Ai että kun ottaa päähän!! (lapsen päivähoidosta)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24340096]?? jos lapsi pitää hakea 4 km päästä kävellen klo 15.30 on vähän hankala nukkua siihen asti vai mitä??[/QUOTE]

No voi anteeksi, saa nukkua sinne klo 14.45 asti, ainii, mut pitää syödä, käydä paskalla, suihkussa, pukea, eli klo 14 asti voi nukkua?
 
::(
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24339937:
mutta kun kyse on siitä, et vuorohoitopaikoissa se palvelun määrä on tarkasti määritelty ja jos siellä lapsi on hoidossa niin sille nyt vaan ei voi mitään.
Tarkoitin ehkä enemmänkin sitä, että näitä asioita pitää kyseenalaistaa korkeammalla tasolla - miksi "nyt vaan ei voi mitään". Kyllä oikea taho/taso voi hyvinkin tehdä. Toki ei tarvitse jos kaikki kiltisti aina tyytyvät osaansa.
 
"Vilukissa"
Heti kärkeen anteeksipyynnöt :ashamed: - mä en jaksanut lukea koko ketjua läpi....eli jos nyt sanon jotain todella tyhmää, niin bye gones ja no hard feelings, ok :)?!

Mä kysyn nyt tyhmiä, kun en siis tajunnut. Eli tilanne tämä: ap:n lapsi on hoidossa. Ens vkolla ap:n mies on yövuorossa klo 22-06, ja ap itse töissä klo 10- 17....vai oliko se 18..no joka tapauksessa...ja yksi auto käytössä. Ja lapsi pitäs hoitoon saada ja hoidosta pois. Ongelma oli - mikä? Miten en tajuu?? Kun mies tulee kotiin aamukuuden jälkeen autolla, niin....miksei ap voi ottaa miehen nukkuessa auto ja karauttaa sillä lapsen kanssa hoitopaikkaan, sanoa moit ja lähteä töihin? Sillä välin mies on autuaallisena Höyhensaarilla ja heräilee joskus johonkin aikaan virkeänä, puuhastelee kotihommat yms. ....ja ap töidensä loputtua ajaa hurauttelee hoitopaikkaan joskus klo 17/18 (anteeksi, anteeksi!!) jälkeen ja hakee lapsen pois hoidosta. Ja yhdessä he kurvailevat ehtoiseen kotipihaansa, mistä muutaman tunnin kuluttua mies siirtyy auton kanssa työpaikalleen....Eikö sittenkään??? Vai mikä se ydin nyt olikaan???

Anteeksi, anteeksi, ei todellakaan ole kaikki inkkarit enää tässä vaiheessa kanootissa mutta mä en nyt osaa vaan nähdä tuossa mitään ongelmaa :snotty:....
 
Tarkoitin ehkä enemmänkin sitä, että näitä asioita pitää kyseenalaistaa korkeammalla tasolla - miksi "nyt vaan ei voi mitään". Kyllä oikea taho/taso voi hyvinkin tehdä. Toki ei tarvitse jos kaikki kiltisti aina tyytyvät osaansa.
mä tuolla aiemmin jo mainitsin, et jos näissä aletaan kyseenalaistamaan ja muuttamaan käytäntöjä, tarvitsee palkata lisää väkeä, ja ketkäköhän sen maksaa? no me vanhemmat tietysti..
 
khgjhg
Vuorohoito ei ole subjektiivista hoitoa. Ja se subjektiivinen oikeuskin normipäiväkodissa on vain välillä 8-16. Mielestäni tästä on turha hoitajia yrittää syyllistää. Piste.
 
"vieras"
[QUOTE="Vilukissa";24340172]Heti kärkeen anteeksipyynnöt :ashamed: - mä en jaksanut lukea koko ketjua läpi....eli jos nyt sanon jotain todella tyhmää, niin bye gones ja no hard feelings, ok :)?!

Mä kysyn nyt tyhmiä, kun en siis tajunnut. Eli tilanne tämä: ap:n lapsi on hoidossa. Ens vkolla ap:n mies on yövuorossa klo 22-06, ja ap itse töissä klo 10- 17....vai oliko se 18..no joka tapauksessa...ja yksi auto käytössä. Ja lapsi pitäs hoitoon saada ja hoidosta pois. Ongelma oli - mikä? Miten en tajuu?? Kun mies tulee kotiin aamukuuden jälkeen autolla, niin....miksei ap voi ottaa miehen nukkuessa auto ja karauttaa sillä lapsen kanssa hoitopaikkaan, sanoa moit ja lähteä töihin? Sillä välin mies on autuaallisena Höyhensaarilla ja heräilee joskus johonkin aikaan virkeänä, puuhastelee kotihommat yms. ....ja ap töidensä loputtua ajaa hurauttelee hoitopaikkaan joskus klo 17/18 (anteeksi, anteeksi!!) jälkeen ja hakee lapsen pois hoidosta. Ja yhdessä he kurvailevat ehtoiseen kotipihaansa, mistä muutaman tunnin kuluttua mies siirtyy auton kanssa työpaikalleen....Eikö sittenkään??? Vai mikä se ydin nyt olikaan???

