Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Jonnuli, tsemppiä maanantain ultraan! Ja kiitos kysymästä, ihan hyvin on mennyt. Vähän kauhistutti eka pisto kun lääkkeen määrä on niin iso. Viimeksi pistin Puregonia 50IU ja nyt Gonal-F:ää 300IU (joka muuten haisee aika kauhealta). Munasarjoja pistelee mutta muita oireita en ole vielä huomannut. Mä olen vähän skeptinen ton pistelyn/jomottelun suhteen, ainakin peruskierroissa se puoli jota on pistellyt on ollut hiljainen... mutta eiköhän nämä ultrassa selvene itse kullakin :)

neitoperho83, niin sä tosiaan pistelet pelkkää Pergoverista. Mulla lähtee se Gonal-F:n rinnalle sunnuntaina.

Migreeni senkun kiusaa, mun pää tais vetää herneet nenään oikein kunnolla kun lopetin estrogeenit ja progesteronit samaan aikaan. Toivottavasti tänään olisi päänsärytön päivä.
 
neitoperho onnea hoitoon ja toivotaan, että flunssa ei häiritse stimulaatiota :) se on varmaan ihan hyvä, että sumut puolittuu jo ennen, että munasarjat ei olis liian unessa.

lempiviola vaikee kuvata sitä olotilaa mikä noista piikeistä tuli. Sellanen fyysinen ja psyykkinen sumu, turtumus, turvotus. Mulle on tehty 7 ivf stimulaatiota ensimmäistä lukuunottamatta suurilla annoksilla, joten lopulta se ainainen lääkkeiden käyttäminen alkoi kuvottamaan. Onneksi luovutetuista pääsee vähemmällä..
Inhottavaa tuo sun päänsärky..

Jonnuli onneksi on monta tyyliä joilla hoitoja voi toteuttaa yksilöllisesti. Toivotaan, että teillä nyt sattuu olemaan ne oikeat lääkkeet ja saatte tulosta :)

on: Kävin tosiaan eilen siellä ultrassa. Limakalvo oli 9,5mm ja folli oli 18mm. Pistin illalla Pregnylin ja maanantaina olisi tarkoitus sulatella alkioita (mitä vähän ihmettelen, kun alkiot ovat kolmen päivän ikäisiä ja tarkoitus olisi blastoina siirtää). Pitää vielä maanantaina aamulla soitella klinikalle, että olihan se lääkärin sijainen laskenut päivät oikein, kun mulla tulee ovulaatio tänään tai huomenna.
 
Lempiviola, mulla ei ole koskaan ollut migreeniä hoitojen aikana, ihme kyllä. Viime hoidossa oli jäätävä päänsärky 2 päivää ja se riitti mulle, liekö johtui kiinnittymisyrityksestä. Tosiaan, en muistanutkaan, että se Gonal suorastaan löyhkää. Oikein sellaiselle ällö lääkkeelle ja jos käytetyt neulat jää lojumaan avonaiseen tilaan, niin se haju leijailee koko ajan nenään. Pieneneekö tuo sun Gonal annos sitten kun Pergoveris tulee rinnalle?

Jonnuli, jep kortisoli on se, jota elimistö erittää ja ne on jotenkin ”sukulaisia” keskenään. Hämmästys oli suuri kun selasin nettiä ja huomasin sekä dhean että kortisolin tulevan sieltä samasta lisämunuaisesta. Että liekö oireetkin vastaa siksi toisiaan? Jänskättää sun puolesta se maanantain ultra, pidän peukkuja :heart:.

Halle, onpa hyvissä lukemissa tuo sun limis :attn: Mä tulin tässä eräänä päivänä siihen tulokseen, ettei niitä mun alkioita aiota ilmeisesti jatkoviljellä, koska jos tiistaina on ultra ja alkiot on 3 päiväisiä, niin luget pitäisi aloittaa ke, jos siirto on pe. Jos alkioihin haluttaisiin 2 päivää lisää ikää, niin ne pitäisi sulattaa jo keskiviikkona ja lugethan pitäisi ilmeisesti aloittaa jo maanantaina. Ja kun tiistaina on vasta ultra, niin aikataulut ei oikein täsmää. Ilmeisesti suunnitelma on sitten siirtää 3 päiväisiä alkioita. Argh, again :(.

neitoperholle tsemppiä flunssan taltuttamiseen. Pergoveris taitaa olla se kallein lääke, jota löytyy. Pidän peukkuja, että siitä on sulle apua. Tsemppiä pistelyyn ja sekoitteluun. Mikä annostus sulla on kortisonia?

