Älytön show tän lakanapyykin kanssa

  • Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti
vieras..
Eli lapsilla oli viikonloppuna yhteensä neljä kaveria kylässä. Kaikille laittaa puhtaat lakanat ja osa nukku vaan sen yhen yön. Ja kun ei noita petivaatteita tarpeeksi niin lainailivat sitten noita meidän lasten peittoja ja tyynyjä (jotka oli pois kotoa) eli niistäkin siis edelliset pussilakanat ym pyykkiin.

Ei siinä mitään mut kun tää toistuu ihan tasasin väliajoin. Keskimäärin meillä on joka viikonloppu 2-4 lasta yökylässä. Ja kun itelläkin iso sakki tuota pyykkiä riittää omastakin takaa.

Omat lapset kun menee yökylään niin ottavat lakanat mukaan, osa tykkää ottaa makuupussin ja tyynyliinan. Tai kun tuohon naapuriin menevät ottavat suoraan peiton ja tyynyn kainaloon.

Ja juu ei ole elämää suurempi kysymys mutta silti, olisi niin kiva jos joskus jollakin olisi ne omat lakanat mukana.
 
LaMamanMorbid
Voisitko ihan vaan kysyä lasten vanhemmilta josko passais laittaa omat lakanat mukkaan. Se on kuitenkin niin kiva kun saa ne omat yökylään, että luultavasti suhtautuvat ihan positiivisesti...?
 
"a p"
voisko yhden yön nukkumisen jälkeen laittaa sivuun ja käyttää toisen tai kolmannenkin kerran kun taas saapuvat?
Oon kyllä aatellu tätä ainaki muutamalle jotka on käytännössä joka viikonloppu meillä sen yhen tai kakski yötä. Mutta sitte vaihtelee tuo että ketä täällä on. Ja tosiaan kun peittoja ja tyynyjä liian vähän niin lainaavat sitte noita meidänkin lasten petivaatteita. Pitäs muutama peitto ja tyyny hommata lisää niin ehkä pääsis sitte vähemmällä. Nekin on vaan sillä ikuisuuslistalla että sitte joskus kun on vähän enemmän sitä rahaa..
Mutta taidan ottaa seuraavaksi projektiksi tän petivaatejutun.
Yhdelle ostin jo hammasharjan kun sitäkään oo ikinä mukana.
 
LaMamanMorbid
[QUOTE="a p";30357471]Oon kyllä aatellu tätä ainaki muutamalle jotka on käytännössä joka viikonloppu meillä sen yhen tai kakski yötä. Mutta sitte vaihtelee tuo että ketä täällä on. Ja tosiaan kun peittoja ja tyynyjä liian vähän niin lainaavat sitte noita meidänkin lasten petivaatteita. Pitäs muutama peitto ja tyyny hommata lisää niin ehkä pääsis sitte vähemmällä. Nekin on vaan sillä ikuisuuslistalla että sitte joskus kun on vähän enemmän sitä rahaa..
Mutta taidan ottaa seuraavaksi projektiksi tän petivaatejutun.
Yhdelle ostin jo hammasharjan kun sitäkään oo ikinä mukana.[/QUOTE]
No, ehkä mä itse aattelisin, ettei nää ostelut olis mun vastuulla...voihan ne hampaat pestä sitten kotonakin. Mutta kannattaa vanhemmille mainita asiasta. Vai onko niin, ettet tunne pahemmin näiden lasten vanhempia?
 
"a p"
Voisitko ihan vaan kysyä lasten vanhemmilta josko passais laittaa omat lakanat mukkaan. Se on kuitenkin niin kiva kun saa ne omat yökylään, että luultavasti suhtautuvat ihan positiivisesti...?
En tiedä. minusta jotenkin tosi noloa alkaa kyselemään. Ja suurimman osan noista kyläilystä lapset sopii keskenään. Multa vaan kysytään et käykö et joku tulee. Ehkä muutaman kanssa voin ottaa puheeksi jos sopiva tilaisuus tulee.
 
vieras..
No, ehkä mä itse aattelisin, ettei nää ostelut olis mun vastuulla...voihan ne hampaat pestä sitten kotonakin. Mutta kannattaa vanhemmille mainita asiasta. Vai onko niin, ettet tunne pahemmin näiden lasten vanhempia?
Tunnen kyllä kaikki. Ja kyläillään muutenkin puolin ja toisin. Osa vaan ei pidä tärkeänä noita tai sitten olettaa että lapsi huolehtii ite. Mutta jos lapsi on käytännössä joka viikonloppu meillä parhaimmillaan pe iltapäivästä su iltaan ni kyllä se jo näkyy jos ei pese niitä hampaita. Ja aloite tuli kyllä omilta lapsilta kun huomauttivat ettei X pese ikinä hampaita ku sillä ei oo harjaa mukana.
 
vierass
Jospa toppuuttelisit tuota yokylailya, koska ei se ihan tavallista ole, etta joka viikko ovat teilla. Sen verran vaan, ettei tule harmituta. Vuodevaatteita ei kannata kuljetella eestaas. Turkiskuoriaisten ja muiden vuoksi ihan hyva antaa vieraiden nukkua omissa lakanoissa ja pesta ne sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
Vgr
Kai samalla pussilakanalla voi useamman yön nukkua? Siis niin, että matti nukkuu pe-la yön ja pekka la-su yön. Ei kai joka lapsen jälkeen tarvitse uutta pussilakanaa laittaa, tuulettaa siinä välissä. Ei ne mukulat niin likaisia voi olla..
 
