Ajoin kolarin. Bonukset meni. Voinko vaihtaa vakuutusyhtiötä?

  • Viestiketjun aloittaja kolhu
  • Ensimmäinen viesti
kolhu
Unohdin loivassa mäessä laittaa vaihteen päälle käsijarrun varmistukseksi. Mentiin lapsen kanssa puistoon ja hetken kuluttua eräs nainen tuli kysymään onko toi punainen mun auto että se on valunut heidän auton perään!

Mulla -94 vanha punanen auto ja heillä oli uutuuttaan kiiltävä vitivalkoinen maasturi!!!
Olin vetänyt käsijarrun ylös mutta autossa huono käsijarru niin ei pitänytkään. Oli tosi hiljalleen valunut sen auton perään (muutenhan olisin huomannut valumisen jo kun lähdin irrottamaan lasta turvaistuimesta toiselta puolelta autoa).

Siihen maasturiin tuli pari mustanpunaista naarmua mun puskurista. Osa lähti pois kädellä hankaamalla ja mitään lommoja ei tullut. No tottakai he halus viedä sen maalattavaksi ja mulle napsahti 650e lasku ifiltä niin päätin et menetän mieluummin bonukset (20%).

Voinko nyt vaihtaa vakuutusyhtiötä kun mulla on kotivakuutuskin tapiolassa niin sinne haluisin vaihtaa? Sithän if tavallaan häviää... voiko noin tehdä?

Miks hitossa pitikin olla uus auto ja vielä vitivalkonen! :D Mun auton puskurissa ei näy yhtään mitään jälkeä ellei sentin päähän mee tihrustamaan ja suurennuslasilla kattomaan!

Mulla ollut 10v ajokortti ja ekaa kertaa mokasin nyt. Höh :( Ei muutenkaan oo rahaa liikaa kun yh oon.
 
"Rane"
Siihen maasturiin tuli pari mustanpunaista naarmua mun puskurista. Osa lähti pois kädellä hankaamalla ja mitään lommoja ei tullut. No tottakai he halus viedä sen maalattavaksi ja mulle napsahti 650e lasku


... Mun auton puskurissa ei näy yhtään mitään jälkeä ellei sentin päähän mee tihrustamaan ja suurennuslasilla kattomaan!
Aika pikkusileuinen maasturinomistaja.

Automaalarikin kait vain naureskellut partaansa. "Vaurio"kohtaa on sitten vähän pyyhkäisty autovahalla, mutta uskottavuuden vuoksi on pitänyt laskuttaa kunnolla, kun vakutusten piikkiin kuitenkin menee.
 
"a p"
[QUOTE="vempula";24372829]miten if häviää?[/QUOTE]

No että ei saa multa enää vakuutusrahoja.

Se vakuutusyhtiöt tätsä oikein painotti sitä että minä tulen häviämään 1300e yhteensä menetettyinä bonuksina jos en tota 650e sinne maksa. Koska aina vuodessa häviän 100e maksamalla taas korkeampaa vakuutusta ja menee aikaa ennen kuin saan taas bonuksia.

Alko ärsyttää sen asenne kun tosta jankkas vaikka sanon etten millään pysty kerralla sitä maksamaan. Sit alko puhumaan jostain osamaksusta ei millään meinannut hyväksyä että menetän mieluummin bonukset!
 
"a p"
[QUOTE="Rane";24372843]Aika pikkusileuinen maasturinomistaja.

Automaalarikin kait vain naureskellut partaansa. "Vaurio"kohtaa on sitten vähän pyyhkäisty autovahalla, mutta uskottavuuden vuoksi on pitänyt laskuttaa kunnolla, kun vakutusten piikkiin kuitenkin menee.[/QUOTE]

Näin mäkin epäilen koska tosiaan niin hiljaa siihen on hipaissut :(
 
"a p"
eli siihen toiseen autoon tuli jotain peltivaurioitakin? Eihän se muuten mene vakuutusyhtiöllekään läpi jos siinä ei olisi ollut naarmun naarmua tms
Ei tullut peltivaurioita. Meillä molemmilla osapuolilla sattui olemaan kamerat ja otin ihan kuvia (missä näkyy ne muutama mustanpunainen viiru) varmuuden vuoksi etteivät voi vedättää mua (tekemällä esim. jälkikäteen isompia naarmuja/jälkiä). Mutta ei ne niitä kuvia korjaamolla tai vakuutusyhtiössä kysellyt. Soitinkin sinne korjaamoon kun pyysin auton omistajaa lähettämään korjaamon tiedot. Mut se sano just että sen verran naarmuja että joutuu koko puskurin maalaamaan.
 
^vierailija^
[QUOTE="a p";24372861]No että ei saa multa enää vakuutusrahoja.

Se vakuutusyhtiöt tätsä oikein painotti sitä että minä tulen häviämään 1300e yhteensä menetettyinä bonuksina jos en tota 650e sinne maksa. Koska aina vuodessa häviän 100e maksamalla taas korkeampaa vakuutusta ja menee aikaa ennen kuin saan taas bonuksia.[/QUOTE]

"Bonuksellisessa vakuutuksessa bonusalennus kasvaa 5 -10 prosenttia vuodessa, mikäli vahinkoja ei satu. Vakuutuksesta korvattavan vahingon sattuessa bonus yleensä putoaa 20 prosentilla."

Voiko tosiaan olla että 1300€ häviää siinä jos menettää ne 20 prossaa? Aikamoiselta kuulostaa. Jos siulla ei oo jotain hurjan kallista vakuutusta, niin kusetukselta tuo minusta vaikuttaa?
 
