Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Hiskias en löydä sanoja, todella pahoillani olen. Voimia. Kunpa viimeinen Pas olisi ihme.:hug:
Pretty pirate onnea raskaudesta :flower:
(.) tänään vikat clomit ja menopur ennen punktiota, Buranaa tästä päivästä sunnuntaihin. Antibiootit menee.Huomenna irrotuspiikki. Henkisesti aika finaalissa. Yritän kuitenkin pitää yllä ajatusta siitä, että tämä onnistuu, vihdoin.
 
Viimeksi muokattu:
Hiskias, voimia negasta toipumiseen. On se joka kerta niin syvältä. Pahoittelut todella :hug: Seuraava PAS on kuitenkin tulossa, joten mahdollisuuksia siinä jälleen.

Pötkylää odotellen, ihailtavasti tsemppaat kuitenkin. Ollaan täällä hengessä mukana!

Mulla on vuoto alkamassa (ovistestikin ihan nega), joten ei se luomuilu ainakaan tässä tuonut tulosta. Noh, sitä nyt osasi odottaa. Olen ollut kamalan toiveikas tässä kierrossa, kun ei ollut yhtään tiputtelua ennen kp28 ja nytkin jo kp30 ja vasta eilen alkoi tulla jotain merkkejä. Mulla kun normisti tiputtelu alkaa jo viimeistään kp25. Se ovis taisi olla aika myöhään kun oli se ihme kipukohtaus, silloin kp16. Eli olisko siellä ollut suht hyvä keltarauhanen kuitenkin (?). Harmi kuitenkin, ettei mitään ihmeitä päässyt tapahtumaan.

Ai niin, onnea PrettyPirate, kyllä tuollaiset onnistumistarinat, vastoin kaikkia odotuksia raskautumiset, varmasti antavat toivoa meille kaikille alhaisen amh:n omaaville! Toivottavasti raskautesi sujuu ongelmitta!
 
Viimeksi muokattu:
Äiti seiskanelonen kurja kuulla, ettei teillä vielä luomuilu tuottanut tulosta. Tsemppiä tulevaan. :heart:

(.) Punktio sujui toimenpiteenä hyvin. Pikkasen oon edelleen kipeä ja turvoksissa, mutta kyllä se tästä. Yksi munasolu saatiin. Se hedelmöittyi ja huomenna lääkäri soittaa jakautumisesta. :heart: jännittää hirveästi :popcorn: tässä sitä yrittää keksiä kaikkea ylimäärästä tekemistä, esim. Talvivaatteiden pesua ja pois laittamista...
 
Viimeksi muokattu:
Äiti seiskanelonen niinpä, kyllä sitä todellakin toivoo, että vihdoin, vihdoin tästä saadaan Pötkylä kotiin asti.

Hiskias missä vaiheessa sä meet vikan pas: in suhteen?

(.) Jälkitarkastus oli tänään ja kaikki on hyvin. :saint: Limakalvo oli aika kypsä, joten terolut: in ei tarviikaan jatkua maanantaita pidemmälle. Lääkäri oli pohtinut vielä uudelleen meidän tilannetta ja koska mulla ollut kiertoja, joissa oma keltarauhanen ei oo ollu niin hyvä, niin lääkäri haluaa optimoida kaiken. Tehdään siis lääkkeellinen PAS . Kierron toka päivä alkaa zumenon 2* pv ja innohep piikit 1* pv ( vastaava kuin klexane, mutta innohepissä ainesosia jotka hyviä kohdunlimakalvolle ja helpottaa tutkimusten mukaan kiinnittymistä). Kierron 9-11 pv ultra, varattiin jo etukäteen vappuaatoksi aika. Silloin katotaan tarviiko viilata zumenon annosta. Sain jo lugesteronia reseptin, hain ne myös jo,vaikka ne alkaakin vasta myöhemmin. Siirto tulee siis olemaan juuri ennen mun ja miehen Espanjan matkaa,Toukokuun ekalla kokonaisella viikolla. :heart: kysyin lääkäriltä vielä kun alkio keskiluokkainen nelisoluinen mahdollisuuksista, niin lääkäri piti hyvänä. Hän sanoi heidän klinikalla olevan todella tiukat luokitukset labrassa ja monet keskiluokkaiset olisivat jollain toisella klinikalla top alkioita. Mä oon niin kiitollinen tästä tilanteesta :heart:

Mitähän muille kuuluu...
 