"a p"
Jospa toppuuttelisit tuota yokylailya, koska ei se ihan tavallista ole, etta joka viikko ovat teilla. Sen verran vaan, ettei tule harmituta. Vuodevaatteita ei kannata kuljetella eestaas. Turkiskuoriaisten ja muiden vuoksi ihan hyva antaa vieraiden nukkua omissa lakanoissa ja pesta ne sitten.
Totta kyllä tuokin. Ei oo kyllä meillä ötököitä onneksi vielä näkyny. Mutta joo yritän nyt hommata noille vakivieraille omat peitot ja tyynyt niin vähän vähentää tuota lakanan vaihtoa.

Lapset haluaa olla kavereidensa kanssa ja ite toisaalta pääsen vähemmällä kun on noita kavereita. Ja se että mulle ei ole ongelma jos tässä on muutama ylimääräinen. Kun taas sitte nuo varsinkin yökyläilyt toisinpäin tuntuu passaavan aika harvoin. Eli jos alan vastavuoroisuutta odottamaan niin vähenis aika radikaalisti noiden kavereiden näkeminen.
Ja siis asutaan niin syrjässä että pitää autolla kuskata muualta paitsi tuosta naapurista.
 
vieras..
Kai samalla pussilakanalla voi useamman yön nukkua? Siis niin, että matti nukkuu pe-la yön ja pekka la-su yön. Ei kai joka lapsen jälkeen tarvitse uutta pussilakanaa laittaa, tuulettaa siinä välissä. Ei ne mukulat niin likaisia voi olla..
Pojilla varmaan käviskin. Mutta kun miettii omalle kohdalle niin en haluais nukkua samoilla petivaatteilla ku joku toinen.
Nytki satanu kaatamalla kaks päivää putkeen eikä oikein oo missä tuulettaa ettei kastuis.
 
LaMamanMorbid
[QUOTE="a p";30357512]Totta kyllä tuokin. Ei oo kyllä meillä ötököitä onneksi vielä näkyny. Mutta joo yritän nyt hommata noille vakivieraille omat peitot ja tyynyt niin vähän vähentää tuota lakanan vaihtoa.

Lapset haluaa olla kavereidensa kanssa ja ite toisaalta pääsen vähemmällä kun on noita kavereita. Ja se että mulle ei ole ongelma jos tässä on muutama ylimääräinen. Kun taas sitte nuo varsinkin yökyläilyt toisinpäin tuntuu passaavan aika harvoin. Eli jos alan vastavuoroisuutta odottamaan niin vähenis aika radikaalisti noiden kavereiden näkeminen.
Ja siis asutaan niin syrjässä että pitää autolla kuskata muualta paitsi tuosta naapurista.[/QUOTE]
Eikö lapset voi nähdä toisiaan aamulla, päivällä ja illalla???? Yöllähän pääsääntöisesti nukutaan..... No mutta, ihan mmiten itse haluatte. Kirppiksiltä vois löytyä jotain halpistäkkejä ja lakanoita.
 
Vgr
Pojilla varmaan käviskin. Mutta kun miettii omalle kohdalle niin en haluais nukkua samoilla petivaatteilla ku joku toinen.
Nytki satanu kaatamalla kaks päivää putkeen eikä oikein oo missä tuulettaa ettei kastuis.
No mistä sä tietäisit, että sillä samalla pussilakanalla on joku jo nukkunut?

Mä ainakin meillä hoitelen nuo vieraspedit yksinäni, ilman yleisöä.
 
äiti täälläkin
Kun mä olin teini niin paljon mekin yökyläiltiin puolin ja toisin eikä yhtään kiinnostanut oliko joku muu niissä lakanoissa nukkunut yön tai kaksi :)

Kysäisepä yökylään tulijalta, että sopisko jos nukut samoissa lakanoissa kuin matti nukkui viikonloppuna. Voisin lyödä vetoa, että se on yövieraalle ok.
 
trv
[QUOTE="a p";30357471]Oon kyllä aatellu tätä ainaki muutamalle jotka on käytännössä joka viikonloppu meillä sen yhen tai kakski yötä. Mutta sitte vaihtelee tuo että ketä täällä on. Ja tosiaan kun peittoja ja tyynyjä liian vähän niin lainaavat sitte noita meidänkin lasten petivaatteita. Pitäs muutama peitto ja tyyny hommata lisää niin ehkä pääsis sitte vähemmällä. Nekin on vaan sillä ikuisuuslistalla että sitte joskus kun on vähän enemmän sitä rahaa..
Mutta taidan ottaa seuraavaksi projektiksi tän petivaatejutun.
Yhdelle ostin jo hammasharjan kun sitäkään oo ikinä mukana.[/QUOTE]

osta muutama edullinen peite ja tyyny vaikka jyskistä ja jätä pedattuina seuraavaa vkonloppua odottamaan. kerran kun hoitaa peitteidenhankintahomman, niin ei joka kerta tarvitse harmitella. kivahan se on lasten yökyläillä.
ylimääräisiä hammasharjoja meillä on vieraita varten valmiiksi hankittu, jos ovat unohtaneet.
 
