Aika kalliita noi lasten turvaistuimet!

  • Viestiketjun aloittaja Minä Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Minä Äiti
Enpä raskinu ostaakkaan. No ei nyt vielä kovin kiirettäkään,mut ku en haluais lapsen turvallisuudesta tinkiä,niin tahtoo kunnon istuimet maksaa aikalailla hunajaa. Ku edellinenki vielä senverran pieni et ei vielä voi luovuttaa seuraavalle.
Ja eikös se taas vuojenvaihteessa muutu tuo lakikin et isommillakin pitää olla istuin?
 
olen taas ajatellut niin että istuimessa oleva lasti on niin kallisarvoinen että maksan istuimesta sen mitä ne maksaa, tinkimättä turvallisuudesta. Täytyy vaan säästää sitten jostakin muusta.
 
Minä Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Uua:
Onha ne mut jos lasket et käytät sitä istuinta 4-6 vuotta niin ei se sit kovin kallis ole
Mitä istuinta voi käyttää niin pitkään? Jos lapsi on nyt vaja vuosikas? :) laittasitko linkkiä sellasesta?
Mikä meillä nyt on tuolla 2vuotiaalla niin ei siihen enään 4vuotiasta voi laittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Uua:
Onha ne mut jos lasket et käytät sitä istuinta 4-6 vuotta niin ei se sit kovin kallis ole
Mitä istuinta voi käyttää niin pitkään? Jos lapsi on nyt vaja vuosikas? :) laittasitko linkkiä sellasesta?
Mikä meillä nyt on tuolla 2vuotiaalla niin ei siihen enään 4vuotiasta voi laittaa.
Mitä jos vaihtaisit seuraavaksi sille kaksi vuotialle turvavyöistuimen niin se menee sitten sillä lapsella pitkään... Vaikka joudutte varmaan vielä vaihtamaan istuinta sitten nuorimmaiselle, niin yksi istuin on ja pysyy eikä tarvii uusia.
 
Minä Äiti
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=260&toimittajaid=9

Tämä näyttää paremmalta, mut mietin vaan et kenellä 6vuotias enään suostuu tuommosessa istuun?
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
olen taas ajatellut niin että istuimessa oleva lasti on niin kallisarvoinen että maksan istuimesta sen mitä ne maksaa, tinkimättä turvallisuudesta. Täytyy vaan säästää sitten jostakin muusta.
tän takia valmistajat tekee niistä niin kalliita kun vanhemmat maksaa lapsensa vuoksi mitä vaan.. kurjaa, mutta totta :/
 
Minä Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Uua:
Onha ne mut jos lasket et käytät sitä istuinta 4-6 vuotta niin ei se sit kovin kallis ole
Mitä istuinta voi käyttää niin pitkään? Jos lapsi on nyt vaja vuosikas? :) laittasitko linkkiä sellasesta?
Mikä meillä nyt on tuolla 2vuotiaalla niin ei siihen enään 4vuotiasta voi laittaa.
Mitä jos vaihtaisit seuraavaksi sille kaksi vuotialle turvavyöistuimen niin se menee sitten sillä lapsella pitkään... Vaikka joudutte varmaan vielä vaihtamaan istuinta sitten nuorimmaiselle, niin yksi istuin on ja pysyy eikä tarvii uusia.
No niinki kyllä vois tehdä. En tosiaan ajatellutkaan nuin.Kiitos.
 
Meillä on tää ja suht pitkään ainakin lupaa riittävänsä ja jos tyttö äitiinsä tulee niin mahtuu pitkään.

http://brio.net/BRIO_NET/Suomi/?url=http:%2f%2fbrio.net%2fBRIO_NET%2fSuomi%2fAbout%20BRIO%2fABOUT%20BRIO%2fNews%2f2007-05-25.htm?b=9
 
Maamikki
Alkuperäinen kirjoittaja Minä Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Uua:
Onha ne mut jos lasket et käytät sitä istuinta 4-6 vuotta niin ei se sit kovin kallis ole
Mitä istuinta voi käyttää niin pitkään? Jos lapsi on nyt vaja vuosikas? :) laittasitko linkkiä sellasesta?
Mikä meillä nyt on tuolla 2vuotiaalla niin ei siihen enään 4vuotiasta voi laittaa.
Mitä jos vaihtaisit seuraavaksi sille kaksi vuotialle turvavyöistuimen niin se menee sitten sillä lapsella pitkään... Vaikka joudutte varmaan vielä vaihtamaan istuinta sitten nuorimmaiselle, niin yksi istuin on ja pysyy eikä tarvii uusia.
No niinki kyllä vois tehdä. En tosiaan ajatellutkaan nuin.Kiitos.

Turvavyöistuimeen pitää olla 16 kiloa painava, se kantsii huomioida.
 
Minä Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
Alkuperäinen kirjoittaja :
olen taas ajatellut niin että istuimessa oleva lasti on niin kallisarvoinen että maksan istuimesta sen mitä ne maksaa, tinkimättä turvallisuudesta. Täytyy vaan säästää sitten jostakin muusta.

Samaa mieltä kanssasi :wave:
Mä olen monesti miettiny tätä,et kun ja jos perheessä on useampi lapsi. Niin onko mahdollista kaikille hommata se kallein istuin. Ja kun nyt on nämä säädöksetkin muuttunut. ja kun on useampi tenava niin pitää olla iso autokin. Et laki vaatii vanhemmilta aika paljon. Melkein vois sanoa et tämä yhteiskunta ajaa sitä periaatetta et yks laps per perhe. :) Eilkää takertuko tähän. Sanoimpahan nyt vaan. ;)
 
Ei minusta turvaistuimen reilun kahden vuoden (8kk-3v) käyttöiällä istuin mitenkään kallis ole. Esim. Meillä Britax Hi-Way, hintaa 300 euroa. Hintaa jää vuotta kohden reilu sata euroa, sen jälkeen istuin periytyy nuoremmalle. Jos ei ole toista käyttäjää, niin saa siitä helposti satasen kun myy käytettynä. Tuo raha menee helposti johonkin paljon turhempaan.

