ÄRSYTTÄÄÄ! Purnausta tuttujen ja sukulaisten painostuksesta..

  • Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti
:/
Tyttö on nyt loppukuusta täyttämässä vuoden, ja joka puolelta tulee kyselyjä että joko menee päiväkotiin? Olen ilmoittanut että olen kotona ainakin siihen kun täyttää kaksi vuotta, mutta toiveena olisi olla siihen asti että likka täyttää kolme.

No voi herran jumala YHDELTÄKÄÄN ei ole tullut kannustusta, kaikki ovat sitä mieltä että 2v pitää viimeistään laittaa päiväkotiin "opettelemaan tapoja" sekä sosiaalistumaan/opettelemaan muiden kanssa leikkimistä.

Itse olen puhelias ja sosiaalinen ihminen, samoin lapsi ei ujostele oikeastaan ketään, käymme 2krt viikossa MLL kerhossa, äiti-lapsijumpassa kerran viikossa, sekä äkkiseltään laskettuna kaveripiiriimme kuuluu 12 kohtalaisen saman ikäistä lasta joiden kanssa olemme usein tekemisissä. Tämän kerrottuani usein ihmiset toteavat että nojoo kyllähän tuossa sosiaalistuu ja oppii leikkimään muidenkin kanssa, MUTTA päiväkodista tyttö saisi myös sellaisia kavereita että äiti ei ole mukana tutustuttamassa!! Ei kai 2v nyt vielä sellaisia tarvitse?

 
jos yhtään lohduttaa. niin mulla on 4 lasta ja vain yksi on tarhassa hän täyttää 5v ens kuun ja kotona on toukokuussa 4v täyttävä tyttö ja ens kuus 2v täyttävä poitsu ja 5kk poitsu ja nii tää vanhin on poika. täl hetkel tyttö on kerhossa 2 krt vko ja 1kerran perjantaisin 2v veljensä kanssa lapsi parkissa joka on samantyyppinen kuin kerho toiminta. ens kuus 2v aloittaa samassa kerhossa kuin tyttö. vaik mua on kans pommitettu et tyttö tarhaan mut taidan sittenkin pitää hänet kerhossa
 
Mun mielstä lapsi tarvitsee leikkiseuraa, ettei käy niin että 3v pistetään päiväkotiin ja ei ole päivääkään joutunut opettelemaan niita "tapoja". Näin ei kuitenkaan taida teillä olla...

Jos käyt noinkin aktiivisesti perhekerhoissa yms, niin aivan varmasti lapsi saa tarpeeksi sosiaalisia kontakteja, tuskin oot koko ajan kädessä pitämässä kiinni :D

Kaikki ei aina tajuu :D
 
ap
Juu, me siis käydään kerhossa aktiivisesti ja sitten lavereiden kanssa kahvitellaan porukalla aina jonkun kotona ja kerralla saattaa olla 5-6 saman ikäistä lasta leikkiseurana, eli kyllä tulee ns kontaktia muihin lapsiin aivan varmasti.
 
JONSERED Karhunkantaja
Ei lapsi tarvitse mitään ekstravirikkeitä, vaan kotiarkea ja toisinaan muitten ihmisten tapaamista.

Ihan sosiaalisia ja hyviä lapsia kasvaa kotonakin.
 

Yhteistyössä