Aikuisen lapsen ajokortin maksaminen "toistamiseen"

  • Viestiketjun aloittaja mielipiteitä toivon
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja pankin täti;27767809:
Ihan vaan vinkkinä. Kun/jos päätät seuraaville alkaa itse säästämään rahaa, niin tee se säästämällä omalle tilillesi. Nimittäin alaikäiselle kun tilin avaat, on molemmilla huoltajilla oikeus tililtä rahaa nostaa siitä huolimatta vaikka et erillistä käyttöoikeutta tilille exällesi antaisikaan. Voipi käydä niinkin että lasten äiti käy itse nostamassa rahat tililtä ja taas joudut maksumieheksi toiseen kertaan
Miten säästetään omalle tilille toiselle rahoja, summa joudutaan luovuttamaan könttäsummana ja verottaja vie omansa.
 
mielipiteitä toivon
Alkuperäinen kirjoittaja pankin täti;27767809:
Ihan vaan vinkkinä. Kun/jos päätät seuraaville alkaa itse säästämään rahaa, niin tee se säästämällä omalle tilillesi. Nimittäin alaikäiselle kun tilin avaat, on molemmilla huoltajilla oikeus tililtä rahaa nostaa siitä huolimatta vaikka et erillistä käyttöoikeutta tilille exällesi antaisikaan. Voipi käydä niinkin että lasten äiti käy itse nostamassa rahat tililtä ja taas joudut maksumieheksi toiseen kertaan
Eikö tililtä nostettaessa tarvitse olla molmepien huoltajien suostumus tai molemmat mukana siinä nostotilanteessa?
Näin meille mainittii silloinkun lapsille tilit on avattu.
 
"huh huh"
Olet liian kiltti ja täysin exäsi vedätettävissä! RYhdistäydy ihmeessä, vai haluatko olla lapsillesi joku vätys, jonka ex lypsää kuiviin? Minä selittäisin tilanteen rehellisesti lapsille ja käskisin kysyä äidiltään, missä ne sinun jo aiemmin antamat ajokorttirahat ovat?
 
gdmg
[QUOTE="vieras";27767826]Miten säästetään omalle tilille toiselle rahoja, summa joudutaan luovuttamaan könttäsummana ja verottaja vie omansa.[/QUOTE]

Tässä tapauksessa autokouluun menee korkeintaan pari tonnia, ei niin pienestä summasta vielä mene lahjaveroa. Ja sen voi hoitaa myös tietysti maksamalla ne autokoulun laskut, ei antamalla rahaa suoraan.
 
"vieras"
Mä olen antanut 30fim elatusmaksuja isälleni anteeksi, jotta suhde pienempiin sisaruksiin säilyisi, joten tuossa on mun perspektiivi noihin juttuihin. Rahalla ei voi ostaa, mutta ei sillä ole kiva menettääkään.
 
pankin täti
[QUOTE="vieras";27767826]Miten säästetään omalle tilille toiselle rahoja, summa joudutaan luovuttamaan könttäsummana ja verottaja vie omansa.[/QUOTE]

No onkos verottaja ennenkään puuttunut jos maksaa lapselleen ajokortin?
 
pankin täti
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä toivon;27767832:
Eikö tililtä nostettaessa tarvitse olla molmepien huoltajien suostumus tai molemmat mukana siinä nostotilanteessa?
Näin meille mainittii silloinkun lapsille tilit on avattu.
Tämä määritellään kirjallisesti tilin avaushetkellä. Tilin avauksesta täytyy siis olla suostumus molemmilta vanhemmilta ja silloin sovitaan saako tililtä nostaa varoja molemmat yhdessä vai erikseen.
 
Kyllä mä itse pyrin siihen että lapsia ei sotketa vanhempien sotkuihin eikä toisesta puhuta pahaa.. Yrittäisin varmaan apnkin tapauksessa pitää lapset asian ulkopuolella. Mutta totuus kyllä tulee julki aina. Joskus vasta vuosien päästä mutta kuitenkin.

