~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Onnea plussasta @-dino- ja eiköhän niitä plussia ala satelemaan syksyn edetessä ja saat seuraa samassa vaiheessa olevista (y). Toi alkuraskaus on niin piinaavaa, ymmärrän "tuskasi" mut kyllä se helpottaa viikkojen edetessä, ainakin mulla nt-ultran jälkeen. Pitkiä hermoja alkuodotukseen!!

Täälläkin rakenneultra takanapäin, kaikki hyvin ja aika seesteisesti eteenpäin. Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, vaikka viikkoja täynnä jo reilut 21. Nyt vasta alkaa tuntua todelliselta tää odotus.
 
@dino paljon onnea plussasta! Tiedän niin ton piinaavan tunteen alkuraskaudessa. Mutta kyllä se siitä helpottaa viikko viikolta mutta onhan sitä vähän varpaillaan koko ajan. Ei auta mennä kuin päivä kerrallaa. Sitä oon itselleni hokenut.

Mä kävin jo sokerirasituksessa ja arvot oli ok mutta meen kuitenkin vielä uudestaan myöhemmin kun on noita riskitekijöitä. Ei ollut hääviä se litku mut ei onneksi tullut oksu tai huono olo. Vielä reilu viikko et olis lääkärineuvola. Nyt ei oikein tapahdu mitään ennen rakenneultraa jonne on vielä kauan...

Rv 14+2
 
Täällä tuntuu odottajilla menevän ihan hyvin ja hyvä niin :love:

Mitens @lullaby ? Joko siellä on pieni maailmassa? :love:

@-dino- ihana kun pääsit tänne puolelle:love: Ollaan kyllä sun kanssa niin monta eri ketjua käyty läpi et huh huh :LOL: Toivottavasti raskausaika menee hyvin. Noi ensimmäiset viikot on niiiiin pitkiä ja vaatii kyllä melkoisia lehmänhermoja että niistä selviää kunnialla läpi. Ja eiköhän tänne kohta porukkaa ala tulemaan, ainakin viime syksynä tuli kunnon sysäys samaan aikaan kun porukka oli kesän levännyt ja klinikat taas aukesi (y)
 
kiuski, ei tää tunnu pitävän mitään kiirettä pois sieltä.. no isot veljetkin on jouduttu käynnistään yliajalla, eli siihen on jo henkisesti varautunu, vaikka toivoohan sitä vielä että alkais joskus ihan luonnostaankin. Pääasia tietty kuitenkin kunhan vaan kaikki menis hyvin...

Hurjasti onnea -dino-! <3 Erityisesti toivoin että myös Domi ja Rusakkoinen ois nyt päässeet sun seuraksi tänne, mut eiköhän sieltä tosiaan ala plussa-aaltoa vyöryyn tänne puolen syksyn myötä ja saat piinakavereita ressaaville alkuviikoille.. rautasia hermoja ja vielä kerran onnea matkaan (y)
 
Kiitos onnitteluista ❤ ihana että täällä on nyt kaikkilla tullu ultrista hyviä uutisia. :)

@kiuski niinpä. :D Toivottavasti päästään vielä tuola vauvapuolella jatkaa höpinöitä ❤

@lullaby tuntuu kyllä epäreilulta kun itse plussaa ja hoitoketjuun jää sellasia joilla ollut paljon enemmän vastoinkäymisiä :( mutta eipä tässä hommassa jaella vuoronumeroita.. Tsemppiä sinne synnytykseen, toivottavasti saisit kokea vielä luonnollisen käynnistymisen :)

Ei pitäis valittaa oireettomuutta. Tänään ollukki sitte alavatsa, tai se tuntuu ihan selvästi kohdussa se kipu/jomotus. Hetken oli jo niin kovaa että piti huolestua, nyt iltaa kohden vähän hellittänyt. Vuotoja ei luojan kiitos ole ollut. Kai se kohtu siellä vaan kasvaa.. Kivun kyllä kestäis jos vaan ois varma että kaikki on hyvin. :(
 
@-dino- Mulla oli alavatsa myös ihan tossa alussa todella kipeä. Ja siis itseasiassa se alkoi heti siirron jälkeen sellaisina vihlaisuna kun nousi sängystä, kyykistyi yms. Ja sitten kun menkkojen olisi pitänyt alkaa niin alko myös menkkajomotus ilman vuotoa vaan. Ja sitä kyllä varmaan kesti ihan jotain kaksikin viikkoa? Eli ei tarkoita aina pahinta! Onneks kohta pääset varhaisultraan jo (y)
 
