alan tekemään töissä 30 tuntia/viikko, miten lyhennän työaikaa?

  • Viestiketjun aloittaja kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti
Minä olen tehnyt nyt vuosia 6-tuntista päivää ja olen siihen tyytyväinen. Menen 8.30-10 välillä töihin ja olen sen 6 tuntia. Vähän riippuu päivästä miten milloinkin menen, mutta pyrin olemaan 9-15 töissä. Työmatkoihin menee yli tunti päivässä, joten lapsi joutuu tarhassa olemaan kuitenkin 7½-8 tuntia. Silti vähemmän kuin jos tekisin 8 tuntia/päivä.

Ajattelin aikanaan että 4 pv viikossa, mutta jotenkin on kivampi kun on päivittäin lyhyempi työpäivä.
 
ap
Mietin sitä, että olisiko lapsille parempi kun pääsisin hakemaan aiemmin pois päiväkodista, mullakin menee lähemmäs tunti matkoihin. Eli melkein 17 saisivat olla päiväkodissa. Nuorempi on 1,5 vuotias kun menee päiväkotiin. Ja kun pääsee aikasemmin pois niin ehtisikö käydä kaupassa, ehkä joskus salilla ennenkun hakee lapset. En tiedä. Toisaalta jos tekee 4 päivää niin lapset sais yhden lepopäivän viikossa lisää.
 
Ehtisikö käydä salilla tai kaupassa? :eek: Osittainen hoitovapaa on sitä varten, että lapsen hoitopäivä lyhenee. Mä teen 6 h päiviä, koska työnantajalle ei sopinut 4 pvä viikossa -vaihtoehto.
 
4 päivää
Itse teen 4 päivää juuri siksi, että työmatka nielee kuitenkin 6 tunnin päivästä ison osan. Mieluummin siis yksi kokonaan vapaa päivä, ei aamuherätystä, ei kiirettä minnekään eikä mistään.

Ja tuota en ymmärrä alkuunkaan, että suunnittelet kuntoilua ja kaupassakäyntiä! Haloo, se aika on tarkoitettu lasten kanssa olemiseen, ei sun "omaksi ajaksi!".

Meillä lapset 5v. ja 2v. ja tykkäävät kyllä ylimääräisestä vapaapäivästä tosi kovasti.
 
p
tein 30h vko 7,5kk. mulla oli 2 7h päivää ja 2 8h päivää. Viikkovapaa oli kiertävänä ja tykkäsin järjestelystä itse. Varsinkin kun vapaat osui viikonlopun molemmille puolille.
Lapsi oli 2 vapaata tarhasta ja yhden tarhassa (lyhyemmän päivän).Olin itsekäs ja yksin ollessani siivosin,kokkasin ja tein kaupat ja joskus kävin uimassa.Sitten ei tarvinnut muina työpäivinä panostaa niin paljon kodinhoidollisiin hommiin vaan jäi aikaa muulle yhdessäololle enemmän.
 

Yhteistyössä