ALATIESYNNYTYSÄIDIT?

  • Viestiketjun aloittaja ;)
  • Ensimmäinen viesti
Onko alatiesynnytysäiti ikäänkuin sektioäidin vastakohta?

Oletko kateellinen niille, jotka ovat saaneet sektion, etenkin pelkosektion? Tuntuuko, että nämä äidit ovat päässeet liian helpolla?
No en tod ole kateellinen, päinvastoin. On meitäkin, joilla oli hyvä synnytys-kokemus.
 
?
Onko alatiesynnytysäiti ikäänkuin sektioäidin vastakohta?

Oletko kateellinen niille, jotka ovat saaneet sektion, etenkin pelkosektion? Tuntuuko, että nämä äidit ovat päässeet liian helpolla?
En ole kateellinen, miksi pitäisi?

Ja mitä tulee kipuihin synnytyksen jälkeen niin kyllä niitä on äideilläkin jotka ovat alateitse synnyttäneet...

Itsellä ainakin oli alapää epparin takia pitkään kipeä, istua ei voinu ekaan kuukauteen normaalisti
 
vieras
Onko alatiesynnytysäiti ikäänkuin sektioäidin vastakohta?

Oletko kateellinen niille, jotka ovat saaneet sektion, etenkin pelkosektion? Tuntuuko, että nämä äidit ovat päässeet liian helpolla?
No jaa-a.

En todellakaan ole, en ikinä tahdo leikkaukseen ilman syytä. Toivottavasti en sitä joudu kokemaankaan.
 
.
itse olen kokenut alatiesynnytyksen, josta kokonaan toipuminen vei vuoden, mutta en siltikään haluaisi tätä toista sektiolla synnyttää, tosin aika näyttää onko sektio kuitenkin se kohtalo.. eli en ole kateellinen. .paitsi ehkä silloin vähän kun itse kärvistelin kivuissa sen vuoden ja sektiolla synnyttänyt siskoni oli elämänsä kunnossa kahden viikon kuluttua... mutta ei siitä leikkauksestakaan aina noin nopeasti toivu ja onhan se rankka.
 
vieras
Mä en ole Ikinä ajatellut alatiesynnyttäneiden ja sectio-äitien eroja...molemmat ihan yhtä tasa-arvoisia. Muta Tällä palstalla olen törmännyt niin monesti nuihin vertauksiin. Aivan tyhmää verrata sanon minä joten antakaa yhden typerän aiheen jo olla :D
 
Vikalla kerralla tuntui kuin ois kärsiny molemmat :x Kun synnytin alakautta ja seuraavana päivänä tehtiin sterilisaatio. Ruma arpikin jäi navan alle ja oli haava kipeä ja toosa hellänä :D *nyt naurattaa jo*
 
vieras
sektiota pelkäisin enemmän, mitä pelkään alatiesynnytystä. Ja sitäkin pelkään tajuttomasti.
jos joutuisin sektioon, haluaisin sen nukutuksessa, etten tietäisi mitä tapahtuu.
 
Äitikin
Nauratti tää otsikko.. olihan ensimmäinen kerta kun ole "alatiesynnytysäiti". hahhah. Mutta mulla on takana 3 niin helppoa synnytystä että ne olis voinut hoitaa vaikka kotona. Tiedän olla niistä kiitollinen.
 
kiki
En ole kateellinen.. Kyllä sen huomas naapurihuoneen tyttösestä, kuinka "helppoa" se sektiosynnyttäminen on. Vielä siihen päälle se, ettet lastas näe ennenkuin pääset itse menemään keskolaan. Kävi tosi lujaa sääliksi, kun päältä näki, että sattuu niin helvetisti :(
 

Yhteistyössä