Aika loppuu kesken - mistä inspiraatio?

Kinkku sentäs on sulamassa, mutta koti siivoamatta ja leivonnat siististi vielä sokeri ja jauhopusseissa.

Mistä minä saan ispiraation?
Tuntuu, että on niin rättipoikki väsynyt, että voisi nukkua vaikka kellon ympäri.
Olenhan minä jo viikon ollut lomalla, mutta mies halusi lähteä yhteisillä vapaapäivillä reissaamaan. Minä olisin jäänyt paljon mieluummin kotiin.

Nyt mies on sitten aattoon asti töissä.
Ja kaikki jäänyt minun tehtäväkseni :(

Kauppaankaan ei pääse kun mies otti auton :headwall:
Ja huomis aamusta pitäis lähteä vakuutusyhtiöön selvittelemään
kun joku idiootti ajoi päin toissa päivänä, että saisko auton viedä oikomishoitoon vai ei.. (onneksi kaikki menee syyllisen vakuutuksesta)
 
Äitee
Sama juttu täällä. Ei mitään saa aikaseksi, vaikka kaikki jouluvalmistelut on tekemättä. Huomenna olis vielä työpäiväkin. Onneksi koulukkaat lupas leipoa pipareita.
 
veetuttaa
Meillä mies on lomalla ja mä töissä aattoon asti ja silti kaikki jää varmaan mun tehtäväksi. Anoppi ja miehen sisaruksen tulossa meille syömään ja koitin ehdottaa, et jos ostettais valmiita laatikoita tai edes niitä pakasteita, jotka pitää paistaa itse. Mies ei järkytykseltään saanut mitään sanottua, mut ilma kertoi kaiken. Anoppi on aina tehnyt kaiken itse, eikä puhettakaan, et vois valmista tarjota. Varmaan mä sit työpäivän jälkeen raadan yötämyöten ja teen niitä ruokia. Voi vee ii tee tee uu suoraan sanottuna. Menis vaan äkkiä koko joulu ohi.
 
Meillä lahjat ostamatta, siivoukset tekemättä (kämppä ON likainen...), joulukuusi ja kaikki jouluruuat ostamatta...
Mies tulee vasta huomenna aamulla kotiin ja nukkuu päivän, joten kaikki jää tiistaille.

Vähän alkaa tuntumaan, että meillä jää joulu väliin tänä vuonna. En yksinkertaisesti jaksa.
 
Heippatihei ja huomenta!
Nyt olis joulusiivot sitä myöten pulkassa, että lattiat jäi pesemättä, koska olin viime kerran lattian pesun jälkeen jättänyt sen mikrokuituliinan myttyyn ja nyt se oli yököttävän limainen
. Pitää odottaa, että se tulee pesukoneesta raikkaana pois. Pyykkiä tuli pestyä 4 koneellista ja pari olis vielä jäljellä
. Ne ehtii.
Leivottiin aamulla lasten kanssa pipareita
, kun meikäläisen olo oli mahtava. Eilen illalla ei kyllä ollu, issias vaivasi nukkumaan mennessä
.
Tänään ajattelin mennä ruokakauppaan isosti, koska viime vuonna jäi osa tavaroista (lähinnä juustoista) saamatta, kun menin liian lähellä aattoa. Huomena meen ostamaan viimeiset lahjat
ja sitten olis hommat pulkassa.
*huojentunut ja iloinen, tyytyväinen* Mymmis

KOPSASIN TON TOISESTA PINOSTA, mutta inpiraatiota odottelin kauan, ja nyt oli pakko alottaa, kun oon ma ja ti vielä töissä. Tsemppiä ja iloa siivouksiin...
 
Ei kait siihen joulusiivoukseen niin hirveästi aikaa mene? Tai no, riippuu tietenkin, miten perusteellisen tekee...

Tehkää lista ja aikatauluttakaa oikeasti kaikki tekemiset, sujuu helpommin.

Mä tein suursiivouksen jo muutama viikko sitten, siis pyyhin seinät,ovet, putsasin keittiön kaapit sisältä ym ym...

Tietenkin ylläpitosiivous on hyvä juttu päivittäin (tai ei välttämättä ihan päivittäin), että ei tule kerralla ylivoimainen tehtävä.

Huomenna on vielä joulusiivous, kuusen koristelu ja jouluruokien/loppujen lahjojen osto.

