Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Help, help LadySLO 😄!
Have you seen the latest message from JO's? There was a picture of a list of new songs. After the last song it apparently read "hiturina". What does it mean? I don't even know what language it is 😅.
I've never heard of this word, but based on a quick google search, it could be a slang word for something like "megahit", "ultrahit".
 
vierailija
Laitan tällekin puolelle, kun toisella palstalla keskustelu etenee nopeampaa ja kiinnostaa, mitä ajatuksia AL:stä:

Sivulaineillta ja -raiteilta, eli hyppää yli, jos platinablondi Bölen esiintyjä AL ei kiinnosta:

Kyselin pari päivää sitten, oliko Artusta kuumistelu- tai pohdiskelupuhetta täällä Bölen aikoihin, kiitos sille, joka vastasi mun kysymykseen! :) Nää seuraavat kirjoitukset ei liity hänen musiikkiin, vaan vaikutelmaan olemuksesta ja arvoista ainakin artistina.
Mulle tulee hänestä pieneltä osin joitain samoja viboja kuin Ksta. Toki Kärtsyä en omassa mielipiteessä vertaa AL:n kiehtovuudessaan, mutta olin yllättynyt ja vaikuttunutkin myös AL:n olemuksesta. Vaikuttaa siltä, että hänelle omana itsenään olo ja omat arvot ovat tekemisen keskiössä artistina, ja myös hän osaltaan laajentaa musta mieskuvaa, vaikka vastaavaa on toki glamrockissa tai missä onkaan, en tiedä niistä:D
Tää mieskuvan laajennus ja pienet samankaltaisuudet Kn taustan kanssa tuli mieleen lätkätaustassa ja oletuksessa, että kaveripiirissä he ovat ehkä eniten ulkonäöllä ja muulla olemuksella leikitteleviä. Lisäksi ilmeisesti myös A on kokenut hurjia, mikä on saanut pohtimaan.
Sitten lämmöllä ajatus A:n kiinnostuksista, hyppää yli, jos et tykkää: tuleeko kellekään muulle bi-vibat A:sta? Kihloissa naisen kanssa, ja tämä ajatus tuli mieleen sateenkaarilämmöllä<3 en osaa selittää, mistä se tuli mieleen, ja en todellakaan ajattele, että jokin piirre olemuksessa tai ulkonäössä kertoisi jotain. Bi-representaatiota/näkyvyyttä on miesjulkkiksissa Suomessa niin vähän, niin tää jostain kumpusi mieleen:) Lisään vielä, että kenenkään ei tietenkään tarvi kertoa itsestään yhtään mitään representaation vuoksi!
 
vierailija
Ihan sekaisin se on ollut, varmaankin sekä ihastuksesta että viimeisen illan bilejuomista. Mielenkiintoista olisi tietää, onko hän saanut mitään "läksiäis/muistolahjaa" Bojanilta.
On se varmaan oikeasti ollut aika kauhea ilta emotionaalisesti kaiken kaikkiaan. Viisutulos ei ollut sitä, mitä toivottiin ja sitten vielä tajuat, että joudut ehkä lopullisesti luopumaan ihmisestä, josta on tullut sulle tosi tärkeä.
Mä en usko, että K on ihan kaikkia ajatuksiaan B:stä kavereilleen avannut. Varmasti alkuun on vitsailtu, mutta tuolle paita-jutulle on esim aika vaikea löytää mitään järkevää syytä, eikä edes vitsiä.
Mä en oikein pysty kuvittelemaan, että joku Daltoneista tai Jesse kyselis K:ltä, että ootko ihan tosissasi tuon B:n kans. Silloin kun tilanne on tarpeeksi absurdi ja odottamaton, niin kysymykset yleensä jää kysymättä. Ehkä siksi, että pelätään niitä vastauksia.
 
