Ärsyttää suunnattomasti nuo työpaikan "lasten hyväksi" kaupustelijat (arpoja, kalentereita, karkkia, keksejä, sukkia...)

  • Viestiketjun aloittaja freya.
  • Ensimmäinen viesti
freya.
Äskenkin tässä kävi yksi myymässä karkkia. En käsitä miten joku kehtaa töihin tulla kaupustelemaan lasten harrastustoiminnan takia. Ihmiset kaivaa kiusaantuneina kuvettaan. TODELLA ärsyttävää! Milloin täällä myydään sukkia (jotka muuten on aivan paskoja) ja milloin myydään arpoja - ja joulukalenteriaikakin taas koittaa.

Yhdelle sinnikkäälle äidille ei riitä yksi ei -vastaus. Viimeksi ostin arpoja kun väkisin myytiin vaikkei ollut käteistä - maksa sitten joskus myöhemmin. En maksanut ikinä. Eipä tullut enää myymään väkisin. Pakko ottaa tällaiset keinot käyttöön kun ei muuten mene perille.
 
Peesaan, mä en näe mitään järkeä siinä että duunikaverit pakkomyy toisilleen jotain jonninjoutavaa. Parempi olisi että jääkiekkoseurojen yms. kulut otettaisiin suoraan vanhempien pusseista.

Tässä myyntitouhotuksessa pärjää vain niiden tuotteiden tukkumyyjät. Varmaan arvaattekin, että en suostu ostamaan mitään ja vielä vähemmän myymään.
 
"vieras"
Meitä lukuunottamatta tuntui kaikista perheistä todella hyvältä vaihtoehdolta kaupata noita karkkeja luokkaretkirahastoa varten. Varmaan ne pari tehomyyjämammaa oli juuri noita pakkomyyjiä. Me ilmoitimme, että mieluummin maksamme rahana sen, mitä jää voittoa jonkin 10 karkkilootan pakkomyynnistä.
 
"kiia"
onko koulussa lapsen pakko osallistua myymään? tai harrastusporukassa? mitä jos sanoo etten myy, annan rahana, onnistuuko se?
itekkään en halua et lapsi alkaa myymään ovelta ovelle mitään keksejä kun nykyään ei itse asiassa tiiä mitä siellä oven takana on... enkä tasan ala työpaikalla myymään. se on niiiiiiin rasittavaa!!
 
Mä taas tykkään.

Ei mua kukaan ole pakottanut koskaan mitään ostamaan, vaan ihan olen saanut jättää ne sukat ostamatta, jos siltä on tuntunut. Mutta herkkuja ostan aina, kun joku lapsi niitä myy.

Mun mielestäni on kivaa, kun lapset itse tekevät työtä sen luokkaretken eteen. Eikä joku kahvoipöydässä kiertävä tilauslappu mielestäni haittaa kenenkään elämää. Pakkomyynti on asia erikseen, mutta kyllä kai aikuinen ihminen osaa sanoa ei. Vaikka sitten kahdesti.
 
"vieras"
Ihan helppoa: kun ei koskaan osallistu mihinkään eikä suostu pakkomyynnin kohteeksi vaikka mikä olisi, niin ei kukaan jaksa kovin montaa kertaa tulla tyrkyttämään. Asiallisesti vaan ilmoittaa, että en osallistu, ei kiitos.
 
"heh"
Minä kannan lapsen harrastetoiminnan kautta tuotteita työpaikalleni myyntiin.
Laitan ilmoituksen kahvipöydälle ja tilauslistan.
Myyntipuheita minua ei kyllä saa pitämään ;) Toki vastaan jos kysytään mutta en muuten.
Ja joka vuosi muutamat kysyykin jo alkusyksystä että koska sinä tuot tuotteet myyntiin jotta pääsemme ostamaan :D ja jokavuosi menee hyvin SUKAT ;) kaupaksi :D

En tiedä minkä firman sukkia aloittaja haukkui mutta meillä on ainakin kaikki kehuneet pilkkoset sukkia ja niitä oikein kaivataan :)
Jokavuosi ostan myös itse tuon firman sukkia ja halvempia ne minusta on kun kaupan sukat.
 
"vieras"
[QUOTE="kiia";24945033]onko koulussa lapsen pakko osallistua myymään? tai harrastusporukassa? mitä jos sanoo etten myy, annan rahana, onnistuuko se?
itekkään en halua et lapsi alkaa myymään ovelta ovelle mitään keksejä kun nykyään ei itse asiassa tiiä mitä siellä oven takana on... enkä tasan ala työpaikalla myymään. se on niiiiiiin rasittavaa!![/QUOTE]

Koulussa ei ole mitään velvollisuutta, siitä voi kieltäytyä ilman mitään sanktioita, jos joidenkin vanhempien paheksuntaa ei sellaiseksi lasketa.

