Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Äitiseiskanelonen, ai onko toi mun arvo jotenkin vinksallaan? :O Mä luulin että se on ihan normaali kun on viiterajoissa... ei siitä tai lääkityksestä ole ollut mitään puhetta. Kävinkin nyt kaivamassa vuosi sitten otetut arvot ja silloin se ne on olleet 1.1 ja 14. Mun äidillä on kilpparilääkitys. Hmm.
 
Lempiviola se tsh nykysuositus on kai alle 2 (moderni yläraja) ja etenkin silloin jos on vauvahaaveita. Mitä lähempänä yhtä, sen parempi sanoo lääkärini. Tuo sinun arvosi on sillä rajalla ja kannattaa ainakin tiedostaa että nämä lääkkeet nostavat sitä ennestään jos se on noustakseen. Mulla huomattiin hoidoissa tämä vajaatoiminta kun arvot oli päin p...tä, myös mun äidillä on vajaatoimintaa. Lääkitystä on hankala saada, etenkin tuolla arvolla.

Äitiseiskanelonen, ehkä hyvä että annat miehen parantua ensin niin hän voi paremmilla mielin mennä antamaan näytteet! :p On sun lääkäri kyllä aika erikoisesti niistä vaihdevuosista sanansa pistänyt. Mulla samoilla amh-arvoilla lääkäri uskoo että mahdollisuudet ovat vain pienemmät mutta niitä on. Ei puhettakaan vaihdevuosista!

Hiskias, tuleeko jarruista jotain oireita vai tuosta kortisonista vaan? Ei oo pitkään enää siirtoon!

Mä päätin että seuraavaan kiertoon sitten flareup kokeiluun. Saapahan rentoutua sen jälkeen jos sekään ei toimi... sitten pitää jo harkita luovutettuja soluja.
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu
No niin, kerkeämpä taas vihdoin kirjoittamaan tännekin. Me päädyttiin vaihtamaan klinikkaa lennosta ja nyt alkuviikosta aloitettiinkin heti vielä uusi IVF/ICSI ennen pääsiäistä. Uudella lääkärillä oli taas uudet näkemykset, mutta tämä ainakin selitti mitä mikäkin tarkoittaa ja miten niihin voisi vaikuttaa.

Lopputulos oli, että mun toisessa munasarjassa ei ole juuri enää hönkää, mutta toinen vaikuttaisi olevan vielä pelissä mukana. Tämä selittää, miksi mun joka toinen kierto on lyhyt ja joka toinen pitkä. Lääkärikin ihmetteli, miksei tuota AMH:ta ole mitattu aikaisemmin, miksi kilpparilääkitystä ei ole nostettu ja miksi on aina vain käytetty puregonia, kun se ei tässä tapauksessa ole paras. Eli oikeaan osui omat epäilykseni ekan klinikan toiminnasta. Puregon vaihtui Pergoverikseen ja lisäksi alkoi kortisoni mun niveltulehduksia (ja mahd. jotain vasta-aineita) ehkäisemään. Kerroin siirron jälkeisistä supisteluista ja lyhyestä luteaalivaiheesta, joista aiemmalla klinikalla vain todettiin, että näin voi käydä ja tämä lääkäri pohti jo valmiiksi jotain vaihtoehtoja. Eli kaikenkaikkiaan ihan hyvä fiilis jäi, vaikka hiukan pelottaakin tutun ja turvallisen vaihtaminen toiseen.

Pitkää kaavaa nyt yritetään, vaikka siinä onkin vaarana että munasarjat nukahtaaa täydellisesti. Mutta lyhyt ei mulla ole kertakaikkiaan toiminut. Sumuja mennyt nyt 3 päivää ja mahdollisesti jo ens viikolla alkaa piikit. Hui!

Lempiviola: mulla oli alunperin TSH 2.7 ja meidän ekalla klinikalla lääkitystä ei suostuttu alottamaan vuosi sitten. Vaadin sen kuitenkin itse viime syksynä kun kaikki hoidot olivat menneet täysin puihin. Miniannoksella mennään, mutta silti lyhyet kiertoni on pidentyneet melkein viikolla ja luteaalivaihe vakiintunut, enkä keksi muuta selitystä kuin tyroksiini. Tokalla klinikalla TSH:n yläraja on 2.5, mutta ei siitä lääkityksestä kuulemma haittaakaan ole.

