Akne

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Akneni haittaa minua. Olen käynyt ihotautilääkärillä kahdesti. Olen kokeillut erilaisia paikallisvoiteita ja antibioottikuuria. Paikallisvoiteista Skinoren - auttoi, mutta sitten pahennusvaihe ei mennyt ohitse ja finnit levisivät isommalle alueelle. Differin - ärsytti ihon tulipunaiseksi. Antibiootit - pahensivat vain aknea, finneistä tuli isompia ja kipeämpiä. En haluaisi kokeilla Roacuttan kuuria, koska olen kuullut, että se on todella rankka kuuri.
E-pillereitä en pysty syömään aurallisen migreenin vuoksi. Suolasaippuaa tai mutasaippuaa en kokeile enää, pahensivat aknea.

Mikä auttaisi ?

Olen lukenut netistä, että jotkin ruokavaliot auttaisivat poistamaan aknen, mitä niistä kokeilisin esim. gluteenitonta vai vähä hiilihydraattista ? Olen poistanut jo sokerin ruokavaliosta - auttoi vähän.
 
vierailija
Nämä sun täytyy kirjoittaa talteen ja katsoa, ettet saa niitä enää elimistöön missään muodossa:
"Mitä Differin sisältää -
Vaikuttava aine on adapaleeni 1 mg/g.
- Muut aineet ovat
karbomeeri,
propyleeniglykoli,
poloxamer 182,
natriumedetaatti,
metyyli-parahydroksibentsoaatti (säilytysaine E 218),
fenoksietanoli (säilytysaine),
natriumhydroksidi.."

Varsinkin tuo E218 nyt syyniin - voit olla sille allerginen.
 
vierailija
Pese ainoastaan yhdellä pesuaineella äläkä lainaa sitä muille. Aloita tällä:
https://www.frantsila.eu/sensitive-handmade_soap_kpl
Tukanpesuun myös oikein hyvä:)
"Parabeeneja käytetään säilöntäaineina kuivattujen lihatuotteiden, vilja- tai perunapohjaisten välipalatuotteiden ja päällystettyjen pähkinöiden jne. pintakäsittelyssä, ja ne voivat aiheuttaa solumuutoksia ylävatsassa sekä kehitystoksisuutta." - Eu- mietinnöissä -
Tarkista aina ettei ole!
 
vierailija


Höpöpönpuheet pois. Ei mitään: "vältä sokereita" tai "älä juo kolaa". Vitut. Ota yhteys ihotautilääkäriin ja pyydä Roaccuttan. Sillä lähtee. Varmasti. Satavarmasti.
 
vierailija


Höpöpönpuheet pois. Ei mitään: "vältä sokereita" tai "älä juo kolaa". Vitut. Ota yhteys ihotautilääkäriin ja pyydä Roaccuttan. Sillä lähtee. Varmasti. Satavarmasti.
Samaa lääkettä on kotimaisessa possulihassakin...
Mutta terveet ihmiset ovat sairastuneet - hyvin monet - suoli tulehtunut siitä. Tietääkseni tuo on yhä reseptilääke ja niiden mainostaminen on laitonta.
http://biohakkerit.fi/2014/03/17/5-biohakkerin-podcast-voi/
Kysy vasiten tuoltakin, tuntevatko tuota. Tulee muuten pian takaisin se akne, jos ei löydä syytä niihin.
 
vierailija


Höpöpönpuheet pois. --- Sillä lähtee. Varmasti. Satavarmasti.
Onko tämäkin höpöä:
"HS, Venäjä löysi Atrian sioista aknelääkettä 28.7.2010 STT

Venäläisviranomaisten tekemät antibioottilöydökset ovat paljastumassa keskeiseksi syyksi elintarvikeyhtiö Atrian vientikiellolle. Venäläisviranomainen on ilmoittanut löytäneensä Atrian sioista ottamistaan näytteistä tetrasykliiniä.

Tetrasykliini on antibiootti, jota käytetään ihmisillä esimerkiksi aknen hoitoon. Venäjän lain mukaan tetrasykliiniä ei saisi löytyä lihasta lainkaan, kun taas Euroopan unioni hyväksyy aineen pienet esiintymät.

Antibioottien ja vierasaineiden testaus on yksi keskisimmistä kysymyksistä Venäjän ja Suomen tuontikiistassa."
 
vierailija
Onko tämäkin höpöä:
"HS, Venäjä löysi Atrian sioista aknelääkettä 28.7.2010 STT

Venäläisviranomaisten tekemät antibioottilöydökset ovat paljastumassa keskeiseksi syyksi elintarvikeyhtiö Atrian vientikiellolle. Venäläisviranomainen on ilmoittanut löytäneensä Atrian sioista ottamistaan näytteistä tetrasykliiniä.

Tetrasykliini on antibiootti, jota käytetään ihmisillä esimerkiksi aknen hoitoon. Venäjän lain mukaan tetrasykliiniä ei saisi löytyä lihasta lainkaan, kun taas Euroopan unioni hyväksyy aineen pienet esiintymät.

Antibioottien ja vierasaineiden testaus on yksi keskisimmistä kysymyksistä Venäjän ja Suomen tuontikiistassa."
En minä tiedä löytyykö kuolleen kanan perseestä parasetamolin jäämiä tai elävän albiinokirahvin vaginasta bariumia. Ei kiinnosta. Mutta Roaccutanilla lähtee ihmiseltä akne. Ihan sama jos pussimarakatilta lähtee seuraavassa sukupolvessa kiveskarvat, mutta nyt lähtee akne.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Maidoton ruokavalio ilmeisesti on parantanut monen aknen.

Itsellä auttoi huomattavasti sokerin käytön lopettaminen. Vielä joitakin näppyjä tulee kuukautiskierron tietyssä vaiheessa.
 

Yhteistyössä