Harrastusporukassa voi olla hankalampaa, tosin lapsi ei sitä myyntiä juuri tee, vaan vanhemmat, juuri tuollaisena pakkomyyntinä työpaikalla. Ylihintaista moskaa sosiaalisella painostuksella myytynä. Tai monesti käy niin, että ne kaupataan sukulaisille, jotka sitten ostavat, kun eivät kehtaa olla ostamattakaan. Joulun alla tuo pakkomyynti on pahimmillaan, kun menevät parhaiten kaupaksi, kun joku suostuu ostamaan 'hyvän asian hyväksi' ja laittaa sitten sukulaisille joululahjaksi.
 
freya.
Mä taas tykkään.

Ei mua kukaan ole pakottanut koskaan mitään ostamaan, vaan ihan olen saanut jättää ne sukat ostamatta, jos siltä on tuntunut. Mutta herkkuja ostan aina, kun joku lapsi niitä myy.

Mun mielestäni on kivaa, kun lapset itse tekevät työtä sen luokkaretken eteen. Eikä joku kahvoipöydässä kiertävä tilauslappu mielestäni haittaa kenenkään elämää. Pakkomyynti on asia erikseen, mutta kyllä kai aikuinen ihminen osaa sanoa ei. Vaikka sitten kahdesti.
Öh.. LAPSI tekee työtä?? Mistä sä ton keekaisit? Tässähän vanhemmat myy eikä ne lapset!
 
Mä inhoon kans.
Parhaillaan meidän komerossa on yks sukkamyyntikassi kun väkisin pitäis jääkiekkkojoukkueen niitä myydä, en oo myymässä... Mieluummin tosiaan maksellaan muutama euro enemmän kuin myydään väkisin mitään p*skaa.
Varsinkin kun lapsia on monta ja melkein kaikki mukana jossain harrastustoiminnassa niin tuollainen pakkomyynti alkais käymään vaikka ihan työstä.
Hohhoijaa.
 
freya.
[QUOTE="vieras";24945080]Ylihintaista moskaa sosiaalisella painostuksella myytynä. [/QUOTE]

HYVIN sanottu! Juuri näin minä sen näen; sosiaalisella painostuksella myytyä. Joku tuolla tohkeissaan ilmoitti, että aikuinen voi kyllä kieltäytyä vaikka kahdesti. Mutta mietipä tilannetta, jossa hyväpalkkaiset asiantuntijat istuvat avokonttorissa ja joku typerys tulee pakkomyymään vain "muutamalla eurolla" jotain moskaa. Tosi moni ostaa koska ei kehtaa sanoa etten halua maksaa EDES sitä muutamaa euroa tuosta myymästäsi paskasta.
 
Viime vuonna kaverin pojan luokka myi "isoäidin kookospalloja" ja sit oli rommisuklaapalloja.. sellasia laatikoita. IHAN TÖRKEEN HYVIÄ!! ostin 2 ja ajattelin antaa kookospallot lahjaksi mut söin ne ite:D

tyttö onnyt samas koulus ja ostan kiljuen jos niitä tulee ja saletisti kauppaan muillekki!
 
Öh.. LAPSI tekee työtä?? Mistä sä ton keekaisit? Tässähän vanhemmat myy eikä ne lapset!
Kyllä meilläpäin lapset on siinä puuhassa mukana.

Lapset käyvät kiertämässä ovelta ovelle ne ystävät ja tuttavat joiden kanssa on asiasta ollut etukäteen puhetta ja jotka ovat osoittaneet kiinnostuksensa. He siis ottavat tilaukset vastaan ja myöhemmin sitten toimittavat tuotteet ja rahastavat.

Juuri pari viikkoa sitten kävi naapurin poika ovemme takana tuomassa sovitusti keksipaketteja ja otti rahat samalla.

Lapset ovat tätä ennen kuljettanut infpoa kodin ja koulun välillä ja olleet mukana miettimässä, että ketkä ystävistä/tuttavista/sukulaisista soitellaan läpi. Ja lapset ovat nämä puhelut soittaneet ihan itse.

Ainoa, minkä vanhemmat tekee on se tilauslistan roudaaminen duunipaikalle. Kyllä ne lapset siinä tekee silti isomman homman, kun ravaavat useammassa paikassa.

Jotta kyllä, mä näen että LAPSET tekee työtä, VAIKKA vanhemmat siinä osittain apuna olisivatkin.
 
plm
Mä en näe asiassa mitään ongelmaa.
Jos en halua ostaa, en osta.
Ne sukat on ihan parhaita sporttisukkia joita mulla on koskaan ollut ja toffeet on hyviä.
Ja joku vessapaperi on joka kodissa tarpeellinen asia. Mä tuen mielelläni jotain harrastustoimintaa.
 
