Aikuisten pakkaspukeutumisesta

"hmm"
minä kyllä olen pärjännyt pitkillä kalsareilla/paksuilla sukkahousuilla housujen alla. kyllähän se pakkanen kerran nipistää mutta sitten puutuu reidet eikä enää niin palele. pakko kyllä myöntää etten paljon huvikseni tuolla liiku ja toppahousut voisivat olla mukavat jos en olisi niin pinnallinen ulkonäköasioissa...
 
"hmm"
[QUOTE="hmm";25600512]minä kyllä olen pärjännyt pitkillä kalsareilla/paksuilla sukkahousuilla housujen alla. kyllähän se pakkanen kerran nipistää mutta sitten puutuu reidet eikä enää niin palele. pakko kyllä myöntää etten paljon huvikseni tuolla liiku ja toppahousut voisivat olla mukavat jos en olisi niin pinnallinen ulkonäköasioissa...[/QUOTE]

niin ja pyörällä liikun, en autolla.
 
-
Mulla ei toppahousuja ole, mutta laitan kolmet pitkät housut päällekkäin niin tarkenee :D

Tyylistä en välitä, varmasti olisi tyylikkäämpää olla toppahousut jalassa :D mutta lämmin on näinkin.
 
"Vieras"
Minulla on useampikin toppapuku eli takki ja housut. Ruokakauppaan saatan lähteä kovilla pakkasilla toppavaatteissa. Minulle on ulkonäköä tärkeämpää on lämmin olo.
 
"Minka"
Mulla ei ole autoa eli kuljen kävellen enkä omista toppahousuja. Pärjään ihan huvin kun tavallisten housujen alla on microfleecepitkikset. Jos oikein kylmää tulee, niin voin lisätä alle vielä tavalliset pitkikset.

Eli mihin mä tarvisin toppahousuja?
 
minniskä
Omistan toppahousut, mutta käytän niitä harvoin. Minulla on aina kahdet tai kolmet legginsit päällekkäin ja hieman polvien yläpuolelle yltävä tosi lämmin takki. Ja korkea vartiset uggit. Hyvin tarkenen. Takin ja kenkien väliin jää niin vähän jalkoja näkyviin ettei ole kylmä jaloillakaan. Ja legginsit ovat ne minun housut, en laita päälle oikeita housuja, kun ovat niin kivan näköiset. Niin ja kenkien yli yltää vielä paksut säärystimet melkein polviin.
 
pukeutuminen sään mukaan
mulla kans toppahousut, typerän näköistä oli katsella tuolla kylillä 30asteen pakkasilla niitä hienohelmoja, jotka rattaineen lykkivät pillifarkuissa menemään.
 
Miä
Ihmiset on tietysti erilaisia, jotkut pärjää vaikka pitkillä kalsareilla ja farkuilla, miä en. Palelen vaikka on pitkät housut ja toppahousut päällekkäin, kolme paitaa, toppatakki, pipo, hanskat, villasukat ja hiton paksut talvikengät :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pukeutuminen sään mukaan;25600609:
mulla kans toppahousut, typerän näköistä oli katsella tuolla kylillä 30asteen pakkasilla niitä hienohelmoja, jotka rattaineen lykkivät pillifarkuissa menemään.
Joo tää on kyllä kanssa totta. Joidenkin mielestä toppahousut on niin tyylittömät, ettei niitä voi käyttää. Minun mielestä taas näyttää typerältä, jos ei pukeudu tarkoituksen ja kelin mukaisesti. Esim. lenkille lähdetään farkuissa tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä;25600629:
Ihmiset on tietysti erilaisia, jotkut pärjää vaikka pitkillä kalsareilla ja farkuilla, miä en. Palelen vaikka on pitkät housut ja toppahousut päällekkäin, kolme paitaa, toppatakki, pipo, hanskat, villasukat ja hiton paksut talvikengät :D
Näin. Minäkin näillä keleille laitan fleecehousut ja toppikset. Eikä mulla oo edes niin väljiä farkkuja, että sinne mahtus monet pitkät kalsarit alle. :)
 
ryey
Mulla on kaksi toppapukua, eli housut ja takki. Niillä mä liikun lähes joka paikkaan, kun aina mukaan mahtuu lasten kanssa ulkoilua ennen/jälkeen jonkun kauppareissun, kerhosta haun tai sitten vaan mennään ulos. Jäätyisin muuten.
 
Minä pärjään ihan oikeasti vähillä vaatteilla. Myös isäni on samanlainen. Ja mieheni. Ja lapsemme.

Minä pärjään tavallisilla puuvillahousuilla sinne -15 asteeseen saakka. Sen jälkeen laitan pitkät kalsarit alle. Ja jos pakkasta on yli -25 ja ulkoilen pitkään, niin sitten on noiden päällä kuorihousut. Niin, ulkoilen paljon, pakkasraja on siinä -35, joten käytännössä täällä missä asun ei ole mitään rajoitteita ulkoilussa.

Takkina käytän gore-kuoritakkia sinne -20 asteeseen saakka, sen jälkeen laitan talvitakin. Viime viikolla käytin myös talvitakkia kun oli -15 astetta ja piti mennä vieraiden kanssa ravintolaan syömään, ajattelin että olen fiksumman näköinen. Mutta kyllä oli kuuma ;)

Äsken tein lumitöitä tunnin pihalla, -22 astetta. Päällä oli verkkarit, T-paita ja se goretakki. Päässä oli korvaläpät ja huppu, tosin puolessa välissä otin sen pois päästä, kun oli lämmin.

