Alapään karvoitus lapsella

  • Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja enmuistanikkiä;27020707:
Kai tiedät, ettei vanhukset ja vammaiset pidä tuota tilannetta kovinkaan kivana, vaan häpeällisenä. Siis usein. Ei he niinku vapaaehtoisesti tuota halua (paitsi ehkä jotkut). Ottamatta kantaa näihin pedarijuttuihin.
Pointti tuossa oli se, että vain vinksahtanut voi pitää lapsen (taikka vanhuksen taikka kenen tahansa) pesutilannetta seksuaalisena. Ja pointti oli siinä, että vanhuksia pestään, koska he eivät siihen itse niin hyvin pysty. Ja mä pesen tytön alapään, koska hän ei siitä itse vielä käsisuihkun kanssa selviydy. Voi selviytyä viikon päästä, voi selviytyä ensi kesänä tai vuoden päästä. Kyllä me sitä aina välillä kokeillaan, mutta se menee aina sähläämiseksi.
 
Ei, hän ei ole vielä hoksannut, miten omia käsiä käytetään pesemiseen. Seisoo vaan tyhmänä suihkun alla ja antaa veden valua.

:xmas:
Koko keskustelu on järjetön, enkä todellakaan ajattelisi asiaa lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä. Kuka vanhempi kirjottaisi avoimesti asiasta palstalle, jos kokisi itse asian jotenkin seksuaalisena? Ei kukaan. Enemmänkin ihmettelen niitä vanhempia, jotka kokevat asian samantien seksuaalisena. Yleensä äiti opettaa tyttärelle ja isä pojalle. Toisinpäin voisi olla kummallista, enkä esimerkiksi edes osaisi opettaa pojalle miten alapää pestään.

Eri asia onko ap jotenkin hieman... ylihuolehtiva. tuonikäisen alapäätä ei tarvitse pestä. Jos lapsi istuu suihkussa tekemättä mitään, niin täytyy kertoa mitä siellä suihkussa kuuluu tehdä. Kerro lapselle, että haiset pissalta, jos et pese.

Olen sitämieltä, että jos äiti haistaa tyttärensä pissanhajun jos tyttö ei ole pessyt vedellä alapäätään, niin uskoisin että äidillä on yliherkkä hajuaisti tai tytöllä pissatulehdus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja enmuistanikkiä;27020773:
Puhuin vammaisista ja vanhuksista. Äläkä sinä sano mitä minä koin.
Sori, en tiennyt että puhumme sinun alapäästäsi.

Korjaan, että YLEENSÄ 7 v lapset eivät kai ajattele alapäänsä liittyvän olennaisesti seksuaalisuuteen. Ja jos pitävät sitä intiiminä asiana, niin varmasti elein, ilmein ellei jopa sanoin ilmaisevat sen, että eivät halua äidin tai isän enää alapesuja suorittavan.
 
enmuistanikkiä
Pointti tuossa oli se, että vain vinksahtanut voi pitää lapsen (taikka vanhuksen taikka kenen tahansa) pesutilannetta seksuaalisena. Ja pointti oli siinä, että vanhuksia pestään, koska he eivät siihen itse niin hyvin pysty. Ja mä pesen tytön alapään, koska hän ei siitä itse vielä käsisuihkun kanssa selviydy. Voi selviytyä viikon päästä, voi selviytyä ensi kesänä tai vuoden päästä. Kyllä me sitä aina välillä kokeillaan, mutta se menee aina sähläämiseksi.
Hohhoij. Niin, että vanhuspotilas on nyt vinksahtanut, kun kokee tilanteen ahdistavan seksuaalisena! Ja hoitaja myös, kun on vaivaantunut. Voi luoja.

Miksi sun täytyy etsiä muista pedofiileja yhtä typerin perustein kuin sinustakin etsitään.

Pedofilia on HYVIN vakava väite ja niin on sinunkin puheet vinksahtaneista ihan yhtä vakavia.
 
enmuistanikkiä
Sori, en tiennyt että puhumme sinun alapäästäsi.

Korjaan, että YLEENSÄ 7 v lapset eivät kai ajattele alapäänsä liittyvän olennaisesti seksuaalisuuteen. Ja jos pitävät sitä intiiminä asiana, niin varmasti elein, ilmein ellei jopa sanoin ilmaisevat sen, että eivät halua äidin tai isän enää alapesuja suorittavan.
Puhuit yleisesti 7-vuotiasta (millainen minäkin kai olin). Aihe ei vieläkään ole minun alapääni.

Ja sori, lapset voi sietää vaikka raiskausta ja ihan oikeaa pedofiliaa naama hymyillen suu supussa, kameran edessä :/
 
Voisin myös vastata ap:n kysymykseen:

Mulla alkoi karvat kasvamaan 10 vuotiaana. Sillon siis karvat alkoivat tummenemaan. Aiemmin oli vaaleakarvaa. En muista mistä iästä alkaen. Menkat alkoi 13-14 vuotiaana. tummia jalkakarvoja oli kai aika nuorena jo. Olen muutenkin aika tummakarvainen suomalaiseksi. En suosittele viemään mihinkään lääkäriin. Tyttö voi ajatella olevansa jotenkin epänormaali. Luulisin, että tyttäresi murrosikä alkaa ajoissa.
 