Just tänä viikonloppuna mietin, että miten lapsen kaverin äiti asian haluaisi.
Itse haluan mielummin laittaa meidän puhtaat petivaatteet ja lakanat yövieraille, ja lapsen kaveri sanoi ettei tarvii olla mukana, toivottavasti äiti on samoilla linjoilla.
On siis uusi kaveri, ja vähän joka viikonloppu nyt yökyläilevät, meillä 1 yö ja heillä toisen.
Myönnän että pyykkiä tulee, mutta on ihana että lapsilla on läheisiä kavereita
 
"Siili"
Jätä ainakin ne teidän omien lasten lakanat paikalleen, kun laitat vieraalle lakanat. Ne voi hyvin olla siellä alla. Sitten vaan päälimmäiset pesuun. Niitä voi myös yhden tai kahden yön jäljiltä viikkailla kaappiin ja laittaa seuraavalle. Vaihda vaikka kaikille aina puhdas tyynyliina, jos siltä tuntuu.
 
"a p"
Kiitos. Eiköhän se taas tästä. Pyykkikone pyörimässä ja saa pyöriä koko päivän.
Taidan ostaa omille lapsille uusia peittoja ja tyynyjä ja noita vanhoja sit jättää vieraiden käyttöön. Ja jonku sängynalus laatikon vois kans hommata noille niin voi siellä säilyttää sen viikon verran.

Tuosta että kun noita vieraita on aina meillä niin jos tulevat meille yökylään niin näkevät toisiaan sen 2-3 päivää. Mutta jos päiväseltään käyvät niin sitten näkisivät sen yhden päivän. Ja viikolla siis vierailevat vähemmän. Ja suurin syy tuo että vanhempien pitää kuskata autolla.
 
"viola"
Meillä on yläkerrassa lasten (tyttö + 2 poikaa) huoneet ja siellä yövieraita useampia viikossa, eniten viikonloppuisin. Siellä taitaa olla kaikkiaan 4 ylimääräistä täkiä ja tyynyä, kolme patjaa, vuodesohva ja muutama petari vieraskäytössä. Tytön vieraat vaihtelevat lakanoita, mutta eivät tuo pesuun joka käytön jälkeen vaan jemmaavat "omansa" kaappiin odottamaan seuraavaa vierailua, se toimii tosi hyvin <3
Mutta pojat. Niitten huoneissa on kokoelma peittoja ja tyynyjä, petit jää lattialle levälleen vieraiden poistuttua ja siinä saattaa petit olla auki vaikka viikon, koirat nukkuvat niissä viikolla ja siihen ne kaverit taas pötkähtävät seuraavana viikonloppuna. Poikien huoneista otan lakanat pyykkiin KAIKISTA pedeistä joka toinen viikko. Ketään vierasta ei tunnu kiinnostavan, kenen jäljiltä peti on tai muuta, kunhan on paikka, mihin päänsä voi illalla kallistaa. Kyse 9-luokkalaisista...
 
Hiip
Tiedän tunteen.
Meillä ratkaisuna laiskuuksissani ostin pari ohutta petaria varta vasten muutamia "aina yökylässä" olijoita varten aikanaan. Käskin pyöräyttää kasaan petarin sitten peiton ja tyynyn kanssa (sellainen kiinnitysrenksu ympärille vaan=), kun vieras oli lähtenyt. Huoneen nurkkaan tai vaatehuoneeseen talteen, siten saivat nukkua niillä useamman kerran.
Tuo oli tapana jo omassa lapsuudessani, kun tädillä tai mummulla olimme yökylässä niin sieltä jäi. Ymmärrän nyt sen mitä en lapsena :)
Omat nuoret vie lakanat yleensä mukanaan, poikkeuksena ne paikat joissa on lakanoiden tyylillä väliä. Niitäkin kun on. Kerran rokotin lompakkoa ja hankin sopivat yhdelle perheelle. En toiste sitä virhettä tee tosin. - leuhkin siis mukamas varakkuudella kun ostin mitä sanottiin kelpaavan. Enkä aluksi uskonut lastani mutta kun sen kuuli puhelimen kautta niin pakkohan sitä oli yrittää uskoa & ymmärtää. Eivätkä ne Vallilat nyt niin hintavat olleet edes ;)
 

Yhteistyössä