Älkää tehkö lapsia jos olette kovin köyhiä!

  • Viestiketjun aloittaja miettikää
  • Ensimmäinen viesti
miettikää
surettaa lasten puolesta jotidenka vanhemmat eivät tue koulunkäyntiä, vaan esim luokkaretkiin, urheiluvarusteisiin yms.osallistuminen maksaa liikaa. On kurjaa kun lapsenne joutuu kiusatuksi.
 
Olin kyllä persaukinen kun sain lapset mutta siinä vaiheessa kun aloittivat koulun niin oltiin jo selkeästi keskivertoa paremmin toimeentulevia.
Kai sitä voi elämässä edetä lapsiperheenäkin eikä kaiken tarvitse olla valmiina.
 
Mä kyl ehkä korostaisin enemmän että ei pitäs tehä lapsia jos on ihan helkkarin tyhmä.. kun kattelee eräitä avauksia tällä palstalla, johon ilmeisesti tääkin avaus viittaa. Ei se rahan puute, vaan järjen puute, se ettei osaa soveltaa, toimia järkevästi vähilläkin tuloilla on musta kurjuuden alku!

Ja voi sitä olla hyvätuloinenkin mutta kurjuutta on vain lapsille tarjolla.... jos ei vanhemmilla järkeä päässä.
 
vieras
kiusaajissahan se vika on eikä missään muussa. opettakaa lapset hyväksymään erilaisuutta.

Ja köyhien lasten vanhemmat: opettakaa lapset suhtautumaan vähävaraisuuteen avoimesti eli älkää sanoko että se on joku salaisuus tai häpeä. lapset voivat suhtautua köyhyyteen
normaalisti jos siitä saa reilusti puhua!

sitten se on kyllä oma vika jos köyhyyttä hävetä pitää!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fj:
Juu älä säkään tee niitä lapsia jos ne pitää opettaa kiusaamaan eri tuloluokkaan kuuluvien perheiden lapsia
:D peesaan!!!!!
Koulussa varmaan löytyy muitakin kuin vain minun lapseni.
Eli vain sinun lapsesi kiusaavat kun on äidiltä opittu vittumainen asenne?
On vielä niin pieni ettei ole koulussa.

 
kiusaus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fj:
Juu älä säkään tee niitä lapsia jos ne pitää opettaa kiusaamaan eri tuloluokkaan kuuluvien perheiden lapsia
:D peesaan!!!!!
Koulussa varmaan löytyy muitakin kuin vain minun lapseni.
Eli vain sinun lapsesi kiusaavat kun on äidiltä opittu vittumainen asenne?
On vielä niin pieni ettei ole koulussa.
Eli kerkeät vielä opettaa hyviä kiusaus tapoja
 
aito ihminen
Opettakaa myös kotona ettei aina osteta sitä aitoa tavaraa! Mulla on aidot crocsit, mulla on aito nomination tyyliä kuulee aika usein meidän pihapiirissä. Mulla on reimaa. Aito, aito. Meillä oli varaa ostaa aito nomination mutta en halunnut sitä lapsen käteen ostaa vaan ihan teräksinen sopi hyvin kunnes on vanhempi. Sitten ne naapurin aidot crocksit hajos ja meidän lapsi tokas kato nyt mun epäaidot kesti ja sulla hajos. Lasten päähän laitetaan jo nuokin kotona.
 
vieras
Meillä ei riittäisi rahat jos juotaisiin.onneksi ei.hyvin pärjäämme vaikka tällä hetkellä mies pakkolomalla ja mä sairaslomalla.kyllä hyvin pärjää, kun suunnittelee ostokset ja ruuat.aina saadaan ostettua lapsille harrastusvälineet ja vaatteet. ja aina ruokaa pöydässä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kiusaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fj:
Juu älä säkään tee niitä lapsia jos ne pitää opettaa kiusaamaan eri tuloluokkaan kuuluvien perheiden lapsia
:D peesaan!!!!!
Koulussa varmaan löytyy muitakin kuin vain minun lapseni.
Eli vain sinun lapsesi kiusaavat kun on äidiltä opittu vittumainen asenne?
On vielä niin pieni ettei ole koulussa.
Eli kerkeät vielä opettaa hyviä kiusaus tapoja
En opeta kiusaamaan, tiedän vain omasta lapsuudesta kuinka kurjaa on koulua käydä jos köyhät vanhemmat, jotka eivät osta suksia,luistimia eivätkä osallistu rahoittamaan luokkaretkiä yms.

 
ami
Se kenellä on maallista rikkautta, sillä voi olla muunlaista köyhyyttä...esimerkiksi järjen köyhyyttä ja tällaisen tapauksen lapset voivat kärsiä koulussa yhtä paljon, kuin rahallisesti köyhän lapset. Ap, tämä sun aloitus viittaa järjenköyhyyteen :(
 
no no
kyllä köyhätkin saavat tehdä lapsia! itse olen köyhästä perheestä, eikä minua kiusattu. mutta jos on niin köyhä ettei pysty ruokaa lapselle eikä vaatteita ostaan niin sitten en suosittele, tai siis tarkoitan että pitää olla varaa lapsen elättämiseen tietenkin! esim ärsyttää todella yks ystävä jolla on 2 lasta eikä rahaa mihinkään, aina vaan lainailee vanhalta mummoltaan, minusta se on väärin, että muut joutuvat sitten maksamaan kaiken, jos ymmärrätte.
 

Yhteistyössä