Hiskias: onko sulla ollut kortisoni aina koko kierron ajan, vai vasta siirron jälkeen. Mulla alkoi nyt jo sumutteluvaiheessa, enkä yhtään tiedä mitä se tekee.
 
äiti seiskanelonen kannattaa hakeutua sellaiseen hoitopaikkaan jossa ymmärretään tän meidän ongelman päälle ettei mene aikaa ja rahaa hukkaan.

Hiskias sullahan on ollu hyvä toi FSH sillon :)
Mulla tuli myös tosi runsas vuoto tän hoidon jälkeisen kierron päätteeksi.
Meille taitaa sattua siirto samalle viikolle. Ma-ke akselille näyttäis osuvan mun laskelmien mukaan. Voimia sulle hormonihermoilujen keskelle!

Jonnuli eiköhän se oo paras, että teette nyt putkeen vielä sen yhden kokeilun, niin voitte sitte alkaa miettiä seuraavaa vaihtoehtoa. Toivottavasti tää flare-up-hommeli kuitenkin toisi sen odotetun plussan :)

neitoperho kuulostaa siltä, että olette nyt hyvissä ja osaavista käsissä. Mul on tehty monta pitkää kaavaa ja silti ne sieltä hyvin on lähteny kasvamaan. Ei sieltä tarvita kuin yks hyvä solu, niin se jo riittää. Tsemppiä hoitoon! :)
 
neitoperho, sähän pääsit heti tositoimiin :D. Mä sain nyt ekaa kertaa kortisonin, että aikaisempaa kokemusta ei ole. Mitäs neuvoja sä sait tuohon supisteluun? Mullahan oli viimeisen tuoresiirron jälkeisenä yönä ihan älyttömät kivut sekä mahan nahka pinkeenä kun kivi ja päättelin niiden olevan supistuksia. Tiedä sitten oliko, mutta niin perhanan kipeetä teki.

Halle, tuon fsh:n takia ne mua julkisella ilmeisesti ovat suostuneet hoitamaankin. Eipä siitä hyvästä arvosta ole oikein apua ollut, kun tuo amh on surkea. Mullahan tuo suunniteltu siirto menee tosi pitkäksi (kp19!). Jostain joskus muistaakseni luin, että kortisoni saattaa toisilla hidastaa limakalvon kasvua. Sittenhän sekin nähdään, kun ultraan päästään.

Jonnuli, siitä se sitten lähtee liikkeelle. Pidän sulle niin peukkuja, että flareuppi pelittää =). Mulla on oireet täällä helpottaneet eli ei enää janoa eikä vessassa ramppaamista. Jeee.

Mukavaa viikonloppua, taitaa tulla kevät :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu
En saanut vielä mitään seuvoja supisteluun, sitä mietitään vasta sitten jos siirtoon päästään :) Sanoi kuitenkin myös, että lugejen pitäisi hillitä supistelua (luulin että olisi juuri toisinpäin!) joten jos ikinä PASiin päästään, niin luget ainakin aloitetaan aikaisemmin. Edellisellä klinikalla aloitettiin vasta PASia seuraavana päivänä ja ekana päivänä supistelu oli kyllä pahinta.
 
neitoperho teillä kuullostaa nyt hyvältä toiminnalta klinikan puolesta. Asutko pks:lla? Kiinnostaa klinikat täällä kun itsekin vaihdettiin syksyllä klinikalta toiselle helsingissä. Milloin sulla alkaa se stimulaatio (pergoveris)? Jos mun kierto menee ajallaan niin sitten ollaan jännäämässä yhtä aikaa!

Halle joko sun pas-kierto alkoi?

Onpa pitkä stimulaatio Hiskias! Mutta hyvä tietää niin voin itsekin laskeskella vähän. Pääsitkö silloin Elonvalla siirtoon asti? Mua vähän se stressaa jos tuo lääke onkin ihan susi, mulla on se käytössä.
 
neitoperho mulla tekee Luget? myös supisteluja ja mieliala laskee rajusti.