Saraldo
Jos lapsi istuu suihkussa tekemättä mitään, niin täytyy kertoa mitä siellä suihkussa kuuluu tehdä. Kerro lapselle, että haiset pissalta, jos et pese.
Se oli sarkasmia.... Siksi siellä oli sellainen tonttuhymiö perässä.

Mä joudun haistamaan kusta päivät pitkät työn puolesta, ehkäpä siinä hajuaisti vähän herkistyy. Ja olen mä vähän ylihuolehtivainenkin. Meinaan meidän vessan seinistä ja niistä tavaroista mitä siellä on. Katos kun se sormi painaa sitä käsisuihkun liipasinta ihan missä kohtaa vaan, kun ko. lapsi ei taas huomaa katsoa, mihin suuntaan suihku on käännettynä.
 
Saraldo
Voisin myös vastata ap:n kysymykseen:

Mulla alkoi karvat kasvamaan 10 vuotiaana. Sillon siis karvat alkoivat tummenemaan. Aiemmin oli vaaleakarvaa. En muista mistä iästä alkaen. Menkat alkoi 13-14 vuotiaana. tummia jalkakarvoja oli kai aika nuorena jo. Olen muutenkin aika tummakarvainen suomalaiseksi. En suosittele viemään mihinkään lääkäriin. Tyttö voi ajatella olevansa jotenkin epänormaali. Luulisin, että tyttäresi murrosikä alkaa ajoissa.
Ihan virkistävää välillä lukea ihan oikeaa vastausta alkuperäiseen kysymykseen :). Kiitos!
 
"nana"
jos tyttös murrosikä alkaa varhain niin kantsis yrittää että itsenäistyis tekemään intiimialueen pesut ihan itse. ite olisin kokenu tilanteen kiusallisena ton ikäsenä vaikka en sitä äitille olis kehdannut sanoakaan. muutenki outoa tollanen alapää keskeisyys että joku pissa haisee muka jos ei tee alapesuja ja sit et viel pitää tarkkailla jotain karvotst. onneks oon iitse saanu tarkkailla omaa kehoani ilman et äiti on ottanu kantaa karvotuksiini ja muihin.
 
Saraldo
[QUOTE="nana";27020871]jos tyttös murrosikä alkaa varhain niin kantsis yrittää että itsenäistyis tekemään intiimialueen pesut ihan itse. ite olisin kokenu tilanteen kiusallisena ton ikäsenä vaikka en sitä äitille olis kehdannut sanoakaan. muutenki outoa tollanen alapää keskeisyys että joku pissa haisee muka jos ei tee alapesuja ja sit et viel pitää tarkkailla jotain karvotst. onneks oon iitse saanu tarkkailla omaa kehoani ilman et äiti on ottanu kantaa karvotuksiini ja muihin.[/QUOTE]

Ihan hyvä, jos mä olen ainoa joka sen haistaa. Jos en ole, niin äkkiäkös tyttö muuttuu koulussa "Kusi-Kaisaksi" ja saa kuulla siitä seuraavat yhdeksän vuotta. Ja ei, mua ei ole kiusattu koulussa mistään syystä, en siis tee tätä omien traumojeni vuoksi.

Ja vielä... pesen mä omankin toosani päivittäin. Ja kun tyttö oli vauva, sitä tuli pestyä useamman kerran päivässä. Miksi sitä pitäis lakata pesemästä päivittäin, kun pääsee vaipoista? Monet käyttävät lapsen suihkussa joka ilta (tai aamu, samapa tuo). Tuleehan se toosa silloinkin pestyä joka päivä. Miksi se pyttypesu päivittäin olisi pahempaa kuin suihku päivittäin?
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"Vieras"
Pitäisikö meidän tehdä joku lista, mitä minkäkin ikäisen pitää osata tai mitä pitää hankkia? Kaikillehan läy sama lista ja kaikilla on samanlaiset kodit.

2v luovu vaipoista
3v älä käytä enää rattaita, mene kävellen päiväkotiin
..
 
enmuistanikkiä
Ihan hyvä, jos mä olen ainoa joka sen haistaa. Jos en ole, niin äkkiäkös tyttö muuttuu koulussa "Kusi-Kaisaksi" ja saa kuulla siitä seuraavat yhdeksän vuotta. Ja ei, mua ei ole kiusattu koulussa mistään syystä, en siis tee tätä omien traumojeni vuoksi.

Ja vielä... pesen mä omankin toosani päivittäin. Ja kun tyttö oli vauva, sitä tuli pestyä useamman kerran päivässä. Miksi sitä pitäis lakata pesemästä päivittäin, kun pääsee vaipoista? Monet käyttävät lapsen suihkussa joka ilta (tai aamu, samapa tuo). Tuleehan se toosa silloinkin pestyä joka päivä. Miksi se pyttypesu päivittäin olisi pahempaa kuin suihku päivittäin?
Mä nyt ymmärsin niin, että otat suihkun ja sillä suihkutat, etkä mitään ronki.
Luulis toki, että 7v. osaa jo. Ja jos ei osaa suihkua kääntää, ehkä vois opetella.
Ei siinä, varmaan opettelettekin.

