Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Onnea kyytiläisestä, Lempiviola! Nyt vain paljon tsemppiä ja loputtomasti hermoja piinapäiviin. Joo, kaikki pienetkin punktioidaan, mutta solua ei kuulemma alle 15mm kokoisissa ole. Kai ne rakkulat pitää kuitenkin saada sieltä pois (?)
 
äiti seiskanelonen, mulla lisäravinteista hiukset kasvaa pikavauhtia, mutta kynnet on ihan huonona. Kortisonin aloituksen jälkeen kävi niin, että yhtenä päivänä kaikki kynnet katkesi kerralla, kun siirsin tiiliskiveä pihalla. Mutta mullapa ei olekaan listalla omegaa.

neitoperho, vai että hyperi ja amh – ongelma samassa paketissa :D. Kaikki on siis mahdollista. Toivotaan nyt kuitenkin, että soluja tulee mutta hyperi pysyy loitolla. Tuon pergoveriksen annoselu on just tota 150 tai sitten se 300, siksi mulla taisi olla sen kaverina gonal-f, kun sen annostusta olisi voinut tarvittaessa pienentää tai nostaa. Blastoviljely on kyllä hyvä, siinä näkee, mitkä pärjää ja mitkä ei.

Lempiviola, olipa hyvä, että pääsit siirtoon =). Kärsivällisyyttä piinapäiviin, minkä sait testipäiväksi? Meidän klinikalla ei koskaan puhuta mitään alkioiden hyvyydestä tai huonoudesta. Ei vaikka kuinka tivaa.

(.) Olin (TAAS) aivan ällikällä lyöty, pääsin nimittäin siirtoon. Koko aamun kyttäsin puhelinta, että eikö se nyt soi ja ei se soinut. 8 soluinen alkio oli menettänyt sulatuksessa 2 solua ja se siirrettiin 6 soluisena. Tuli muuten mieleeni, että mistä ne edes tietää, että se alkio oli elossa, jollei se ehdi sulatuksen jälkeen jakaantua? En kehdannut kysyä :ashamed:. Sinne se joka tapauksessa nyt liiman kera laitettiin. Ja pakkaseen jäi vielä yksi, eli ne oli pakastettu kahteen olkeen. Siinä lavetilla maatessani totesin lekurille, että se on nyt herran hallussa, mitä seuraavaksi tapahtuu ja hän oli samaa mieltä :saint:.
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu
LempiViola kiitos! Jotenki mä vaan uskoin, että sä pääset siirtoon! Onnea kyytiläisen johdosta!:) Mä oon sitä mieltä, että meidän tapauksissa kannatta ottaa se riski, että punktio tehdään vaikka olisi vain 1-2 follia.

Hiskias ihanaa, kun ymmärrät ahistukseni :hug: Huippua, että pääsit siirtoon :) Onnea kyytiläisen johdosta! :)

Jonnuli muistelen, että tuo Yasmin on tosi voimakas. Mulla oli joskus sillon ennen yrityksen aloitusta Yasminelle, joka on miedompi valmiste ja kävi mulle paremmin. Joo siis käytin noin kuukauden putkeen pillereitä ennen hoitoa, sit lopetin ne. ja kp 2 ruvettiin pistämään-> mitään ei tapahtunut, vaikka annokset oli isoja. Lopulta todella pitkän stimulaation päätteeksi tehtiin inseminaatio ja folli oli sillon vasta 19mm. Metsään meni...

äiti seiskanelonen mulla kasvo clomeilla kaksi follia vaikka annos oli vain 1tbl kp 3,4 ja 5. Mulla on myös lääkkeet sekoittaneet kroppaa sen verran, että tuhruvuoto alkaa aikaisin. Mä luulen, että se johtuu keltarauhashormonin vähyydestä..

neitoperho kiitos! Eipä mitään raportoitavia oireita..
Hieno tilanne sulla! Mä kannatan pitkää viljelyä :)
Meillä tuli ekassa yksityisen hoidossa ennätysmäärä eli 10 vai 11 solua ja vain yksi hedelmöittyi. Mä luulen, että meillä ainakin pienempi määrä toi parempaa laatua. Toivotaan, että sulla on laatu kohillaan :)

on: Olosta en voi sanoa mitään, kun ei ole kertaakaan tehty PASsia eikä omaan kiertoon. Mieli on aika toivoton, mutta halua olla raskaana mieletön. Huomenna viimeinen Pregnyl-tuki..
 