Kiitos -dino-!
Voi olla tosin että tässä samassa paketissa ollaan vielä jopa 2 viikon päästäkin.. plääh. Eilen neuvolassa kun verenpaine oli jälleen koholla ja pari jotain omituista yhtäkkistä päänsärkyäkin oli ollu, laitettiin päivystyslähete taas synnytyspolille. Siellä sitten taas perustarkistukset, eli sykekäyrä ja ultra. Verikokeessa tai muutekaan ei kuitenkaan näkyny mitään merkkejä raskausmyrkytyksestä, mikä tietenkin helpottavaa, vaikkakin alkaa käydä hermoon kun aina joutuu takasin kotiin. Ei jaksais yhtään mennä sinne enää "turhaan".. Jossain napasuonessa pientä virtausalenemaa, mutta ilmeisesti ei mitään hälyyttävää ja saattaa olla mittausvirhekin, ja seuraava aika äitiyspolille laitettiin rv40+6 (kumpa ei enää tarvis).
Sitten laitettiin vielä neurologin tarkistukseen niiden päänsärkyjen takia. Teki vaan mm. jotain sormitestejä että näänkö normaalisti ja kokeili tuntoo naamassa, käsissä ja jaloissa, eikä sitten ilmeisesti vaikuttanu miltään vakavammalta että ois tarvinnu kuvata mitään..huh. Käski kuitenkin mennä taas sinne jos niitä kohtauksia vielä tulee. Jotenkin tuntuu että se liittyy juuri siihen heittelevään verenpaineeseen ja rasitukseen, johon riittää ihan kevytkin pinnistely.. sitten sen näkee kunhan vp palautuu toivottavasti normaaliks heti synnytyksen jälkeen.
Niin ja tokihan ymmärrän senkin, että ei sinne osastolle muuten vaan oteta liian aikasin makoileen, eikä ihan pikkusyistä käynnistellä jollei oo ihan selkeetä aihetta, etenkään kun ei oo vielä edes LA ohittunu.. liittyyhän siihenkin omat riskinsä. Että odottelua ja toivomista vaan että jotenkin tässä ittekseen rupeis tapahtuun....

39+5
 
@-dino- onnittelut plussasta ja tervetuloa tälle puolelle!

@lullaby voi että noi viimeiset viikot/päivät on rasittavia. Mulla meinasi esikoisen kohdalla ihan mennä hermot siihen odotteluun ja kun rv36 eteenpäin mietittiin viikko kerralla käynnistystä. Pitkiä hermoja sinne ja toivottavasti vauva lähtisi itse syntymään. Mäkin toivon, että niin kävisi meillä eikä tarvitsisi käynnistää, mutta vähän epäilen ettei niin käy.

Mitäs tänne sitten.. No reilu viikko sitten jouduttiin tekemään raskas päätös ja lopettamaan meidän koira vähän yllättäen. Meni vuorokaudessa tosi huonoon kuntoon ja eläinlääkäri lopulta röntgenin ja ultran perusteella epäili kasvainta vatsassa. Ei enää haluttu koiran kärsivän kun olisi pitänyt avata koko vatsa jotta ois varmistunut. Kaikki vaihtoehdot oli oikeastaan huonoja ja lopputulos sama. Koira olisi ens kuussa täyttänyt 8v, joten rotunsa puolesta jo vanhus.
Mulla aloitettiin insuliini ja sokerit seilaa, missä sattuu. Välillä siis laskee vähän liian alaskin. Joten saa nyt olla tarkkana ettei tule hypoa. Eilen koko illan pyörrytti ja sama jatkui aamusta. Nyt sit aamulla sokerit olikin tippunut 4.2, vaikka yleensä ovat yli 5 aamuisin. En yhtään tajua, mitä mun kroppa puuhaa..Verenpaine on ollu hyvä, mutta nyt sit mietin, että oisko hb tippunut. Tähän asti ollut yli 120. No täytyy soitella neuvolaan, jos tätä pyörtymisen tunnetta jatkuu..
Vauva myllertää ja potkii vatsassa enemmän, muutaman kerran tuntunut tuohon vatsan pinnalle. Tän kuun lopussa ois sitten ultra äippäpolilla ja ensimmäinen koon arviointi. Sain myös pelkopolille kutsun ja se olisi sitten lokakuun puolivälissä.

