~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kiitos ihanat :) Jasmina ihanasti sanottu, niinhän me piinailtiin ja ajattele sulla on ihan kohta vauva sylissä :love:

Kauhee turvotus vaivaa. Rintojen alapuolelta lähtien turvottaa ja iltapäivällä ylävatsa on ihan pinkeä. Mulla oli munasarjat vielä aika kookkaat alkuraskauden ultrassa, kuulemma punktion jälkitilassa. Mietin vain että miten kauan niillä kestää toipua, kun punktiosta on jo yli kuukausi.
 
Tulen varovasti tälle puolelle...

Tein positiivisen testin 3. IVF/ICSIn blaston tuoresiirrosta isänpäivänä ja toissapäivänä oli hcg verikokeessa 880 :) Odotan ensimmäistä yhteistä lasta meille, minulla siis yksi alakouluikäinen edellisestä avioliitosta. Tätä yhteistä on nyt yritetty 3,5 vuotta.

Turvottaa, janottaa ja väsyttää. Ruoka ei maistu entiseen malliin, mutta muuten ihan ok olo. Taustalla kaksi keskenmenoa, joten korvien välin kanssa tekemistä, että pysyn rauhallisena ja luottavaisena. :barefoot: Ultraan vielä 2 viikkoa.

Varovasti siis täällä taustalla seurailen ja totuttelen ajatukseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja cerezah
Joko Jasmina on tosihommissa? :)

Onnea vielä Sphinx :love:

Tänne ei kummempaa. Etova olo jatkuu pitkin päivää, mutta ei kuitenkaan mitään sellaista että lentäisi oksut. Yöt ovat olleet toooosi katkonaisia ja lyhyitä ja väsymys vaivaa. En tiedä onko se kortisoni alkanut valvottamaan.... Ensi viikolla joka tapauksessa puretaan se. Jospa ainakin turvotus helpottaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Hei kaikille pitkästä aikaa ja onnea uusille plussanneille!:love:

Meille syntyi tyttövauva 17.11 eli 38+1, painoa 2900 ja pituutta 47,5, py 33,5. Synnytys meni hyvin, kesti noin 1,5 tuntia ja syntyi alateitse ilman kummempia repeämiä 5 min ponnistusvaiheella. Synnytys käynnistyi vesien menolla ja eteni siis aika haipakkaa, taaskaan en ehtinyt saada ilokaasua kummempaa kipulääkitystä, ja supistukset oli ihan järkyttävän kipeitä, mutta onneksi niitä ei tarvinnut kovin kauaa kärsiä. Lopputulos sai jo pahimmat supistukset unohtumaan ja se uskomaton asia, ettei tarvinnut sektiota hätäsektiosta puhumattakaan (kuten edellisessä synnytyksessä). Tsemppiä teille kaikille vaiheisiinne! :love::love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Tupsuli onnea pienokaisesta! :)
Minäkin joskus perässä.. Kotiin pistivät takaisin.. supistuksia tulee pari kolme tunnissa ja välillä siteeseen tulee jotain vaaleanpunaista. Olen niin väsynyt ja loppu! Miksei tää kroppa toimi niinkuin muillakin että saisi vauvan pihalle:unsure:
Painoarvio vauvalle oli jo 3800g:eek: no maanantaina viimeistään käynnistys jos ei nyt lähde tulemaan!
Rv 41+5
 
Voi harmi Jasmina, ja tosi kökköä etteivät ottaneet nyt käynnistykseen kun vettäkin tihkuu! Mutta ajattele se niin, että bebellä on vaan siellä sun masussa niiiiin hyvät oltavat, ettei vielä haluaisi ulos <3 ei enää pitkä aika kuitenkaan!
 
Huh koko yön tullut eli n. 12h supistuksia kymmenen minuutin välein. Sattuu aika paljon! Yöllä soitin jo synnärille kun sinne tosiaan on matkaa mutta kehoitti ottamaan panadolia, siitähän tunnetusti on paljon apua, varsinkin synnytyskivuissa:ROFLMAO::ROFLMAO: noh sain yön menemää torkahdellen ja aamu kahdeksalta tuli pieni paussi supistuksiin niin sain nukutuksi n. 40min mutta taas tulee 8-7min välein kipakoita. Verinen limatulppa irtosi myös yöllä. Josko tänään??:coffee:
 
Olen hermoraunio. Varhaisultra vasta ensi torstaina, eli yli viikon päästä. Kahden keskenmenon jälkeen en kykene millään uskomaan, että kaikki menisi hyvin tällä kertaa. En tiedä miten saisin nämä murheet kaikkoamaan, enkä pysty keskittymään mihinkään.

Oireista: tissit on arat ja turvonneet, väsyttää ja on kylmä (mutta eikös kaikilla oo näillä keleillä ja tässä pimeydessä kylmä ja väsy?). Ei okseta, mutta kahvi ei maistu. Janottaa koko ajan. Alavatsa on iltaa kohden ehkä vähän arka/turvonnut.

