeen on tuhkarokkorokotus kuulunut rokotusohjelmaan. Olin saanut ensimmäisen, vaan en toista tehotusrokotusta. Onneksi sain sen neuvolasta lapsen rokottamisen yhteydessä.[/QUOTE]

Höpö, hpö. Olen vm. 66 ja rokotusohjelmaan ei kuulunut tuhkarokkoa. Sen sijaan vihurirokko tytöille kuului, koska vihurirokon sairastaminen raskausaikana aiheuttaa sikiölle epämuodostumia, mikä on hyvä muistaa niiden äitien jotka lastensa puolesta päättävät jäättää heidät rokottamatta.

Hain pari vuotta sitten MPR rokotteet, varsinaisen rokotteen ja vuoden päästä tehosterokotteen.
 
piikitön
Heistä suurin osa lienee saanut MPR:n armeijassa, missä ei ole ollut tapana kieltäytyä.
Painostus ja uhkailu on niin kovaa, että harva uskaltaa kieltäytyä. Hirveän myrkkymäärän saavat nuoret armeijassa. Moni sairastuu vakavasti. Veljeni terveys lähes tuhoutui myrkkypiikkien jälkeen. Keuhkokuumeessa oli monta kertaa jonka jälkeen alkoivat suolisto ja imeytymishäiriöt.
 
viera.
Mun täytyy sanoa, että olisin aikoinani huomattavasti mieluummin ottanut rokotteen kuin sairastanut tuhkarokon ja sen jälkitautina keuhkokuumeen. Olin ala-asteikäinen, mutta vieläkin muistan kuinka kipeä olin. Sairaalassa jouduin olemaan kuukauden. Minulla ei ollut epäilystäkään omien lasten rokottamisesta.
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja piikitön;30680590:
Painostus ja uhkailu on niin kovaa, että harva uskaltaa kieltäytyä. Hirveän myrkkymäärän saavat nuoret armeijassa. Moni sairastuu vakavasti. Veljeni terveys lähes tuhoutui myrkkypiikkien jälkeen. Keuhkokuumeessa oli monta kertaa jonka jälkeen alkoivat suolisto ja imeytymishäiriöt.
Nukynuorten terveys tuhoutuu roskaruoalla ja -juomilla, tietokonepelien ääressä istutulla ajalla, ylipainolla ja liikkumattomuudella.
 
.......
"Tuo että heikot yksilöt pitää karsia yhteiskunnasta on pikkasen natsistisesti ajateltu. Ei kai kukaan itseään sivistyneeksi ajatteleva oikeasti voi olla sitä mieltä että "heikot" pitää karsia. "

Näin ajattelevat juurikin korkeastikouluttautuneet ja hyväpalkkaiset, muka sivistyneet "ihmiset".
 
"fakta"
"Tuo että heikot yksilöt pitää karsia yhteiskunnasta on pikkasen natsistisesti ajateltu. Ei kai kukaan itseään sivistyneeksi ajatteleva oikeasti voi olla sitä mieltä että "heikot" pitää karsia. "

Näin ajattelevat juurikin korkeastikouluttautuneet ja hyväpalkkaiset, muka sivistyneet "ihmiset".
Ei se ole mikään mielipide, tai natsismia, että luonto evoluution myötä karsii heikompia ja että evoluution myötä eliöt kehittyvät se on tosiasia.

Totuus on myös se, että mm. lääkkeillä, rokotteilla ja keinohedelmöityksillä mahdollistetaan sellaistenkin yksilöiden lisääntyminen, joilla on huono vaikutus tuleviin sukupolviin.
 
[QUOTE="fakta";30680268]"Suomalaisen sperman laatu on romahtanut
Ennen Suomessa ylpeiltiin maailman parhaalla siemennesteellä, vaan ei enää. Mitä siittiöillemme on tapahtunut?

"Suomalaisen sperman laatu on romahtanut
Ennen Suomessa ylpeiltiin maailman parhaalla siemennesteellä, vaan ei enää. Mitä siittiöillemme on tapahtunut?"