(.) Kävin vyöhyketerapiassa, kauhukseni huomasin, että taas kesken hoitokuukauden! Miten mä aina onnistun :ashamed:. Tällä kertaa löytyi ihan hemmetin kipeät munuaispisteet, joita ei koskaan aiemmin ole ollut. Sitä siinä sitten ihmeteltiin ja vyöhyketerapeutti epäili sen johtuvan lääkkeistä. Samassa mieleeni pälkähti kortisoni – pakko johtua siitä :mad:. No se sai mut selaamaan nettiä ja päätymään kortisonin käyttäjien sivuoiresivustolle - ei ollut kivaa luettavaa. Nyt lohdutan itseäni sillä valheella, että syön sitä myrkkyä ”vain” 10 mg päivässä, se varmaan on ihan turvallista, onhan :headwall:?
 
Hallelle tsemppiä siirtoon! Ihana kuulla, että muutkin varmistelevat, osaavatko hoitajat ja lääkärit varmasti laskea oikein :) Mun oli pakko vielä perjantaina soittaa klinikalle, että onko nyt ihan varmasti niin, että Synarela pienenee jo 2 päivää ennen pistoksia ja mua varmaan aletaan kohta pitää melkoisena maanvaivana :ashamed:

Hiskias
: onko sulla tosiaan 10mg kortisonia? Mulla annos on 0,75mg (dexametason) ja nostetaan ehkä 1,5mg. Voi tietty olla että eri valmisteilla määrät tarkoittaa eri asiaa.

Jonnuli: aina välillä tuntuu kyllä että jokainen lääkäri keksii aina eri lääkekombot, mutta ei kai tässä muu auta kuin toivoa, että tietävät mitä tekevät. Meillä klinikan vaihtuessa moni käytäntö meni uusiksi ja nyt hiukan pelottaa kun ei ookaan enää sitä tuttua ja turvallista. Tsemppiä maanantaille!

Eka Pergoveris pistetty ja nyt on edessä 3 piinaavaa päivää, kun ei tiedä kasvatellaanko siellä vain sitä yhtä valikoitunutta johtofollia vai onko tällä kertaa saatu mukaan muitakin. Toisaalta onneksi päästiin jo maaliskuussa hoitoon, niin keretään uusia hoito vielä ennen kesälomia jos nuo annostukset ja ajoitukset on menneet pieleen ja hoito joudutaan keskeyttämään. En vain haluaisi yhtään ylimääräistä pistellä itseeni, kun muistaaksi 3. IVF:n jälkeen hormonit alkaa olla haitallisia kropalle ja meillä on nyt jo 4. menossa ja maksimiannosta pistellään :( Olo on mitä paras. Synarela oikeasti tuntuu sopivan mulle! Tai sitten se ei vain toimi...
 
Onnistuiko HalleB:n siirto?

Hiskias, joo Gonal-F annos puolittui niin että pistän yhteensä 300 IU koko ajan (nyt siis 150 Gonal-F ja 150 Pergoveris). Oliko sullakin tänään ultra, miten meni?

neitoperholle tsemppiä huomiseen ultraan.

Mä nyt sain sitten kylmän suihkun tämän hemmetin AMH-FSH-vamman takia. Ultran saldo: limis 6 mm, oikealla yksi folli 10 mm ja vasemmalla yksi folli 16 mm (+ se epämääräinen edelleen). Lääkärin puheiden mukaan toi isoin on nyt sitten se ainut toivo. Lekurin suosituksesta mennään loppuun asti, eli perjantaina tuon ainokaisen punktio... Tuntuu jotenkin niin turhalta, mutta kokeillaan nyt sitten :( Tänään vielä lääkecocktail, huomenna 10.000 IU Pregnyl, pe aamuna punktioon ja maanantaina siirto, jos nyt sattuisi olemaan jotain siirrettävää. Jos ei siirtoon päästä niin tätä ei kuulemma lasketa julkisen tarjoamaan kolmeen IVF:ään ja seuraavaksi kokeillaan vielä jotain toista hoitosuunnitelmaa. Mutta vähän pelkään ettei muhun kannata sitä kolmea hoitoa edes tuhlata... Voihan vee :mad: :'(

Vielä yksi valitus: Orgalutran aiheuttaa mulla ihoreaktion, ihan kuin joku ötökkä olisi puraissut: syyhyää, punoittaa ja turvottaa paikallisesti. Kaikkea sitä myydäänkin.