Hiskias milloinkas sulla on eka ultra?

Jonnuli tää mun kierto, johon yritetään passia on kierronpäivässä 8 menossa ja tiistaina eka ultra. Yritän kyllä saada ultran jo huomiseksi, kun mulla on sellanen pelko, että kierrosta tulee aika lyhyt.
 
Jonnuli, pääsin Elonvahoidosta yhdellä rupuisella alkiolla siirtoon, kaikki muut 4 vai 5 meni roskikseen. Olin niin pettynyt ja silloin siirron tehnyt lääkäri sanoi, että Elonva on niin uusi lääke, että on parempi käyttää vanhempia, kun niistä on enemmän kokemusta. Eli toisilla se toimii loistavasti, mulle toi vain huonolaatuisia soluja.

Halle, mun eka ultra on vasta 1.4. Mistä aavistelet, että kierto on lyhyt? Eikö sulla tuo estrogeeni toimi niin, että se pitää kierron eheänä loppuun saakka? Mullahan ei vuoto ole alkanut zumejen ja lugejen läpi. Tuoresiirrossa pelkkien lugejen läpi alkaa, mutta pasissa pitää lääkkeet lopettaa, niin sitten vasta vuotaa.

Noista lugejen supisteluista. Silloin viime kesän pasissa vedin herneen nenään kun kerroin supisteluista lääkärille ja lääkäri vähätteli, ettei luget voi mitenkään aiheuttaa supisteluja (kuulemma päin vastoin) ja siirron yhteydessä se vielä katsoi ultralla ja sanoi, että "värkit" on ihan rauhalliset ja epäili oireiden tulevan suolistosta :confused: tai jostain muualta. Ne tuntemukset alkoi nimittäin heti kun lugetkin, joten olin täysin varma, että johtuu siitä. Nyt tammikuun tuoresiirrossa lugejen aloittaminen ei aiheuttanut mitään tuntemuksia, mutta siirron jälkeinen (3 päiväinen alkio) yö oli yhtä tuskaa, heräsin varmaan 10 kertaa hirvittävään kipuun joka yltyi aina kun käänsin kylkeä. Lievempi kipuilu jatkui sitten koko siirron jälkeisen päivän. Mysteerinä on siis edelleen, että mistä ne supistelut / kivut oikein tulee. Tuon viime hoidon jälkeen veikkasin kyllä sitä, että joko se kohtu ärtyy siitä siirrosta tai sitten olin sille alkioliimalle allerginen :D
 
Mulla supistelu alkoi viimeksi jo ennen lugeja (meillä ne aloitettiin vasta siirrosta seuraavana päivänä), joten luget ei ainakaan yksinään oo mulla syypää. Ehkä mulla on vaan aggressiivinen kohtu, joka ei tykännyt, että sitä käytiin sörkkimässä :)

Jonnuli: joo pks asutaan ja voin laittaa privana noita meidän klinikoiden nimiä, jos kiinnostaa. Julkisesti en viitsi, kun oon sen verran jo parjannut viime vuoden toimintaa. Kiva, jos saisi piiniskaverin! Pergoveriksen piikitys alkaa loppuviikosta tai ensi viikolla jos kaikki menee hyvin. Ja alkionsiirto olisi sitten pääsiäisen tienoilla ellei kierto veny niin, että joudutaan venyttämään hoitoa pääsiäisen yli. Toistaiseksi ei tietoakaan tiputtelusta, joten taitaa tää kierto venähtää tästäkin päästä. Ke olisi normikierron 1. päivä.

Jotenkin kumman optimistisena ja toiveikkaana odotan uutta yritystä, vaikka tiedän, että meidän tapauksessa kaikki voi mennä pieleen missä tahansa vaiheessa, niin kuin aina ennenkin. Kauhistuttaa, miten se toivo jälleen kerran alkaa nostaa päätään, vaikka viimeiset 5kk oon yrittänyt pysyä realistina. On vaan niin kiva päästä edes vähän eteenpäin kohti jotain lopullista ratkaisua, hyvää tai huonoa.
 