24+6
 
@-dino- Mulla oli myös alkuraskaudessa alavatsalla jos minkälaista jomottelua, mutta se oli tuttua ensimmäisestä raskaudesta ja liittyy tosiaan siihen kohdun kasvuun. Vähän sellasia menkkamaisia jomotuksia on ne jomotukset. Eli hyvä merkki. Kohtu sulla siellä kasvelee. Itse tosin laukkasin siinä alkuraskaudessa ultrassa yksityisellä muistaakseni kolme kertaa ;D Plus se lapsettomuuspolin alkuraskauden ultra. Ultra yksityisellä lapsettomuuspolilla maksoi kelavähennyksen jälkeen 109 €, niin olin valmis maksamaan sen mun mielenrauhasta. Sitten ostinkin sen dopplerin ja sillä alkoi syke kuulumaan siinä 12-13 viikon paikkeilla. Suosittelen sitäkin mielenrauhan vuoksi :D
 
Huh, täällä elätäänkin jännittäviä hetkiä, kun äsken valahti verta ihan kunnolla. Soitin Naistenklinikalle, ja sieltä sanottiin, että jos jatkuu vuoto runsaana, kuukautismaisena, ja joutuu sidettä vaihtamaan, niin sitten uusi soitto. Voi kuulemma esim. limakalvoja tulla ulos ja olla täysin vaaratonta. Mitään kipuja mulla ei ole. Tuntuu, että ehkä vähän vuotaa vielä,mutta ei niin runsaana, kun alkuvalahdus. Juuri kun ollaan alettu kertoa raskaudesta ja muutenkin itse alettu uskoa siihen. :( voi kun kaikki menisi hyvin.

rv 13++3
 
@mmoi pahoittelut koirasta :( meillä oli sama päätös alkuvuodesta, myös 8-vuotias. Tsemppiä sinne sokereiden kans! Toivottavasti hb ei oo tippunu.

@kettuperhe joo en usko että yhellä varhaisultralla selvitään :D dopplereitaki jo kattelin mutta en vielä tiiä haluanko.

@Ismundo voi hui. Toivottavasti ei ole vuoto lisääntynyt :(

Polille ilmoitettu ja ultra 21.päivä. Omien laskujen mukaan sillon 6+6. Millos te muut ootte soitellu neuvolaan? Tai millon on pakko viimeistään mennä jos seuloihin haluaa keretä. Itellä ei oo mitään kiirettä sinne päästä. Ultran jälkeen joka tapauksessa vasta soitan.
 
@-dino- minä soitin neuvolaan kun olin käynyt varhaisultrassa. Eka neuvolakäynti tuli mulle rv 8+ ja nyt toka vasta ens ma kun on rv15+. Mut varmaan on paikkakunta eroja. Mut jos seulontaan haluaa niin tarvii lähetteen et sen vuoksi kantsii olla yhteyksissä neuvolaan.
 
Tänään on vuotanut vielä ehkä yhden siteellisen verran. Soitin Naistenklinikalle uudestaan ja sain perjantaiksi ajan. Kipuja ei ole vieläkään.

@-dino- mä varasin neuvolan kans varhaisultran jälkeen. Se eka neuvola piti olla ennen rv 10, koska verikokeeseen pitää mennä rv 10, jos haluaa seulontaultraan.
 
Viimeksi muokattu:
Mä jossain kohtaa hoitoja aattelin että tottakai soitan neuvolaan heti että saan käynnin sumplittua töiden kans, mutta nyt ei todellakaan. Pelkään sitä että joutuu sinne juttelee ja sitte ei ookkaan mitään elämää kohdussa, siks aattelin pyytää sen käynnin niin myöhäselle ku mahollista ja käydä vielä yksityisellä ultrassa just ennen sitä. Siis mikäli eka varhaisultra tuo hyviä uutisia.

Oon vähän hämmentyny siittä kuinka luottavainen olo on. Pelko kohtauksiaki toki tulee mutta saan ne toistaseks menee nopeesti ohi. :oops:

@Ismundo hyvä että pääset varmistaa onko kaikki hyvin. Tsemppiä perjantain odotteluun!
 
mmmoi, pahoittelut hauvakaverista ;( ne on aina elämän raskaimpia hetkiä kun joutuu tekeen sen päätöksen, millon on oikea aika päästää rakas lemmikki autuaammille maille.. itekin joutunu sen aikojen saatossa useamman pupun kanssa käymään läpi.

Mites Ismundo, toivottavasti vuoto ois jo kokonaan tyrehtyny? Hyvä merkki kyllä ettei kipua oo.. kuulostais lähinnä hematoomalta? Nehän tuntuu olevan melko yleisiä näissä raskauksissa, joista voi hulahdella runsaastikin. Pian pääset kuitenkin tarkistaan että pienellä on kaikki hyvin, ja kenties selviää joku vaaraton syy vuodolle! Kuitenkin ne varhasimmat riskiviikot jo selkeesti ohitettu.

-dino- Muuten oisin menny neuvolaan vasta varhaisultran jälkeen, mut oon joutunu aina meneen heti plussan jälkeen pyytään sieltä lähetteen kilpirauhasarvojen verikokeeseen, ja sen mukaan sit nostettu lääkeannosta. Viimeks kyllä häiritti kun heti sillon alko jo laittaa aikoja suunnillee jonnekin rakenneultraankin saakka :eek: Tätä edeltävässä raskaudessa erikseen kielsinkin laittamasta mitään aikoja etukäteen, ja kun sit ekan ultran jälkeen menin sinne niin valitti että mitä mä näin myöhään tuun kun ajat jo niin täynnä ja seulakin pitäs ehtiä tekeen jne.!