Viimeksi muokattu:
Meikäläinenkin palailee tänne pikku hiljaa toipumistauon jälkeen.

Eka PAS piti tehdä jo viime kiertoon, mutta kierto osoittautuikin sitten niin sekavaksi (vuoto alkoi silloin kun pitikin mutta kesti vain päivän, seuraava vuoto alkoi viikon päästä ja kesti taas vain päivän…), että päätettiin olla tuhlaamatta kallisarvoisia alkioita ja odottaa seuraavaa kiertoa. Jonka pitäisikin alkaa ihan näinä päivinä. Kovasti tuossa viime kierrossa yritettiin luomuilla, mutta tänään varmuuden vuoksi tekemäni testi näytti, yllättäen, negaa. Laskujen mukaan KP1 olisi pitänyt olla eilen, mutta vielä ei ole vuoto alkanut. Merkkejä on kyllä jo ilmassa, joten eiköhän ne menkat sieltä kohta tupsahda. Sitten vaan toivotaan, että kaikki menee niinkuin pitääkin ja saataisiin parin viikon päästä hieno blasto siirrettyä. Fiilikset vaihtelee aika kovasti, välillä on positiivinen ja toiveikas olo, välillä rämmitään pohjamudissa. Kuulunee asiaan.

Haleja ja tsemppejä kaikille :hug:
 
Hei sellaista muuten vielä tuli mieleen, että oma lääkärini kertoi kiinnostavia asioita keskeytyneestä keskenmenosta. Kun kerroin, että naikkarin lääkäri kertoi vkon 12+ ultrassa sikiön kehityksen loppuneen viikolla 7+5, oma lääkärini oli sitä mieltä, että homma ei mene niin. Hänen mukaansa keskeytyneessä keskenmenossa tapahtuu seuraavaa: kun sikiön kehitys loppuu mutta kohtu ei tyhjene itsestään, sikiö alkaa kutistua ja keskenmenon (=sikiön kehityksen loppumisen) todellinen ajankohta voidaan arvioida viikkojen perusteella. Eli kun sikiön koko vastaa viikolla 12+ viikkoja 7+5, sikiön kehitys olisi itse asiassa päättynyt vasta viikoilla 9+ tai 10+ ja sikiö olisi 2-3 viikossa kutistunut vastaamaan kokoa 7+5. Oma lääkärini oli sitä mieltä, että olisimme viikolla 9+ ultratessa löytäneet vielä oikeankokoisen sikiön ja sydämensykkeen. Olin jostain syystä hyvin helpottunut tästä tiedosta, sillä en ollutkaan kantanut kuollutta sikiötä sisälläni viittä viikkoa vaan vain ehkä pari.

Oletteko muut kuulleet tällaisesta?
 
Täytyykin kysyä tota kutistumisjuttua seuraavan kerran kun menee lääkäriin, mitä mieltä se on.. Mullahan kyllä se kasvun loppumisaika täsmäsi juuri sinne millonka ne oireet selkeesti yhtäkkiä väheni. Voikohan joillain kutistua ja joillain pysyä saman kokosena?
 
En päässytkään aloittamaan lääkkeitä, kun menkat sitten antaa odottaa itseään. Juttelin tänään lääkärin kanssa ja siirto tehdään kesäkuussa, kun me lähdetään parin viikon päästä reissuun.Aloitan primolutit toukokuun 17 pv ja syön niitä 26.5 asti. Viilataan vähän menkkoja niin oma lääkäri sieltä klinikalta voi tehdä siirron. Hän kun on kesäkuussa vaan 4 pv töissä. Ultran silloin kesäkuussa kp 8 -10 ja samalla zumenonin mahdollisen annostuksen muuttamisen tekee sitten joku toinen lääkäri. Onneksi ei kesäkuuhun ole enää pitkäaika, vaikka harmittaakin tämä viivästyminen. Pääasia, että siirtoon päästään :heart:

Kaikille tsemppiä missä tilanteissa ja vaiheissa menettekin
 
Risukasa, kysy ihmeessä! Olis kiinnostavaa kuulla muitakin näkemyksiä.

