Ahdistaako muita jatkuva "sotku"??!!

  • Viestiketjun aloittaja Arghhhhhhhhhhhhhh
  • Ensimmäinen viesti
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
oletteko te siivoojat koskaan miettiny, että mitä te siivoatte? jotain omaa traumaa? tunnen muutaman himosiivoajan, ja heillä on kaikilla käsittelemättömiä asioita menneisyydessä ja eivät osaa vain olla.
Mulla vois kyllä toikin pitää paikkansa, mutta olen jo lapsesta ollut "siivooja" en nyt ihan pienenä mutta heti lähellä yläaste ikää. Siis aina siivosin huoneeni ja heti aamulla petasin ym...ja ahdistuin sisarusten sotkuisista huoneista ja valitin heidän jättämästä sotkusta ym..
 
koppis
No on mulla tietty raja milloin alkaa ahdistaa. Meillä on pieni asunto ja kohta 5 perheenjäsentä, joten väskisinkin on usein sekaista ja liikaa tavaraa tän asunnon kokoon nähden. Mut ei mua pienet sekasotkut häiritse, mutta sitten varsinkin tuun huonotuuliseksi, jos on myös likaista (pölykoiria ym.) Ja nyt kun oon ihan viimeisilläni raskaana, niin ei oikein kakkea jaksa/uskalla alkaa niin perusteellisesti siivoomaan. Onneksi mieskin osaa siivota ja jouluksi tulee sisko, joka auttaa myös.
 
vieras
Ahdistaa, mutta kuten joku jo totesi, vuosien siedätyshoito alkaa auttaa.. ja se, että lapset eivät enää ole termiitti-iässä. Vanhempi poikakin on alkanut jo itse saamaan ahdistusta epäjärjestyksestä :)
 
triplamama
hmmm, mulla on ainaki niin paljon kaikkea muuta tekemistä, etten jouda lattialla lojuvia leluja murehtimaan. mielummin lähen illalla pumppiin ja huikkaan miehelle, että imuroi. :-D
 
Christina
Ahdistaa.........!! Meillä kun ei vaan ole tarpeeksi säilytystilaa ( kaappeja ym), ei edes siivouskaappia huushollissa. Palaa pinna monesti päivässä kun tavarat lojuu esim.keittiön pöydällä ja tasoilla. Mies ei juurikaan päätään vaivaa sotkusta, tuntuu että se ei edes huomaa jättävänsä ruuvimeisseleitä sun muita keittiön pöydille! !
arhg. Täten toivonkin että saisin joululahjaksi uuden talon missä on ruhtinaallisesti kaappitilaa :D
 
Mä oon sellainen, ettei oikeesti (palio) mikää muu saa mua niin vihaiseksi ja ärtyneeksi ku sotku.. |O Ja sitähän riittää... siis vaikka meillä ei oo ku yksi pieni lapsi ja mä teen isomman siivouksen 2krt/viikko, sekä joka päivä järkkään/lakasen/pesen pyykit ja tiskit jne. ni silti tuntuu että koko ajan saa olla siivoamassa.. :headwall: :headwall: Just ku on luutunnu lattiat, ni poika murustelee leipää.. nakkelee lehdet korista.. mies tulee töistä ja nakkaa vaatteita lattialle jne jne... :headwall: Vaikka väkisinhän sitä sotkua tulee, mut mä en taho kestää sitä.. :kieh: :LOL:
 
Ahdistais jos olis sotkua :saint: Mä siivoon aika paljon ja mieskin on yltiösiisti, joten ei kerkee pöypallot kerääntyyn. Vasta yksi lapsi ja sekin alle vuoden, joten ei vielä paljon sotke... Katsotaan sitten muutaman vuoden päästä... :saint: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Christina:
Ahdistaa.........!! Meillä kun ei vaan ole tarpeeksi säilytystilaa ( kaappeja ym), ei edes siivouskaappia huushollissa. Palaa pinna monesti päivässä kun tavarat lojuu esim.keittiön pöydällä ja tasoilla. Mies ei juurikaan päätään vaivaa sotkusta, tuntuu että se ei edes huomaa jättävänsä ruuvimeisseleitä sun muita keittiön pöydille! !
arhg. Täten toivonkin että saisin joululahjaksi uuden talon missä on ruhtinaallisesti kaappitilaa :D
Onkohan meillä sama ukko?? :LOL:
 
Ahdistaa!Meilläkin koko ajan paikat hujan hajan,kolme pientä pitävät siitä huolen.Vaatehuone on täsyin sekaisin,samoin kaapit.Ei ehdi ikinä niihin keskittymään,vaikka haluaisi..Ja eikös jonkun feng shui-opin mukaan sanota,että jos kaapit ovat sotkussa niin on mielikin..Ja todellakin tuntuu siltä :headwall:
 
vieras
mulla kans alkaa jossain vaiheessa ahdistaa. yleensä kun lattialla alkaa olla monen sentin murukerros. hyllyillä viiden sentin pölykerros ja kamareista ei lattiaa näy. Tiskit ja pyykit ei mahdu enää mihinkään. Ja tää sama toistuu viikosta toiseen. Meilläkin liian pieni talo väkimäärään nähden. Ja kun ei yks ihminen ehdi kahdeksan sotkuja siivota!!
 
maatuska mahallaan
Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
oletteko te siivoojat koskaan miettiny, että mitä te siivoatte? jotain omaa traumaa? tunnen muutaman himosiivoajan, ja heillä on kaikilla käsittelemättömiä asioita menneisyydessä ja eivät osaa vain olla.
mä en vaan tykkää sotkusta :D
 
pihlis
Mua kanssa ahistaa mutta olen ytittänyt opetella sen, että mielessäni päätän että siivoan kunnolla esim. torstaina ja siihen asti sotku on siedettävä=sallittua. Eli en yritäkään siihen, että koti olisi koko ajan siisti.
 

Yhteistyössä