Tänään se ois sitten aika täys.. hui! Eilen illalla tuli tiheemmin supistuksia mutta kivuttomia, eikä tän lisäks mitään erikoisempia enteitä .. eli eiköhän tää ainakin viikonlopun yli mee. Vieläkin tuntuu usein jotenkin uskomattomalta ja epätodelliselta että nää hoidot on onnistunu jopa toisenkin kerran ja edenny jo tähän pisteeseen....

40+0
 
Minäkin varovaisesti siirryn tälle puolelle :barefoot:

Takana 2. Icsi hoitokiertoa. Ensimmäisestä ei tullut mitään jota olisi voinut siirtää. Toisesta hoidosta meni pakkaseenkin. Nyt takana siis ensimmäinen PAS. Plussa testin tein 4.9 jolloin oli kaksi viikkoa takana alkion siirrosta(3pvä).

Eli täällä ollaan @-dino- :)

Menkkamaisia tuntemuksia on ollut testiaamusta alkaen, mutta onneksi ei ole vuoto alkanut. On kyllä jotenkin niin jännä ajatella että nyt tämä onnistu ainakin tähän pisteeseen ja nyt ei auta kuin odotella :rolleyes:
Pääkipua on ollut myös useampana päivänä.
 
Juhlinkohan liian aikaisin. Eilen aamulla alkoi tyypillinen menkkakipu eli alaselkä särky. Eilisen päivän aikana alkoi pieni vuoto. Tässä on nyt itkuja itketty ja pelkään että vuoto lisääntyy tämänpäivän aikana... :cry:
 
@Ismundo Hienoa että kaikki oli hyvin. Toivottavasti ei kuitenkaan enää vuotele (y)

@Ihanapa Voi kurjuus, mikä tilanne? Vuodot ja kivut on kyllä tosi yleisiä tarkoittamatta mitään huonoa..mutta ainahan sitä itse ajattelee sitä pahinta vaihtoehtoa.. :( Tsemppiä kovasti <3

Tämän päivän teema on ollut maaleista panikointi. Meillä vähän isompi maalausprojekti ollut kesken. Ennen siirtoa jo alotettu. Vesiohenteiset kaiketi ok, niitä suurin osa ollutkin. Mutta se liuotinmaali, sitäki on vähän. Ensin en osannu tätä ees aatella mutta sitähän ei suositella raskaana oleville ja kun tän asian sisäistäminen on ollu vähän hankalaa nii eihän sitä hoksannu. Googlettelin asiaa ja kaiketi riskit on kuitenki tosi pienet vaikka maalin kärylle altistuis. Maalaus tapahtuu kuitenkin ulkona. Mutta pieni huoli on silti että oonko nyt pilannu kaiken :cry::cry::cry:

Huolestunut -dino- 5+0
 
-dino- Et varmasti oo voinu pilata mitään, sulla on kuitenkin niin varhaset viikot vielä että alkio on hyvin siellä suojassa ja elää pääasiassa vielä ruskuaispussinsa varassa. Vasta 6. viikon aikana verenkierrot äidin kanssa alkaa olla yhteydessä. Lisäks oot ollu hyvin ilmastoidusa tilassa ulkona. Monethan (luomusti raskaakstulleet) ei vielä noilla viikoilla ole tajunneetkaan olevansa raskaana, eikä siis kuitenkaan vahinkoja voi aiheuttaa alkiolle.. liekö luonto järjestäny sen näin viisaasti :) mutta jätä nyt kuitenkin ne liuotinkäryset hommat tästä lähin toisten huoleks..:rolleyes:

Ismundo, huh.. onneks sait helpotuksen ultrasta ja pienellä kaikki hyvin! <3

Toivottavasti Ihanapallakin vaan tavallista vaaratonta vuotoo, joka on niin hirmu yleistä, kuten täälläkin on monella ollu.. toki aina inhottavaa, säikäyttää ja latistaa mielialaa :/
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Lauantai kesti vuoto, sunnuntaina loppui kuin seinään. Vuorokauteen ei tullut mitään, nyt verta vessakäynnin yhteydessä pyyhittäessä.

Soitin polille. Ei mitään. Viikon päästä ensimmäinen ultra, katsotaan siinä mikä tilanne. Ei verikokeita, ei mitään. Eilen tein clearbluen digi testin päivä pissasta ja sen mukaan ei raskaana. Toki voi olla että pidättelin liian vähän aikaa ja työpäivän aikana join liikaa vettä, mutta pelottaa. Nyt ei auta kuin viikko odotella, samalla valmistaudun pettymykseen.
 

Yhteistyössä