Punktio takana ja 27 tyhjennetystä rakkulasta saatiin 19 solua! Järkyttävä määrä, kun edellisillä kerroilla tulos on ollut 1, 4 ja 6 kpl soluja. En tiedä oliko se Pergoveris vai pitkä kaava vai tyroksiini mikä tän aiheutti, mutta joku tässä nyt on selkeästi muuttunut viime vuoteen verrattuna. Ehklä mun munasarjat otti loppuspurtin kevään kunniaksi :D Laatu sitten pelottaakin aika paljon, kun tosiaan isoilla määrillä se taitaa usein olla heikompi. Tosin eipä noiden viime vuoden alkioidenkaan laadussa kehumista ollut: ekassa hoidossa yksi alkio kuudesta selvisi siirtoon ja vikassa kaikki olivat pahasti fragmentoituneita. Eli siinä mielessä odotukset ei oo turhan korkeella. Mutta saatiin nyt edes soluja :)

Hiskiakselle onnea kyytiläisestä! Ja kiva että teille jäi vielä pakkaseenkin yksi.

HalleB: tiedätkö miten ton pregnyl-tuen pitäisi vaikuttaa? Mullekin mietitään sitä, mutta voi olla että hypeririskin takia ei voida antaa. Mulla on lyhyt luteaalivaihe ja ilmeisesti siihen sen olisi tarkoitus auttaa.
 
Halle, sähän et pääse edes ennakkotestaamaan tuosta Pregnylistä johtuen :(. Jaksuja viimeisiin piinapäiviin.

neitoperho, jestas, olihan saalis! Aivan mieletöntä! Nyt sitten vaan lepoa ja litrakaupalla vettä. Ne kuitenkin lupautuivat tekemään siirron?

Jonnuli, kiitos kiitos =)

Olenkohan / onkohan joku muu törmännyt tähän / laittanut tämän tänne.
 
Kiitos kaikille onnitteluista <3 Kyllä kannatti se yksi punktioida niin pääsi jännäilemään :)

Hiskias, onnea kyytiläisestä! Hieno homma :) Mulla on testipäivä 23.4. Mä en noista alkioluokituksista juuri tiedä enkä sitä kysynytkään, mutta lääkäri tämän itse mainitsi ja tänään tulleessa toimenpidekertomuksessa lukee, että alkio oli 8-soluinen, luokka 3.0 (D3).

neitoperho, härregyyd mikä määrä, onnea! Toivotaan että mahdollisimman moni hedelmöittyy!

neitoperho, mulla on kanssa pelkkä pregnyl tukena. Se kuulemma provosoi omaa keltarauhasta toimimaan tehokkaammin, mutta ei sovi jos on hyperin riski. Ja hoitaja sanoi myös että pregnyl kai auttaa myös kiinnittymisessä.

Hiskias, mä olen lukenut tota tutkimusta melkein kuin raamattua ;) Taisinkin sen joskus tänne linkittää.

HalleB, sä joudut sitten vielä viikon piinistelemään? Yritä pitää hermot kurissa...

Mulla tuikkii koko ajan vasenta munasarjaa. Kaippa siellä se keltarauhanen sykkii, ehkä mun munasarjat luulivat jo päässeensä talvilevolle ja nyt niitä kiusataan :)
 
Omanapainen kirjoitus, simppatesteistä. Saatiin tulokset, eikä se nyt priimaa ollut vaan normaalin rajoissa. Huonoin arvo oli varmaan epämuodostuneissa, koska normaalimuotoisia on vain 3%. Suoraan nopeasti liikkuvia 0%, mutta onneksi hitaasti kaartelevia oli sentäs 58%. Näillä tuloksilla (+omalla amh arvolla) mietin, että varmaan suoraan ivf hoitoon kannattais ajatella menevänsä. Nyt sitten vaan pitää varata aika jonnekin. Joten se on tämän päivän tavoite.. (ja selvitä kp1:stä)

Jos jollakin on kokemusta tietoa noista simppatesteistä ja vastaavista tuloksista niin olisin kiitollinen sen jakamisesta.... T: Aiti74

Ja Ovumiasta varattu aika, kiitos vinkistä Vienda, kuulosti mukavalta ainakin henkilö puhelimessa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Lempiviola, kylläpä nuo testipäivät vaihtelee! Mulla se on 21.4. ja tulin siihen tulokseen, että hedelmöittymisestä laskettuna se olisi jo 18.4. Ei siellä munasarjassa taida keltarauhasta olla, nehän muodostuu niistä munarakkuoista, jotka imetään siinä punktiossa sieltä pois. Mullakin on aina punktion jälkeen munasarjat tuikkineet ihan testipäiviin saakka, mistä lie johtuu : /.

neitoperho, mikäs on vointi? Onko klinikalta kuulunut hedelmöittymisuutisia?

