Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Annan Kudosin lähes kaikille lukemilleni ficeille, mutta kirjanmerkkeihin laitan vaan ihan lempparit. Kommentoinnissa olen huono. Usein haluaisin sanoa kehuja mutta tuntuu vaikealta ilmaista niitä siten, etteivät ne kuulostaa hölmöltä.
 
vierailija
Mutta sehän on tunnettu tosiasia, että kirjoittajan itsensä mielestä paras ficci on aina eri kuin se, joka lukijoiden mielestä on paras. Ainakin omalla kohdallani on näin, selvästi suosituin ficcini ei missään nimessä ole oma suosikkini tai se, jonka ajattelen olevan parhaiten kirjoitettu.
Luulen kanssa, että se menee jotenkin näin, minun mielestä se Audacity ei ole Joymuffinin paras ficci anteeksi tästä, itselle se strippariteema ole kaikista mieluisin ja ylipäätään pidempiä ficcejä minulla on välillä vaikea keskittyä lukemaan en myöskään välitä siitä ficcisarjasta, missä on se J:n lapsi eli minulle parempia ovat nämä muut, todella hyviä ficcejä ovat silti kokonaisuudessaan kaikki jopa suomenkieliset, vaikka niistä en yleensä välitä
 
vierailija
AO3:ssa on jännä ilmiö: Joksu-ficcien kudos-määrät (niitä on helpompi pitää silmällä ja vertailla kuin lukijamääriä) ovat selvästi tippuneet viime viikkoina, vaikka ficcien määrä on pysynyt kutakuinkin ennallaan alkuvuoteen verrattuna (ja toki Bojere-viikon aikana nousikin rajusti).

Vaikka ficcien suosio toki riippuu kunkin yksittäisen ficin kirjoittajasta, sisällöstä ja jossain määrin myös ajoituksesta, tiettyjä kaavoja on perinteisesti ollut, esim. mitä enemmän lukuja, sitä enemmän kudosta. Heittäisin, että suosituimmilla Bojere-ficeillä pudotus kudoksessa viime viikkoina on ollut 20 % ja vähemmän suosituilla jopa 40 %. Pudotusta on kuitenkin ollut muillakin Joksu-pareilla. Onkohan nyt joku vuodenaikajuttu tms, jolla voisi tätä selittää, tyyliin kevätlomat. :)

- Joymuffin
Mulla ainakin kävi tuossa bojere-viikolla niin, että kun uusia ficcejä tuli paljon, en ehtinyt läheskään kaikkia niitä edes heti lukea. Paljon on edelleen jemmassa odottamassa, kun nyt on ollut pakko keskittyä aika paljon muuhunkin elämään. Voisiko yleisemminkin olla niin, että kun uusia ficcejä tulee yhtä aikaa paljon, yksittäisille ficeille tulee vähemmän lukijoita ainakin aluksi.
 
vierailija
Mulle kävi ficcien suhteen niin, että en ole saanut sitten Bojere-viikon alettua luettua enää ensimmäistäkään. Tarjonta ylitti kysynnän, eikä aiempiin kesken jääneisiin, joihin odotan jatkoa, ole ilmestynyt uusia lukuja.

Päätän myös tägien ja tiivistelmän suhteen usein annanko ficille mahdollisuuden, mutta nyt en ole edes jaksanut niitä lukea noista uusimmista. Käyn vain vilkuilemassa onko jatkolukuja tullut. Vähän on ollut myös ilmassa sitä ajatusta, että kaikki freesit ideat on jo käytetty, ja kaikki alkaa vaikuttaa vanhan toistolta, joten sekään ei suuremmin ole innostanut lukupuuhiin.

Onpahan sitten paljon luettavaa, jos tästä vielä siihen intoudun. 🙂
 
vierailija
Mulla ainakin kävi tuossa bojere-viikolla niin, että kun uusia ficcejä tuli paljon, en ehtinyt läheskään kaikkia niitä edes heti lukea. Paljon on edelleen jemmassa odottamassa, kun nyt on ollut pakko keskittyä aika paljon muuhunkin elämään. Voisiko yleisemminkin olla niin, että kun uusia ficcejä tulee yhtä aikaa paljon, yksittäisille ficeille tulee vähemmän lukijoita ainakin aluksi.
Tämä lukemisen vähentyminen alkoi siis ennen Bojere-viikkoa, joten ei johdu siitä. Elleivät sitten ihmiset olleet ennen sitä jossain pääsiäislomilla myös. :) Ja tosiaan koskee muitakin Joksu-pareja, joskin vähemmän.