"a p"
"Bonuksellisessa vakuutuksessa bonusalennus kasvaa 5 -10 prosenttia vuodessa, mikäli vahinkoja ei satu. Vakuutuksesta korvattavan vahingon sattuessa bonus yleensä putoaa 20 prosentilla."

Voiko tosiaan olla että 1300€ häviää siinä jos menettää ne 20 prossaa? Aikamoiselta kuulostaa. Jos siulla ei oo jotain hurjan kallista vakuutusta, niin kusetukselta tuo minusta vaikuttaa?
Bonusedulla vakuutus oli 4 x 101e / vuodessa. Nyt se tulee olemaan taas n.4 x 125e. En tiedä puhuko potaskaa hokemalla tota 1300e menetystä.
 
Toden totta! Saa olla todella huono jos ei mäessä pidä. Toimiva käsijarru pitää kyllä.
Ja voin olla pikkusieluinen mutta jos mun autoa kolhitaan vaikka vähänkin, kyllä mä sen korjautan kolaroijan piikkiin tuntematta mitään sääliä.
Kuka jättää auton mäkeen pelkän käsijarrun varaan?Ei tulis ihan heti nimittäin mieleen.. :D

Mut mitä tuohon maalaukseen tulee, niin vaha ei pysy naarmujen päällä ikuisesti, joten vaatis jatkuvaa käsittelyä et pysyy piilossa ja mulle kävi porukoitten autolla kerran niin että vaari peruutti etukulmaan, jälki ei ollut paha, naarmuja lähinnä, mutta koska maali oli olevinaan erikoisempi, piti koko etukulma maalata uusiks, muuten olis näkyny ja ihan hyvällä omallatunnolla se sitten maalautettiin kokonaan töppääjän piikkiin, hänen mokansa.

Ja joo, voit vaihtaa vakuutusyhtiötä. :) Muista laittaa vaihde silmään seuraavalla kerralla.
 
Se käsijarru hiipuu helposti ajan saatossa. Kannattaa aina silloin tällöin verrytellä sitä näin:

ajat soratietä noin kolmea neljää kymppiä, kytkin pohjaan ja reipas nykäisy käsijarrusta. Kun auto pysähtyy niin käy kattomassa tuliko 2 jälkeä. Jos tuli niin hyvä, jos ei niin yritä uudelleen niin kauan että tulee 2 rantua. Jos veryttely-yritys ei tunnu tepsivän niin pitää viedä korjaamolle. Mielellään Pärnäsen.
 
Bonus
Ettekö voi sopia asiaa valuutusyhtiön ulkopuolella, niin et menetämbonuksia? Sehän on kallein vaihtoehto joka taPauksessa, eikä korjaannu yhtiön vaihtamisella. Ei ole if:in vika jos maasturin omistaja on käyttänyt kallista korjaajaa, mutta helpompi on silti lyödä raha tassuun laskua vastaan kuin kärsiä bonusmenetys.

Juuri bonusjärjestelmällä pidetään liikennevakuuuste hinnat järjen rajoissa. Niistähän haetaan mielettömät määrät kOrvauksia vuosittain.
 
plm
Kuka jättää auton mäkeen pelkän käsijarrun varaan?Ei tulis ihan heti nimittäin mieleen.. :D

Mut mitä tuohon maalaukseen tulee, niin vaha ei pysy naarmujen päällä ikuisesti, joten vaatis jatkuvaa käsittelyä et pysyy piilossa ja mulle kävi porukoitten autolla kerran niin että vaari peruutti etukulmaan, jälki ei ollut paha, naarmuja lähinnä, mutta koska maali oli olevinaan erikoisempi, piti koko etukulma maalata uusiks, muuten olis näkyny ja ihan hyvällä omallatunnolla se sitten maalautettiin kokonaan töppääjän piikkiin, hänen mokansa.

Ja joo, voit vaihtaa vakuutusyhtiötä. :) Muista laittaa vaihde silmään seuraavalla kerralla.
No eipä tulisi mullekaan mieleen jättää pelkän vaihteen tai käsijarrun varaan, aina molemmat.
Ja ap:n aloituksessa sanotaan jäi vaihde laittamatta päälle. Missähän kohtaa se meni pois päältä kun ainakin mun auto kulkee vain vaihde päällä. Vaihde siis ihan jää päälle parkkeeratessa jos sitä ei vapaalle vedä.
Ja sitä mäkin ajattelin että pikkunaarmuista tulee helposti isompia ja sitten maali lähtee ja tulee ruostetta yms. Mä en ainakaan suostuisi mihinkään kikkakolmosiin vaan kunnon remontti. Ja syyllinen maksaa, tottakai.
 
"Kookoo"
[QUOTE="a p";24372955]Bonusedulla vakuutus oli 4 x 101e / vuodessa. Nyt se tulee olemaan taas n.4 x 125e. En tiedä puhuko potaskaa hokemalla tota 1300e menetystä.[/QUOTE]

Olin vuosia sitten töissä vakuutusyhtiössä, ja ainakin silloin bonusmenetys oli 20 %, joka palautuu 5 % per vahingoton vuosi, paitsi ekana vuonna. Siten menetys tunnahtaa maksuissa suoraan ainakin 5 vuonna ja välillisesti siten, että olisit koko ajan kasvattanut silläkin aikaa bonuksia, jolleivät ne olleet jo ennestään täydet.
 

Yhteistyössä