äitiseiskaneloselle piti vielä kommentoida, että :( simppatuloksille, mutta lippu korkealle kyllä ICSIssä on aivan varmasti mahdollisuuksia!

Hiskias PP3
 
Viimeksi muokattu:
Hiskias, kyllä ainakin siirron tehnyt lääkäri sanoi että munasarjaan kehittyy keltarauhanen ihan samalla lailla kuin normaalissa ovulaatiossakin (kysyin juuri tätä kun mietin mihin pregnyl-tuki perustuu). Muutenhan mulla ei olisi keltarauhashormonia veressä ollenkaan, eikä raskaus voisi alkaa eikä jatkua. Punktiossahan imetään mun ymmärtääkseni vain se neste + munasolu sieltä rakkulan sisältä ja se täyttyy uudestaan nesteellä (ja muuttuu sitten keltarauhaseksi?)

Mulla(kin) on myöhäinen testipäivä juuri tuon pregnylin takia...

Muoks. En tiedä puhuinko nyt läpiä päähäni vai en, mutta esim. tällainen teksti löytyi:

"Since it was found that the corpus luteum can be rescued by the administration of hCG, this treatment has become the standard care for luteal support since the late 1980s (Whelan et al., 2000). By stimulating the corpora lutea, hCG is an indirect form of luteal support. It is known to generate an increase in E2 and progesterone concentrations, thus rescuing the failing corpora lutea in stimulated IVF cycles (Hutchinson-Williams et al., 1990)."
 
Viimeksi muokattu:
Vointi ihan OK niin kauan kun ei liiku yhtään. Ehkä se tästä! Puhelu tuli amulla ja se sai kyllä mielen vähän synkemmäksi. Munasoluista 7 oli ollut epäkypsiä tms, eli 12 icsattiin ja niistä 7 oli hedelmöittynyt. Eli aika iso kato kävi jo ekan päivän aikana ja vielä 4 päivää jäljellä! Onhan niitä vielä tuplasti enemmän aiempiin hoitoihin verrattuna ja tyytyväinen kai tähän pitäisi olla, mutta hiukan alkoi pelottaa. Voi olla että lopputulos on kuitenkin ihan sama kuin viime vuoden hoidoissa, vaikka niitä soluja pakotettiinkin kasvamaan enemmän pitkällä kaavalla :( Huomenna kuulee taas lisää päivitystä tilanteeseen.

Äiti seiskanelonen: niitä normaalimuotoisia ja eteenpäin liikkuvia on mun käsityksen mukaan useinkin vain murto-osa näytteestä, joten saattaa kuulostaa huonommalla kuin onkaan. Saitteko jo lääkäriltä kommenttia tuloksista? Mutta älä huoli vaikka olisikin huono tulos. iCSIt on kuitenkin tosi tehokkaita eikä nyt niin paljon kalliimpia kuin tavalliset ivf:t. Milloin pääsette tuonne Ovumiaan?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä Hiskias ja Neitoperho. Lausuntona simppatesteistä oli, että "normaalin rajoissa". Ovumiaan päästään käymään jo ensi viikolla, onneksi.

Neitoperho, eikö 7 hedelmöittynyttä ole nyt kuitenkin suht hyvä määrä. Voihan olla, että kaikki jatkavat kasvua. Tulee varmasti huippuluokan alkioita tuosta joukosta, usko pois.

Pitääkin alkaa googletella mikä ero ivf ja icsi....
 
Joo, niin kai tuohon pitäisi olla tyytyväinen meidän historian muistaen, mutta jotenkin ehdin jo ajatella alkioita tulevan kerrankin niin paljon, ettei tarvitsisi pelätä niiden kaikkien kuukahtamista. Tuosta joukosta kuitenkin suurin osa oletettavasti karsiutuu. Tän päivän tilanne oli, että kaikki 7 ovat edelleen hengissä, mutta vain 2 on täysin hyvää, 3 on selvästi fragmentoitunutta ja 2 lievästi. En edelleenkään oo oikein varma siitä pitkästä viljelystä, varsinkin jo selkeästi joukosta erottuu kaksi muita parempaa, mutta klinikka ei tunnu oikein antavan muuta vaihtoehtoa.

Äiti seiskanelonen: icsissä näytteestä valitaan parhaat siittiöt ja ne injektoidaan valmiiksi munasolun sisään. Silloin vähän hitaammatkin yksilöt saavat mahdollisuuden ;) Käytetään jos siittiöitä on vähän tai ne ovat muuten vain huonoja.
 