Muoks. Ja piti vielä sanoa että punktiohan on nyt sitten kp 10, eli tosi ajoissa. Epäilen syvästi että kypsää munasolua löytyy tällä kasvutahdilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ei mennyt ihan putkeen tämä hoito, maanantaina huomattiin että vasemmassa munasarjassa on kysta. Sen lisäksi siellä on muutama solu, joiden kokoa ei ihan nähnyt. Mutta lääkäri pisti ovitrellen maanantaina ja huomenna aamusta punktioon. Jo kp11!!! Yhdyn lempiviolan päivittelyyn että onkohan liian aikaisin. No huomenna näkee.

Palaan paremmalla ajalla ja tietokoneelta. Vanhasta klinikasta on vielä jotain raportoitavaa. Miten muilla ultratuilla ja Hallen siirto?
 
Voi kurja, onpas täällä taas ikäviä uutisia.

Lempiviola: ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Eikö teillä ollut kuitenkin vasta eka IVF? Se taitaa olla (meillä hankalilla tapauksilla :) ) usein vain se ensimmäinen arvaus siitä, mikä kaava ja mikä hormoni ja millä annoksella sopii parhaiten. Ja jos ei se toimi, niin kannattaa kokeilla jotain muuta. Meidän edellinen lääkäri voivotteli joka kerta että jos ei kasva niin ei sille vain voi sitten mitään. Sitten vaihdettiin klinikkaa ja heti löytyi muita näkemyksiä. Itekin oon sitä mieltä, että kannattaa vaatia erilaisia kaavoja ja hormoneja ja vasta parin yrityksen jälkeen voi sanoa, mikä tilanne oikeasti on. Ja hyvä että teiltä ei mene sitä yhtä yritystä, jos ette pääse siirtoon! Mullakin muuten orgalutran aiheuttaa samanlaisen reaktion muutamaksi tunniksi.

Jonnulille tsemppiä huomiseen punktioon! Mut on aina punktioitu (lyhyellä kaavalla) kp12. Ei kai se päivämäärä munasolujen kypsyydestä kerro, vaan koko. Kai? Tehdäänkö tolle kystalle jotain?

Mulla on tänään 5. päivä Pergoverista ja ultrassa näkyi n.15 follia! Muutama sillä toimimattomalla (johtofollin) puolella ja loput toisella. Ei oo ikinä ollut tuollaista määrää. Pari niistä oli muita isompaa, joten lopullista punktioitavaa määrää on vaikea arvioida (eli kasvaako vain noi kaksi muita nopeammin), mutta näillä näkymin näytti huomattavasti paremmalta kuin pelkäsin. Jännitys jatkuu ja maanantaina ultrataan seuraavan kerran ja punktio olisi ensi viikon lopulla. Hui! Päästiinkö me oikeasti eteenpäin? Vielä en uskalla kyllä hengähtää, kun edellisten yritysten karvaat kokemukset on vielä niin tuoreessa muistissa.

Muoks. erehdyin googlailemaan liian paksusta limakalvosta. Mulla oli siis tänään jo yli 8mm limis ja vielä viikko kasvattelua jäljellä. Lääkärikin sitä ihmetteli, mutta ilmeisesti toi Pergoveriksen LH-lisä maksimiannoksella tekee tuon. Olisikohan kuitenkin pitänyt pienentää annosta... Ja googlailuhan se vasta hulluksi tekikin. Liian paksuun limakalvoon alkio ei pysty kiinnittymään, eikä siirtoa voida välttämättä tehdä ollenkaan. Täytyykö sitä aina joka kierroksella tulla jotain uusia ongelmia :(
 
Viimeksi muokattu:
Hiskas aika tylsää jos ette pääse kokeilemaan pitkää viljelyä..:( Onneksi mulla ei ole sitä kortisonia, kun tulisin varmaan ihan hulluksi :D

neitoperho juu mulla on jäänyt päälle tää varmistelu ja oon aina todella selvillä missä mennään, kun julkisella kiireessä tapahtui välillä jotain kämmejä. Mutta hyvähän se on tarkistaa, kuin katua :)
Mulla on kanssa kasvanu aina hyvin toi limakalvo noilla lääkkeillä ja tuntuu, että se alkuun ottaa spurtin, mutta siitä se kasvu sitten tasoittuu. Mä luulen, et siitä tulee oikein hyvän paksuinen, tsemppiä! Mahtava saalis tulossa sulla :)

Lempiviola kyllä mun mielestä kannattaa punktoida se yks, kun ei niillä muilla välttämättä tekis ees mitään, mulla on kokemusta. Sillä parhaalla on aika hyvät edellytykset hedelmöittyä ja lähetä jakautumaan :) tsemppiä myös sulle!