vierailija
On se varmaan oikeasti ollut aika kauhea ilta emotionaalisesti kaiken kaikkiaan. Viisutulos ei ollut sitä, mitä toivottiin ja sitten vielä tajuat, että joudut ehkä lopullisesti luopumaan ihmisestä, josta on tullut sulle tosi tärkeä.
Mä en usko, että K on ihan kaikkia ajatuksiaan B:stä kavereilleen avannut. Varmasti alkuun on vitsailtu, mutta tuolle paita-jutulle on esim aika vaikea löytää mitään järkevää syytä, eikä edes vitsiä.
Mä en oikein pysty kuvittelemaan, että joku Daltoneista tai Jesse kyselis K:ltä, että ootko ihan tosissasi tuon B:n kans. Silloin kun tilanne on tarpeeksi absurdi ja odottamaton, niin kysymykset yleensä jää kysymättä. Ehkä siksi, että pelätään niitä vastauksia.
Jukka on kuitenkin Daltoneista se, jonka kanssa Jere puhui maratonpuheluita, kun tuli ero. Vaikuttaa eivittu-tyypiltä, mutta on varmasti paljon, paljon enemmän. Ei kai se Jere sitä jatkuvasti majoittaisi, jos ei välit olis tosi läheiset.
Että jos joku, niin hän, on se, joka tietää enemmän kuin muut.

Ja mikä lie Härtsän rooli? He kuvien perusteella hengaavat yhdessä ehkä eniten.
 
vierailija
Eiköhän ne ole käyneet tämänkin asian läpi ainakin jollakin tasolla. Toivottavasti se on ehtinyt ihan oikeasti pohtia, mistä tässä oli kysymys ja analysoida omia tunteitaan. Jos sulla on vahva heterotausta, kuten varmasti on, voi tällaisten tunteiden käsitteleminen ja etenkin niiden hyväksyminen olla haastavaa. Toisaalta jo täysi-ikäisiä omia lapsia ja heidän kaveripiiriään seuratessa on kyllä huomannut sen, miten avoimia tän päivän nuoret aikuiset ovat erilaisille suhteille. Tilanne on aiva eri kuin tälläisen viisikymppisen nuoruudessa.

Minusta oli enemmän kuin erikoista, että Kärtsän perhe majoitti (näin olen ymmärtänyt) koko bändin kotiinsa ennen Helsingin keikkaa. K.lla tuntuu olevan hyvät ja reilut välit vanhempiinsa, ja heillä varmaan edelleen jonkinlainen "suojeluasenne" poikaansa kaiken K:n sairastelun ja muun jälkeen. Äiti myös biletti K:n kaveriporukan kanssa JOn lauantain keikalla Kultsalla.

Pistäkääpä kohdallenne. Moniko ottaisi kolmekymppisen lapsensa ulkomailta tulevan 5-henkisen kaveriporukan kotiinsa ja kestitsisi heitä? Kielen kanssakin on varmasti ollut ongelmia. En minä ainakaan.

Ja kyllä - tarkistussana on ÄITI.
Ei liity varsinaiseen asiaan, mutta minä kyllä ottaisin mielelläni ne kaverit majoittumaan. Mukava tapa tutustua oman aikuisen lapsen uusiin ystäviin myös.
 
vierailija
On se varmaan oikeasti ollut aika kauhea ilta emotionaalisesti kaiken kaikkiaan. Viisutulos ei ollut sitä, mitä toivottiin ja sitten vielä tajuat, että joudut ehkä lopullisesti luopumaan ihmisestä, josta on tullut sulle tosi tärkeä.
Mä en usko, että K on ihan kaikkia ajatuksiaan B:stä kavereilleen avannut. Varmasti alkuun on vitsailtu, mutta tuolle paita-jutulle on esim aika vaikea löytää mitään järkevää syytä, eikä edes vitsiä.
Mä en oikein pysty kuvittelemaan, että joku Daltoneista tai Jesse kyselis K:ltä, että ootko ihan tosissasi tuon B:n kans. Silloin kun tilanne on tarpeeksi absurdi ja odottamaton, niin kysymykset yleensä jää kysymättä. Ehkä siksi, että pelätään niitä vastauksia.
Just tämä. Ei monikaan lähde tuollaista kysymään, jos toinen ei itse ota sitä esille. Helposti voisin kuvitella että menee enemmän vain sinne läpän puolelle tai yleisemmäksi keskusteluksi että toinen on tärkeä uusi ystävä. En tietysti juuri heistä tiedä mitä on tapana puhua.
 
