Alentunut verenpaine, mistä voisi johtua?

Joo, verikokeet on otettu ja tuloksia odottelen, mutta kärsivällisyys ei kuulu hyveisiini. Ja joo, olen googlaillut ahkerasti, mutta en tule sen viisaammaksi.

Eli mittailin viime syksynä verenpaineita lääkityksen takia ja tulokset n. 120/75 ja pulssi 70-80. Pari viikkoa takaperin aloitin uudelleen ja yläpaineessa tapahtunut muutos, kun tulokset välillä 85-112, yleensä 88-91. Alapaine ennallaan ja syke 75-100. Muille sama mittari antaa samoja tuloksia kuin syksylläkin, vaikka ensin epäilin mittarissa olevan vikaa. Verenpaine myös laskee ylösnoustessa(joo, minulla on liikaa aikaa tehdä näitä kokeiluja..), mutta syke pomppaa 140 tienoille. Olo ei kyllä muutenkaan ole kovin kaksinen, mutta ei sentään arkkua vielä tarvitse alkaa veistelemään. Mistä tällainen verenpainetason lasku voisi johtua? Kokemuksia? Ideoita?
 
"Vieras"
Minulle raskaus aiheutti matalan verenpaineen ja pulssitason laskun, Hyperemesis gravidarum. En meinannut pystyssä pysyä.
Raskaus? Sitten lääkitys voi aiheuttaa saman? Sydän?
 
Lääkkeen pitäisi päinvastoin nostaa verenpainetta, sen vuoksi sitä pitää mittailla. Kierukan takia raskauden todennäköisyys on melko pieni. Kova stressi on kyllä päällä, mutta mitä olen ymmärtänyt, niin senkin pitäisi pikemminkin nostaa kuin laskea painetta. Vaikka mistäpä sen tietää, saattaahan se johtua siitä.
 
ei alan ihminen
Kantsii varmaan olla yhteydessä hoitavaan lääkäriin. Kuulostaa kummalta, jos ylä- ja alapaineen ero on lähes olematon, virtaukseen tarvitaan paine-ero. Sykekin näin maallikon korvaan korkea.
 
"Vieras"
Mitä lääkettä nyt käytät? Itsellä joku verenpainelääke (en muista nimeä) aiheutti hervottoman päänsäryn sekä matalan pulssin. Lääkkeeseen olisi kropan pitänyt tottua kuukausia. En jaksanut niin pitkään lääkkeen aiheuttamaa huonoa oloa, jätin ne. Oma stressi laukesi päästessäni pois ahdistavasta elämäntilanteesta. Olo rauhoittui ja nukuin taas riittävästi.
 
"henni"
Mikä lääkitys muka nostaa verenpainetta???
Lääkitys nyt jokatapauksessa ei ole kohdillaan.
Ja kun sanoit tuosta verenpaineen laskusta noustessa, ja sykkeen noususta, niin guugletappa ortostaattinen verenpaine.
 
Concerta ja medikinet. Ja niiden pitäisi päin vastoin nostaa paineita, niin sen vuoksi minun pitäisi seurata. Mut oli tauko etten käyttänyt noita, niin en mitannut paineitakaan. En ole laihtunut, päin vastoin lihonut.
 
[QUOTE="henni";28356676]Mikä lääkitys muka nostaa verenpainetta???
Lääkitys nyt jokatapauksessa ei ole kohdillaan.
Ja kun sanoit tuosta verenpaineen laskusta noustessa, ja sykkeen noususta, niin guugletappa ortostaattinen verenpaine.[/QUOTE]

pitkäaikainen särkylääkkeiden käyttö saattaa nostaa verenpainetta
 
"henni"
oletko lihonnut vai kerännyt nestettä...? onko nilkoissa turvotusta. runsas nesteen kertyminen on rasite sydämelle ja voi laskea verenpainetta sydämen kuormittuessa. hiphei
 
tytönjapoikienmamma
[QUOTE="henni";28356739]oletko lihonnut vai kerännyt nestettä...? onko nilkoissa turvotusta. runsas nesteen kertyminen on rasite sydämelle ja voi laskea verenpainetta sydämen kuormittuessa. hiphei[/QUOTE]

Eikös lihominen , nesteenkertyminen ja siitä seuraava turvotus pikemminkin nosta paineita....? Vai ihanko väärässä olen....
 
Minulle tuo Concerta ei sopinut. Sain lääkkeen alunperin migreenin estolääkkeeksi. Vaikutti myös verenpainetta alentavasti. Tosin verenpainekin huiteli taivaissa. Kipu, kova stressitilanne (läheisen kuolema, töissä rankkaa), en juuri nukkunut. Migreeni johtui niskanretkahduksesta, joka taas tuli auton kanssa. Puolitoista vuotta olin tässä kipu- ja kipulääkekierteessä.
Itselle paras hoito oli naprapaatti ja elämäntilanteen rauhoittaminen, liikunta ja enemmän unta.
Toivottavasti olosi kohenee. Alhainen verenpaine on ikävä vaiva. Ei jaksa kunnolla, noustessa pimenee silmissä ja kävelee seinistä tukia ottaen.
 
Kaksi vai kolme vuotta olen nyt syönyt Concertaa ilman ongelmia. Tauko niissä kyllä oli, kun en saanut lääkäriä kiinni että oisin saanut reseptin uusittua. En nyt muista kuinka pitkään olin niitä syömättä.

Minäkään en jaksa juuri kuin sohvalla maata ja hengästyttää jo se makaaminenkin. Joku imurointikin tuntuu suurelta urheilulta ja sen jälkeen poikki. Tämä on oikeastaan hiipinyt päälle niin salakavalasti, ettei muutosta ole huomannut. PVK, ALAT, TSH, Na, K ja EKG otettiin keskiviikkona ja tuloksia odottelen mielenkiinnolla.
 

Yhteistyössä