Tiistaina sitten kinkun paisto ja jotakin leivontaa. Keskiviikkoaamuna on jouluruokien ja torttujen, salaattien ym teko.

Kyllä sitä kerkiää....
 
VeeraV
Alkuperäinen kirjoittaja veetuttaa:
Meillä mies on lomalla ja mä töissä aattoon asti ja silti kaikki jää varmaan mun tehtäväksi. Anoppi ja miehen sisaruksen tulossa meille syömään ja koitin ehdottaa, et jos ostettais valmiita laatikoita tai edes niitä pakasteita, jotka pitää paistaa itse. Mies ei järkytykseltään saanut mitään sanottua, mut ilma kertoi kaiken. Anoppi on aina tehnyt kaiken itse, eikä puhettakaan, et vois valmista tarjota. Varmaan mä sit työpäivän jälkeen raadan yötämyöten ja teen niitä ruokia. Voi vee ii tee tee uu suoraan sanottuna. Menis vaan äkkiä koko joulu ohi.
Kannustan ostamaan valmiita tai pakasteita. Ei sitä vieraille tarvitse kertoa, eikä kohteliaan vieraan pitäisi kysyäkään. Jos tullaan toisen kotiin viettämään joulua ja syömään, niin sitten ollaan tyytyväisiä siihen. Voisi olla miehellekin hyvä kokemus huomata, että ne valmiitkin on ihan hyvän makuisia.
Valmiita laatikoita voi tuunailla laittamalla joukkoon kermaa, tai voi nokaretta pinnalle jne. Ja voi vaikka panostaa esille laittoon kun ei tarvi tehdä kaikkea alusta asti itse.
Oma äitini on aina tarjonnut valmiita jouluruokia, eikä se ole meidän jouluntunnelmaamme häirinnyt.

 
Täälllä olen sen verran saanut aikaiseksi, että astiat sain koneeseen, paperit lajiteltua kierrätykseen ja keittiön pöydän sain esiin tavararöykkiön alta (miehen jäljiltä se oli kadoksissa |O ) Pitäisi kaiketi keittiön kaapit raivata kun tuntuu, ettei sieltä löydy mitään mitä pitäisi..

Kovast |O väsyttää.. Ja ulkona sataa vettä/räntää.
 
Kuinkahan meidän kinkun kanssa käyn.. 6,7kg:n kinkku. Eilen muistin ottaa vasta sen sulamaan. Yön oli jääkaapissa ja nyt nostin huoneenlämpöön. Ei ole sulanut yhtään.. Ehtiiköhän sulaa tiistaiksi.. :x
 
hmm
Mäkin tarvisin potkun persiille et sais jotain aikaan. Tuntuu et mulla on täys työ pitää 2lasta ruuassa ja puhtaissa vaatteissa, varsinkin kun toinen on taas kipeä(lue, en nuku paria tuntia enempää öisin), siihen koira viel joka pakko jaksaa hoitaa. kaikki ylimääränen tuntuu niin ylivoimaselle... :(

Mut, isovanhemmat tekee laatikot. kinkku sulamassa, mies lupas hoitaa salaatit sit jouluksi, mulle jää vaan tuo kinkun paisto ja jälkkärien teko. Siivousta ei oo tehty, ja mä typistän sen vain tavalliseks viikkosiivoukseksi, niin ettei mun mummon tarvi alkaa siivoo kun tulee meille jouluksi, mut kuitenkin niin et en ite oo ihan poikki sen takia. viimenen koneellinen pyykkiä menossa, puita pitäs hakea... lahjat onneks paketoitu, paitsi se yks joka täytyy huomen metsästää kun haen kuusen ja joulukukat. mies ollut töissä yöt ja vielä ens yön on töissä, eli huomenna nukkuu viel iltaan mut sit helpottaa kun pääsee auttaa mua ja viettää lomaa(siis tuo mun auttaminen ei oo sitä lomaa kyl...)...
 
Pyykit sain koneesta. Nyt pitäs astianpesukone tyhjätä. Vessa vielä pesemättä.

Mutta lahjat... Onkohän siellä kuin ruuhkaa. Hitto ku sieppaa jo ajatuskin siitä ihmismäärästä. Ja ku en yhtään tiedä, mitä ostaa porukoille, omille isovanhemmille ja pojan kummitädille. Ei huvita lähät pyörimään typeränä kysymysmerkkinä kaupungille.
 