vierailija
Hei! Olen koittanut pysyä palstoilta pois, mutta täällä jälleen. RPF shippausilmiötä googlatessa tuli kohdalle tällainen koskien shippauksen aikajänteeseen ja siitä, miten myöhemmin voi selvitä tai kuulla lisää päähenkilön toimesta:

UK:n Big Brotherissa oli vuonna 2014 talossa oletettu tai ilmeisesti itse kertomansa mukaan heteromies ja homomies (Ariana Granden veli), joista tuli läheisest ja kuin paita ja peppu ja joiden välejä pohdittiin ja seurattiin shippisilmillä keskustelupalstoilla ja videoilla. Tietenkin siellä oli mahdollista viettää paljon aikaa keskenään ilman paljoa virikkeitä ja molemmat kaiketi sinkkuja, en ole niin perillä.

Anygays, 6 v myöhemmin oletettu heteromies kertoo haastattelussa olevansa bi ja että heillä oli silloin talosta päästyään juttua ja olivat olleet läheisesti tekemisissä (too much info mutta anyway). Jos muistan oikein, niin oli kokenut silloin vahvasti, että mitä muut ajattelevat, normit ja sitä rataa.

Tästä tuli mieleen, kun täällä joskus pohdittiin esim. elämänkerrassa tai muussa mahdollisia kertomisia BK-väleistä. Niin tällaistakin näköjään voi pitkän ajan päästä selvitä.

Hauskaa on, että tällä BB shipillä oli AO:ssa paljon vähemmän ficcejä (reilu 300), kun taas BK-ficcejä on yli tuhat. Viimeisin heistä kirjoitettu oli tyyliin vuonna 2015, joten laivan pysähtymisen jälkeen selvisikin tarkempaa tietoa:D Zach Rance / Frankie Grande ovat ko. hlöt!
 
vierailija
Just tämä. Ei monikaan lähde tuollaista kysymään, jos toinen ei itse ota sitä esille. Helposti voisin kuvitella että menee enemmän vain sinne läpän puolelle tai yleisemmäksi keskusteluksi että toinen on tärkeä uusi ystävä. En tietysti juuri heistä tiedä mitä on tapana puhua.
Oon miettinyt myös, että onko ollut niin, että tosi kuormittavassa ja uudessa tilanteessa elänyttä Kta ei ole haluttu kuormittaa tai ärsyttää kysymyksillä ja siksi ei ole tullut muilla kysyttyä ellei K ole itse ottanut esille. Oletan, että näin on voinut olla viisuissa ("Ei turhaa sekoteta pakkaa ottamalla aihe esille Jerelle, kun on muutenkin niin älytön mylly"), mutta on voinut jatkua sen jälkeenkin viime vuoden!
 
vierailija
On se varmaan oikeasti ollut aika kauhea ilta emotionaalisesti kaiken kaikkiaan. Viisutulos ei ollut sitä, mitä toivottiin ja sitten vielä tajuat, että joudut ehkä lopullisesti luopumaan ihmisestä, josta on tullut sulle tosi tärkeä.
Mä en usko, että K on ihan kaikkia ajatuksiaan B:stä kavereilleen avannut. Varmasti alkuun on vitsailtu, mutta tuolle paita-jutulle on esim aika vaikea löytää mitään järkevää syytä, eikä edes vitsiä.
Mä en oikein pysty kuvittelemaan, että joku Daltoneista tai Jesse kyselis K:ltä, että ootko ihan tosissasi tuon B:n kans. Silloin kun tilanne on tarpeeksi absurdi ja odottamaton, niin kysymykset yleensä jää kysymättä. Ehkä siksi, että pelätään niitä vastauksia.
Itsellä vähän samanlaiset vibat, ja myös se että vaikka Jere puhuisi muuten avoimesti tunteistaan, niin voi olla asioita, joista hänkää ei puhu. Monilla on näin, itsellänikin. Minut tunnetaan ihmisenä, joka puhuu avoimesti kaikesta, mutta esim. läheisin ystäväni ei tiedä pitkäaikaisesta ihastuksestani, pari kaveria kyllä tietää. Voi olla, että tuo ystävä on arvannut asian, mutta ei hän ainakaan ole siitä koskaan kysynyt.
 