Lempiviola, no johan on, mä olen siinä uskossa, ettei sinne "sen imuroinnin" jälkeen mitään jää, kun lugeannostuskin on niin hulppea, mutta kiitos oikaisusta =). Luulis muuten, ettei lugeja sitten niin paljon tarvittaisiin, siellähän on niitä keltarauhasia ilmeisesti useampia jos on ollut useampia folleja vai?

neitoperho, mistä tuo fragmentoituminen johtuu ja mitä siinä tapahtuu? Pidetään peukkuja huomiselle! Mä taas olen niin toivonut tuota pitkää viljelyä ja koskaan vielä siihen ei olla päästy :(

Miten Hallen piinikset menee? Ootko testannut Pregnylin häipymistä? Toivon tietenkin, että viivat säilyy :D

Miten musta tuntuu, että nämä lugeoireet on pasissa pahemmat kuin tuoresiirrossa? Onko kukaan muu huomannut eroa? Voihan se tietty olla, että stimulaatiokierrossa sitä on muutenkin niin hormonihuuruissa, että vaikutukset on vähäisemmät :p

Hiskias PP6
 
Hiskias, juu kaikkea sitä tässä oppii :) Mä olen vähän sellainen tutkijamieli, pitää heti selvittää jos tulee jotain uutta vastaan. Mä olen kirjoittanut luteaalivaiheen tuesta IVF-hoidoissa blogiini: Luteaalivaiheen tuki - Pohja näkyvissä - Vuodatus.net Siellä olen yrittänyt selventää juuri tuota miksi tukea silti tarvitaan: keltarauhanen/rauhaset surkastuvat liian nopeasti pois, jolloin tarvitaan siis joko progesteronihoito tai hCG-tuki. Huom. en ole silti alan asiantuntija! :)

Ootteko muuten koskaan miettineet tänne jotain listausta? Mua ainakin kovasti kiinnostaa missä vaiheessa kukakin menee, ei tarttis aina selata pinoa taaksepäin... Varsinkin kun nyt on niin monella tilanne päällä :)

neitoperholle tsemppiä huomiselle! Ja HalleB:n testipäivä lähestyy jo! Meinaatko sä Hiskias testailla jo tuolloin 18.4.?
 
Hiskias: Toi fragmentoituminen taitaa olla tieteellekin vielä osittain selvittämätön juttu. Siinä siis alkioon tulee sellaisia "roskia" eli normaaliin alkioon kuulumattomia kudospalasia. Saattaa johtua ihan mekaanisesta rikkoontumisesta (esim. ICSI aiheuttaa vissiin enemmän fragmentaatiota) tai sitten munasolujen tai siittiöiden ominaisuuksista. Joillain alkiot kuulemma on aina fragmentoituneita ja toisilla sitten taas ei. Meillä sitä ei ollut ekalla kerralla, mutta edellisellä kerralla kaikki alkiot oli huonolaatuisia tuon takia. Käsittääkseni fragmentoituneet alkiot selviää huonommin hengissä, kiinnittyy harvemmin ja selviää heikommin pakastamisesta. Joskus alkiot korjaavat itse itseään kasvaessaan, mutta meillä ei ainakaan 2->3 päivän aikana ollut tapahtunut mitään muutosta.

Alkaa hiukan ahdistaa huominen. Eilen oli vielä kuusi hengissä ja niistä yksi hitaanlainen En tajunnut kysyä, olivatko ne selviytyjät noita hyviä vai huonoja alkioita. Kysyin millainen kato noissa yleensä käy 3-5 päivän välillä ja vastaus oli, että kyllähän sitä katoa on paljon. Voi kun siellä edes joku jaksaisi sinnitellä!

Lempiviola
: Hyvä idea, täällä ei tosiaan taidakaan olla sellaista listausta. Olisiko se samaan tyyliin kun monella muulla palstalle, eli hoidoissa, piinailijat ja plussanneet? Ja jollain palstalla oli tapana laittaa "allekirjoitukseen" esim. pp1 niin että muut näki suunnilleen, missä kukakin menee.
 
No niin, siirtoon päästiin, mutta ei blastokystillä vaan morulalla, eli blastosta edellisen vaiheen alkiolla. Onko kukaan koskaan kuullut, että niitäkin siirrettäisiin? Toinenkin morula oli ilmeisesti hengissä, mutta loput alkioista oli aivan liian hitaita. Niitä nyt viljellään vielä huomiseen ja sitten selviää, saadaanko mitään pakkaseen.