Suomalaisen sperman laatu on romahtanut - Hitaat - Sunnuntai - Helsingin Sanomat[/QUOTE]

Tässä myös juttu:
Siittiöiden laatu paranee iän myötä - Kotimaa - Turun Sanomat

Minulla herää kysymyksiä, joita ei ainakaan näissä jutuissa ole selvitetty.
Tietysti, jos kaivaisin tutkimuksen kokonaisuudessaan jostain esiin, voisin saada vastauksia kysymyksiini:
Minkä ikäisiltä spermanäytteet on aiemmin otettu, jos voidaan todeta, että laatu on heikentynyt, vaikka se paranee iän myötä?
Miten koehenkilöt on valittu?
Kuinka suuri osa joukosta on aktiiviurheilijoita tai "kehonrakentajia"?

Sen lisäksi en huomaa missään tutkimuksessa yhteyttä rokotuksiin.
 
40+ jo
Sairastin lapsena suurimman osan rokoista. En kuollut enkä kukaan muukaan pihapiiristä. Tosin jälkitauteja tuli useammallekin, yksi lapsista jopa kuuroutui ja toiselle jäi jotain "ongelmia" jälkitautina tulleesta aivokalvotulehduksesta( tai jostain muusta vastaavasta, lapsena kun ei niin osaa painaa mieleen diagnooseja:)). Miehelläni oli myös jälkitautina lapsena jokin sairaalahoitoa vaatinut aivokalvontulehdus.
Lisäksi luin joskus kun omat lapset olivat pieniä, että rokot saattavat olla osana laukaisemassa jotain toista sairautta. muistaakseni esimerkiksi reumat, jopa diabetes ja jokunen muu sairaus voi tarvita puhjetakseen sairastettuja virustauteja, kuten juuri rokot. Tiedä sitten, mitä viimeisin tutkimus asiasta sanoo.
Eli ei rokot itsessään ole niin kauheita, mutta osa jälkitaudeista on. Niiden vuoksi ymmärtääkseni roketetaan.
 
Vierrras
[QUOTE="fakta";30680268]"Suomalaisen sperman laatu on romahtanut
Ennen Suomessa ylpeiltiin maailman parhaalla siemennesteellä, vaan ei enää. Mitä siittiöillemme on tapahtunut?

"Suomalaisen sperman laatu on romahtanut
Ennen Suomessa ylpeiltiin maailman parhaalla siemennesteellä, vaan ei enää. Mitä siittiöillemme on tapahtunut?"

Suomalaisen sperman laatu on romahtanut - Hitaat - Sunnuntai - Helsingin Sanomat[/QUOTE]

Osoitatko vielä sen kohdan, jossa artikkelissa puhutaan simppojen laadusta yhteydessä rokotuksiin?
 
"Kukka"
Sairastin tuhkarokon 80-luvun lopulla teininä. Meinasin kuolla ja olin melkein kaksi viikkoa sairaalassa.

Jos Suomessa ei olisi koskaan tullut rokotusohjelmaa, lapsikuolleisuus olisi paljon nykyistä korkeampi.
 
"fakta"
Tässä myös juttu:
Siittiöiden laatu paranee iän myötä - Kotimaa - Turun Sanomat

Minulla herää kysymyksiä, joita ei ainakaan näissä jutuissa ole selvitetty.
Tietysti, jos kaivaisin tutkimuksen kokonaisuudessaan jostain esiin, voisin saada vastauksia kysymyksiini:
Minkä ikäisiltä spermanäytteet on aiemmin otettu, jos voidaan todeta, että laatu on heikentynyt, vaikka se paranee iän myötä?
Miten koehenkilöt on valittu?
Kuinka suuri osa joukosta on aktiiviurheilijoita tai "kehonrakentajia"?

Sen lisäksi en huomaa missään tutkimuksessa yhteyttä rokotuksiin.
Vanhempia miehiä ei ole rokotettu läheskään yhtä paljon, kuin viimeisen 50 vuoden aikana syntyneitä. Lisäksi vanhemmat miehet saattavat käyttää vähemmän bisfenoleja sisältäviä tuotteita, kuten limsa-, energiajuoma- ja oluttölkkejä. Hankkivat mieluummin oluenkin lasipullossa.
 
