Aina vaan väsyttää ja pinna kireellä, elämä ei maistu :(

  • Viestiketjun aloittaja olisiko helpompi vaan päästä pois
  • Ensimmäinen viesti
olisiko helpompi vaan päästä pois
kaikki tuntuu niin synkältä, kuin jokainen päivä olisi vaan selvitymistä iltaaan kunnes pääsee nukkumaan. on jokin ihme "anteeksi kaikesta"-olo ihan kaikille ja olo on epäonnistunut. en osaa lapsianikaan kasvattaa, pelkään että pilaan heidänkin elämänsä masennuksellani.
olen vaan taas jälleen niin loppu ja niin yksin:( voimavarat niin lopussa.....

teen mitä vaan, se ei omasta mielestäni ole tarpeeksi. olen kaikessa vaan epäonnistunut :(
 
:| Oletko ajatellut jotain harrastusta aloittaa? Tai ihan vaan vaikka lenkille lähteä? Yleensä jos itseä masentaa tulee vaan möllötettyä sisällä ja kelattua kaikkea mikä tökkii, vaikka pitäisi mennä ulos raitistamaan itseään ja ajatuksiaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sativa:
:| Oletko ajatellut jotain harrastusta aloittaa? Tai ihan vaan vaikka lenkille lähteä? Yleensä jos itseä masentaa tulee vaan möllötettyä sisällä ja kelattua kaikkea mikä tökkii, vaikka pitäisi mennä ulos raitistamaan itseään ja ajatuksiaan.
mulla on 3 lasta ja olen yh. apua en saa muutakuin kun soittamalla kotiapua..

yritän kyllä ulkoilla lasten kanssa, mutta se on kovan työn takana että saan meidät ulos. ja sitten kun saan, pienimmäinen ei siellä kauaa viihdy
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Oletko masentunut? Lääkitys? Terapia?

Jos noin ajatukset kulkee, niin tarvitset apua ja tukea.

Et ole ainut, etkä mitenkään tuon vuoksi huonompi ja heikompi ihminen. Päinvastoin, olet vahva jos haet apua.
mulla on lääkitys, terapiapätkä oli joskus. mää olen vain niin yksinäinen, yksin ajatusteni kanssa :( ikäänkuin mulla ei olisi mitään väliä
 
kyllä sulla on väliä ja paljon, lapsille olet kaikki kaikessa... :hug:
koitapa saada kerran viikossa itselles omaa aikaa, ja menet vaikka lenkille, kaupoille, kahville...ihan mitä vaan. On joka viikko ainakin mitä odottaa ja jospa se mieli siitä kirkastuu kun aurinkokin alkaa paistella enemmän...tsemppiä sinne... :wave:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
kyllä sulla on väliä ja paljon, lapsille olet kaikki kaikessa... :hug:
koitapa saada kerran viikossa itselles omaa aikaa, ja menet vaikka lenkille, kaupoille, kahville...ihan mitä vaan. On joka viikko ainakin mitä odottaa ja jospa se mieli siitä kirkastuu kun aurinkokin alkaa paistella enemmän...tsemppiä sinne... :wave:
kiitos sanoistasi. mulla on sellainen kamala stressikin päällä en tiedä miksi, en osaa rentoutua enää. suoritan kokoajan asioita, tuntuu että päivät on vaan yhtä suorittamista. turhauttaa kun en osaa sanoiksi pukea kaikkea mitä tunnen päässäni
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
kyllä sulla on väliä ja paljon, lapsille olet kaikki kaikessa... :hug:
koitapa saada kerran viikossa itselles omaa aikaa, ja menet vaikka lenkille, kaupoille, kahville...ihan mitä vaan. On joka viikko ainakin mitä odottaa ja jospa se mieli siitä kirkastuu kun aurinkokin alkaa paistella enemmän...tsemppiä sinne... :wave:
kiitos sanoistasi. mulla on sellainen kamala stressikin päällä en tiedä miksi, en osaa rentoutua enää. suoritan kokoajan asioita, tuntuu että päivät on vaan yhtä suorittamista. turhauttaa kun en osaa sanoiksi pukea kaikkea mitä tunnen päässäni
välillä olen täysin romahtamispisteessä mutten anna itseni romahtaa, välillä vielä jaksan esittää reipasta..
 
zz
Käy heti lääkärissä, lääkitystä tarvitsee lisätä tai muuttaa. Toki itsehoitokin kuten ulkoilu ja muiden mukavien asioiden tekeminen auttaa.
t: itsekin masennuksesta kärsivä
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Oletko masentunut? Lääkitys? Terapia?

Jos noin ajatukset kulkee, niin tarvitset apua ja tukea.

Et ole ainut, etkä mitenkään tuon vuoksi huonompi ja heikompi ihminen. Päinvastoin, olet vahva jos haet apua.
mulla on lääkitys, terapiapätkä oli joskus. mää olen vain niin yksinäinen, yksin ajatusteni kanssa :( ikäänkuin mulla ei olisi mitään väliä
Lapsilles susta on AINA väliä! Et oo turha ihminen maan päällä. Onko paikkakunnallasi perhekerhoja ja oletko käynyt niissä lasten kanssa? Sieltä saattaisi löytyä mukavia äitejä ja isijä kenen kanssa olisi kiva keskustella ja tutustua. Mutta ehdottomasti kotoa jonnekin on liikuttava ettei ihan mökkihöperöidy ja ruoki niin sitä masennusta enemmän. Ja aina ei tarvitse jaksaakaan ihan kaikkea ;) Jätä joskus jotkut kotiaskareet vaikka seuraavaan päivään jos ahdistaa ja keksi jotain mukavaa tekemistä lasten kanssa. Leipokaa tai piirtäkää ja taiteilkaa kotona jos ulos meneminen lasten kanssa on hankalaa. Voimia sinne
:hug:
 

Yhteistyössä