HalleB, pääsitkö tänään ultraan?

neitoperho83 ja Jonnuli, mä yritän kyllä kans päästä teidän kans piinistelemään :) Otin viimeisen teron tänään ja nyt odotellaan sit menkkoja, jospa pääsisi loppuviikosta jo pistelemään. Vähän kyllä pelottaa, mutta silti haluan vihdoin tämän junan liikkeelle.
 
Lempiviola ja neitoperho, nyt vaan toivotaan että pääsette tähän junaan, jota Halle ja Hiskias vetää =) ja kaikille kovasti tsemppiä, tiedän kyllä tämän epätoivoisen tunteen että voiko tästäkään tulla mitään. Onpa teillä ilkeitä supistelutuntemuksia, miten niitä saisi lievennettyä? Pahentaakohan Luget sitä?

Mulla alkoi teroista kolmen päivän päästä suunnilleen menkat eli lempiviola sulla voi hyvinkin kohta alkaa uusi kierto!

Neitoperho, mäkään en mielellään julkisesti kirjoittele klinikoista, ei se aina ole klinikan vaan joskus yksittäisen lääkärin ongelma, josta tulee minun ongelma. Laitan yksäriä.

Mä laitoin eilen ekan gonapeptylin (kp1) ja tänään illalla taas yksi, aamulla Elonva. Aika inhottavat piikit siinä Gonapeptylissä... yritän saada ensi maanantaille ekan ultra-ajan. Ihan tajuton vessahätä muuten oli tänään, jarrustako se johtuu? Oli pakko mennä kesken akupunktion vessaan!
 
Jep, kyllä on kova luotto että uusi kierto alkaisi torstain tienoilla! Ei pitäisi jäädä estrogeenin puutteestakaan kiinni kun niitäkin on tullut napsittua jo yli 2 viikkoa.

Kuinka pitkiä stimulaatioita teillä on ollut lyhyellä kaavalla, mille kp:lle punktio on ajoittunut? Mietin vaan että kuinka lähelle pääsiäistä tässä päädytään, olettaen että piikittelyt alkaa tällä viikolla.
 
Hiskias mulla tehdään ihan luonnolliseen kiertoon eli ei ole estrogeenia käytössä. On siis arvoitus milloin ovulaatio tulee. Mulle on myös arvoitus mistä ne supistelut johtuu. Mun lääkäri sanoi, että Luget aiheuttaa sellasta hyvänlaatuista aaltoliikettä, jonka tarkoituksena on auttaa alkiota siirtymään oikeaan kohtaan tms..

neitoperho onnea hoitoon!

lempiviola kävin eilen ultrassa. Pelko on myös täällä läsnä..

Jonnuli mulla ainakin munasarjojen aktivointi lisää pissattamisen tunnetta.

on: Kävin eilen ultrassa, kun on niin voimakkaita ovulaatiotuntemuksia ja ovulaatiotesteistä en saa selvää. Ovulaatio on ilmeisesti vasta tulossa, kun tuntemukset on tänään vaan voimistuneet. Limakalvo oli 8mm ja molemmilla puolilla oli noin 10mm follit. Toivotaan, että tästä tulee hyvä kierto ja pääsemme ensi viikolla siirtämään murut kyytiin. Huomenna ultrataan taas.
 
Juuri kun pääsin sanomasta hyvästä fiiliksestä, niin eilen iski päälle sellaiset PMS oireet, että ei mitään rajaa :) Oon räjähtänyt kaikille ja kaikesta. Ehkä siellä kropassa jotain tapahtuu.

Lempiviola: mulla on ollut lyhyellä kaavalla piikittely 10 päivää ja punktio sitten kp 12. Hyvin sun pitäisi keretä ennen pääsiäistä. Pitkällä kaavalla piikittely on yleisesti pari päivää pidempään, joten vähän alkaa jännittää, miten meillä käy ton Pääsiäisen kanssa - pilaako sittenkin koko jutun.
 
Halle toivotaan että ovis osuu sopivasti siirron kannalta. Hyvä tsekata ultralla tilannetta. Mulla ne kasvaa kutakuinkin 2mm päivässä eli ehkä sulla voi olla jo loppuviikosta ovulaatio? Eikö niin että sen pitää olla tapahtunut kun siirretään?

