Alhainen anti-Muller hormoni ja ivf

Kiitos morula-kommenteista Lempiviola ja Aleksa! Eipä tässä auta kuin odotella. Saatiin loppujen lopuksi vielä yksi blasto pakkaseenkin, joten meillä on onneksi vielä yksi mahdollisuus, jos tämä menee pieleen.

Mietinkin juuri yksi päivä, mitäköhän sulle, Aleksa kuuluu? Eikö teillä ollut tarkoitus olla seuraava yritys tässä keväällä?

Meinaatteko Hiskias ja Lempiviola jaksaa odottaa viikonlopun yli ennen testaamista?

Äiti seiskanelonen: kurja, että ootte saaneet tuollaisen ennusteen :( Johtuuko se siis tuosta matalasta AMH/FSH -tasosta vai mistä? Mutta kyllähän tuollakin voi onnistua. Eikö insseissäkin normisti ole vain 10% mahdollisuus ja silti niillä ihmiset onnistuu?

neitoperho, pp3
 
äitiseiskanelonen, jännä että tollaisia ennusteita annetaan... Mihinkähän se tosiaan perustui.

Mitä HalleB:lle kuuluu...?

neitoperho, mä pistin vielä eilen pregnylin joten testaamisessa ei ole järkeä ennen oikeata testipäivää. Noh, tuskinpa edes pääsen sinne asti kun eilen alkoi pieni tuhruvuoto :(
 
Olen pysytellyt taustalla, kun on pitänyt käsitellä valtavaa pettymystä. Hoito ei siis tuonut onnea. Tämä oli kahdeksas siirto ja ensimmäinen PAS. Luovutettuja munasoluja meidän ei kannata enää kokeilla, kun vikaa on myös miehessä eikä hyvät edes hyvät munasolut auttaneet korvaamaan miehen puolelta tulevia puutteita. Voi olla, että kokeilemme joskus lahja-alkioita, mutta nyt täytyy pitää taukoa ja käyttää rahaa välillä johonkin muuhun esim. matkusteluun. Ajattelimme aloitella adoptio-prosessia, kun usko hoitoihin on nyt aika nollassa. Meillä lapsettomuuden syyt ovat niin moninaisia, että niitä on hyvin vaikea hoitaa edes nykylääketieteen keinoin.

Hyvää pääsiäistä ja voimia jokaiselle tilanteeseenne! Toivon teille kaikkea hyvää :)
 
Voi kurja, HalleB :'( Aina yhtä ikävää kuulla, että jonkun hoidot päättyvät tuloksettomana. Onnea adoptioprosessin ja kaikkea hyvää teillekin!

Toivotaan, että Lempiviolan tuhruilu on harmitonta! Onko ollut muita tuntemuksia?

Äiti seiskanelonen: jäin vielä miettimään samaa kuin Lempiviola, että oikeastaan tuollaisten %-arvioiden antaminen on kyllä aika epäilyttävää kaikenkaikkiaan. Eihän teille oo vielä tehty edes IVF:ää niin, että näkisi miten ne solut siellä kasvaa. Ja jos kerran simppanäytekin on kunnossa, niin mistä ihmeestä tuollaisia eksakteja lukuja muka revitään? Meidät arvioitiin alussa "helpoksi tapaukseksi" - sen kun kasvatetaan alkio ja ruiskastaan se sinne sisään, helppo juttu kun ei kerran vikaa ollut missään. Melko pieleen meni lääkärin arvio... Tää on niin arpapeliä koko touhu joka tapauksessa, että en tuijottelisi noita prosentteja kovin tarkkaan.
 
HalleB, tosi pahoillani puolestanne :hug: Ehkäpä se adoptio on sitten teidän tienne eteenpäin. Ihmeitäkin tapahtuu, tosin niitä ei kovasti kannata odotella.