Sinänsä kiinnostavaa, että aiheuttavatko itse viisut sitten lisää romahdusta, vai voiko tulla jokin nostalginen kiinnostuspiikki, että joskus vuosi sitten hetken aikaa shipanneet ihmiset käyvät kurkkaamassa, että vieläkö tämä on juttu, tai jos tämän vuoden viisut tuntuvat laimeammilta.

Ja siis tuolla Audacity-ficilläni on kaikista ficeistäni aivan ylivoimaisesti eniten kudosta, joten se lienee ihan pidetty. Se on vain tuon mainitun laskukaavan mukaan "huonoin", kun kudosta on vähiten suhteessa lukukertoihin.

- Joymuffin
 
vierailija
Laitetaan tännekin tämä viisuja, JO:ta ja Kärtsää koskeva kysely

Miten toi nyt muka Kärtsään mitenkään liittyy?
 
vierailija
Olen se, jota kiinnostaa kaikki aiheet paitsi inhokkini Kuumaa ja karjalanpaisti, mutta tuon uuden Kuumaan biisin sanoitukset ovat kyllä minuakin kiinnostaneet ja hämmentäneet suuresti. :)
 
vierailija
Olen se, jota kiinnostaa kaikki aiheet paitsi inhokkini Kuumaa ja karjalanpaisti, mutta tuon uuden Kuumaan biisin sanoitukset ovat kyllä minuakin kiinnostaneet ja hämmentäneet suuresti.
Joo, ne kyllä osuu yllättävän hyvin ihan tuota nimeä myöten. Kyllähän Kuumaa varmasti Kärtsän euroviisu reissua seurasi, joten eiköhän nuo viisuillan aikaiset videoklipit ole nähty.
 
vierailija
Tuo Kuumaan biisi on kyllä hämmentävä, jos miettii, että mitä se käsittelee jos ei sitä shippajalle ilmeisintä eli viisufinaaliyötä. “Suuri päivä” viittaa usein hääpäivään, samoin tanssiminen (joka toki voi viitata moneen muuhunkin asiaan). Jos biisi kertoisi hääpäivästä, niin silloin olisi minusta loogisinta, että kertoja on hääparin toinen osapuoli joka pettää siellä tai vieras, jonka kanssa tämä pettää. Sanat eivät kuitenkaan vaikuta kertovan siitä, moni kohta ei sovi. Jos joku vieras muhinoisi toisen kanssa, en saa sitäkään sopimaan.

“Katumus painaa kengissä, kun mä seuraan sua” kuulostaa siltä, että pettämistä joka tapauksessa tapahtuisi, tai miksi muuten kaduttaisi jo noin aikaisessa vaiheessa (eikä vasta aamulla)? Kengistäkin tulee mieleen häät, tai sitten se oli vain helpoin riimi sanalle “hengissä”. :) Ensirivit “Tääl ei koskaan tapahdu mitään / Mut yhes illaks sä muutit kaiken” joka tapauksessa hämmentävät. Tai siis missä täällä?

Kertokaa mitä olen missannut. :D

Joka tapauksessa kirjoittaja voi alitajuisestikin ottaa mukaan teksteihinsä asioita, joihin on törmännyt tai joista on kuullut.
 
vierailija
Tuo Kuumaan biisi on kyllä hämmentävä, jos miettii, että mitä se käsittelee jos ei sitä shippajalle ilmeisintä eli viisufinaaliyötä. “Suuri päivä” viittaa usein hääpäivään, samoin tanssiminen (joka toki voi viitata moneen muuhunkin asiaan). Jos biisi kertoisi hääpäivästä, niin silloin olisi minusta loogisinta, että kertoja on hääparin toinen osapuoli joka pettää siellä tai vieras, jonka kanssa tämä pettää. Sanat eivät kuitenkaan vaikuta kertovan siitä, moni kohta ei sovi. Jos joku vieras muhinoisi toisen kanssa, en saa sitäkään sopimaan.

“Katumus painaa kengissä, kun mä seuraan sua” kuulostaa siltä, että pettämistä joka tapauksessa tapahtuisi, tai miksi muuten kaduttaisi jo noin aikaisessa vaiheessa (eikä vasta aamulla)? Kengistäkin tulee mieleen häät, tai sitten se oli vain helpoin riimi sanalle “hengissä”. Ensirivit “Tääl ei koskaan tapahdu mitään / Mut yhes illaks sä muutit kaiken” joka tapauksessa hämmentävät. Tai siis missä täällä?

