Ai että kun ottaa päähän!! (lapsen päivähoidosta)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Vaihdoin justiinsa työpaikkaa ja nykyään mulla on epäsäännölliset työajat, kuitenkin klo 8-18välillä. Mies tekee kolmevuorotyötä. Meillä ei ole kuin yksi auto.
Noh, esim. ensi viikko: mies yövuorossa 22-06 ja minä 10-17.00. Olisin vienyt siis tytön kun menen töihin ja hakenut tullessa. Normaali 8h hoitopäivä. Mutta EI!! kun miehen on kuulema haettava viimeistään 15.30 koska on yövuorossa. Vittu että ottaa päähän, ihan hirvee järjestely että mistä nyt sais auton lainaa tai kuka heittäs sen verran että sais haettua kun mä olen viiteen asti tolla meidän autolla töissä. Nyt meidän on pakko ostaa toinen auto sen takia että jatkossa tälläisiä tilanteita tulee jatkuvasti. Voi perkele mä sanon!!
 
"vieras"
Kuka niin sanoi ettei käy? Hoitajako?

Jospa hänelle on merkitty listaan päivän päättymiseksi se 15.30. Niitä aikoja kun ei nykyään enää niin vaan vaihdetakkaan.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";24339138]Kuka niin sanoi ettei käy? Hoitajako?

Jospa hänelle on merkitty listaan päivän päättymiseksi se 15.30. Niitä aikoja kun ei nykyään enää niin vaan vaihdetakkaan.[/QUOTE]

Kyllä, siis ihan päiväkoti joka auki kuitenkin 22.00 asti illalla. Mutta hoitajat sanoivat että lapsi EI SAA olla hoidossa kuin 15.30 asti kun isä yövuorossa.
 
"aapee"
[QUOTE="pulla";24339183]No älä sano että isä yövuorossa. Tuohan on just se ihan normi 8 tunnin hoitopäivä. Kyselläänkö siellä muidenkin puolisoiden työaikoja?[/QUOTE]

en tiedä, mutta en nyt älynny olla vastaamatta kun kerran erikseen sitä kysyivät...
 
"vieras"
[QUOTE="pulla";24339183]No älä sano että isä yövuorossa. Tuohan on just se ihan normi 8 tunnin hoitopäivä. Kyselläänkö siellä muidenkin puolisoiden työaikoja?[/QUOTE]

Nii just, ihanaa kun kunnioitat toisten työtä ja sääntöjä. Mä en kestä tämmösiä omaa napaa ajattelevia limoja jotka valehtelee kaikesta vaan päästäkseen itse helpommalla. Teidänlaistenne takia hoitoala on jossain kohtaa tosi veemäistä.
 
"Eräs"
Kuinka pitkä hoitoaikasopimus teillä on? Jos normaali, niin eikai se päiväkoti sitä sano, et koska lapsi haettava ja koska vietävä. Tehän maksatte kuitenkin siitä hoidosta.
 
[QUOTE="Eräs";24339212]Kuinka pitkä hoitoaikasopimus teillä on? Jos normaali, niin eikai se päiväkoti sitä sano, et koska lapsi haettava ja koska vietävä. Tehän maksatte kuitenkin siitä hoidosta.[/QUOTE]

jos toi on vuorohoitopaikka, niin niissä ei yleensä ole subjektiivista hoito-oikeutta, vaan ainoastaan silloin kun vanhemmat on töissä niin lapsi saa olla hoidossa.
normaalissa päiväkodissa joka on auki esim 6:30-18:00 auki, ei ole niin tarkkaa kun sillä ei työntekijöitä tarvii olla niin monessa vuorossa.
 
"vieras"
Eikö päikky muka ymmärrä ettei haku ole mahdollista, koska teillä vaan yksi auto? Ite päikyssä töissä ja tasan tarkkaan tiedän että meillä otetaan moinen huomioon...
 