:wave: Tänne kans sitä insipaartiota!
Meillä koko perhe ollut kamalassa mahataudissa ja kuumeessa viikon ajan ja kämppä on sen näköinen. Mitään en oo saanu tehtyä nyt tänä aikana. Nyt alkas oma olo olla ok, mutta inspis puuttuu.
Tosin tämä pienin potilas oli vielä illalla ja yöllä 40 asteen kuumeessa ja kärsii korvatulehduksesta, joten sylissähän tuo vaan haluis olla. Mitään en saa tehtyä, kun 2v istua nököttää vaan sykyssä ja kitisee... :/
Hemmetti ku nuo lääkketkään ei meinaa auttaa.
 
mä kyselin ääneen että mistä saisin joulufiiliksen ja tekis mieli tätä kämppää kunnostaa ni ukko tokas
"tonttuhattu päähän ja juot pullon viinaa"
:D

Ehkä se olis nyt ilmankin pärjättävä..
joku vois ruoskia mua aina ku meinaan istua tähän koneelle...
 
Ihanaa, että joku muukin kamppailee samojen ongelmien kanssa! Olen "siivonnut" jo monta päivää, eikä näy missään, aivan kuin joku sotkisi perässä.. Makuuhuoneet oon saanut melko siistiksi, mutta eteinen on täynnä kenkiä, hanskoja, pipoja, puhdaspyykkikoreja. Keittiön siivosin eilen ja taas on lattia täynnä murusia ja epämääräisiä leluja.

Huoh. Tuli taas istahdettua tähän vaikka piti kovasti siivota. Flunssakin tulossa :snotty:
 
Minä sain keittiön kuiva-ainekaapista tavarat ulos, yhden hyllyn otin sieltä välistä pois kun oli niin kapea väli, ettei sinne mitään mahdu. Rankalla kädellä pistin tavarata mäkeen ja laitoin takaisin kaappiin säästettäviä. Mutta nyt keittiön näyttää kahta kauheammalta :kieh:

Ei taida tulla mitään..
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
mä kyselin ääneen että mistä saisin joulufiiliksen ja tekis mieli tätä kämppää kunnostaa ni ukko tokas
"tonttuhattu päähän ja juot pullon viinaa"
:D

Ehkä se olis nyt ilmankin pärjättävä..
joku vois ruoskia mua aina ku meinaan istua tähän koneelle...
:LOL: Anteeks..varmasti tulis joulumieli..


Meillä on taas joka paikka sotkussa,en tiiä mistä hitosta joka paikkaan aina eksyy ties mitä roinaa..on vaatetta,leluja ja joskus jotain kapustojakin (niitä tosin käy lapset ottamassa keittiön laatikoista) Pitäis siis ottaa itteensä niskasta kii ja alkaa vaan raivailee taas..mut söin liikaa ja miehelläkin on kaveri käymässä niin en kyllä ala yksinään siivoomaan..en en en..
Porkkanalaatikkoa pitää huomenna kokeilla :D


Ja paljon tsempityksiä kaikille,ketkä jouluhommien kans pähkäilee! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Ihanaa, että joku muukin kamppailee samojen ongelmien kanssa! Olen "siivonnut" jo monta päivää, eikä näy missään, aivan kuin joku sotkisi perässä.. Makuuhuoneet oon saanut melko siistiksi, mutta eteinen on täynnä kenkiä, hanskoja, pipoja, puhdaspyykkikoreja. Keittiön siivosin eilen ja taas on lattia täynnä murusia ja epämääräisiä leluja.
Huoh. Tuli taas istahdettua tähän vaikka piti kovasti siivota. Flunssakin tulossa :snotty:
Mun siivous on kans aina just tollasta! :D
Siivoan ku viimestä päivää ja silti ei missään näy tai jos näkyykin ni se on hetki ja kaikki on niinku ei ikinä ois siivonnukkaan...

Mä sain onneks jääkaapin pestyä, uunin pestyä, pyykit laitettua kuivumaan ja uuden koneellisen pyörimään, sitten viimesimmän viestini tähän ketjuun... 2v kyllä roikku tiukasti kainalossa ja lahkeessa :whistle:
 

Yhteistyössä