Mulla alkoi viikko sitten menkat, jotka kestivät sen 5 päivää, kuten normaalistikin. Kp2-6 söin Letrozolia. Pari taukopäivää oli vuodosta, mutta sitten eilen illalla alkoi uudelleen verinen (niukka) vuoto! Nyt se on taas hyytymään päin. Mahassakin tuntuu aina välillä pientä nipistelyä. Menkkojen aikaan endo ei oireillut lainkaan (ehkä se kesken mennyt raskaus paransi endo-tilannetta?), mutta nyt menkkojen jälkeen siellä sitten kuitenkin jotain nipistelyä tuntuu. Ei vaadi särkylääkkeitä kuitenkaan. Outoa. Onkohan tämä hormonitoiminta nyt sitten kuitenkaan vielä ihan tasoittunut.

Maanantaina lääkärikäynti, toivottavasti tästä hieman epätavallisesti käyttäytyvästä kierrosta huolimatta kohdun tilanne näyttää siltä, että siirtoon päästään.

Pötkylälle leppoisaa odottelua, ja muillekin tsemppejä.
 
Kesäheinä miten meni lääkärikäynti?
Hiskias miten jakselet? Toivottavasti sulla kaikki hyvin, eikä sun hiljaiselo tiedä huonoa...olet ajatuksissa :heart:
Äiti seiskanelonen mitä sulle kuuluu?

(.) olikin loppujen lopuksi onni, että siirto kesäkuussa. Mulla ollut niin pahat krooniset kivut ja oon joutunut pitkästä aikaa syömään paljon lääkkeitä. Nyt alkaa helpottamaan ja olo normalisoitua. Täytyy vetää taas ruokavaliokin tiukalle. Onneks on pystynyt salilla yms. käymään. Maanantaina lähdetään miehen kanssa hemmottelulomalle Espanjaan, ihanaa. Saa keskittyä välillä vain toiseen. On jotenkin niin toiveikas ja positiivinen olo. Haluan uskoa, että pian vihdoin unelmasta tulee totta :saint:
 
Pötkylä, hyvä että kivut alkaa helpottaa. Ja hemmotteluloma Espanjassa kuulostaa ihanalta! Rentouttavaa lomaa ja tsemppiä sitten kesäkuulle.

Mitäs muille?

Lääkärissä meni hyvin. Vuotokin ehti loppua just parahiksi lääkärikäyntiin mennessä. Limakalvo oli hyvä (muistaakseni 8 mm) ja johtofolli löytyi (muistaakseni 13 mm). Nyt sitten lääkearsenaali käytössä, pikkuannoksia Ovitrelleä kypsyttelyyn, isompi annos irrotukseen ja taas pienempiä annoksia kiinnittymiseen, kortisoni alkoi tänään ja Lutinukset tulee kehiin maanantaina. Viisipäiväisen blaston siirto ens viikon lopulla. Klinikan mukaan kaikella todennäköisyydellä siirtoon päästään, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Jännittää ja pelottaa. Että alkio ei selviä sulatuksesta, että se ei kiinnitty, että se kiinnittyy mutta ei jaksa loppuun… Huh, on tää aikamoista. Mutta toivotaan nyt, että kaikki menee putkeen!
 
Se on meidän lapsettomien lauantai, eiroten mun, kun se viimeinen alkio sitten kuoli sulatuksessa. Teillä muilla on onneksi vielä toivoa, kun hoidot on meneillään :heart:

Pötkylälle hauskaa reissua, maiseman vaihdos tekee varmasti hyvää =)

Kesäheinä, pidän peukkuja että pääset siirtoon :saint:

Ihme juttu, ei ole fiiliksiä suuntaan eikä toiseen. Ilmeisesti tuo aika tekee tehtävänsä kun toistakymmentävuotta on tiennyt jotain olevan vialla. Ei sillä, uskoin kuitenkin aina, että ne koeputkihoidot sitten auttaa. Tai ehkä kuitenkin uskoin niiden olevan mun viimeinen oljenkorsi. Nyt se on käytetty. Ehkä tämän jonain päivänä sitten lopulta tajuaa, ettei toivoa enää ole, eikä meille lapsia suotu. Parasta aikaa on sellainen härdelli töissä ja kotona remppahommissa, ettei niille ajatuksille ole ollut sijaa. Käyn lukemassa kuulumisianne, eihän täältä poiskaan osaa olla, kun 3 vuotta on tullut notkuttua. Toivon todella, että teidän hoidot lopulta onnistuu :heart:.
 
