älytön raskauspahoinvointi

  • Viestiketjun aloittaja oksu
  • Ensimmäinen viesti
oksu
Olen ihan poikki. Viikkoja nyt tasan 10. Millon voisin odottaa edes pientä helpotusta tähän pahoinvointiin? Milloin yleensä oksentelu loppuu, vaikka pahoinvointi jäisi vielä? Kertokaa jooko kokemuksianne ja jos teillä on jotain vinkkejä. Napostelu ei mulla auta yhtään.
 
vieras
Kokeile mantelia! Jauha pari suussa ihan muussiksi, niele varovasti. Mulla oli ainoa joka tepsi kaksosraskauden pahoinvointiin = kaksi istukkaa, tuplaoksut. :)

Mulla helpotti joskus viikon 15 tienoilla.

Tsemppiä - ja muista että vaavi voi hyvin vaikka sun olo on kurja. Sit tietty lääkäriin jos alat pyörtyillä tms.

 
mea
mulla alkoi järkyttävä pahoinvointi viikolla 8 ja jatkui jatkuvana lähes jatkuvana oksenteluna johonkin viikolle 13 saakka (pelkästään tietokoneen ruudun tuijottaminen sai laatan lentämään..). Oksentelin kyllä muistaakseni vielä viikolle 15 tai 16 saakka, mutta en enää tuolloin edes joka päivä.
Nyt rv 25 ja pientä kuvotusta on edelleen silloin tällöin ilmassa, muttei ole onneksi tarvinnut oksentaa enää. Mulla ei myöskään napostelut tai oikeastaan mikään auttanut oloon, ja laihduinkin alkuraskaudessa pari kiloa. Parhaiten auttoivat pitkät yöunet ja raitis ilma, vaikka ulos olikin välillä lähes mahdotonta raahautua.
Voimia pahoinvointiin, kyllä se luultavasti pian ainakin helpottaa!
 
Nitta
No yleisimmin kai tuo helpottaa rv 15 paikkeilla. Itselläni ei, vaan oksensin/voin pahoin 3 tunnin välein alusta loppuun ja kaksi raskautta putkeen.

Älä nyt ainakaan päästä vatsaa täysin tyhjäksi (eli se syöminen kannattaa ajoittaa tuohon 3-4 tunnin rytmiin). Oletko kokeillut chipsejä? Siis ihan muutama silloin kun tulee se pahin aalto päälle, ei koko pussia kertalaakista. Tuo vinkki Naikkarin ravintoterapeutilta. Juo (vettä tai mikä nyt pysyy parhaiten sisällä), jottet turhaan kärsi nestehukasta, joka ei ainakaan paranna oloa.

Tsemppiä.
 
riina
Voi helpottaa hyvinkin nopeasti. minulla kesti n. 4 viikkoa eli vko 7-10
Ei siihen kyllä auttanut mikään, siis jopa raikas ilma sai pahoinvoimaan, jos huone oli "liian" tuuletettu.. kaikkea sitä käykin. Älä tee mitään ylimääräista, älä välitä pyykeistä, tiskeistä, imuroimisista yms. ne ehtii tehdä sitten kun olo on selvästi parempi. Siis lepää ja ajattele iloisia asioita vauvasta. p.s. sitäkin tapahtuu, mutta USEIMMITEN pahoinvointi loppuu n. rv 12 ja kuten minulla, aivan kuin seinään :)
 
mulla alkoi järkyttävän kova pahoinvointi jo viikolla 5 ja helpotti sitten viikolla 15, sen jälkeen vaan pientä kuvotusta kunnes n. viikolla 32 pahoinvointi palasi ja jatkui loppuun saakka - ei onneksi tuo loppu ihan niin pahana kuin alku. Mulla auttoi parhaiten kun imeskelin hitaasti appelsiini- tai sitruunamehujäätä ja söin kirsikkatomaatteja.
 
Kovin on yksilöllistä kuinka kauan pahoinvointi kestää. Itse sain hiukan apua Sea Band rannekkeista, jotka mies kävi ostamassa apteekista. Toimintateho perustuu sellaiseen nappulaan, joka painaa ranteen aku-pisteeseen ja helpottaa pahoinvointia.

Lisäksi pahoinvointi helpotti kun opin syömään oikein. Parin tunnin välein välipalaa, ihan mitä vaan minkä saa menemään alas. Nälkä ei saanut tulla yhtään. Ja lepäilyä vaakatasossa jos vaan mahdollista.

Voimia koitokseen! Mitä huonompi olo äidillä, sitä parempi vauvalla :heart:
 
vieras
Koita syödä tunnin välein jotain pientä, pari viipaletta mandariinia, pala hapankorppua, puolikas omppu, muutama suolapähkinä tms pientä. Mulla ei mikään muu auttanu ja siltikin kuvotti, mutten oksentanu niin paljoa ku tunnin välein otin jotain pientä.
 

Yhteistyössä