"minnis"
Olen ymmärtänyt, että vuoropäivähoidon järjestäminen on kallista ja hoitajia yritetään työllistää turhaan mahdollisimman vähän. Ymmärrän kyllä oikein hyvin, miksi ei saa pitää lasta turhaan päiväkodissa ylimääräistä. MIksi ette ole onnellisia, että lapsi yleensä otetaan hoitoon siksi aikaa, että isä saa nukkua yövuoron jälkeen? Ajattelisitte asiaa niin päin, että palvelu on hyvää. Jos ette tuon takia toista autoa halua, niin miksi jompi kumpi teistä ei voi käyttää polkupyörää tai kävellä tai vaikka linja-autoa? EN jaksa ymmärtää, miksi pitää valittaa hienosta asiasta.
 
Ei päiväkoti voi sanella tuolla tavalla jos on kokoaikainen sopimus. Eri asia jos päivä venyisi yli 10h tai teillä on sopimuksessa joku tuntirajoitus. Eihän kyse ole edes vuorohoitokodista. Mitä hoitajat sanoivat siihen perusteluiksi? Oliko ihan tavallisen hoitajan kanta vai johtajan? Mä ottaisin yhteyttä johtajaan ja tarvittaessa päivähoidon esimieheen.
 
"vieras"
Kyllä noi vuoro/iltapäiväkodit taitaa toimia sillä periaatteella että lapsi on hoidossa vanhempien työvuorojen mukaan ja ne täytyy ilmoittaa etukäteen. ei ole yks eikä kaks kertaa kun joku lapsi on ollut hoidossa 20-21 asti ja hups sitten jostain selvinnytkin, että iskähän se on päässyt töistä klo 15 koko viikon.
 
"Eräs"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24339234:
jos toi on vuorohoitopaikka, niin niissä ei yleensä ole subjektiivista hoito-oikeutta, vaan ainoastaan silloin kun vanhemmat on töissä niin lapsi saa olla hoidossa.
normaalissa päiväkodissa joka on auki esim 6:30-18:00 auki, ei ole niin tarkkaa kun sillä ei työntekijöitä tarvii olla niin monessa vuorossa.
Miksi mun lapsille tehtiin ympärivuorokasutisessa päiväkodissa hoitoaikasopimus, jos sitä ei tarvii hoitajien käskystä noudattaa?
 
"vieras"
Ei päiväkoti voi sanella tuolla tavalla jos on kokoaikainen sopimus. Eri asia jos päivä venyisi yli 10h tai teillä on sopimuksessa joku tuntirajoitus. Eihän kyse ole edes vuorohoitokodista. Mitä hoitajat sanoivat siihen perusteluiksi? Oliko ihan tavallisen hoitajan kanta vai johtajan? Mä ottaisin yhteyttä johtajaan ja tarvittaessa päivähoidon esimieheen.
Ei ap ole edes sanonut minkälaista päiväkotia lapsi käy?
 
"aapee"
No sitä vaan, etteikö se mies voi hakea sitä lasta ilman autoa?
no on se aika pitkä matka ensin tyhjien rattaiden kans käpötellä päikkyyn ja sieltä sit muksun kans takas. en mäkään haluais töideni jälkeen niin tehdä. Ja ei tuolla tod. ymmärretty kun yritin selittää että meillä vain yksi auto, että jos olisikin kaks niin isä todellakin hakis tytön heti kotiin kun on yövuorosta herännyt. Ehei, sielä on koko viikko naureskeltu että noh, kukas sitte tänää tulee hakemaa ja jokos ootte autokaupoille lähteny.. vitun ärsyttävää toimintaa!!
 
[QUOTE="vieras";24339272]Ei ap ole edes sanonut minkälaista päiväkotia lapsi käy?[/QUOTE]

Sanoihan se että kyseessä pk joka auki klo 22 asti illalla. Tästä vedin johtopäätöksen että ei ole vuorohoitokoti. Tai ainakaan täällä tuollainen ei ole vuorohoitokoti, vaan ihan tavallinen pk. Vuorohoitokoti on se joka on auki myös yön yli ja viikonloppuisin. Jos ap:n kunnassa ko. päiväkoti on vuorohoitokoti niin sitten tilanne on eri.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";24339298]kyseessähän on ryhmäperhepäiväkoti joka auki 05.00-22-00.[/QUOTE]

No eikös se ole sanomattakin selvää, et ryhmiksessä ollaan hoidossa sillon kun sitä hoitoa tarvitaan??
 

Yhteistyössä