Lempiviola, Neitoperho, juu normaalisti tuo prosenttiluku on 10% (mun ikäisillä), mutta juuri alhaisen AMH arvon takia se putoaa sinne 5%. Mutta on tässä keskusteltu ja näyttäis että heti lähetään tuo stimulaatio koittamaan. Sitten kun tiedetään syntyykö sen tuloksena munasoluja, edetään sitten niistä riippuen jompaankumpaan hoitoon, IUI tai IVF, tai ei mitään. Kamalasti tulee sitten pisteltävää (Menopur, Orgalutran, Pregnyl ja tukena Lugesteron. + Gonapeptyl, mut en muista mihin se olikaan, lisäksi olen jo onneksi alkanut DHEA:t ja ottanut 2x25mg päivässä ja nyt voi nostaa yhellä tabulla). Mutta voisin kysellä noista lääkkeistä teiltä myöhemmin, jos teillä on ollut samoja?, mutta nyt on kiiruhdettava jumppaan.
 
Viimeksi muokattu:
HalleB, suuret pahoittelut :hug: Kaikkea hyvää jatkoon!

neitoperho, rinnat on kipeytyneet tässä päivän parin sisään... mutta kyllä tää tuhruttelu vetää mielen matalaksi ja mahaa särkee koko ajan :/ Yritän valmistautua siihen että vuoto alkaa hetkenä minä hyvänsä. Lohtusipsipussi odottaa :p

Äitiseiskanelonen, kyllä sitä kannattaa ainakin kertaalleen kokeilla, siinähän sen vasteen sitten näkee. Tsemppiä! Mulle on noista lääkkeistä tuttuja ainoastaan orgalutran (jarru) ja pregnyl (irroituspiikki/keltarauhastuki), kun olen "vasta" yhden ovulaation induktion ja IVF-stimulaation käynyt läpi.
 
Hallelle älyttömän paljon voimia :hug:

Lempiviola, miten siellä nyt pyyhkii, onko tuhruilu loppunut?

äiti seiskanelonen, tsemppiä hoitoon, ehdottomasti kannattaa kokeilla!

Täällä ollaan "taas" raskaana :p. Onhan se joo ihme, kun toistamiseen näin käy kahden kuukauden sisällä ja sitä ennen yli 8 vuoteen ei mitään. No jotta pysytään jalat maassa niin digitesti näytti aamulla raskaana 2-3 viikkoa ja samalla alkoi ruskea tuhru :mad:. Että semmosta tällä kertaa. Täytyy varmaan yrittää ruinata veritestiä tiistaille. Kipuja ei ole, paitsi sellaista nippailua / nykimistä häpykummun oikealla puolella (alkio on varmaan siinä kiinni... ja nyt yrittää irrota) ja välillä juilii oikealle alaselkään. Persiistä, sanon minä.

neitoperho, joko piinapäivät sua piinaa? Mä muuten aloitin testaamisen pp8 ja näkyi jo viivan paikkana ja testin kuivuttua vähän paremmin, siitä se sitten pikku hiljaa vahvistui. Mulla oli 3 päiväinen alkio, jossa oli siirrettäessä 6 solua.

Hyviä pyhiä kaikille, ainakin ilmat meitä suosii =)
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu
Valtavasti onnea Hiskias! Toivottavasti nyt pysyisi kyydissä ja tuo tuhruilu olisi vain harmitonta. Mikä pp sulla nyt on menossa?

Täällä iski selän tulehdus taas päälle ja koko Pääsiäinen on mennyt ihan hukkaan sängyn pohjalla maatessa :( Ja siinä paikallaan ollessa voikin sitten piinata itseään googlailemalla kaikesta mahdollisesta... Tällä hetkellä aika epätoivoinen fiilis. Tosi kovat menkkakivut alkoi jo pari päivää siirron jälkeen niin kuin edellisellä negakerrallakin, vaikka vuoto tuli vasta pp14. Nyt jo hiukan helpottaneet (niin kuin viimeksikin) mutta eiköhän ne taas ens viikolla voimistu. Tää tulehdus ja makoilu ei varmaan ainakaan auta asiaa. Tavallaan en edes halua testata etukäteen, kun mikään ei oo piinaavampaa kuin katsoa sen tiimalasin pyörimistä ja odottaa tuleeko näyttöön 2 vai 3 riviä tekstiä.