Jonnuli oho! Mulla oli yhdessä hoidossa kysta eikä se haitannut millään tavalla. Miten meni punktio?

on: Sain tänään oikein terhakan varhaisblaston kyytiin. Yksi alkioista ei ollut lähtenyt jakautumaan, yksi oli liian hidas ja fragmentoitunut ja yksi oli kuulema oikein hyvä. Sain nähdä videon niiden kehityksestä siirron jälkeen. Pistin äsken Pregnylin tukihoitona, Luget ja Disperin jatkuu rinnalla. 18.4 testipäivä.
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu
Voi helvetin perkele, ekaa kertaa mulle kävi niin, että koko viesti katosi bittiavaruuteen! Eikun uudelleen...

Jonnuli, miten punktio meni?

Lempiviola, tsemppiä punktioon. Aina kannattaa kokeilla, jos on jotain uutta "kaavaa" tarjolla =)

Neitoperho, sähän saaliin olet kasvattanut! Mulla oli 7 pv pistelyn jälkeen limis 9,4 mm ja siitä 4 pv:n pästä 10 mm, eikä kukaan tuominnut, että olis huono juttu. Koita siis olla stressaamatta - helppoa vai mitä :p. Juu, 10 mg on mulla tuota "perus" kortisonia, tuossa sun lääkkeessä on eri vaikuttava aine eli siksi annostus on erilainen.

Halle, ihanaa kun sait kyytiläisen, pidän peukkuja :heart:. Videon? Oliko ne tosiaan kuvanneet sen alkion kehitystä 2 päivää?

Eilen oli ultra, limis 7,7 mm ja siinä maatessani parahdin, että "niin ohut". Lääkäri rupesi nauramaan, että kuinka paksu sen sitten pitäisi olla, sanoin sille, että olihan se tuoresiirrosakin paljon paksumpi. 7 mm on kuulemma pasin raja. No, siitä seurasi se, että pas siirtyi maanantaille, kun se limakalvo ei mulle kelvannut. Se on jo kp 21, olis varmaan kannattanut pitää suunsa kiinni... :|
 
neitoperho, vautsi tota määrää! Sulla pitkä kaava kyllä tepsi, hieno homma, toivottavasti punktioitavia muniksia on yhtä monta. Meillä on tosiaan vasta ensimmäinen IVF menossa, eli tuskin tähän lopetetaan, mutta toivon tosiaan että seuraavalla kierroksella on parempi vaste, oli kaava mikä tahansa.

HalleB, onnea kyytiläisestä ja peukut pystyssä!

Hiskias, olisiko sulle muuten tehty siirto jo huomenna? Mä olen vähän ulalla näistä limakalvoasioista, en tiedä mikä on optimaalinen paksuus, mutta toivottavasti sulla ei nyt ainakaan siitä jää kiinni :)

Kiitos vaan kaikille tsempeistä, toivotaan että se ainokainen on sitten hyvää laatua. En kuitenkaan odota liikoja, vaan olen jo varautunut siihen että siirtoon ei päästä (tai että munasolua ei edes löydy). Mietiskelen jo tulevaa...
 
Hiskias niin ne kytki meidän alkiot johonkin laitteeseen (embryoskooppi?) joka kuvaa niiden kehitystä. Myö katottiin sitten tietokoneelta se pätkä ja saan sen kuulema muistoksi, jos tulen raskaaksi. Hianoa nykyteknologiaa :)
Toivottavasti limis kasvaa eikä tarvitse katua :) ei se lääkäri olisi siihen suostunut, jos se olis ollu suuri riski. Puhuitteko te siitä pitkästä viljelystä?

Lempiviola kiitos :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Malsu ja Jonnuli-77
Ihanaa Halle, toi videomahdollisuus :heart: tsemppiä ja peukutuksia ihan valtavasti piinailuun!

Hiskias sulle taas tsempit limiksen kasvatteluun. Mä aina mietin että miten tarkkoja ne laitteet ovat, saavatko varmasti millin päälle edes mitattua sitä?