Hiskias ...kaikki sanat on jotakin niin kuluneita ja turhia mitä mietin sulle sanottavaksi. Olen niin pahoillani. Toivon elämääsi kaikkea hyvää ja uusia unelmia ja niiden toteutumista. :heart:
Kesäheinä tsemppiä siirtoon :)
Risukasa olen pahoillani kun ei onnistunut tälläkään kertaa. Tosi rankkaa on... Luin sieltä toisesta ketjusta. Mitä jos kokeilisit syödä dheata useamman kuukauden ja sitten kokeilisit sitä uutta kaksivaiheista hoitoa, kurkkaa mehiläinen Felicitas, siellä etsitään validionitiryhmään sellaisia joilla useampi epäonnistuminen takana ja ikää yli 40 v. Ja kuten jo aiemmin oon kertonut alkioiden laatu ollut parempi ja enemmän onnistuneita raskauksia tolla uudella hoidolla
(.) huomenna reissuun, ihanaa.17.5 alkaa primolutit ja kesäkuu lähenee :popcorn:
 
Hiskias :hug: kaikkea hyvää tästä eespäin :heart: ...taidan olla se joka seuraa lopulta samalla 20%n (olemattomalla) hoitotuloksella..
PO Joo, ehdotinkin jo tota DHEA:ta jos vois hyödyntää ainakin kesätauon sitä syödessä. Kuulema ei aloteta kuitenkaan vielä kun se yks blasto on siirtämättä. Itellä ei kyl välttämättä riittäs kärsivällisyys kovin monen kuukauden syöntiin jollonka ei tehtäs mitään muuta ja on kuitenkin järkevämpää tehdä se seuraava hoito vielä tänä vuonna. Luulisin myös että jos jotain hyötyä onkin, niin se varmaan näkyy jollain lailla jo 6 viikon jälkeenkin. Syön nyt myös Gelee royalea ja Ubikinon Q:ta, vaikkei hirveetä uskoo näihin luontaistuotteisiin olekaan, ompahan nekin sitten kokeiltu.
Siihen kaksvaiheiseen stimulointiin se lääkäri suhtautu -kuinka ollakaan- nihkeesti ja muutenkin tuolla klinikalla koko homma tuntu olevan vielä ilmeisen vierasta. Siihen DHEA:han kun oli aiemmin puhetta niin vastas jotenkin niin ettei näkis olevan siitä mun tapauksessa hyötyä, kun saattaa toimia yleensä vaan niillä joilla heikko vaste! Eikö se oo sit heikkoutta jos suuri osa folleista jää tyhjiks niinkun nyt jo kävi, tai eikö tavallisella solumäärällä vois parantaa laatua..? No, mietitään sitten ennen kesätaukoo lisää, ainakin DHEA:n yritän nyt saada seuraavaan hoitoon.

Tossa ajattelin laittaa dopplerinkin myyntiin, turhaapa se täällä pölyttyy hyllyssä kun ei taida uutta käyttöö olla enää tulossa, sais edes vähän haaskaantuneita rahoja takasin. Todellakin turha ostos, mutta mistäs sen ois tilatessa voinu tietää että myöhästä on eikä enää mitään mitä ois voinu kuullakaan. Josko se murphyn laki toteutus tässä, heti kun myyn sen, tuun ihan varmaan uudelleen raskaaks :D heh, joo näkis vaan...
 
Voi Hiskias, lämmin halaus ja voimia surutyöhön :hug: Oliko se niin, että teillä lahjasolut oli poissa pelistä?

Muilla taitaa vielä olla odotteluvaihe päällä? Tai siis hoidoistalomailuvaihe.