Neitoperho, pp6
 
Hiskias, mahtavaa, hieno homma!! Nyt kyllä kaverin paranee pitää kovaa kiinni tuhruista huolimatta! Mullahan on täällä ollut kauheat googlettelut tuhruista ja nehän voi olla joko/tai. Toivottavasti pääset verikokeeseen.

neitoperho, pikaista paranemista, kurjan kuuloinen vaiva :/ Mikä sun oikea testipäivä olikaan?

Täällä nimenomaan pyyhkii... ääh tää on niin piinaavaa, tulen varmaan hulluksi. Pariin päivään ei tullut tuhrua ollenkaan, mutta tänään aamulla tuli seksin jälkeen ruskeata vuotoa :( Sen jälkeen on tullut ihan pikkuriikkisen vielä rusehtavaa, mutta muuten tyyntyi. Maha kipeä edelleen ja menkkainen olo.

Mä olisin päässyt niin paljon helpommalla jos menkat olisivat vaan alkaneet silloin kun ensimmäiset tuhrutkin. Tälläinen joopas-eipäs -leikki saa toiveet nousemaan ja tipahdan kyllä niin paljon korkeammalta alas, jos menkat kohta alkaa.

Harmittaa kun niin harva on käyttänyt tukilääkkeenä pelkkää pregnyliä, mulla ei ole aavistustakaan voiko se siirtää menkkoja näin... huomennahan on periaatteessa jo dpo17.

Lempiviola pp13
 
Täällä alkoi menkat eli piinailu päättyi sillä huonommalla tavalla :( Täytyy selvitellä jatkoa... jostain toisesta hoitosuunnitelmasta mainittiin jollain edellisistä käynneistä kun nyt vaste ei ollut kummoinen. Vähän pelkään että seuraava hoito menee elokuulle asti :/ Toivottavasti FSH-arvo ei pompsahda kesän aikana taivaisiin.
 
Hei!
Olisin kysellyt neuvoa mitä tehdä. AMH arvo on 0.16, fsh normaali. Yksityisellä olisi suunnitteilla inseminaatio, letrozol lääkityksenä. Julkiselle puolelle tulossa ensikäynti viikon päästä. Kannattaako inseminaatiokokeilua tehdä tuolla lääkityksellä yksityisellä ollenkaan? Lääkärin puheen perusteella muuta lääkettä ei ensimmäiseen kertaan kokeilla. Vai kannattaako miettiä sitä inssiä yksityisellä vasta tuon julkisen suunnittelukäynnin jälkeen, jos sieltä irtoaa lisäinfoa inssin kannattavuuteen?
 
eeppula: Jos sulla on ultrattu ja siellä 1-3 tarpeeksi isoa follia on, niin miksi ei yrittäisi sitä inssiä (jos vielä rahaakin on siihen)? Ainakin itse varmaankin yrittäisin vastaavassa tilanteessa. En ole koskaan tosin ollut julkisen puolen suunnittelukäynnillä, mutta mitä erityistä infoa sieltä sitten saattaisi saada liittyen inssiin, eli mikä voisi tuon hoitomuodon estää? Jos taas rahatilanne mietityttää niin sitten ehkä peruisin tuon inssin ja odottaisin vastaavaa julkisella puolella. Riippuen tietenkin kuinka pitkät jonot julkisella yleensäkin on hoitoihin.
 