Kertokaa mitä olen missannut.

Joka tapauksessa kirjoittaja voi alitajuisestikin ottaa mukaan teksteihinsä asioita, joihin on törmännyt tai joista on kuullut.

No, jos vähän sekoitat shippiä ja arkirealismia, saat bojere-tulkintaankin mahtumaan näkäkulman pettämisestä ja sen katumisen.
 
vierailija
Tuo Kuumaan biisi on kyllä hämmentävä, jos miettii, että mitä se käsittelee jos ei sitä shippajalle ilmeisintä eli viisufinaaliyötä. “Suuri päivä” viittaa usein hääpäivään, samoin tanssiminen (joka toki voi viitata moneen muuhunkin asiaan). Jos biisi kertoisi hääpäivästä, niin silloin olisi minusta loogisinta, että kertoja on hääparin toinen osapuoli joka pettää siellä tai vieras, jonka kanssa tämä pettää. Sanat eivät kuitenkaan vaikuta kertovan siitä, moni kohta ei sovi. Jos joku vieras muhinoisi toisen kanssa, en saa sitäkään sopimaan.

“Katumus painaa kengissä, kun mä seuraan sua” kuulostaa siltä, että pettämistä joka tapauksessa tapahtuisi, tai miksi muuten kaduttaisi jo noin aikaisessa vaiheessa (eikä vasta aamulla)? Kengistäkin tulee mieleen häät, tai sitten se oli vain helpoin riimi sanalle “hengissä”. Ensirivit “Tääl ei koskaan tapahdu mitään / Mut yhes illaks sä muutit kaiken” joka tapauksessa hämmentävät. Tai siis missä täällä?

Kertokaa mitä olen missannut.

Joka tapauksessa kirjoittaja voi alitajuisestikin ottaa mukaan teksteihinsä asioita, joihin on törmännyt tai joista on kuullut.
Eiköhän tämä ”sopivuus” johdu siitä, että kun elää kuplassa niin kaiken näkee shipin kautta. Johanneksella on ihan oma elämä ja ihmissuhteet josta ammentaa. Myös noita juhlia ja gaaloja on artisteilla aika paljon.
 
vierailija
Eiköhän tämä ”sopivuus” johdu siitä, että kun elää kuplassa niin kaiken näkee shipin kautta. Johanneksella on ihan oma elämä ja ihmissuhteet josta ammentaa. Myös noita juhlia ja gaaloja on artisteilla aika paljon.
Toisaalta hän taisi sanoa haastattelussa, että biisit syntyy omista ja kavereiden kokemuksista. Kuumaa ja Kärtsä tuntee kyllä toisensa, ja seuraavat toistensa tekemisiä. Nehän oli Kärtsän keikallakin Berliinissä (?). En yhtään epäile, etteikö Johannes olisi varsin hyvin perillä kaikesta Bojan&Kärtsä-touhusta.
 
vierailija
Itse olen mukana viisu ympyröissä ja olen ystävystynyt sitä kautta muutaman henkilön kanssa. Yhteenkään shippaajaan en ole siellä törmännyt. Vaietaanko siitä vai eikö asia vaan tule puheeksi? Tätä ficci asiaa jäin pohtimaan. Siis tottakai näistä sopivista pareista keskustellaan ja heitä ihastellaan. Enkä toki tiedä, mitä kaikki miljoonat viisufanit puuhaavat.😂
 
vierailija
Toisaalta hän taisi sanoa haastattelussa, että biisit syntyy omista ja kavereiden kokemuksista. Kuumaa ja Kärtsä tuntee kyllä toisensa, ja seuraavat toistensa tekemisiä. Nehän oli Kärtsän keikallakin Berliinissä (?). En yhtään epäile, etteikö Johannes olisi varsin hyvin perillä kaikesta Bojan&Kärtsä-touhusta.
Johannes itsekin tuottaa shippi materiaalia pussailemalla miehiä jne. Tuskin hän kuitenkaan rakkauslaulua kahdesta kaveruksesta rupeaa tekemään. Menee kyllä yli nämä tulkinnat.
 
vierailija
Pitäkää nämä shippi asiat täällä, älkääkä tuoko niitä kompostiin kiitos. Ei kiinnosta mitkään Kuumaan sanoitukset. Vai tullaanko tänne puolelle Sadie juttujen kanssa, sitäkö haluatte?
 

Yhteistyössä