Me käytiin tänään hakemassa kyytiläinen. Kaikki meni niin kuin pitikin, eilen sulatettu nelipäiväinen alkio oli lähtenyt jakautumaan normaalisti ja oli tänään oikein hyvä blasto. Ei vissiin mikään superduperhuippuyksilö, mutta hyvä. Me ollaan todella iloisia, että toi "hidas" alkio lähti kuitenkin reippaasti jakautumaan, kun varasuunnitelmana oli se, että jos tämä yksilö pysähtyy, tänään ehditään vielä sulattaa se viisipäiväinen blasto, mutta siihen ei nyt tarvinnut mennä. Eli meillä on edelleen pakkasessa kaksi.

Olen kyllä ihan äärimmäisen onnellinen siitä, että me toivottomaksi tuomittu pari ollaan saatu kuudesta follista aikaiseksi ruhtinaalliset neljä blastoa. Eli ilmeisesti munisten/alkioiden laatu ei ole ihan huono, niitä muniksia vain on vähän. Eli oikein positiivisesti kun ajattelee, niin eiköhän se joskus onnistu, pitää vain ehkä tehdä useampia hoitoja. Näin uskon.

Olo on nyt hyvä. Positiivinen, toiveikas, luottavainen. Parin viikon päästä on taas totuuden hetki.
 
Kesäheinälle tsemppiä piinapäiviin! Mä niin toivon, että saisit plussan tikkuun!

Pötkylää odotellen, kesäkuu onkin jo muutaman viikon päästä. Ihanan positiivinen asenne sulla :heart:

Hiskias, suuret pahoittelut, (tai ennemmin et mitä v***a kun pitää olla niin p**een vaikeeta joskus tämä ihmisen perustarkoitus). Plussaat sitten luomuna kun ei kerran muuten!!!!

Ajattelin vetästä yhden letrokuurin tähän, kun muuten on niin tylsää. Ei puhettakaan, että luomuilu toisi mitään tuloksia. Mutta kaikkeen tottuu näemmä. Olo on vaan niin vanha.

Mennään ulos ja nautitaan kesän tulosta!
 
Äiti seiskanelonen, kurkkasin pikaisesti tuota validointiryhmää ja kuulostaa minusta hyvälle. Onko Helsinki ihan mahdoton sulle?

Täällä piinapäivät tuntuu jotenkin poikkeuksellisen piinallisilta. Maanantaihin asti aika meni ihan älyttömän hitaasti ja koko ajan oli hirveä jännitys päällä, mutta nyt on pikkuhiljaa pystynyt keskittymään muuhunkin. Kaikenlaista pientä oiretta olen kuvitellut itselleni, mutta mieli se siellä taitaa tehdä tepposiaan, taikka sitten lääkkeet. Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä heräsin siihen, kun vatsassa tuikkasi pari kertaa oikein kunnolla ja yön pimeydessä olin ihan varma että nyt kiinnittyi! Mutta sitten aamulla tuntui jopa vähän hupaisalta koko episodi :p.

Nyt on vasta pp5, eli aika kauan on jaksettava vielä testaamatta. Huoh. Jos ei nyt natsaa niin kesä on ehkä pakko pitää taukoa, että hermot saa levätä :LOL:.

Onneksi tässä on nyt kaikenlaista muutakin, muutto muun muassa ja jännittäviä työkuvioita. Yritän keskittyä niihin nyt.
 
PP7. Eiliseen asti oli jokseenkin positiivinen fiilis tän hoidon onnistumisesta, mutta tänään on ollut ihan toisenlaiset tunnelmat. Että onkohan kuitenkin nega tulossa. Menkkamaista tuntemusta on aina välillä vatsassa ja "alakerrassa". Nyt on myös kp28, eli menkat vois periaatteessa ollakin tuloillaan, mutta voiko tuo hevoskuuri Lutinusta vaikuttaa niiden alkamiseen?

Piinapäivät on kyllä todella nimensä veroiset.

Mitäs muilla? Aina välillä koen, että tarvitsen vertaistukea (ei tätä kukaan muu ymmärrä kuin samassa tilanteessa olevat), mutta jotenkin en osaa noihin muihin keskusteluketjuihin tai ryhmiin liittyä...
 