Niin siis, alkuvuodesta on ultrattu yksityisellä ja vähän epäselväksi jäi mitä siellä silloin näkyi. Lääkäri vaan totesi puhelimessa ton amh- arvon tultua että se selittää että ultra oli sellainen kuin oli. En sitten tajunnut enempää siitä kysellä kun päällimäisenä oli toi arvo. Lähinnä siis kiinnostaa kuulla tuolla julkisen puolen suunnittelukäynnillä, että ehdottavatko edes inssiä kun noi arvot on jo tiedossa? Koska jos eivät ehdota, niin miksi käyttäisin rahani yksityisellä "turhan" kokeiluun? Tiedossa kuitenkin on, että jatkossa rahaa tulee ehkä menemään "normaalia" enemmän jos/kun ivf- hoitoihin ruvetaan ja alkaa lääkityksen titrailu. Ja jos haluavat julkisella puolella kokeilla sitä inssiä ja jos jonot on siihenkin pitkät tai kesäsulku uhkaa niin sitten voi jo seuraavasta kierrosta tehdä inssin yksityisellä.

Huoh, onpa taas omatkin ajatukset sekavia :(
 
Lempiviola :( :hug: Tää on niin rankkaa.

eeppula: Mulle tehdään kyllä yksityisellä inssi (amh 0.2) jos ei ivf-stimulaatiolla saada yli 3 munasolua kypsymään. Kyllä inssi kannattaa tehdä jos siittiöt on ok. Tekevät sen varmaan julkisellakin ensin jos haluat, mutta aina aikaa kuluu jonossa.
 
Äiti seiskanelonen, luvut kuulostavat hurjilta - ja tutuilta! Meillä oli siittiöanalyysin testi suunnilleen sama ja siksi siirryttiinkin suoraan ICSI:in hoidoissa. (No ja siksi, ettei ekassa hoidossa yksikään hedelmöittynyt ja siittiöitä oli ollut liian vähän, joten osa oli siinäkin icsattu.) Mutta meillähän ei saatu laadukkaita alkioita ICSI:llä koskaan. Sen sijaan hyvät alkiot tuli maljalta ja raaoista munasoluista. Tämä vauva, joka mua nyt potkii tuli juurikin sellaisesta - ainoa, joka selvisi. Mutta siis, luvut saattaa kertoa tosi karuakin tarinaa, mutta se ei tarkoita, etteikö niillä siittiöillä vielä vauvaa ihan hyvin saisi alulle. Tosin en minäkään tuossa tilanteessa luomuyrittämiseen luottaisi!
 
Tsemppiä Hiskias! Onnea plussasta ja hirveet kiinnittymisenergian lähetykset. Tuhru ei vielä tarkoita mitään. Saitko verikokeen tälle päivälle ja miltä se näytti?

Lempiviolalle suuret pahoittelut. :heart:

Halle B, olin niin toiveikas teidän hoidon kanssa. Adoptio tai alkion adoptointi on varmasti myös tosi hyviä polkuja. On hyvä varmasti päästä tästä piinailun ja itsensä rääkkäämisen vaiheesta ohi. Olen kamalan pahoillani siitä, että teille kävi näin. Tulevaisuus on ehkä erilainen, mitä kuvitteli, mutta se voi silti olla tosi hyvä tulevaisuus. Paljon voimia.
 
Lempiviola, olipas ikävä uutinen :hug:. Jaksamista.

eeppulalle tervetuloa rupattelemaan. Toisilla amh - ongelmaisilla on parempi vaste noihin kevyempiin lääkkeisiin kuten letrozoleihin, että kannattaa niitä ainakin kokeilla, jotta näkee mitä sen avulla saadaan kasvamaan.

neitoperho, pidän peukkuja!

Veritestissä käyty, soittivat että olisin tukevasti raskaana reilun neljänsadan arvolla. Ihan kun eläisin jonkun muun elämää... Nyt on elettävä päivä kerrallaan ja oltava jokaisesta kiitollinen sekä toivottava parasta :saint:.

Malsu, kiitos kiitos. Sitä sun huikeaa hormoniarvoahan ei mikään hakkaa. Muistatko muuten mikä pp se oli?