vierailija
;
Hei! Olen koittanut pysyä palstoilta pois, mutta täällä jälleen. RPF shippausilmiötä googlatessa tuli kohdalle tällainen koskien shippauksen aikajänteeseen ja siitä, miten myöhemmin voi selvitä tai kuulla lisää päähenkilön toimesta:

UK:n Big Brotherissa oli vuonna 2014 talossa oletettu tai ilmeisesti itse kertomansa mukaan heteromies ja homomies (Ariana Granden veli), joista tuli läheisest ja kuin paita ja peppu ja joiden välejä pohdittiin ja seurattiin shippisilmillä keskustelupalstoilla ja videoilla. Tietenkin siellä oli mahdollista viettää paljon aikaa keskenään ilman paljoa virikkeitä ja molemmat kaiketi sinkkuja, en ole niin perillä.

Anygays, 6 v myöhemmin oletettu heteromies kertoo haastattelussa olevansa bi ja että heillä oli silloin talosta päästyään juttua ja olivat olleet läheisesti tekemisissä (too much info mutta anyway). Jos muistan oikein, niin oli kokenut silloin vahvasti, että mitä muut ajattelevat, normit ja sitä rataa.

Tästä tuli mieleen, kun täällä joskus pohdittiin esim. elämänkerrassa tai muussa mahdollisia kertomisia BK-väleistä. Niin tällaistakin näköjään voi pitkän ajan päästä selvitä.

Hauskaa on, että tällä BB shipillä oli AO:ssa paljon vähemmän ficcejä (reilu 300), kun taas BK-ficcejä on yli tuhat. Viimeisin heistä kirjoitettu oli tyyliin vuonna 2015, joten laivan pysähtymisen jälkeen selvisikin tarkempaa tietoa Zach Rance / Frankie Grande ovat ko. hlöt!
Kiinnostavaa, kiitos!
 
vierailija
Hei! Olen koittanut pysyä palstoilta pois, mutta täällä jälleen. RPF shippausilmiötä googlatessa tuli kohdalle tällainen koskien shippauksen aikajänteeseen ja siitä, miten myöhemmin voi selvitä tai kuulla lisää päähenkilön toimesta:

UK:n Big Brotherissa oli vuonna 2014 talossa oletettu tai ilmeisesti itse kertomansa mukaan heteromies ja homomies (Ariana Granden veli), joista tuli läheisest ja kuin paita ja peppu ja joiden välejä pohdittiin ja seurattiin shippisilmillä keskustelupalstoilla ja videoilla. Tietenkin siellä oli mahdollista viettää paljon aikaa keskenään ilman paljoa virikkeitä ja molemmat kaiketi sinkkuja, en ole niin perillä.

Anygays, 6 v myöhemmin oletettu heteromies kertoo haastattelussa olevansa bi ja että heillä oli silloin talosta päästyään juttua ja olivat olleet läheisesti tekemisissä (too much info mutta anyway). Jos muistan oikein, niin oli kokenut silloin vahvasti, että mitä muut ajattelevat, normit ja sitä rataa.

Tästä tuli mieleen, kun täällä joskus pohdittiin esim. elämänkerrassa tai muussa mahdollisia kertomisia BK-väleistä. Niin tällaistakin näköjään voi pitkän ajan päästä selvitä.

Hauskaa on, että tällä BB shipillä oli AO:ssa paljon vähemmän ficcejä (reilu 300), kun taas BK-ficcejä on yli tuhat. Viimeisin heistä kirjoitettu oli tyyliin vuonna 2015, joten laivan pysähtymisen jälkeen selvisikin tarkempaa tietoa Zach Rance / Frankie Grande ovat ko. hlöt!
No tämä oli tosi mielenkiintoista. Olishan se uskomatonta, jos tämä B&K juttu meille avattaisiin vaikka sitten kymmenen vuoden päästä 😃.
Joo ja sitten varmaan olis JOULU 😄
 

Yhteistyössä