Neitoperho, uskomatonta mikä tulos, olet varmasti onnellinen tuosta saaliista! Oliko ne aiemmat kaavasi pitkiä? Ainakin pergoveris toimii sinulla =)

Lempiviolalle tsempit solujen kasvatteluun, pidän laadun puoleta peukkuja :)

Mulla meni sitten ihan puihin tämä homma. Olin tosi masentunut punktiopäivänä mutta nyt alkaa jo helpottamaan. Punktiossa ensin tyhjennettiin se kysta, nähtiin kolme follia (en kysynyt kokoja) mutta tyhjennyksen ja tarkastuksen jälkeen todettiin että ne on tyhjiä! Shokki... Aina mulla on tyhjien joukossa ollut soluja. Olin jo heittänyt toiveeni omien solujen hoidoista mutta sitten juteltiin lääkärin kanssa vielä. Tämä flare-up ei toiminut, vaikea sanoa oliko lääkkeissä (elonva) vikaa. Hän kyllä keksi uuden hoitokaavan ja ensin kierron e-pillereitä, jotka rauhottaisivat munasarjani. Onko kellään ollut niitä käytössä? Nyt meitin kovasti että haluanko jatkaa tätä lääkehuuruista elämää vai mennäänkö suosiolla lahjasolujonoon. Odottaessa voi toki kokeilla jos jaksaa.
Toinen juttu oli sitten vanha klinikka, joka soitti päivää ennen sitä punktiota että heillä olisi luovuttaja meille. :heart: kävi sitten ilmi että ne ulkoiset piirteet olivat aivan täysin erilaiset kun mitä minulla/meillä ja siksi kieltäydyimme tästä luovuttajasta. Täsmennettiin tietoja paremmin vastaaviksi ja jatketaan jonossa. Se kyllä piristi vähän mieltä.
 
HalleB: ihana ajatus toi video! Mäkin haluun :)

Jonnuli: Voi kurja, että teidän hoito meni noin pieleen :( Joudutko maksamaan punktiosta kuitenkin? Mutta kiva, että lääkärillä oli jo uusia ideoita. Ja kyllä siihen ajatukseen luovutussoluhoidoistakin ehtii tottua. Meillä on seuraavaksi vuorossa luovutetut siittiöt ja vaikka aluksi tuntui tosi vieraalta ajatukselta, niin nyt siihen on muutamassa kuukaudessa mieltynyt. Varsinkin jos voitte jonottaessa kokeilla vielä jotain muuta.

Lyhyt kaava mulle on aina aiemmin tehty. Edellisen lääkärin mielestä oli ihan sama kummalla tehdään... Ihan tyytyväinen että vaihdettiin klinikkaa. Tosin eipä tämä vielä mitään takaa laadusta tai edes punktioitavien määrästä. Nyt sitten jännään ehtivätkö irrota ennen punktiota, kun en vain osaa tuota Synarelan suihkuttelua. Ovisoireetkin on jo alkaneet :( Pessimisti ei pety!
 
Jonnuli, suuret pahoittelut hoidon epäonnistumisesta :( Hyvä että teillä on toinenkin rauta tulessa ja pääsette tarvittaessa lahjasoluhoitoihin.

neitoperho, koskas sulla olikaan punktio suunniteltuna?

Mulla punktio takana ja vointi ihan ok, mitä nyt vähän verta vuotelee ja mahaa nipistelee. Yksi solu löytyi niin kuin oli oletuskin. Saa pitää peukkuja pystyssä että maanantaina pääsisi siirtoon. Kuulen vasta silloin onko siirettävää vai ei : /
 
Hei pitkästä aikaa. Mulla kun ei ole mitään asiaa ollut, eikä uusia suunnitelmia, niin en ole sitten osannut kommentoida mitään. :ashamed:

Pahoittelut Jonnuli hoidon tuloksista. Että kaikki oli tyhjiä. Oliko tää eka kerta kun oli tyhjiä vai eka kerta ylipäätänsä vai onko tuo normaalia, että punktioidut "follit" on tyhjiä? Onko muillakin ollut tyhjiä? Tuo on juuri se minunkin pahin pelkoni.

Toivotaan kovasti hyviä folleja Neitoperho sulle. Ja siirretylle alkioille kasvua ja kiinnittymistä, HalleB. Ja peukkuja Lempiviolan solulle että olis hyvä ja jaksais kasvaa. Tsemppiä PASiin Hiskias! Olette kyllä aika eri vaiheissa kukin (jos olen ymmärtänyt nuo vaiheet oikein)

Mies kävi reilu viikko sitten antamassa näytteen. Tuloksia odotellessa. Olen nyt alkanut niitä lisäravinteita napsimaan (dhea mut vaan 25mg x2, omega, kvinoa, vitex, d-vit, rask.vit, magnesium, sinkki, gelee royal). Minä kyllä vieläkin mietin sitä klinikkaa (Treella asun). Sen Mehiläisen kanssa toimivan Felicitaksen palvelu ei ole ollut mieltä hivelevää. Sama ultrakin voi lääkäristä riippuen maksaa 79 tai 149 e. Eiköhän siitäkin ollut ketju jossain, että mikä klinikka olis hyvä. Kyllä sitä niin odottaa, että jotain tapahtuisi. Aikani kuluksi ajattelin vielä yhden clomikuurin vetää ensi kierrossa, kun kuitenkin joutuu odotteleen.

Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Äiti seiskanelonen: Taustalta suosittelen omien kokemusten pohjalta Ovumiaa ja Johannaa siellä. Myös low-AMH-tapauksena siellä kävimme ja nyt esikoinen nukkua tuhisee tuolla makkarissa. :heart: Aivan ihanaa henkilökuntaa siellä, palvelua viimeisen päälle.

Täällä siis aina vaan olen taustailemassa... Toinen lapsikin olisi jo toiveissa, kun oma tilanne ei kuitenkaan tästä parane (AMH 0.2) niin hoidot taas suunnitteilla pikapuoliin. Muuten ei olisi kiirettä mutta pelottaa, että muutaman vuoden päästä on jo liian myöhäistä. En tiedä, olenko tervetullut tänne noin muuten, kun meille yksi lapsi jo suotiin. Teidän muiden kuulumisia seurailen ja kovasti onnistumisia toivon. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu
Lempiviola, alkuperäissuunnitelma oli, että eilen tehdään pas. Enkä mä tiedä onko mitään yhtenäisiä limismittoja, ilmeisesti kuitenkin tuon yli 7 pitää olla, että alkio voisi kiinnittyä, mutta on niitä onnistumisia tullut ohuemmilla limakalvoillakin. Kärsivällisyyttä maanantain odotteluun =)

Halle, mukava tuo videohommeli, hiemanhan se varmaan on ajallisesti "pitkäpiimäistä" katseltavaa jollei sihen tule jotain "pikakelaus" versiota :D. Juu, puhuttiin siitä jatkoviljelystä, mutta samat oli taas tarinat, ettei kannata kun kohdussa on paras paikka. Joopa joo, nämähän on kuultu.

Jonnuli :hug:. Mä syytän Elonvaa ja voikun se Synarela olis ollut se jarru, mutta minkäs näille lääkärin valinnoille teet. Onhan se raskasta kerrasta toiseen pettyä. Eikö Pergoveriksella kuitenkin aiemmin ole saatu soluja? Voiko nuo kystat täyttyä uudelleen vai surkastuuko ne pois, kun ne on tyhjennetty? Voimia.

Vienda :wave:. Tänne vaan, ei täällä ole ketään ennenkään syrjitty, sama amh - ongelmahan se on edelleen, oli lapsia tai ei. Ja kuten huomaat, me muutamat "vakio" tapaukset pyöritään täällä yhä edelleen : /. Mä kyllä olen säännöllisin väliajoin miettinyt, että mitä seuraavaksi, antaako olla vai vielä jatkaa tätä lääkehuuruista elämää, kuten Jonnuli sen nimesi. Sitä päätöstä mieluusti siirtää, mutta jos alkiot kuolee maanantaina sulatuksessa, niin asia on otettava käsittelyyn jo heti, mutta jos ne selviää, niin taas tulee kaksi viikkoa lisää jahkailuaikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Vienda: mukaan vaan. Itsellänikin on jo yksi lapsi ja osittain kirjoittelen tuolla pikkukakkos-ketjussa. Tuntuu kuitenkin että siellä suurin osa onnistuu niin paljon helpommin, kun ei ole tätä AMH/FSH ongelmaa, että joskus tulee vähän ulkopuolinen olo.

Hiskias: Meidän klinikka taas nimenomaan liputtaa pitkän viljelyn puolesta, vaikka itse sitä vähän vierastan. Kuulemma jos alkio ei selviä viljelystä, ei se olisi selvinnyt kohdussakaan. Tuolla siirrot tehdään aina 3 tai 5 -päiväisinä. Saa nähdä mihin päädytään, jos niin pitkälle päästään. Edellisellä klinikalla taas suosittiin 2-päiväisten siirtoa.

Jonnuli: mitä lääkäri sanoi siitä hormonista, eli mikä hormoni sulle tulisi seuraavaksi käyttöön?