Hiskias PP15
 
  • Tykkää
Reactions: Malsu ja Vienda
Hiskias Piti tulla onnittelemaan plussasta. Todella toivon, että pikkuinen pysyy matkassa sen 9 kk. Varmasti pelko mukana pitkälle. Itse pelkäsin niiden kahden epäonnistuneen plussan jälkeen koko raskausajan. Koska sulla varhaisultra?
 
  • Tykkää
Reactions: Hiskias
Kiitos vaan kaikille pahoitteluista :heart: Tänään sain tiedon, että seuraava hoito on elokuussa. Sitä ennen pitäisi syödä kesän ajan DHEA:a, resepti tuli mukana... vähän pelottaa kyseinen lääke :/

Hiskias, onnea ja kaikkea hyvää!!
 
äitiseiskanelonen, kiitos. Olo on pikemminkin epätodellinen ja välillä tuntuu, että päässä on meneillään joku "kieltoprosessi" eli ettei koko plussaa olisi edes olemassa.

Meriann, kiitos. Mukavaa kun säkin täällä välillä pistäydyt meitä tervehtimässä =). Ultra on toukokuun puolessa välissä, jos kaikki menee hyvin.

Lempiviola, kiitos. Olen dhean vankkumaton kannattaja, vaikka se minulle toikin ikäviä sivuvaikutuksia. Kannattaa kuitenkin ehdottomasti kokeilla, minä jopa mietin, että uskaltaisiko kokeilla uudelleen, mutten sitten uskaltanut. Lisäksi kannattaa ottaa tuo "peruspatteristo" lisäravinteita käyttöön D, Foolihappo, Q10, E ja miehelle myös. Itse söin kuuriluontoisesti myös gelee royalea, mutta en yhtäaikaa dhean kanssa.
 
Hiskias, kiitos vinkeistä, ajattelin kanssa että otan nyt kesäksi muitakin lisäravinteita kehille kun kerran tälle linjalle lähdetään... Mun mies on jo superfoodien ja vitamiinien kuluttaja mutta itse olen ollut vähän skeptisempi. Q10:iä olenkin jo joskus kokeillut migreenin estoon. Oliko niin että osa on ostanut sitä jostain muualta (ulkomailta?) kuin apteekista?
 
Lempiviola: minä tilaan kaikki vitamiinit iHerbistä, myös Q10:iä, siellä saa kolmellakympillä jo monta rasiaa kun suomessa maksais vaikka mitä. Gelee royalitkin tilasin nyt sieltä. Sekä DHEAn. Tilasin siis jo aiemmin viime kuussa sieltä DHEA 25mg kapseleita. Otin kaksi päivässä. Nyt hoitoa varten lääkäri olisi määrännyt samaa DHEA 25mg mutta vaan kolme päivässä. Ja sanoi uskovansa, että tilaamani tuote on ihan yhtä hyvä kuin apteekista saatava. Nyt siis vaan otan kolme päivässä.
Niin, eikä mitään sivuoireita ole ollut havaittavissa. Ei mitään.


Olen siis vasta 29 päivää syönyt noita vitamiineja, luulin et kauemmin. No toivottavasti ehtii toukokuun ivf stimulaatioon jotain edes vaikuttaa. Mulla kuitenkin vielä menossa piinailua clomikierrosta, dpo 2 meneillään. Tänään alkaa luget :/
 
Kiitos äiti seiskanelonen, täytyypä käydä tuolta katsomassa tarjontaa... muistelen että Q10 oli aika tyyristä. Ja kiva kuulla että DHEA:sta voi selvitä oireettomastikin.

Hiskias, yritin laittaa sulle viestiä kolmeen kertaan, mutta musta tuntuu ettei se edelleenkään tullut perille?! Ainakaan se ei näy lähetetyissä eikä missään muuallakaan. Joko en osaa tai sitten jossain muualla on vikaa...
 

Yhteistyössä