Älypuhelimen netin jakaminen tabletille

Moi!
Tarttisin vähän apua kun olen hankkimassa uutta puhelinta ja minulla on Samsung Galaxy tab 3 10.1 4G+wifi ja siinähän on siis Android 4.2 käyttöjärjestelmä.
Millainen puhelin mun kanttis hankkia että varmasti toimis puhelimen netin yhdistäminen tähän tablettiin? Ei tarttis sit hankkia erillistä liittymää sitä varten....
 
Ei sillä puhelimen merkillä ole mitään merkitystä, jos vaan tuo jako-ominaisuus löytyy. Yhteydenjakaminen syö paljon akkua, joten jos aiot reissun päällä (ilman latausmahdollisuutta) käyttää tuota ominaisuutta, niin kannattaa miettiä puhelimen akunkestoa.
 
En ole kuullut tuollaisesta ja meillä on jaeltu eri käyttöjärjestelmillä olevien vehkeiden välillä yhteyksiä ristiin rastiin ilman ongelmia. Noin muuten elämää saattaa helpottaa, jos käyttöjärjestelmä on sama eli Android-vehkeen sinuna hankkisin.
okei kiitos! näin olen vähän ajatellutkin, ajattelin jos jollakin ois kokemusta vaikka tuosta samaisesta laitteesta.
 
Miks
Jos sulla kerta on sim-kortillinen tabletti niin miksi sitä haluat liittää älyluurin kylkeen? Tablettihan toimii aina ilman mitään eri liittämisiä tai vehkeilyjä? Itselläni on pelkkä wifi-malli joten ditä joutuu joskus harvoin käyttämään luurin verkolla.
 
Jos sulla kerta on sim-kortillinen tabletti niin miksi sitä haluat liittää älyluurin kylkeen? Tablettihan toimii aina ilman mitään eri liittämisiä tai vehkeilyjä? Itselläni on pelkkä wifi-malli joten ditä joutuu joskus harvoin käyttämään luurin verkolla.
nyt en ymmärrä, mut jos oon tilanteessa ettei ole wifiä eikä sim korttia jossa ois netti niin eihän se tabletti sitte toimi?
 
Fterthb
nyt en ymmärrä, mut jos oon tilanteessa ettei ole wifiä eikä sim korttia jossa ois netti niin eihän se tabletti sitte toimi?
Okei. Jos sulla on siis tabletti jossa on sim-kortin paikka, mutta paikka on tyhjä? Silloin tietenkin jos ei muuta wifi-verkkoa ole tarjolla niin ainoa mahku on esim luurin netin jakaminen. Itsellä on kotona loistavalla akulla varustettu jakava mokkula ,joka lähtee reissuihin repun taskussa. Siitä se sitten jakaa jopa kymmenelle käyttäjälle kaistaa käyttöön.
 
Hjhjhj
Kun yhdistää tabletin puhelimeen, niin joutuu maksamaan vain yhdestä simm kortista, ja puhelimen merkilla ei ole väliä, itsellä Galaxy tab 3 ja Lumia toimivat hyvin.
Totta tämä että vähemmän hintaa. Jos kotona on mokkulanetti ns tikkuna koneen kyljessä niin se kannattaa vaihtaa akulliseen jakavaan malliin. Reissussa pakataan reppuun myös mokkula. Ja mokkula hoitaa wifin kaikkien ulottuville. Puhelimesta jaettu netti on yleensä myös hitaampi kuin se on suoraan puhelimesta käytettynä.
 
Vanhasetä
"Tarttisin vähän apua kun olen hankkimassa uutta puhelinta ja minulla on Samsung Galaxy tab 3 10.1 4G+wifi ja siinähän on siis Android 4.2 käyttöjärjestelmä."

Miksi ostit tabletin 4G ominaisuudella jos on tarkoitus käyttää Wifiä??? Pelkkä Wifi tabletti olisi ollut paljon halvempi. Osta nyt vain se 4G kortti siihen tablettiin ja käytä sitä vanhaa luuriasi vain puhelimena.
 
  • Tykkää
Reactions: lettunen
meillä kotona jakava netti, ja sitten jos lähdemme osa porukasta reissuun niiin aivan pätevästi vanha nokia jakaa netin ipadille,samsungin tealetille , ps-vitalle ja esikoisen läppärille (jonka nimeä en ees muista) .
Eli ei pitäisi olla merkkiriipppuvainen
 

Yhteistyössä