Miten selviän ensi torstaihin? Ja miten selviän sen jälkeen, jos kaikki ei olekaan hyvin varhaisultrassa?

Anteeksi itsekeskeinen kirjoitus... :(:unsure:
 
Jasmina: Paljon onnea <3 kerrohan tarkemmin kokemuksistasi jossain välissä jos jaksat/haluat/ehdit :)
Tupsulille myös lämpimät onnittelut <3!! Miten vauvan kanssa on lähtenyt sujumaan?

Sphinx: tuttuja tunteita käytä läpi, vaikken olekaan kokenut kuin yhden keskenmenon niin se jättää kyllä jälkensä. Tulee liiankin tietoiseksi siitä kaikesta mikä voi mennä pieleen. Sun oireet vaikuttaa hyviltä ja eikös se veriarvokin ollut hyvä joten lupaavalta vaikuttaa. Yritä ottaa päivä kerrallaan ja keksiä kaikkea puuhaa. Tsemppiä täältä. Edelleen ne pelot pysyy, mutta onneksi niitä miettii aina vaan harvemmin kun viikkoja kertyy <3
Täällä huomenna 18+0 johonkin tää aika sittenkin kiitää, vaikka se välillä armottoman hitaalta tuntuukin. Vieläkin 3vkoa rakenneultraan. Mieli on kuitenkin tyynempi joka potkulla, vaikkei se mitään takaakaan. Täällä yritän pakkailla, lähdetään to-aamulla reissuun kohti aurinkoa <3 voikaa hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Onnea Jasmina ja Tupsuli :love:

Sphinx sun oireet kuulostaa hyvältä ja ihan samoilta kuin mun pari viikkoa sitten. Ymmärrän kyllä huolesi, mutta pakko vain toivoa parasta ja uskoa että kaikki menee hyvin.

Ihanaa reissua Mamido :)

Täällä alkoi rv 9 ja ihan hyvällä mielellä. Pahoinvointia on vain ajoittain ja väsymys iskee iltaisin. Tissit pursuaa liiveistä ja seksi maistuu :D Tekee mieli leivoksia ja kaikkea makeaa, sekä sitrushedelmiä. Ylihuomenna neuvola.
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx
Sphinx❤ Kyllä sinä selviät, ja hyvin siinä käy, koska sulla niin samanmoiset oireet kun mulla tyttöä odottaessa, niin eiköhän kaikki ole hyvin. Mulla nimittäin oli niin kamalaa se jano, ihan järkky, kun olisi voinut vain juoda ja juoda ja silti janotti :D tyhjään mahaan ei voinut juoda ku voin myös todella pahoin puoleenväliin raskautta. Ja oli kylmä ihan loppumetreille saakka helposti palelin. Tosin meni hemppakin jo puolenvälin jälkeen huonoksi, että sekin paleltaa.

Onnea nyyteistä teille vauvautuneet❤ Nauttikaa ja nuuskutelkaa mussukoita!

Me lähdetään ensi vuonna kohti toista ICSIä. Pakkanen on tyhjä. Meneillään oleva viimeinen siirto päättyi kemialliseen...pp8-9 kävi ihan lupaavat viivat ja sen jälkeen pelkkiä haamuja...enää en oo testannu vaan eiköhän menkat tule pian.
 
Jasminalle ja Tupsulille lämpimät onnittelut! Ja ihania elämän ensihetkiä pienille ihmisille :barefoot::love:

Kiitos kaikille rohkaisuista ja tsemppaamisesta, auttoivat ihan oikeasti tosi paljon. Mulla oli kyllä korkea tuo hcg (pp13/880), joten klinikalta sanoivat silloin, että hyvältä kuulostaa. Onneksi oon loppuviikon työmatkalla, niin on väkisinkin muuta ajateltavaa.:)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
 
Suuren suuret onnittelut pikkunyyteistä Tupsuli ja Jasmina! Ihanaa vauva-arkea teille.
Pahoinvointi ja suurin paleleminen mennyt jo kokonaan ohi. Tällä hetkellä vaivaa närästys ja päänsärky, ja kauhea väsymys on edelleen läsnä. Kuulin että mulla on istukka edessä niin että saattaa vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen. Todennäköisesti en tunne liikkeitä ainakaan kovin ajoissa. Rakenneultraan pitäis varata aikaa. En saanut sitä vielä kun ei ollut ensi vuodelle tehty vielä ajanvarauslistoja. Tammikuun ekalle viikolle se menee. Seulonnan tulokset normaalit ja neuvolassakin kuunneltiin taas vahvat sydänäänet.
Rv 14+0
 