Gonapeptyliä tai pregnyliä en nyt saakaan pistää, kun vatsaontelossa oli nestettä ja hyperin riski on edelleen olemassa. Varsinkin jos raskaus alkaa. Kuulemma jos olo paranee, en oo raskaana, jos huononee niin on tärpännyt :/ Supisteluista oli täällä puhetta ja jäin nyt tunniksi siirron jälkeen lepohuoneeseen makoilemaan. Sain myös yhden Litalginin supistelua estämään, mutta muistin, että olin joskus lukenut siitä vähän ristiriitaisia juttuja. Kotona sitten googlailin ja melkoista myrkkyähän se näyttää olevan. :( Kielletty jopa monessa maassa. Ja jossain jopa mainittiin sen estävän alkion kiinnittymistä! Jaa, toivottavasti lääkäri tietää, mitä tekee. Mutta jotkut näkyy syöneen sitä jopa kuurona siirron jälkeen, joten ota tästä nyt sitten selvää.

Hiskias: mustakin tuntui että lugeoireet oli pasissa pahemmat kuin tuoresiiirrossa. Mutta en tiedä johtuuko vain siitä, että tuore siirrossa kaiken maailman kipuja tms. on jo valmiiksi niin paljon, ettei lugeoireet tunnu enää miltään.:D
 
Neitoperho, itselläni ei ole asiasta mitään kokemusta, mutta tänään törmäsin opinnäytetyöhön jossa luki näin: "Neljäntenä tai viidentenä päivänä hedelmöityksestä alkio saavuttaa ns. morula- tai blastokystivaiheen, jolloin soluja on jo kymmeniä. Viime vuosien tutkimukset ovat osoittaneet, että 4 päiväisinä siirretyt alkiot tuottavat erittäin hyvin kliinisiä raskauksia." Ei kuulosta siis sun tilanne ollenkaan pahalta! Peukut pystyssä :)

Hohhoijaa, odottelua odottelua...

Lempiviola pp7
 
Vau neitoperho, kuulostaa lupaavalta sinun tilanne! Siis että soluja jotka oli morulavaiheessa, oli jo kaksi :) mitä sille toiselle tehtiin? En olekaan koskaan kuullut noista supistelua estävistä lääkkeistä. Kaikkea sitä on meidän avuksi.

Lempiviola ja Hiskias olettekin samoissa päivissä, onko teillä jo tällä viikolla testipäivä? Onko tuntemuksia:=)

Entä halle, milloin sinun testipäivä on?
 
Heissan, omaanapaa nyt kun teillä muilla taitaa olla odottelua vaan ohjelmassa. Ei se klinikalla käynti oikein toivoa antanut. vain n. 5% mahdollisuus raskautua ivf:n avulla, eikä suositellut icsiä, koska siittiöt ihan normaaleja kuitenkin. Mutta jos halutaan, niin yksi simulaatio voidaan tehdä, lyhyellä kaavalla, ja katsoa tuleeko vasteeksi enemmän kuin 3 solua, epäili kuitenkin, ettei tule. Silloin voidaan tehdä yksi IUI tai vaan koittaa luonnollisesti hedelmöitystä. Mies ei oikein tykkää hinnasta (versus mahdollisuus raskautua). No, onneksi saa hetken miettiä.
 
neitoperho, hienoa kun pääsit siirtoon ja tsemppiä piinapäiviin! Mielestäni jostain luin, että joku muukin oli saanut tuota Litalginia estämään supistuksia eli et ole ainoa. Ja tosiaan, lääkkeellisessä pasissahan ei värkeissä todellakaan tapahdu mitään, joten lugeoireet varmaan siksi erottuu.

Jonnuli, mulla on ens maanantaina testipäivä.

Äiti seiskanelonen, onpa ikävää, että tuollaisen % luvun sieltä antoivat. Ymmärrän kyllä realismin, mutta niiden pitäisi klinikoilla myös ymmärtää että varsinkin noiden miesten putkiaivot eivät taivu ajattelemaan monimutkaisia (älkööt kukaan loukkantuko terminologiastani :D) ja voin vaan kuvitella, miten hänen ajatuksensa kääntyi rahaan, että kuinka 3000 euron panostuksella on 5 % mahdollisuus "voittaa". Meillä olisi käynyt aivan samalla tavalla : /.

Täällä ei ole varmaan siksi ollut listaa, kun kirjoittelijoita on ollut niin vähän, mutta ilman muuta sellainen voidaan tehdä, jos halutaan - pysyy todella paremmin kärryillä =).
 
Neitoperho, meillä yritettiin blastoviljelyä joulun alla mutta päästiin sitten viidentenä päivänä siirtoon just morulalla. Ja tuki-Pregnyliä pistin neljästi irrotuspiikin jälkeen. Mutta ei ollut voittoa siinä arvassa.
 

Yhteistyössä