Tästä eteenpäin ei vain exälle muuta kuin pakolliset rahat. En voi käsittää miksi joku tekee noin... Olisko exällä ollut todellisia rahahuolia ja rahat menneet kuitenkin lasten tarpeisiin...? Ainakin toivoisin näin...
 
mielipiteitä toivon
[QUOTE="huh huh";27767871]Olet liian kiltti ja täysin exäsi vedätettävissä! RYhdistäydy ihmeessä, vai haluatko olla lapsillesi joku vätys, jonka ex lypsää kuiviin? Minä selittäisin tilanteen rehellisesti lapsille ja käskisin kysyä äidiltään, missä ne sinun jo aiemmin antamat ajokorttirahat ovat?[/QUOTE]

En itse koe olleeni niin sanotusti vedätettävänä koska sopimuksessa maininta.
Kaikki tarvikkeet olen ostanut lapsille heisän ollessa mukana kaupassa. En ole siis erikseen niiihin antanut lasten äidille rahaa,että voisi ne hankkia.
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
mielipiteitä toivon
Kyllä mä itse pyrin siihen että lapsia ei sotketa vanhempien sotkuihin eikä toisesta puhuta pahaa.. Yrittäisin varmaan apnkin tapauksessa pitää lapset asian ulkopuolella. Mutta totuus kyllä tulee julki aina. Joskus vasta vuosien päästä mutta kuitenkin.

Tästä eteenpäin ei vain exälle muuta kuin pakolliset rahat. En voi käsittää miksi joku tekee noin... Olisko exällä ollut todellisia rahahuolia ja rahat menneet kuitenkin lasten tarpeisiin...? Ainakin toivoisin näin...
Näin toivoisin minkin,mutta pahalta näyttää koska lasten äiti ei halua keskustella rahasta ollenkaan tai siitä mhin raha on tuhlaantunut.
Jos lapsiin olisi mennyt niin kai sen pitäisi pystyä sanomaan.
Enkä tiedä sitäkään mihin lasten tarpeisiin noinkin suuri summa voi mennä.
Ikinä ei ole ollut tilannetta,että ei olisi voinut pyytää tai saada rahaa jos olisi niin kova tarve ollut.
Valitettavasti uskon rahan menneen lasten äidin omiin tarpeisiin tai mihin lie.
Toivottavasti saisin asian joskus selville. Onneksi tämä kuitenkin on vain rahaa, eikä kyse sen vakavammasta.
 
"vieras"
Kukkaron nyörit tiukemmalle nyt ja alat säästämään rahaa ihan omalle tilillesi ja sieltä sitten ostelet lapsillesi ylimääräistä.

Miten tämä ajokortti on päätynyt sinun maksettavaksesi? Eikö äidilläkin ole velvollisuus osallistua maksuun, jos haluaa lapselleen ajokortin? Ymmärsin, että vietät paljon aikaa lastesi kanssa, joten tuskinpa onnistuu äidiltä mikään mustamaalaaminen eikä äiti voi estää tapaamisia.
 
mielipiteitä toivon
[QUOTE="vieras";27768039]Onko se ylimääräinen raha maksettu suoraan äidin tilille vai lasten omille tileille?[/QUOTE]

Sinne samalla tilille mihin elatusmaksutkin on maksettu eli äidin tilille
 
mielipiteitä toivon
[QUOTE="vieras";27768043]Kukkaron nyörit tiukemmalle nyt ja alat säästämään rahaa ihan omalle tilillesi ja sieltä sitten ostelet lapsillesi ylimääräistä.

Miten tämä ajokortti on päätynyt sinun maksettavaksesi? Eikö äidilläkin ole velvollisuus osallistua maksuun, jos haluaa lapselleen ajokortin? Ymmärsin, että vietät paljon aikaa lastesi kanssa, joten tuskinpa onnistuu äidiltä mikään mustamaalaaminen eikä äiti voi estää tapaamisia.[/QUOTE]

Olen lapsille luvannut maksaa ajokortit niistä säästörahoista. Lapsilla on siis tiedossa,että olen heille on säästänyt rahaa.
 
mielipiteitä toivon
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27768064:
No voi vitun tollo, olisit jemmannu ajokorttirahat omalle tililles, naisiin ja ainakaan exiin ei ikinä kannata luottaa pätkääkään
Tollo mikä tollo kun menin luottamaan painettuun sanaan
 
Muita kommentteja sen enempää lukematta.

Siis lapsi - joka on no aikuisen kynnyksellä. Voi mieletäni ihan hyvin sanoa että olet maksanut äidille
"ylimääräistä" säästöön että voisi tästä sitten maksaa ajokortin kun sen aika tulee.
Et voi kasvattaa enää lastasi pilvissä , muuten kosahtaa alas ja lujaa. miksi pitäs suojella äidin tekemisiä jos noinkin ( anteeks vaan, kusipäinen ) voi olla että tuhlaa lapselle säästööön tarkoitetut rahat , luultavasti omiin menoihin jos kerran olet ostanut,luistimet,puhelimet jne. Kyllä sellaisen äidin kuuluukin saada näpäytys, vaikka omalta lapselta - että kiva äiti kun tuhlasit autokoulurahani.