"fakta"
Sairastin lapsena suurimman osan rokoista. En kuollut enkä kukaan muukaan pihapiiristä. Tosin jälkitauteja tuli useammallekin, yksi lapsista jopa kuuroutui ja toiselle jäi jotain "ongelmia" jälkitautina tulleesta aivokalvotulehduksesta( tai jostain muusta vastaavasta, lapsena kun ei niin osaa painaa mieleen diagnooseja:)). Miehelläni oli myös jälkitautina lapsena jokin sairaalahoitoa vaatinut aivokalvontulehdus.
Lisäksi luin joskus kun omat lapset olivat pieniä, että rokot saattavat olla osana laukaisemassa jotain toista sairautta. muistaakseni esimerkiksi reumat, jopa diabetes ja jokunen muu sairaus voi tarvita puhjetakseen sairastettuja virustauteja, kuten juuri rokot. Tiedä sitten, mitä viimeisin tutkimus asiasta sanoo.
Eli ei rokot itsessään ole niin kauheita, mutta osa jälkitaudeista on. Niiden vuoksi ymmärtääkseni roketetaan.
Monet immunosuprossiiviset sairaudet, kuten reuma, psoriasis, crohnin tauti, koliitti jne. ovat todennäköisesti lisääntyneet rokotteiden takia.
 
"fakta"
Osoitatko vielä sen kohdan, jossa artikkelissa puhutaan simppojen laadusta yhteydessä rokotuksiin?
"Mistä siemennesteen alamäki sitten johtuu? Sitä ei tiedetä, mutta arvailuja voi esittää.

Jos sperman laadun nopea lasku hyväksytään tosiasiaksi, sen on vaikea uskoa johtuvan geneettisistä syistä. Ihmisen perimä ei muutu niin nopeasti. Kyse täytyy olla ympäristötekijöistä ja elintavoista."
 
Rokotteet kun ovat niitä lääketehtaiden juonia joten niitä ei voi antaa. Mutta annas olla kun oma lapsi on henkihieverissä rotavirusripulissa, pneumokokkikeuhkokuumeessa, sairastaa kivestulehduksen sikotaudin seurauksena tms kivaa niin kyllä niiden samojen lääketehtaiden lääkkeet kelpaakin. Samoin kelpaa länsimainen lääketiede, sairaalat ja muu mitä kehittyneellä yhteiskunnalla on tarjota. Harvemmin siinä vaiheessa vannotaan homeopatian nimeen.
Äkkiä se kelkka sitte kääntyy joo ja vihollisesta tulee apu. Jos ei rokoteta, ei pidä vaatia sitte kaikenmaailman sairaalahoitojakaan jne. Vois aatella että jos tietentahtoen altistaa, turha vikistä kun lapsi sairastuu vakavasti ja vaarallisesti.
 
[QUOTE="fakta";30685261]"Mistä siemennesteen alamäki sitten johtuu? Sitä ei tiedetä, mutta arvailuja voi esittää.

Jos sperman laadun nopea lasku hyväksytään tosiasiaksi, sen on vaikea uskoa johtuvan geneettisistä syistä. Ihmisen perimä ei muutu niin nopeasti. Kyse täytyy olla ympäristötekijöistä ja elintavoista."[/QUOTE]

Epäilemättä, mutta se ei silti todista sitä, että rokotuksilla olisi mitään tekemistä asian kanssa.
 
Vierrras
[QUOTE="fakta";30685261]"Mistä siemennesteen alamäki sitten johtuu? Sitä ei tiedetä, mutta arvailuja voi esittää.

Jos sperman laadun nopea lasku hyväksytään tosiasiaksi, sen on vaikea uskoa johtuvan geneettisistä syistä. Ihmisen perimä ei muutu niin nopeasti. Kyse täytyy olla ympäristötekijöistä ja elintavoista."[/QUOTE]
Mä en nyt löydä sanaa "rokote" tästä lainkaan :/. Korostaisitko vielä sen kiitos :)
 
vhyred
70- luvun alussa ei rokotettu tuhkarokkoaa vastaan. Olen mennyt kouluun -74 ja sitä ennen olen sairastanut tuhkarokon, vesirokon ja hinkuyskän. Jos rokotteita olisi saatu niin olisi minut rokotettu.
 
"minävaan"
Itse henkilökohtaisesti olen rokotusjärjestelmää vastaan, vaikka itsekkin olen kerennyt jo joitakin rokotteita ottamaan elämän aikana. Nyt kumminkin mielenkiinto herännyt rokotuksia kohtaan ja on tullut tutkittua ja herännyt kysymys, miksi ihmeessä olen antanut itseni myrkytettäväksi?