Tietysti saatoin käsittää väärin. Mutta niin saattoi muutkin, toisella tapaa.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja enmuistanikkiä;27020918:
Mä nyt ymmärsin niin, että otat suihkun ja sillä suihkutat, etkä mitään ronki.
Luulis toki, että 7v. osaa jo. Ja jos ei osaa suihkua kääntää, ehkä vois opetella.
Ei siinä, varmaan opettelettekin.

Tietysti saatoin käsittää väärin. Mutta niin saattoi muutkin, toisella tapaa.
Mä otan suihkun, kastelen sen toosan, pesen sen pesuaineella ja suihkutan vedellä pesuaineet pois. Ihan niin kuin teen itsellenikin. Mä en jää kaivelemaan mitään. Kun hän menee suihkuun, hän kastelee itsensä, pesee itsensä pesuaineella ja suihkuttaa vedellä pesuaineet pois. Käyttää ihan käsiään tai pesusientä sen saippuan levittämiseen toosaan ja takapuoleen, muttei sen kummemmin mitään ronki. Siis ihan yhtä seksuaalisessa mielentilassa se toosa pestään kuin jos pesisi varpaita.

Ja tosiaan opettelee kyllä käyttämään sitä käsisuihkua, mutta jostain syystä se koordinaatio ei vielä niin hyvin pelitä. Voi olla että pelittää huomenna, voi olla että ensi vuonna. Alkukesässä tuli pitkä tauko opettelemiseen, kun tyttö vahingossa suihkautti itseään suoraan päin kasvoja ja pelästyi siitä aika lailla. Että sillä lailla meillä toimitaan ja opetellaan.
 
"vieras"
ap.n toiminta on ihan normaalia. karvan kasvusta en osaa sanoa kun itselläni kasvoi vasta 13v.

Äitini sanoi että hänen lapsuudessa useimmat haisivat enemmän tai vähemmän kun siihen aikaan ei käyty kuin kerta viikossa saunassa ku kaikille ei ollut vesijohtoja ym. pitääkö nykyäänkin olla sama meininki vaikka mahdollisuus olisi peseytyä joka pvä.

peseehän aikuisetkin joka pvä alakertansa, miksei myös lapset? samanlaillahan nekin likastuvat päivän aikana. vesipesu ei pitäisi kuivattaa.

pidän normaalina että 7 v. ikäistä voi vielä auttaa, kyllä kaikki oppii ajallaan.
 
"vieras"
Ihan

Ja kun tyttö oli vauva, sitä tuli pestyä useamman kerran päivässä.

Luin ketjun mielenkiinnosta ja tässä kohtaa tuli ajatus, että ehkäpä tässä vastaus lapsesi hajuun. Vauvoiltahan ei sitä pimppaa pesemällä pestä ollenkaan, saatikka että useamman kerran päivässä!! Ehkä bakteeritasapaino tms. on häiriintynyt tuosta "jynssäämisestä"
 
Mä otan suihkun, kastelen sen toosan, pesen sen pesuaineella ja suihkutan vedellä pesuaineet pois. Ihan niin kuin teen itsellenikin. Mä en jää kaivelemaan mitään. Kun hän menee suihkuun, hän kastelee itsensä, pesee itsensä pesuaineella ja suihkuttaa vedellä pesuaineet pois. Käyttää ihan käsiään tai pesusientä sen saippuan levittämiseen toosaan ja takapuoleen, muttei sen kummemmin mitään ronki. Siis ihan yhtä seksuaalisessa mielentilassa se toosa pestään kuin jos pesisi varpaita.

Ja tosiaan opettelee kyllä käyttämään sitä käsisuihkua, mutta jostain syystä se koordinaatio ei vielä niin hyvin pelitä. Voi olla että pelittää huomenna, voi olla että ensi vuonna. Alkukesässä tuli pitkä tauko opettelemiseen, kun tyttö vahingossa suihkautti itseään suoraan päin kasvoja ja pelästyi siitä aika lailla. Että sillä lailla meillä toimitaan ja opetellaan.
Mitään pesuainettahan ei saisi käyttää alapään pesuun, vaan pelkästään vettä.
 
"vieras"
Entä kun isä pesee, tai koulun liikunnan opettaja? Sekin on kai aloittajan mielestä ihan ok. Tai isä pesee 8v. pojan pippelin vetämällä esinahkaa taaksepäin ja levittämällä pesuainetta.
 
[QUOTE="vieras";27019679]Ei, ei ole tervettä jos äiti pesee terveeltä 7,5 vuotiaalta lapselta alapään. Sairasta suoraan sanottuna.[/QUOTE]

Lapsia on erilaisia. Joillakin voi olla eri syitä siihen miksi pesu tarvitsee olla varmast huolellisesti tehty eikä sellanen "kyllä mää pesin" versio.
 

Yhteistyössä