Heips kaikki!
uusi keskustelija huutaa hep :) Jossain kohtaa päätin että en seuraa keskustelupalstoja, en syöksy netin syövereihin jne..tässä sitä ollaan epätoivoisena, surullisena ja ehkä jopa masentuneena. Olen lukenut näitä ketjuja taustalla. Meillä siis miehen kanssa kummallakin ikää 31v., tasan vuosi sitten lähdettiin ihan terveyskeskuksesta n.puolen vuoden pillerittömän kauden (siis ehkäisy...) jälkeen selvittämään miksei lasta kuulu (miehen veljen avopuoliso raskautunut VAHINGOSSA 2kertaa, ekalla kerralla vain jätettyään 2 pilleriä ottamatta...tittidii) koska jotenkin ajattelin että yksityisellä on ihan hurjan kallista (no onhan se, MUTTA tässä kohtaa en enää mieti hintaa). Miehen näytteenanto venyi syksyyn, syksyllä -14 uä:t ja lähete yliopistolliseen jossa otettiin amh ollen 0,5, fsh 14 ja 21, fragileX normaali, kilpirauhasarvot, lisämunuaisarvot normaalit. Suoraan ivf joka alkuvuodesta, eikä me tajuttu että mun arvoilla julkisella ei olisi mitään asiaa yrityksille joissa ennuste niin huono. Miehellä priimaa. Elonva+ Menopur (300IU) + Orgalutran ja 2 saaliiksi eikä päästy edes punktioon saakka; tehtiin inssi josta nega. Vaihto yksityiselle maaliskuussa tänä vuonna ja nyt takana yksi IVF jossa punktiossa 2 rakkulaa, molemmissa 2 solua joista sitten muutamaa tuntia myöhemmin soitto että olivat raakoja (wtf). Tässä munasarjojen lamaaminen Femostonilla+ DHEA+ kortisonit+ Clomit+ Elonva+ Orgalutran. Nyt menossa ensi viikolla lääkärille ja ennen kesätaukoa haluttais vielä uusintakierros omilla soluilla (olemme samalla lahjasolujonossa koska VIHDOIN tajuttiin että mun mahikset on niin pienet.), tätä ketjua selatessa olen tullut siihen tulokseen että kannattais varmaan jotain muita stimulantteja kokeilla kuin tuo Elonva joka ei mun osalta ole toiminut (toivottavasti joku muu saisi mut tuottamaan enemmän)...Mitä ravintolisiä tuon DHEA:n lisäksi olisi suotavaa käyttää JOS meille tulee kesätauko? Olen miettinyt ainakin ubikinonia (annostus?) ja gelee royalia (lääkäri ei tätä suositellut, meinas et lumelääke), raskausvitamiini?
Mulla aina ollu tosi kivuliaat kuukautiset, ekoilla kerroilla ultrassa julkisella lekuri meinas et myös endoa jota rauhoteltas sit hoitotauoilla, lääkäreiden vaihtuessa toiset sitä mieltä että ei siellä mitään endoa ole vaikka joka kk on yhtä helvettiä ja myös puuhailtaessa on viimeisen vuoden aikana kivut jossain pahentuneet...
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Karvanautti keskustelemaan! Mulla sama kuin sulla, eli en ole keskustelupalstoilla roikkuvaa tyyppiä, ja olen yrittänyt pysytellä poissa nettikeskustelun pohjattomista syövereistä, mutta tämä järkyttävä ja pelottava low amh -tuomio sysäsi meikäläisenkin tänne vertaistuen pariin =). Täältä saa kyllä hyvin tietoa (kun kaikkeen infoon vain osaa suhtautua niin kuin netistä löytyvään tietoon nyt ylipäätään pitää suhtautua), jota alan ammattilaisilta ei valitettavasti saa.