Viime vuonna kaverin pojan luokka myi "isoäidin kookospalloja" ja sit oli rommisuklaapalloja.. sellasia laatikoita. IHAN TÖRKEEN HYVIÄ!! ostin 2 ja ajattelin antaa kookospallot lahjaksi mut söin ne ite:D

tyttö onnyt samas koulus ja ostan kiljuen jos niitä tulee ja saletisti kauppaan muillekki!
Mä olen ostanut nääitä tämän firman keksejä aina, kun siihen vaan tulee tilaisuus. Ne isosiskon salaiset suklaaunelmat on ihan parhaita :D
 
Jöö
Pilkkosten sukkia ostan mielelläni. Tarpeellisia, halpoja ja hyviä.
Mut se muu roina...Joulukortteja ja kalentereita.
Meillä pikku myyjät ovat hyvin "aggressiivisia" niille ei helposti EI sanota.
Myös kummin ominaisuudessa minun oletetaan ostavan tavaraa jota en tahdo enkä tarvitse.
Olen ratkaissut ongelman ihan valehtelemalla että "voi harmi kun mä just ostin jo tollaisen... "
 
"moi"
Jaa. Meillä entisessä työpaikassa sinne nurkkaan vaan ilmestyi lista johon voi laittaa nimen jos haluaa. Ja näytekappaleet. Sitten jonkun aikaa sai kirjotella listaan nimiä ja sit koululainen haki sen pois ja toimitti tuotteet. Kukaan ei koskaan pakkomyynyt eikä pitänyt esittelypuheita. Minä tykkäsin tuosta, harmi kun uudessa työpaikassa ei ole mitään koskaan.

Ostin karkkia, sukkia, mausteita, keksiä. Ne sukat on tosi hyviä, mahtaa olla just niitä pilkkosia joita yks jo kehui :)
 
[QUOTE="harmaa";24945141]Hyviä kyllä ovat mutta minusta kalliita :( joten tyydyn sitten osaani ja en jokavuosi tuhlaa tuohon herkkuun rahaa.
Sukat on minustakin edullisia ja kestäviä joten niitä ostan aina vähintään yhden paketin :)[/QUOTE]

Kaupas jäis varmaan hyllyyn mutta nyt menee lasten luokan retkivaroihin niin ilomielin oon tukemassa.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="harmaa";24945141]Hyviä kyllä ovat mutta minusta kalliita :( joten tyydyn sitten osaani ja en jokavuosi tuhlaa tuohon herkkuun rahaa.
Sukat on minustakin edullisia ja kestäviä joten niitä ostan aina vähintään yhden paketin :)[/QUOTE]

No onhan ne joo vähän tyyriitä, mutta ah niin hyviä :D Ja kun niitä saa niin harvoin.

Mä olen ostanut niitä sukulaisille pukinkonttiinkin...mutta tänä vuonna kävi niin, ettei niitä ole enää jälellä :snotty: Ne niinku vähän niinku loppu kesken :ashamed:

Joskaan EI OLE mun syyni, mies ne melkeen kaikki puputti :D
 
"Tiina"
Joo, minäkin mielummin annan vaikka rahan muuten vain, ku otan niitä kuvottavia jääkiekkokalentereita nurkkiin lojumaan. Menee samantien paperinkeräykseen. Miestäkin pitää taas valjastaa, että ei osta mitään.

Multa menee tililtä kuukausittan hyväntekeväisyyteen rahaa, mutta oon miettinyt, että pitäskö sekin lopettaa ku en halua tuon lisäksi enää antaa mihinkään muualle rahaa. Menee parisataa vuodessa jo muutenkin suoraan. Mutta ehkä se olis parempi antaa ne muutamat hilut aina joka kippoon ja unohtaa tuo suoraveloitus. Ei tulis ainakaan niitä pahoja katseita ku vastaan kerjureille, että ei nyt.
 
"heh"
Meillä myös välillä työpaikan kahvipöydällä on lappusia joihin kiinnostuneet saa laittaa nimensä ja tavara toimitetaan sitten myöhemmin. Ihan mielelläni moisella tavalla tuen esim. paikallisia urheilujoukkueita vaikkei omat lapset ainakaan vielä niihin kuulukaan. Esim. tänä syksynä työkaveri kauppasi pesuaineita joita ihan mielellään hänen kauttaan otin koska ostettava niitä on kuitenkin. Nyt ne vain kannettiin valmiiksi mun työpöydän viereen sen sijaan että olisi tarvinut vasiten lähteä kaupasta ostamaan.
 

Yhteistyössä