Anteeksi, anteeksi, ei todellakaan ole kaikki inkkarit enää tässä vaiheessa kanootissa mutta mä en nyt osaa vaan nähdä tuossa mitään ongelmaa :snotty:....[/QUOTE]

olis varmaan kannattanu edes aloitus lukea ennen kommentointia.
 
j-t harmaana
[QUOTE="Vilukissa";24340172]Heti kärkeen anteeksipyynnöt :ashamed: - mä en jaksanut lukea koko ketjua läpi....eli jos nyt sanon jotain todella tyhmää, niin bye gones ja no hard feelings, ok :)?!

Mä kysyn nyt tyhmiä, kun en siis tajunnut. Eli tilanne tämä: ap:n lapsi on hoidossa. Ens vkolla ap:n mies on yövuorossa klo 22-06, ja ap itse töissä klo 10- 17....vai oliko se 18..no joka tapauksessa...ja yksi auto käytössä. Ja lapsi pitäs hoitoon saada ja hoidosta pois. Ongelma oli - mikä? Miten en tajuu?? Kun mies tulee kotiin aamukuuden jälkeen autolla, niin....miksei ap voi ottaa miehen nukkuessa auto ja karauttaa sillä lapsen kanssa hoitopaikkaan, sanoa moit ja lähteä töihin? Sillä välin mies on autuaallisena Höyhensaarilla ja heräilee joskus johonkin aikaan virkeänä, puuhastelee kotihommat yms. ....ja ap töidensä loputtua ajaa hurauttelee hoitopaikkaan joskus klo 17/18 (anteeksi, anteeksi!!) jälkeen ja hakee lapsen pois hoidosta. Ja yhdessä he kurvailevat ehtoiseen kotipihaansa, mistä muutaman tunnin kuluttua mies siirtyy auton kanssa työpaikalleen....Eikö sittenkään??? Vai mikä se ydin nyt olikaan???

Anteeksi, anteeksi, ei todellakaan ole kaikki inkkarit enää tässä vaiheessa kanootissa mutta mä en nyt osaa vaan nähdä tuossa mitään ongelmaa :snotty:....[/QUOTE]

Päiväkodissa hoitaja sanoi, että lapsi on haettava klo 15.30 (?)
 
kuules nyt
Tarkoitin ehkä enemmänkin sitä, että näitä asioita pitää kyseenalaistaa korkeammalla tasolla - miksi "nyt vaan ei voi mitään". Kyllä oikea taho/taso voi hyvinkin tehdä. Toki ei tarvitse jos kaikki kiltisti aina tyytyvät osaansa.
Kirjoitinkin siitä jo että korkeammat tahot ovat joustaneet jo hirveän paljon liikaa ja alkaa jo olla kyse siitä, onko päiväkodit turvallisia. Hurjia tarinoita kuulee ja ne on tosia.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24340292:
viekö mies silloin lapsen hoitoon vai vietkö sinä kun menet töihin?
niin nokun ideaali tilannehan olisi että lapsen hoitoajat menisivät mun työvuorojen mukaan jolloin hoitoajat sijoittuisivat aamukahdeksan ja iltakuuden väliin ollen 8h kerrallaan. mä käyttäisin autoa omiin työmatkoihin ja lapsen hoitoon vientiin ja ukko sais mennä kimppakyydeillä omiin töihinsä. Ja ns. unohdettaisiin mun miehen työvuorot kokonaan. mutta kun tää ei päikyn tädeille käy.
 
"Vilukissa"
Päiväkodissa hoitaja sanoi, että lapsi on haettava klo 15.30 (?)
Juu, sen infon mä bongasin :)...enkä tajuu sitäkään :ashamed:. Että mihinkä hiien pykälään se hoitaja nyt noin vannoo ja heittää tommosen hakuajan?? Eli jos äiti vie lapsen hoitoon siinä kymmenen hujakoilla ja tulee hakemaan siinä alkuillasta, niin....miten se hakuaika voi sitten olla sen 15.30?? Eihän tuohon yhtälöön mitenkään mahdu tuon miehen yövuoro, ei mitenkään... eikä kyllä ymmärrykseenikään...

Että millä tuo hakuaika perustellaan hoitopaikassa??
 