Sen jälkeen parinsadan euron turvavyöistuin meneekin vähintään viisi vuotta (voi käyttää pidempäänkin), jolloin vuotta kohden laskettuna hinta on todella pieni.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä Äiti:
Mä olen monesti miettiny tätä,et kun ja jos perheessä on useampi lapsi. Niin onko mahdollista kaikille hommata se kallein istuin. Ja kun nyt on nämä säädöksetkin muuttunut. ja kun on useampi tenava niin pitää olla iso autokin. Et laki vaatii vanhemmilta aika paljon. Melkein vois sanoa et tämä yhteiskunta ajaa sitä periaatetta et yks laps per perhe.
Yhteiskunta ajaa periaatetta, että jokaisella lapsella on oikeus matkustaa turvallisesti autossa.
 
Minä äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Lionheart:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä Äiti:
Mä olen monesti miettiny tätä,et kun ja jos perheessä on useampi lapsi. Niin onko mahdollista kaikille hommata se kallein istuin. Ja kun nyt on nämä säädöksetkin muuttunut. ja kun on useampi tenava niin pitää olla iso autokin. Et laki vaatii vanhemmilta aika paljon. Melkein vois sanoa et tämä yhteiskunta ajaa sitä periaatetta et yks laps per perhe.
Yhteiskunta ajaa periaatetta, että jokaisella lapsella on oikeus matkustaa turvallisesti autossa.
Aivan,mutta monestikko tämä toteutuu. ja lastentarviketekijät osaa sillä kyl rahastaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Lionheart:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä Äiti:
Mä olen monesti miettiny tätä,et kun ja jos perheessä on useampi lapsi. Niin onko mahdollista kaikille hommata se kallein istuin. Ja kun nyt on nämä säädöksetkin muuttunut. ja kun on useampi tenava niin pitää olla iso autokin. Et laki vaatii vanhemmilta aika paljon. Melkein vois sanoa et tämä yhteiskunta ajaa sitä periaatetta et yks laps per perhe.
Yhteiskunta ajaa periaatetta, että jokaisella lapsella on oikeus matkustaa turvallisesti autossa.
Aivan,mutta monestikko tämä toteutuu. ja lastentarviketekijät osaa sillä kyl rahastaa ;)
niin osaa... ja monilla voi jäädä hyvä istuin hankkimatta kun ei ole niin paljoa varaa, ja autoa tarvii ja silti on muitakin menoja, musta se on vaan törkeetä rahastusta yhtiöiltä tehä tuolit kalliiksi koska vanhemmat maksaa lapsestaan mitä vaan. Onhan se lapsi arvokas, mutta ei siitä tarvii törkeästi rahastaa tahallaan tietäen sen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä Äiti:
Mä olen monesti miettiny tätä,et kun ja jos perheessä on useampi lapsi. Niin onko mahdollista kaikille hommata se kallein istuin. Ja kun nyt on nämä säädöksetkin muuttunut. ja kun on useampi tenava niin pitää olla iso autokin. Et laki vaatii vanhemmilta aika paljon. Melkein vois sanoa et tämä yhteiskunta ajaa sitä periaatetta et yks laps per perhe. :) Eilkää takertuko tähän. Sanoimpahan nyt vaan. ;)
Ei varmaan sitä kalleinta,mutta standardien mukainen.Onhan ne kalliita,mutta toisaalta,jos on varaa siihen autoon ja sen menoihin,niin istuimenhan voi laskea olenvan pakollinen osa niitä ja sen mukaan suhteuttaa kustannukset.
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Lionheart:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä Äiti:
Mä olen monesti miettiny tätä,et kun ja jos perheessä on useampi lapsi. Niin onko mahdollista kaikille hommata se kallein istuin. Ja kun nyt on nämä säädöksetkin muuttunut. ja kun on useampi tenava niin pitää olla iso autokin. Et laki vaatii vanhemmilta aika paljon. Melkein vois sanoa et tämä yhteiskunta ajaa sitä periaatetta et yks laps per perhe.
Yhteiskunta ajaa periaatetta, että jokaisella lapsella on oikeus matkustaa turvallisesti autossa.
Aivan,mutta monestikko tämä toteutuu. ja lastentarviketekijät osaa sillä kyl rahastaa ;)
niin osaa... ja monilla voi jäädä hyvä istuin hankkimatta kun ei ole niin paljoa varaa, ja autoa tarvii ja silti on muitakin menoja, musta se on vaan törkeetä rahastusta yhtiöiltä tehä tuolit kalliiksi koska vanhemmat maksaa lapsestaan mitä vaan. Onhan se lapsi arvokas, mutta ei siitä tarvii törkeästi rahastaa tahallaan tietäen sen
Ilmaiseksiko pitäisi ne antaa? Kai se on vaan kiinni siitä kuka puhuu. Sinä olet köyhä opiskelija.
250e viiden tähden istuimesta ei ole paljoa. Ja toki voitte valita, onhan niitä styroksisiakin taikka lapsen olisi voinut tehdä opiskelujen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
Ei ne mun mielestäni mitenkään erityisen kalliita ole,itse asiassa aika halpoja esim rattaisiin verrattuna.
Niinpä, moni ostaa 700 euron yhdistelmät mutta turvaistuimeen ei voi 200 euroa laittaa rahaa. Silläkin pitäisi saada istuin, joka "menee koko turvaistuiniän".
 

Yhteistyössä