Lempiviola mulla lyhyt kaava on tarkoittanut vähän vaihtelevasti 7-12 päivän pistoksia ja punktio kp 11-16. Pisin kierto on tullut joskus kun kierto aloitettiin clomeilla. Hyvin ehdit ennen pääsiäistä!

neitoperho sulla taitaa hormonit toimia, hyvässä ja huonossa! :)
 
Niin ja päivitys omasta tilanteesta, tuikkasin tänään aamulla sen elonvan. Ihan helppo, kiva piikki. Käsittämätöntä että yhdestä piikistä riittää seitsemäksi päiväksi stimulaatiota! Ja sekin on uskomatonta että niitä jarruja pitää jatkaa koko ajan ekaan ultraan ainakin. Musta tuntuu että Gonapeptylistä menee iho tosi huonoon kuntoon... ja tänään on kyllä vatsassa ollut turvonnut olo.
 
Halle, ai sulla olikin luonnollisen kierron pas. Ja limis noinkin hyvä, hienoa!

Lempiviola, mulla on ollut punktiot kp12, kp13 ja kp17.

Jonnuli, nipisteleekö munasarjoissa yhtään? Mullahan viimeksi se nipistely alkoi jo heti kp2:n synarelasuihkutuken jälkeen ja Elonvastakin piikki-iltana.

neitoperholle peukkuja kierron alkamiseen!

Olen saanut naamaani sellaisen määrän finnejä, että jösses sentään :headwall: Sitten on ilmestynyt sellainen aaltoileva pahaolo ja ihan kun rinnasta taas puristaisi ajoittain... Voiko kertakaikkiaan olla, että kortisoni aiheuttaisi näitä oireita? Ja tietenkin just mulle, ihan niinkun siinä dhean jälkimainingeissa ei olisi ollut tarpeeksi kestämistä. Tänään jo ajattelin, että kyllä hemmetin hullu pitää olla, kun tietentahtoen tunkee itseensä kaikenmaailman lääkkeitä! Jostain olin lukevinani, että stressi vielä pahentaa kortisonin sivuoireita ja sepä kuulosti lupaavalta, kun on tätä työhärdelliä edelleen :(
 
Kiitos vastauksista, punktio onkin sitten mahdollisesti nopeammin kuin mitä ajattelin. Ja myös sikäli, että tänään aukesivat hanat (kaksi päivää terojen loppumisesta) ja huomenna alkaa sitten Gonal-F. Ultra varattu ensi viikon tiistaiksi (kp 7) ja siihen asti tarvittavat lääkkeet (Gonal-F, pergoveris ja orgalutran) haettu apteekista. Vihdoin siis pääsee itse asiaan!

Hiskias, sulla on hurjan kuuloisia oireita, ovatko jo helpottaneet? On käynyt sama mielessä että kaikkea sitä itseensä tunkee... Mulla on ollut vähän maksa-arvot koholla ja syön suht säännöllisesti migreenin täsmälääkkeitä ja välillä muitakin, tekisi varmaan hyvää olla ilman mitään lääkitystä (ja nyt taas sitten lääkitykset tapissa näillä hormonimäärillä). Tsemppiä työstressin kanssa! Mulla juuri helpotti kun deadline paukkui, voi keskittyä tähänkin hommaan paremmin.

Onko muilla muuten migreeniongelmaa, onko pahentunut hoitojen aikana? Nimim. kierron eka päivä ja järkky migreeni juuri taltutettu.
 
Tsemppiä Lempiviola piikityksiin! :) Migreeniltä olen aina välttynyt, onneksi. Mulla on nyt myös tosi lääkitty olo, sen Elonvan ja joka päiväisen Gonapeptylin takia. Jälkimmäinen aiheuttaa jotenkin sellaista tykyttelyäkin. Ei varmaan tee hyvää kropalle, tai siis toivottavasti munasoluille mutta noin muuten. Muistan kun kävin jossain perusverikokeessa viime vuonna ja olin pistoksilla samaan aikaan niin mun maksa-arvot olivat tosi korkealla. Seuraavassa tarkastuksessa taas normaalit kun hoito oli ohi. Gonapeptylissä vielä lukee mm että voi aiheuttaa luiden haurautta ja mitä kaikkea siellä haittalistalla onkaan! Ei pitäisi lukea niitä...