Ymmärrän kyllä myös että et halua lapsellesi tuottaa pahaa mieltä, mutta elämä ei ole enää tuossa aikuisiässä mitään pumpulissa elämistä, olisko korkea aika myös opettaa hänet siihen?

Kyllä mua nyt ottaa päähän sun puolesta että äiti on tuhlannut rahat ja vielä käskee pyytämään korttiin rahat.
JOS ne nyt kuitenkin päätät antaa niin älä nyt ainakaan äidin tilille laita! Vaan käy lapsesi kanssa autokoulussa ja maksa se itse!
Ja seuraavien lasten kohdalla tosiaan , säästä itse omalle tilille ja maksa sieltä kun tarve tulee.
 
-R
Muita kommentteja sen enempää lukematta.

Siis lapsi - joka on no aikuisen kynnyksellä. Voi mieletäni ihan hyvin sanoa että olet maksanut äidille
"ylimääräistä" säästöön että voisi tästä sitten maksaa ajokortin kun sen aika tulee.
Et voi kasvattaa enää lastasi pilvissä , muuten kosahtaa alas ja lujaa. miksi pitäs suojella äidin tekemisiä jos noinkin ( anteeks vaan, kusipäinen ) voi olla että tuhlaa lapselle säästööön tarkoitetut rahat , luultavasti omiin menoihin jos kerran olet ostanut,luistimet,puhelimet jne. Kyllä sellaisen äidin kuuluukin saada näpäytys, vaikka omalta lapselta - että kiva äiti kun tuhlasit autokoulurahani.

Ymmärrän kyllä myös että et halua lapsellesi tuottaa pahaa mieltä, mutta elämä ei ole enää tuossa aikuisiässä mitään pumpulissa elämistä, olisko korkea aika myös opettaa hänet siihen?

Kyllä mua nyt ottaa päähän sun puolesta että äiti on tuhlannut rahat ja vielä käskee pyytämään korttiin rahat.
JOS ne nyt kuitenkin päätät antaa niin älä nyt ainakaan äidin tilille laita! Vaan käy lapsesi kanssa autokoulussa ja maksa se itse!
Ja seuraavien lasten kohdalla tosiaan , säästä itse omalle tilille ja maksa sieltä kun tarve tulee.
Tässä on kyllä paljon perää!?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä toivon;27768279:
Olen lapsille luvannut maksaa ajokortit niistä säästörahoista. Lapsilla on siis tiedossa,että olen heille on säästänyt rahaa.
Lasten olisi kyllä hyvä saada tietää, että olet säästänyt rahaa äidin tilille ja äiti on ne tuhlannut.

Mikä ihmeet tarve sulla on suojella tuota äitiä, kun äiti on väärin tehnyt ja mikä ihmeen pakko sinun on uudestaan sitten alkaa ajokorttirahoja keräämään? Kai äidilläkin on velvollisuus maksaa lastensa kuluja. Periaatteessa sinun ei tarvitsisi maksaa kuin elatusmaksut ja silti olet turhaa ylimääräistä maksanut ja ostellut kaikkea.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja pankin täti;27767809:
Ihan vaan vinkkinä. Kun/jos päätät seuraaville alkaa itse säästämään rahaa, niin tee se säästämällä omalle tilillesi. Nimittäin alaikäiselle kun tilin avaat, on molemmilla huoltajilla oikeus tililtä rahaa nostaa siitä huolimatta vaikka et erillistä käyttöoikeutta tilille exällesi antaisikaan. Voipi käydä niinkin että lasten äiti käy itse nostamassa rahat tililtä ja taas joudut maksumieheksi toiseen kertaan
Höpö höpö. Tilille pitää määrittää erikseen käyttöoikeudet ja käyttäjät ja jos jompaa kumpaa huoltajista ei merkitä oikeutetuksi Nostoihin, ei hän niitä nostoja voi tehdä edes lapsi mukanaan. Kahdessa eri pankissa olen avannut alaikäisille tilejä ja sama juttu on molemmissa.
 
"vieras"
Olet itse mokannut,, kun olet tuolla lailla lasten äidille maksanut. Ei äiti välttämättä ole edes niitä rahojaan itseensä tuhlannut, ovat hyvin voineet mennä lapsiinkin, merkkivaatetta, elektroniikkaa, käyttörahaa... Ovat voineet elellä vähän leveämmin niitä rahoja säästöön laittamatta. Ajokorttirahat yms kohdennetut rahat pitäisi aina tallettaa johonkin tilille erikseen.

Ja käsittääkseni sellaisiakin tilejä on, missä huoltajilla ei ole edes nosto-oikeutta, ehdoissa voi rajata, että lapsi saa käyttöoikeuden itse täysi-ikäiseksi tullessaan.
 

Yhteistyössä