Hui, alkaa jo jännittää maanantai. Entäs jos ne onkin kaikki jo irronneet? Torstaina alkoi jo sellainen ovislima, joka yleensä enteilee ovista 3-4 päivän päästä ja nyt pelottaa. Kai se synarela oikeesti toimii... Voi tietty olla että Pergoveriksen LH-lisä tekee tuollaisia ovisoireita. Mutta jos kerran LH irrottaa munasolut, irtookohan Pergoveriksella ja Menopurilla solut sitten herkemmin kuin niillä hormoneilla, jotka ei sisällä LH:ta? Kaikkea tässä kerkeekin miettiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Jonnuli kiitos! Voi rähmä ton hoidon kanssa.. En kyl yhtään ymmärrä miksi tota Elonvaa edes käytetään meikäläisille. Mul oli yhen hoidon alla e-pillerit (Femoden) ja ne pisti mun munasarjat niin uneen, että munasolut ei lähteny kasvamaan, joten tehtiin inseminaatio.

neitoperho aika kallis video ;) sen kuvaamisen tarkoitus on saada paremmin tietoa alkioiden kehityksestä ja alkiot saa olla viljelyn ajan ihan rauhassa eli niihin ei tarvitse koskea.

Lempiviola peukut on pystyssä, että siellä alkio odottaa :)

Äiti seiskanelonen kiitti :)

Hiskias eiköhän sitä eri nopeuksilla pysty katsomaan. Kesti ehkä noin puoli minuuttia, kun itse sen katsoin. Mulle sanoivat, että oli todella hyvä tehdä tuo pitkä viljely, koska kolmen päivän viljelyn perusteella mulle olisi siirretty sellainen alkio, josta ei olisi tullut mitään.

Vienda ei kun vaan uutta putkeen!

on: Eipä erityistä raportoitavaa, ahdistaa koko tuloksen odottelu..
 
Äitiseiskanelonen, sulla on oikein arsenaali lisäravinteita, pitäisköhän itsekin jotain kokeilla... mä olen myös samasta kaupungista, mutta julkisella tällä hetkellä. Mä olen vaan katsellut yksityisten hintoja, onhan niissä tosiaan eroja. Onko sulla clomit yleensä toimineet?

Vienda, minunkin puolestani olet oikein tervetullut. Meillä on myös jo yksi lapsi, mutta nyt tämä diagnoosi ja taistelu todennäköisyyksiä vastaan.

Hiskias ja neitoperho, tsemppiä huomiselle... Ja HalleB, jaksamista odotteluun.

Mä mietiskelen jo tulevaa... Olen aika varma että aamulla soi puhelin että munasolu/alkio on kuollut. Kysyin perjantaina hoitajalta miten homma etenee jos siirtoon ei päästä ja hän sanoi että seuraavat IVF:t menee elokuulle. Kuulostaa hemmetin pitkältä ajalta jos pitää paikkansa minunkin tapauksessani :/

Kuinka nopeasti teillä on tehty seuraavat hoidot? Täytyykö aina olla välikierto, vaikka olisi kasvanut vain hyvin vähän folleja tai siirto olisi peruuntunut?
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
neitoperho Kyllä se Synarela toimii :)

Halle, mä en tiedä, miksei ne suosi sitä jatkoviljelyä. Tai niin ne olisivat suostuneet tekemään, että siirretään se yksi 3 päiväisenä ja toista jatkoviljellään. No se on ihan hölmön hommaa, joten sanoin, että siirretään sitten kummatkin jos sattuvat selviämään. Kuulostaa niin tutulta tuo sun ahdistus, musta on tänään tuntunut, että vois vaikka oksentaa, niin ahistaa :headwall:.

Lempiviola, mä liputan myös noiden lisäravinteiden puolesta. Mä olin ennen kolmatta hoitoa päättänyt, että jos solut on edelleen peestä niin heitän kaikki lisäravinteet suoraan roskiin. No, kuinkas kävikään, tilasin niitä sitten lisää. Johonkinhan se on uskottava :D. Mulla on julkisella aina ollut välikierto ja usein syystä ja toisesta (itsestä riippumattomista syistä) se on ollut pidempikin kuin yksi. Nyt sain runnottua tämän lääkkeellisen pasin vain yhden välikierron päähän IVF:stä vetoamalla siihen, että ehdin vielä tänä vuonna yksityiselle hoitoon tämän vuoden lääkekattoon. Yksityisellä ne kyllä tekee esim. lääkkeellisiä paseja perättäisiin kiertoihin, mutta stimulaatioiden välillä usein on vähintäänkin se yksi välikierto.
 
hiskias milloin sulla on siirto? Oliko jo ens viikolla? Peukkuja! Mä syytän myös sitä Elonvaa, se ja clomit ei mulla toimi mutta kyllä pergoveriksellä on aiemmin saatu soluja.