Hiskias, tsemppiä oireisiin, aika inhat! Eikö siitä kortisonista voi tulla pahojakin oireita, tai ehkä suuremmilla annoksilla? Toivotaan että ne nyt lieventyvät ja ylipäänsä stressi helpottaa! Onko kortisonilla ja kortisolilla jotain yhteyttä :p kortisolitasothan nousevat stressin ollessa päällä, siitä olen asiaan sen tarkemmin perehtymättä päätellyt että jotain samaa niiden taustalla on.

Mulla oli pistelyä munasarjoissa heti ekan ja tokan jarrupiikin jälkeen ja se pistely muuttui hieman erilaiseksi kun pistin Elonvan. Eli jotain tapahtuu mutta oliko se sitten munasarjojen lamaantuminen vai stimulaatio niin sen näkee ultrassa ensi viikon alussa...
 
Jonnuli niinhän se 2mm/vrk vauhti on se perus, mutta mulla se on menny aina seuratessa vähän miten sattuu. Lääkäri sanoi, että ovulaatio pitäisi saada tapahtumaan, että saadaan se oma keltarauhanenkin tukemaan loppukiertoa ja sanoi myös, että ne on niin arvokkaita nyt ne alkiot, että ei minkälaiseen tahansa kiertoon niitä laiteta.
Ei käy kateeks toi sun olotila. Mä niin inhosin sitä olotilaa, joka lääkkeistä tuli mulle. Toivotaan, että ultrassa näkyy monta hyvää follia. :)

Hiskias hui noita oireita. Uskallatko jatkaa sitä kortisonia? Tsemppiä sulle!
Mulla myös naama kukkii..

lempiviola onnea matkaan! :)

on: Kävin taas eilen ultrassa ja vasemmalla oli johtofolli? 12,8mm ja limakalvo oli 8,7mm. Huomenna ultrataan vielä kerran. Mulla tulee se Pregnyl voimistamaan omaa ovulaatiota ja lisäksi se tulee loppukierron tueksi Lugesteronin rinnalle. Toivotaan, että tästä tulee niin hyvä kierto, että päästään siirtoon :)
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu
Jee, kp1 ja pergoveris alkaa ylihuomenna! Kiva päästä tositoimiin. Lempiviolan kanssa mennäänkin melkein samaa tahtia :) Hirveä kevätflunssa näyttää iskeneen päälle, mutta ei se kai hoitoon vaikuta. Eihän? Just kun sain selän tulehduksen talttumaan, niin heti joutuu uudestaan sängyn pohjalle. Eli ei varmaan parhaat lähtökohdat stimulaatioon... Jospa nyt sitten pysyisi terveenä loppustimulaation ajan.

Meidän klinikalla jätetään kuulemma nollaultra kokonaan väliin, jos on lähiaikoina käynyt ultrattavana. Kellään kokemusta tällaisesta? Mut ultrattiin siis viime viikolla, joten kystia siellä ei ole ja kuulemma vuoto tarkoittaa Synarelan toimineen. En alkanut kyseenalaistaa tätä, mutta olen aina kuullut kaikkien käyneen tuossa nollaultrassa tarkastamassa että sumut on vaikuttaneet toivotusti.

Järkky kallista muuten toi pergoveris. Ostin 1/3 määrätystä satsista ja hinta oli 550€ korvauksen jälkeen! Paras olla hyvää ainetta :) No, eipähän tarvii ainakaan miettiä lääkekaton vastaantulemista. Kiitos KELA!

Hiskias: Finnit ainakin taitaa olla yleisiä kortisonin kanssa. Pahaa oloa ei oo mulle tullut, tykyttelyn/hengästymisenkin oletan johtuvan Synarelasta. Mäkin pelkäsin kortisonin aiheuttavan unettomuutta, kun muutenkin oon huono nukkuja, mutta sellaista ei oo juurikaan tullut tuolla mun miniannoksella.

Sama kävi mielessä, kun Pergveris paketin haki, että kyllä sitä kaikkea tunkeekin itseensä ja vielä vapaaehtoisesti. Mutta yritän ajatella, että tämä on vika kerta ja sitten se on ohi.
 