Kiitos onnitteluista :love:, vauva-arki on alkanut sujumaan hyvin! Kotiuduttiin jo 36 t iässä joten vieripolilla on käyty bilirubiiniseurannassa, mutta pienen nousun jälkeen lähti hyvin itsestään laskuun ja seuraavaksi normaalit neuvolakontrollit. Painoa tulee mukavasti, 44-koon bodyt alkaa kohta kiristää masun kohdalta ja siirryttiin jo seuraavaan nappiriviin :D Apua, en halua että tämä myttyrä kasvaa liian nopeasti! Todellakin täällä nuuskutellaan, pusutellaan ja sylitellään myttyrää koko perheen voimin, kyllä meillä on takaraivossa tunne, että tämä on toinen ja viimeinen vauva meillä. Isosisko hoitaa vauvaa hellästi ja raivoaa meille, normimeininki siis!
Yöt ovat vielä menneet hyvin, vauva herää 2-3 t välein, joten olen saanut pehmeän laskun. Esikoiselta muistan, että 1-2 kk iässä tiheän imun kausina herätykset voi tulla tiheämmin, joten nautin nyt tästä! Mahavaivojakin odotellaan kauhulla ym, esikoisella niitä ei ollut, mutta lapset on yksilöitä. Toisaalta päivä kerrallaan mennään!

-- Mainos --

Uusille plussanneille kauppaisin doppleria, postikulut + nimellinen hintapyyntö, ostettu 2013 syksyllä Raskauskeijusta:
Angelsound doppler JPD 100B Kotidoppler, josta maksoin muistaakseni 49,90, myisin postikulut + 15 e, noin 20-25 e? Olen käyttänyt kahdessa raskaudessa + kaksi kaveria on käyttänyt kertaalleen, edelleen uudenveroisessa kunnossa, alkuperäinen paketti + ohjeet, lisäksi vasta apteekista ostettu uä-geeli mukaan.

Laita viestiä, jos olet kiinnostunut.
 
Ihanalta kuulostaa Tupsuli <3

tuosta dopplerista tuli mieleen, että mulla olisi myös tarpeettomana H&M talvitakki (http://www.hm.com/fi/product/46361?article=46361-C) se on S kokoa, mutta TODELLA reilu. Mulla se oli ihan viimeisimmillänikin reilun kokoinen vaikka normaalisti käytän S-M vaatteita. Sen lisäksi myös syys/kevät takki (ei löydy nykyisestä valikoimasta,) joka on ohkaista mutta pientä vesisadetta hylkyvää tumman sinistä kangasta.
Tämän lisäksi farkut sekä mustat äitiyshousut, myös H&M, tiukkaa mallia. Yritän keksiä paljon näistä kehtaa pyytää, mutta selvästi halvempaa kuin uutena ostettu. Jos kiinnostaa niin mulle voi myös yksityisviesteillä!
 
Onnea Jasmina! :)

Eilen 7+0, kävin ihastelemassa kyytiläistä, siellä sykki pieni sydän, minun sisällä :love::love: sanoin lääkärillekkin, että en mä usko tätä vieläkään, kaikkien näitten vuosien ja lukemattomien siirtojen jälkeenkö ihan oikeesti mun sisällä kasvaa toinen ihminen. :)
Oireina mulla on ollu kauhee väsymys, toki varmaan nää ilmatki tekee osansa.. ja jos ei syö usein ni tulee huono olo, tissit kasvaa päivä päivältä :D ja iltasin tulee aina menkkakipuja muistuttavia kipuja hetkeks ja sitte ne loppuu ku pötköttelee jonku aikaa. Mites te muut? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Mahtavaa adelmiina :) onnea :love:
Täällä oireina väsymys, joka on aivan eriluokkaa sellasen "normi"väsymyksen kanssa. Tuntuu siis että ei millään pysy hereillä.. sitten se palelu. Olen vilukissa ollut aina mutta tää on jotain potenssiin sata! Huono olo on melko jatkuvaa läpi päivän, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Aamuisin se ei tosin kaukana ole ollut. Tissit on arat ja turpeat ja muutenkin turvotus on aika moista :eek: ultra jännittää, koska haluan jo tietää mikä on tilanne :whistle:
 
Ihania uutisia adelmiina :) Tsemppiä Toive!

Joo kyllä se vilu ja väsy on kuuluu vahvasti asiaan. Mekin asutaan vanhassa talossa, jossa pidetään lämpöjä alle 20 asteessa, niin saa olla villahousista lähtien päällä ja illalla kulkea viltti niskassa :)

Ähh miksi ihmeessä oireet loppuu ihan yllättäen?! Eilen oli sellainen olo että tää oli tässä. Ei pahaa oloa ja joku tunne muuttui... No tänään on taas ollut huono olo. Np-ultraan vielä reilut kolme viikkoa. Pää hajoaa.
 

Yhteistyössä