"aapee"
[QUOTE="Vilukissa";24340315]Juu, sen infon mä bongasin :)...enkä tajuu sitäkään :ashamed:. Että mihinkä hiien pykälään se hoitaja nyt noin vannoo ja heittää tommosen hakuajan?? Eli jos äiti vie lapsen hoitoon siinä kymmenen hujakoilla ja tulee hakemaan siinä alkuillasta, niin....miten se hakuaika voi sitten olla sen 15.30?? Eihän tuohon yhtälöön mitenkään mahdu tuon miehen yövuoro, ei mitenkään... eikä kyllä ymmärrykseenikään...

Että millä tuo hakuaika perustellaan hoitopaikassa??[/QUOTE]

yks peruste oli mm se että muidenkin lasten isit hakee yövuoron jälkeen viimeistää 15.30 muksunsa hoidosta.
 
[QUOTE="aapee";24340316]mikä ongelma?[/QUOTE]

No mulle olis ongelma, että lapsi on hoidossa, vaikka toinen vanhemmista on kotona. Siis jos mun mies pääsis töistä klo 14 ja lapsi haettais vasta klo 17, niin kyllä se mulle olis ongelma.
 
acz
Huoh. Ne jotka sitä työtä tekevät ovat viimeisiä kummajaisia jotka enää lapsen maailmasta mitään tajuavat. Lähes kaikki vanhemmat ovat jo "tippuneet kartalta" täältäkin luetun perusteella.
Aika pelottavaa. Jos kuvittelisin että kaikki päiväkodin hoitajat ovat sellaisia millaisen kuvan teistä tältä palstalta saa, niin palkkaisin mielummin vaikka venäläisen au pairin. Onneksi omassa kaupungin päiväkodissa on isot ryhmät mutta ammattitaitoiset ja hyvät hoitajat. Niiden puolesta jaksaa vähän ennen vaaleja räyhätäkin että saataisiin lisää yhtä hyviä ihmisiä töihin ja lisää liksaa näille ihmisille, jotka ovat korkeasti koulutettuja ja alipalkattuja. Sitten sitä välillä lukee tätä palstaa ja muistaa että eivät ne kaikki tuollakaan alalla ole näemmä koulutuksen kautta tulleita. Mutta kannattaa muistaa että jos vanhemmat on niin tyhmiä ja lapset rasittavia, niin vähäiselläkin koulutuksella voi jo vaihtaa alaa. Ja on niitäkin ammatteja, joissa ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä. Suosittelen.
 
"Vilukissa"
[QUOTE="aapee";24340322]yks peruste oli mm se että muidenkin lasten isit hakee yövuoron jälkeen viimeistää 15.30 muksunsa hoidosta.[/QUOTE]

:O...ja ihanko ovat kaikki täyspäisiä, ammattitaitoisia hoitajia?? Koko sakki?? Voi härremunjee sentään...

Siis - mä en vaan tajua, en. Mun mielestä tuossa nyt ei ens viikon kohdalla ole minkään valtakunnan ongelmaa, a m m a t i l l i s e s t i k a a n. Edelleenkin, mihin hiien pykälään siellä nyt vedotaan ja vaaditaan teitä hakemaan lapsi pois tuohon aikaan?? Oman ens viikkoisen työvuoroosi vedoten lapsesi olisi hoidossa ns. normiajan eli ei edes ylitä sitä paljon manattua ja parjattua kymmentä tuntia. Ja taatusti ei ole lapsesi se ainoa ja viimeinen hoidettava, jos olisi hoidossa sen klo 15.30 jälkeenkin....eli henkilökuntaa on paikalla. Joten - se ongelma oli nyt mikä? Henkilökunta. Voi tsiisus...:headwall:....
 
::(
Kirjoitinkin siitä jo että korkeammat tahot ovat joustaneet jo hirveän paljon liikaa ja alkaa jo olla kyse siitä, onko päiväkodit turvallisia. Hurjia tarinoita kuulee ja ne on tosia.
Korkeampien tahojen tulisikin ymmärtää miten asia hoidettaisiin laatua heikentämättä. Rahaahan se saattaa vaatia, mutta sitten sitä pitää saada. Kun kunnan budjettipotti jaetaan, ottajia ja tarpeita riittää aina. Jaosta päättävät poliitikot. Oikea vaikuttamisen taso löytyy siis sieltä. Ja poliitikothan saavat mandaattinsa meiltä äänestäjiltä.

Polku tuntuu ehkä pitkältä, mutta ei se loppujen lopuksi sitä ole, jos tahtoa löytyy riittävästi ja samoin ajattelijat saa hereille :).
 

Yhteistyössä