Huh kun on rankkaa olla nainen... Toinen migreenipäivä peräkkäin, ihan kuin näissä menkoissa ei olisi tarpeeksi (vaikka niistähän se migreenikin johtuu).

Jonnuli, toivotaan että siellä tapahtuu niitä oikeita asioita! :) Millaisia oireita sulle on tullut piikeistä? Maksa-arvojen kohoaminen on jotenkin pelottavaa... mulla on ollut parissa viime mittauksessa vuoden välein pientä kohoamista, en sitten tiedä mistä johtuu.

HalleB, sulla vaikuttaa jo ihan hyvältä, eiköhän sieltä ovis saada aikaan. Millaisia oireita sulle tuli piikittelyistä tullut kun sanoit että inhosit sitä olotilaa?

Kyselyikä :) En yhtään tiedä mitä odottaa kun hormonimäärät on aika suuret.

neitoperho, jee, onnea kp1:stä :D Mikä sun lääkitys/hoitosuunnitelma olikaan, en nyt heti bongannut sitä mistään...? Ja pikaista paranemista!! Mä ostin kans Pergoverista (150iu) kaksi ekaa annosta (kp5-6) + Gonal-F 2x900iu + 2xOrgalutran. Yhteensä meni apteekkiin 715e, ja tiistaina ultran jälkeen sitten hakemaan lisää jos/kun ultrassa näyttää hyvältä.
 
Lempiviola: Pitkällä kaavalla mennään, eli Synarelaa meni 10 päivää ennen vuotoa ja eilisestä (kp1) lähtien jatkuu puolikkaalla annoksella oletettavasti vielä pari viikkoa. Huomenna alkaa Pergoveris pistokset annoksella 300IU/pv ja lopuksi, jos hyvin käy ja saadaan munasoluja kasvamaan, Pregnyl ja Luget.

Edelleenkin ihmettelen, miksi sumut puolittuvat jo 2 päivää ennen pistosten aloitusta :O Oon käsittänyt, että normaalisti isompaa sumu-annosta jatketaan pistosten aloitukseen asti. Eikö ne follit lähde sieltä kasvuun? Vai onkohan tarkoitus jotenkin estää munasarjojen täydellinen lamaantuminen? Lääkäri on työmatkalla ja oon jutellut vain hoitajan kanssa (joka on jutellut lääkärin kanssa), joten toivottavasti ne tietävät mitä tekevät!
 
Halle miltä ultrassa näytti eilen? Toivottavasti pääsisit alkuviikosta siirtoon!

Lempiviola, miten pistely on mennyt? Toivottavasti migreenit helpottavat. On ne lääkkeet aika kalliita, onneksi on lääkekatto! Mulle oireita tulee isommilla annoksilla pistelystä sellainen yleinen turvotus ja hengästyneisyys. Tuntuu että kerään nestettä ja painoa hoidon aikana, vaikka aikaa on muutama viikko vaan. Lisäksi nyt mua väsyttää normaalia enemmän ja jotenkin närästää, ehkä tämä liittyy Gonapeptyliin.

Alkaako sun pistelyt tänään neitoperho? Toivottavasti flunssa jää lieväksi! Mä olen myös ihmetellyt sitä nollaultran pois jäämistä, kun aiemmalla klinikalla se tehtiin aina kierron alussa/edellisen lopussa. Toisaalta tämä kyllä säästää lääkärilaskussa kivasti kun ei niin usein tarvitse rampata ultrassa.

Minua ihmetyttää myös nuo yksilölliset hoitokaavat ja lääkekombot joita meidänkin ketjussa tuntuu että on jokaiselle erilainen. Mistä ne lääkärit tietävät mikä onnistuu parhaiten? Omasta lääkityksestäni ihmettelen eniten että miksi minulla on gonapeptyl jarruna kun kaikilla muilla on synarela...?

Minulla on nyt jomotellut varsinkin vasemmalta oikein kunnolla. On kyllä aiemminkin jomotellut vaikka olisi vain pari solua. Maanantaina ultraan niin näkee mitä siellä tapahtuu. Ihanaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä