Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ulkomailla asuessa ja kun työskentelen ihmisten kanssa, jotka ovat kotoisin ympäri maailmaa oppii kyllä aika hyvin sietämään erilaisia ja hyvinkin ns. vääriä mielipiteitä. Esim. yhden hyvän kaverini vanhemmat täällä Balkanilla ovat venä jämielisiä ja LGBT-vastaisia ja syyt siihen ovat vahvasti kulttuurisia - käytännössä koko heidän sukupolvensa on LGBT-vastaisia ja tuo toinenkin juttu on varsin yleistä. Olen tavannut hänen äitinsä ja tietysti kohtelen häntä ihan samalla lailla kuin kaikkia muitakin ihmisiä, vaikka minusta nuo hänen mielipiteensä ovat vastenmielisiä. Tietysti jos hän alkaisi niitä tolkuttaa minulle, niin en haluaisi olla ko. ihmisen kanssa tekemisissä.

Ja siis onhan vastaavia ihmisiä tietysti Suomessakin vaikka miten paljon, mutta monet asenteet ovat vahvasti kulttuurisia. Jos ajan pari tuntia bussilla suuntaan X, niin siellä onkin 80 % ihmisistä Ve näjä-faneja. Varmasti heidän seassaan on mukavia ihmisiä, ei se tarkoita että 80 % on ku sipäitä. Minulla on myös ystävä Ve näjällä ja hänen arvonsa esim. sodan ja LGBT-ihmisten suhteen ovat ihan vastaavat kuin minulla. Vastustan voimakkaasti Israelin ja Ve näjän tekoja, mutta asiat ovat monimutkaisia.

- Joymuffin
 

Yhteistyössä