Halle, ai että sulla ei toimineet pillerit välikierrossa yhtään? Mulle lääkäri määräsi yasminit mutta katsotaan nyt mitä tehdään... en halua että ne munasarjat täysin nukahtaa.

Lempiviolalle peukutuksia huomiseen, toivotaan että solu on hengissä! Mulla on tehty kevyen stimulaation jälkeiseen kiertoon suoraan tämä flare-up. Mun uusi lääkäri ei ole milläänsä perättäisestä hoitokierroksesta.

Mulla olisi muuten myös viljelty 5 päivää tällä uudella klinikalla, samalla kun ollaan neitoperhon kanssa. Aiemmin viljelyt on aiemmalla klinikalla olleet 2-3 päiväisiä mutta nyt heillä on tosiaan poikkeuksellisen radikaaleja toimia, mikä on hyvä :) Neitoperho peukutukset punktioon!

ai niin, äiti seiskanelonen; en tiedä miten tavallista on että kaikki solut on tyhjiä. En ole googlannut mutta minulla on aina aiemmin ollut soluja tyhjien follien seassa eli joku syy tähän ehkä voisi olla käytetyssä lääkkeessä.
 
Viimeksi muokattu:
Lempiviola, ekassa clomikierrossa söin 2 tabua päivässä ja heti kasvoi kaksi suurta follia, joten sitten lääkärin määräyksestä vähensin tabuja ja sitte tuli vain yksi folli kuten oli toivottua. Eli ymmärtäisin, että vaste hoidolle oli juuri sellainen kuin pitikin.

Mulla on nyt kaksi viimeistä kiertoa (ei lääkkeitä) tuo välivuoto alkanut jo dpo6 ja jatkunut sitte ihan kp1 asti. Clomien aikana ei sellaista ollut ja kun clomit ohentaa limakalvoa, niin olisko mulla vaan niin paksu limakalvo, että sitä alkaa valua pois dpo6 alkaen?? Onkohan tuo nyt alhaisen amh arvon takia vai ihan jonkun muun takia ja heikentääköhän se sitten kiinnittymisen mahdollisuutta?

Jos ei lisäravinteista muuta etua ole, niin ainakin mun muhkuraiset kynnet on nykyään sileät ja tasaiset (oliskohan omega tähän vaikuttanut). Mutta toivon tietysti, että niistä on apua tässä tärkeimmässä asiassa.
 
Mites Lempiviolan ja Hiskiaksen alkioiden kävi? Meidän edellisellä klinikalla ainakin piti pitää tauko pienestä solumäärästä huolimatta (poikkeuksena keskeytynyt yritys, josta ei tullut punktiota). Ite oon huomannut että mun kropalla menee jopa 2kk toipua tosta hommasta ja varsinkin luget tekee sen, että menkat siirtyy vaikka munasolut on jo alkaneet kasvaa. Siksi ekan pistopäivän määritys olisi suoraan siirron jälkeisessäkin kierrossa hankalaa. Eli välikiertoja on jouduttu pitämään joka välissä.

HalleB:lle tsempit piinailuun! Mitään tuntemuksia?

(.) Ultrassa käyty ja hyvältä näytti edelleen. Neljä isoa, kymmenen keskikokoista ja lisäksi pieniä. Eli ekaa kertaa taitaa olla hyperi uhkana, kun aiemmin on vitsailtu, että mun munasarjoilla sitä on mahdotonta saada :whistle: Punktio on keskiviikkona, joten tällä kertaa oli tosi nopea stimulaatio - vaan 9 päivää piikittelyjä kun lyhyillä kaavallakin meni 10 päivää ja tällä kaavalla on kuulemma yleensä pari päivää enemmän! Taisi sittenkin olla vähän turhan paljon tuo 300IU Pergoveris. Toivottavasti ei vaikuta munasolujen laatuun :(

Meille ehdotettiin nyt blastoviljelyä maanantaihin asti, mutta päätetään siitä vasta loppuviikosta, kun tiedetään montako kandidaattia siellä on. Aiemmin ei oo tarvinnut arpoa, minkä siirtää kun maksimissaan vain yksi hyvä on selvinnyt / hoito.
 

Yhteistyössä