En siis pukeudu vähiin "typeryyttäni" tai "tyylin" takia, vaan ihan siksi, etten tarvitse enemäpää, ja ahdistun, jos minulla on kuuma. Meillä on sisälämpötila talvisin n. 17 astetta, ja silti ollaan vähissä vaatteissa sisälläkin. Toivon totisesti että se ei olisi jatkuva päivittelyn aihe, sillä en voi asialle mitään. Minäkin pidän suuni kiinni, kun näen ihmisillä kaulaliinat ja hanskat kun on 10 astetta lämmintä.
 
Minä pärjään ihan oikeasti vähillä vaatteilla. Myös isäni on samanlainen. Ja mieheni. Ja lapsemme.

Minä pärjään tavallisilla puuvillahousuilla sinne -15 asteeseen saakka. Sen jälkeen laitan pitkät kalsarit alle. Ja jos pakkasta on yli -25 ja ulkoilen pitkään, niin sitten on noiden päällä kuorihousut. Niin, ulkoilen paljon, pakkasraja on siinä -35, joten käytännössä täällä missä asun ei ole mitään rajoitteita ulkoilussa.

Takkina käytän gore-kuoritakkia sinne -20 asteeseen saakka, sen jälkeen laitan talvitakin. Viime viikolla käytin myös talvitakkia kun oli -15 astetta ja piti mennä vieraiden kanssa ravintolaan syömään, ajattelin että olen fiksumman näköinen. Mutta kyllä oli kuuma ;)

Äsken tein lumitöitä tunnin pihalla, -22 astetta. Päällä oli verkkarit, T-paita ja se goretakki. Päässä oli korvaläpät ja huppu, tosin puolessa välissä otin sen pois päästä, kun oli lämmin.

En siis pukeudu vähiin "typeryyttäni" tai "tyylin" takia, vaan ihan siksi, etten tarvitse enemäpää, ja ahdistun, jos minulla on kuuma. Meillä on sisälämpötila talvisin n. 17 astetta, ja silti ollaan vähissä vaatteissa sisälläkin. Toivon totisesti että se ei olisi jatkuva päivittelyn aihe, sillä en voi asialle mitään. Minäkin pidän suuni kiinni, kun näen ihmisillä kaulaliinat ja hanskat kun on 10 astetta lämmintä.
Mulle tuli kylmä jo tätä lukiessa :D
 
..
Mä myönnän ulkoilevani tosi vähän..:D Nyt olis varmaan ajankohtaista tuo toppahousujen hankkiminen kun vähän pakko olla ulkona kun lapsi ei ole enää ihan vauva.. Nyt siis ensimmäistä kertaa sellaset kelit et tarvis toppahousuja ja lapsi on siinä iässä että kaipaa ulkoilua. Mun mielestä ne ei ole edes mitenkään typerän näköiset, ei vaan ole tullut hankittua kun en ole tätä ennen kokenut tarpeelliseksi. Kauppaan en ehkä silti lähtis toppahousuilla ja muutenkin jos olen autolla liikenteessä niin kyllä mulla ihan farkut riittää.. Muutenkaan en ole varmaan ihan palelevimmasta päästä. Teininä poljin pyörällä kesät talvet farkut jalassa.:D Ei se pakkanen enää tosiaan tunnu kun reidet on jo puutuneet..:p

Pipoa käytän nykyäänkin aika nihkeästi julkisilla paikoilla, lähinnä siksi, että vihaan sähkösiä hiuksia enemmän kun kylmää.:D Lenkkeillessä kylmällä toki laitan pipon päähän ja muutenkin yritän pukeutua niin säänmukaisesti kun on mahdollista. Eli siis sen mukaan, mitä vaatteita mulla nyt sattuu olemaan ja ulkoiluvaatteita on tosi huonosti. Nyt jos lähden ulos, laitan alle pitkikset ja päälle semmoset tuulihousut. Ei mulla niissä ainakaan kauhean kylmä tule.
 
Ei mullakaan toppiksia ole, mut ei minkään tyylin takia. Mulla on lähes polviin ulottuva paksu takki ja pitkävartiset kengät joissa alla povisukat ja villasukat. Lisäks toki farkkujen alla lämpökalsarit. Nää on riittänyt mulle ihan hyvin. Muutenkin ylävartalo on mulla se mikä herkiten palelee. Tietty jos oisin johki hiitämään tai pilkille yms. lähössä ni sit hommaisin toppikset.
 
Kuinkas tämä farkkukansa osallistuu lasten kanssa lumiukkojen ja -linnojen rakenteluun? Voipi tulla pillifarkuissa kolea kun polvillaan ryönää lumihangessa lumipalloja pyöritellen. Vai kärvistelettekö vaan rööki huulessa tuulikaapissa kun "ulkoilette" lastenne kanssa?

Minä ainakin osallistun lasten kanssa lumitouhuihin ihan kuten lapsetkin ja teccitoppikset pitää kylmän ja kostean ulkopuolella.
 
"mä"
Ei mullakaan toppiksia ole, mut ei minkään tyylin takia. Mulla on lähes polviin ulottuva paksu takki ja pitkävartiset kengät joissa alla povisukat ja villasukat. Lisäks toki farkkujen alla lämpökalsarit. Nää on riittänyt mulle ihan hyvin. Muutenkin ylävartalo on mulla se mikä herkiten palelee. Tietty jos oisin johki hiitämään tai pilkille yms. lähössä ni sit hommaisin toppikset.
Miten mäenlaskussa, eikö ne farkut ja liian pitkä takki tunnu kurjalta ja hankalalta?
 

Yhteistyössä