Olen myös itse päättänyt, että omaa lastani en tule koskaan rokottamaan. Niitä tauteja vastaan, jotka pienet lapset rokotetaan, on Suomessa lähes olematon. Miksi haluisit altistaa lapsesi rokotuksen vuoksi pahimmassa tapauksessa mahdolliseen vammautumiseen? Tai muuhun sairauteen/sairauksiin? Tämähän ei kumminkaan monelle tapahdu, mutta lapsesi voi olla juuri se kenen immuunijärjestelmään rokotus ei 'sovi' ja lapsen oma keho taistelee rokotuksen haittoja vastaan.

Lapsen täytii itse luonnollisesti kasvattaa oma vastustuskykynsä. Kun pienen ihmisen immuunijärjestelmää sotketaan rokotteilla, se todellakin voi olla haitaksi, kuin myös tietysti aikuisille. Rokotteet sisältävät myrkkyä, jota ei ihmiskehoon suositella edes pistettäväksi, saatika pienelle lapselle, kenen immuunijärjestelmä on kehittymisvaiheessa.

Jos jonkun mielestä teksti tuntuu hölmöltä tai muuten vastenmieliseltä, ei se mitään. Jokaisella on oikeus mielipiteisiin ja tämä on minun... Mutta jos nyt välttämättä joku haluaa lukea ja perehtyä asiaan tarkemmin suosittelen lukemaan blogia nimeltä "Elämä käsissämme" Sieltä löytyy faktaa rokotteisiin liittyen ja muuta hyödyllistä infoa. Lukekaa sieltä ja kertokaa sitten olenko todellakin väärässä? :eek: Tarkoitukseni ei ole ketää käännättää, mutta suosittelen lukemaan. Rokotukset eivät todellakaan ole sitä mitä meille kerrotaan...
 
[QUOTE="minävaan";30690626]

Olen myös itse päättänyt, että omaa lastani en tule koskaan rokottamaan. Niitä tauteja vastaan, jotka pienet lapset rokotetaan, on Suomessa lähes olematon.

Jos jonkun mielestä teksti tuntuu hölmöltä tai muuten vastenmieliseltä, ei se mitään. Jokaisella on oikeus mielipiteisiin ja tämä on minun... Mutta jos nyt välttämättä joku haluaa lukea ja perehtyä asiaan tarkemmin suosittelen lukemaan blogia nimeltä "Elämä käsissämme" Sieltä löytyy faktaa rokotteisiin liittyen ja muuta hyödyllistä infoa. Lukekaa sieltä ja kertokaa sitten olenko todellakin väärässä? :eek: Tarkoitukseni ei ole ketää käännättää, mutta suosittelen lukemaan. Rokotukset eivät todellakaan ole sitä mitä meille kerrotaan...[/QUOTE]

Otetaanpa pieni mietintähetki, miksi riski sairastua sellaiseen tautiin jota vastaan täällä rokotetaan on niin pieni...? Hetkinen, ettei vain rokotteilla olisi jotain tekemistä sen kanssa! :headwall: Sattuneesta syystä esim. Pakistanissa polio levää, koska siellä eräs valtaapitävien ryhmä on juuri näitä "rokotteet ovat paholaisen juonia" -ihmisiä.

Sinuna harrastaisin myös pientä lähdekritiikkiä. Jospa lukisit ihan oikeita tutkimuksia (esim pubmedistä löytyy) noiden huuhaablogien lisäksi.

Miten suhtaudut jäykkäkouristusrokotukseen? Miksi? Ja toinen kysymys jos lapsesi sairastuu johonkin niistä taudeista joita vastaan täällä rokotetaan, vietkö hänet sairaalahoitoon vai annatko lapsen kehittää immuniteettinsa ihan itse? Miksi?
 
Vastaaja
No plus nelikymppisiä kuoli niihin tauteihin ja jälkitauteihin.Ei kovin hyvin pärjänneet ja menestyneet:( Tämä meidän turvallinen ympäristö on seurausta rokotuksista.Kummasti joku erityiskoulun oppilaita alettiin rokottaa ja pidettiin koulusta pois kun joku rokko iski.En muista mikä se oli mutta taisi olla viime vuonna.
Et ole tosissasi =D Ei todellakaan kuollut. Minä ja kaikki 70-luvun kaverini olemme sairastaneet kaikki normi lastentaudit joita vastaan nykyään rokotetaan. Taudeista ei silloin vouhotettu, niistä ei sen kummemmin kärsitty kuin nykajan taudeista eikä kukaan ole vammautunut eikä kuollutkaan :)
 

Yhteistyössä