Meillä tilanne vähän samantyyppinen kuin teillä. Ollaan tosin muutama vuosi vanhempia, ja matala amh-arvo paljastui, kun meidät lähetettiin endo-laparoskopian (mulla erittäin vaikeahoitoinen endo) jälkeen kiireellisinä ivf-jonoon. Meille tehtiin julkisella kaksi hoitoa, joista kummastakin saatiin 2 munasolua, 2 alkiota ja 1 siirto (pakastetut kuolivat kummassakin). Ekasta biokemiallinen raskaus, tokasta nega. Näissä stimulanttina oli Menopur ja kaava oli pitkä. Hoidon alussa amh-arvo oli <0,2 ja uusintamittauksessa (jota vaadin itse) ennen tokaa hoitoa 1,2 (arvo nousi e-pillereiden pois jättämisen jälkeen).

Julkisten hoitojen loputtua (harkinnan jälkeen päätyivät tekemään sen toisen, mutta alunperin lupasivat vain yhden hoidon huonoon ennusteen takia) siirryttiin yksityiselle, jossa ivf-hoito alkoi viime syksynä. Stimulanttina tällä kertaa Pergoveris, joka toimi meillä: munasoluja saatiin 6, joista 5 hedelmöittyi ja neljä jatkoi jakaantumista viidenteen päivään. Tuoresiirrosta alkoi raskaus, joka kuitenkin päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka paljastui vasta np-ultrassa. Km:n jälkeen oli pari taukokiertoa ja eka pas tehtiin nyt, testipäivä on huomenna.

(Tai no, ei tässä enää tarvitse jännäillä, vuoto alkoi jo lauantaina ja eilinen testi näytti puhdasta negaa.)

Pakkasessa on vielä kaksi blastoa, niiden siirto tulee ajankohtaiseksi kesätauon jälkeen. Valmistaudutaan henkisesti kyllä jo neljänteen ivf-hoitoon, vaikka voihan se olla, että jompikumpi noista tulevista pakastesiirroista tärppää.

Tukilääkityksenä yksityisellä on ollut Lutinus, kortisoni, Gonapeptyl ja tässä pas:ssa vieläpä Ovitrelle.

Mulla ei ole kokemusta DHEA:sta, mutta d-vitamiinia ja foolihappoa olen syönyt koko ajan. Ennen tätä viimeisintä ivf-hoitoa söin myös paketillisen ubikinonia, mutta en nyt sitten tiedä kuinka paljon sillä oli vaikutusta tuohon hyvään alkiosaaliiseen. Aion kyllä ottaa sen käyttöön seuraavassakin hoidossa, ihan varmuuden vuoksi ?.

Toivottavasti Karvanautti teillä tärppää pian! Ja onneksi olette lähteneet hoitoihin noin nuorina (kommentti, jota moni vihaa, mutta toivoisin totisesti, että olisin itse lähtenyt 30-vuotiaana enkä vasta 35-vuotiaana)!
 
Kesäheinä pahoittelut negasta. Tsemppiä kesään :hug:
Karvanautti tervetuloa. :flower: Tässä ketjussa on aiemmin ollut paljon keskustelua dheasta ja ravintolisistä. Sun kannattaa varmaan selailla taaksepäin ja lukea. :) On keskusteltu myös erilaisista hoidoista ja niiden tehokkuudesta. Meillä tosian 5 ivf oli uusinta uutta hoitoa mitä Suomessa on,kaksivaiheinen hoito, josta vihdoin saimme siirrettävää. Ei siis tuoresiirtoja vaan lääkkeellinen pas alkaa piakkoin. Mulla dhean lisäksi käytössä ubikinon 600 Mg vuorokaudessa, nyt tosin 200 Mg, monivitamiini, e- vitamiini vehnänalkioöljykapseleista, maitohappobakteerit ja kuuriluontoisesti ollut kuukausia paitsi ei lääkkeiden aikaan gelee royale.
Äitiseiskanelonen mitä kuuluu :heart:
Hiskias olet edelleen ajatuksissa. :hug:
(.) mahtava reissu takana, oli tosi rentouttavaa. Tosin tulin kipeeksi loman lopulla ja nyt ab kuuri. Tän viikon lopulla pitäis sitten alkaa menkat ja kp 2 zumenon sekä innohep.Aika tuntuu menevän nyt hitaasti, arjen säätöihin, muksuihin ja töihin yritän nyt upottaa ajatukset :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä