~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Osaakos kukaan kertoa mulle miten äitiysloma vaikuttaa kesälomaan? Meillä otettiin töissä kesälomat puheeksi. En huomannut siinä hässäkässä edes kysyä mitään ennen kuin tajusin, että mähän olen kesän ajan äippälomalla. Voikohan kesäloman pitää äippäloman jatkoksi? Mulla loppuisi äippäloma tammikuussa niin mahtaakohan kesälomaa saada pitää helmikuussa... täytyy tietty kysyä töistä, mut ajattelin jos täällä joku ois mua viisaampi.
 
Mä ainakin jätin talviloman ja kesäloman käyttämättä tänä vuonna, jäin äitiyslomalle huhtikuussa. Kai se voi olla työpaikkakohtaistakin, mutta mun mielestä sulla pitäisi olla oikeus päättää niiden pitämisestä noin niinku muuten.
 
Ihanaa Toive*! Oli varmasti ihana tunne! :love: Onnea!

Jännitys tiivistyy. Huomenna varhaisultra, ja silloin kasassa 6+6.
Viimeksi tuossa kohtaa todettiin, että alkio oli auttamatta liian pieni, ja siitä se alamäki silloin alkoi. Arvatkaa kuinka paljon huominen jännittää.

Olo on huono ja töissä oleminen ihan tuskaa, olen myös aika huonolla tuulella koko ajan, onkohan hormonit, jotka kiristävät pinnaa?
Huomenna jos kaikki on hyvin, annan itselleni luvan varata neuvolan (y)
 
Hienoa Toive! Ja tsemppiä Sphinxille huomiseen. Mitäs muille kuuluu? Mun pitäis huomenna varailla aikaa rakenneultraan, josko ne ois saanu listat tehtyä sinne asti. Meinasin jo soitella, mut huomasin et ajanvaraus onkin huomenna. Täällä nyt rv 15+0
 
Isot onnittelut kaikille vauvan saaneille, Jasmine ja Tupsuli ja muut :love:
Toivottavasti teidän vauva-arki on alkanut hyvin :)

Mahtavaa Toive*! onnea!
Tsemppiä Sphinx huomiselle (y) Muistan itekin miten jännitin iha hulluna, mikään muu toimenpide ei oo ollu niin jännittävä.. Rautaisia hermoja!!

Shelterme, en osaa sanoa tuosta kesälomista mitään. Varmaan työpaikkakohtaista? Ite ehkä hakeudun vuoden vaihteen jälkeen työttömäksi, eikä lomia oo nytkään kun teen pätkätöitä.
Me saatiin jo np-ultrassa suoraan aika rakenneultraan. Ajoittuuko sinulla just vuoden vaihteen jälkeen se ultra?

On: Käytiin viime viikolla np-ultrassa ja siellä näytti olevan kaikki niinkuin pitää ja vastas viikkojaan. Vielä ei tiedetä riskilukuja, kun jos ei mitään niissä oo, niin tulokset kuulee sitten seuraavassa neuvolassa. Joka sijoittuu viikoille 16-18. Nyt menossa 13+5.
Vieläkin joutuu oksentamaan ja iltasinkin, kun viikon potenut flunssan poikasta ja kunnon yskää, syytän sitä yskää.

Tiedättekö jo joutuvanne sokerirasitukseen jo tässä ensimmäisen kolmanneksen jälkeen? Minulle napsahti kaksi rasitusta sukurasitteiden ja iän takia :oops: Ei oo näillä oloilla vielä menemistä...
 
  • Tykkää
Reactions: Domi
Me ei saatu rakenneultra-aikaa nt-ultran yhteydessä, kun menee tosiaan tammikuun ekalle viikolle. Mikäli siis tehdään rv 20. Sain infolehtisen, jossa luki et tehdään rv 18-20. Meille ei tullut erikseen seulonnoista mitään riskilukua, eli ei ollut omakannastakaan mitään luettavissa. Tuli vain kirje kotiin ettei riskiä ole todettu.
 
Ai niin, mulle terkka puheli ekalla neuvolakäynnillä et tod.näk. tekee sokerirasituksen kaksi kertaa. Ajankohdasta ei ollut puhetta. Oli vaan itse vähän huolissaan et mitähän siitä mahtaa tulla, kun ei meinannut millään saada multa otettua verikoetta. Molempia käsiä tökki monta kertaa. Tää ei oo eka kerta, mulla tosi pikkiriikkiset suonet ja pakenee neulan alta. Tosi on niitä huipputaitaviakin ottajia mahtunut joukkoon.
 
Onnea kaikille vauvautuneille ja sykkeiden kuulijoille <3 Tänne kuuluu sellaista, että viikko sitten kaaduin melko pahasti suorilta jaloilta leuka ja vatsa edellä maahan. Siitä sitten hysteerisenä Kättärin päivystykseen ja yöksi vielä Naistenklinikalle seurantaan. Onneksi istukka ei revennyt ja vauvan sydänäänet olivat kunnossa. En ole koskaan elämässäni pelästynyt noin paljoa :sick:

Tänään oli viimeinen lääkärineuvola ennen synnytystä. Kaikki näytti olevan kunnossa ja kohdunkaulaa vielä hyvin jäljellä eli ei pitäisi ihan heti vielä syntyä... vaikkakin itsestä alkaa jo siltä tuntumaan, että tulis jo :D lonkat särkee öisin ja närästys nimenomaan yöllä makuuasennossa on jotain aivan kamalaa, käytännössä menee siis yöt valvoen, ja aamulla saa sitten hetkeksi unta. En silti valita, kaikki se on sen arvoista, kunhan vaan saa tämän oman pienen maailmaan turvallisesti :love:

Miten muilla kohta synnyttävillä menee?

Rv 35+5
 
Viu
Iltaa! Uskaltaudun mukaan ☺ Pp 11 eli eilen testasin aika selkeän plussan, meillä hoitona icsi ja kaksi ykkösluokan alkiota siirretty matkaan. Epäuskoinen, iloinen ja jännittyneen pelokas olo. Meillä on pitkä, mutta tuloksekas hoitotausta, jos näin voi sanoa. Ensimmäinen icsi tehtiin 2010, siitä syntyi tytär 07/11. Mitään ei saatu pakkaseen, lähdimme uuteen hoitoon ja toisen icsin tulos poika 05/13. Jälleen ei mitään pakkaseen, kolmanteen hoitoon uskaltauduimme viime keväänä, mutta nega paukahti ja tavalliseen tapaan ei mitään pakkaseen. No, sain rohkaistua itseni vielä yhteen yritykseen, josta nyt siis plussa ja tänään 4+1. Saankohan sittenkin sen suuren perheen, josta salaa haaveilin? Paljon olen painiskellut sen ajatuksen kanssa, kuinka monta lasta lapsettomat saavat toivoa, mutta olen tullut siihen tulokseen, että me saamme toivoa vielä tätä yhtä.
Onnittelut sykkeen nähneille ja vauvan jo syliin saaneille. Ihan yhtä jännää tämä on kyllä näin kolmannellakin kierroksella
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista, ainakin VienoUnelma ja Toive*, olikohan vielä muitakin.. Kaikille joka tapauksessa! Ja Viulle onnea plussasta! Sphinxlle tsemppiä tämän päivän ultraan! Ja tietenkin onnea myös Jasmina20 ja Tupsuli vauvautumisista!

Mä en ole saanut aikaiseksi kirjautua tänne viime aikoina, kun ei enää roiku koneen äärellä niin kuin töissä oloaikana, niin jotenkin sitä ei tule edes konetta käynnistettyä, ja puhelimella kirjottamisen oon vaan todennut liian hankalaksi. Ja tosiaan töissähän en oo enää ollut melkein kahteen kuukauteen, nopeesti kyllä aika menee kotonakin, vaikka paljon mitään en teekään. Kaikki sano että nyt pitää levätä kun vielä voi, niin oon sitten toteuttanut sitä :). Multakin jäi kesälomia kaksi viikkoa käyttämättä, siis noita viime vuoden vanhoja, ja ne voin kyllä käyttää sitten milloin vain, vaikka jos rahapula iskee hoitovapaan aikana, en nimittäin usko että syyskuussa olisin vielä töihin palaamassa. Mutta taitaa tosiaan olla aika työpaikkakohtaista. Mä pidin ylityövapaat pois ennen äippälomaa, kun niitä kertyi pari viikkoa tuossa viimeisinä kuukausina, meinasi nimittäin tahti kiihtyä vaan töissä loppua kohti. Olin kyllä tosi tyytyväinen että jäin niin aikasin pois kun venyi päivät niin paljon, ja niin kuin arvelinkin, että kun vaan jäin kotiin niin eipä mua töissä sen jälkeen oo kaipailtu! On ihan hyvä huomata välillä että ei ole mitenkään korvaamaton :).

Hui Cerezah, hurja kaatuminen, ihana kuitenkin että kaikki on hyvin <3! Uskon että säikäytti! Ja hyvä että olitte seurannassa.

Mulle ei kuulu sen kummempia, odottelua lähinnä. Äiti ja anoppi soittelee päivittäin (en siis normaalisti ole edes viikoittain heidän kanssa yhteyksissä), eli tulee pitkät kolme viikkoa jos tämä esim. sinne asti menee niin kuin epäilen. Jotenkin kun ei mitään synnytykseen viittaavia oireita ole aivan satunnaisia harjotussuppareita lukuunottamatta, niin vaikea vieläkään uskoa että tässä nyt yhtäkkiä mitään tapahtuisi, mutta kai se on mahdollista. Neuvolassa viikko sitten sanoin että mulla on tavoitteena jouluksi kotiin :).

Kaikille tasapuoliset tsempit kaikkiin vaiheisiin :love:.

39+1
 
Paljon ihania uutisia, onnea kaikille tasapuolisesti :love:

Täällä kaikki toivon mukaan hyvin. Paha olo on väistynyt. Vatsan turvotus on järkyttävää, eikä housun nappi mene kiinni. Samoin muutenkin paino on noussut :devil: Ilmeisesti kortisoni on turvottanut valtavasti. Onneksi sen käyttö loppuu kokonaan tällä viikolla.
 
Kiitos kaikille onnitteluista :love:

Viu, onnea plussasta :) minä olen sitä mieltä, että meillä lapsettomilla on ihan yhtälainen oikeus toivoa suurta perhettä kuin ns. taviksillakin :)

Sphinx, uskomaton tunne, eikö? :love: onnea :)

Kuuru, onnea plussasta (y)

Täällä myös mahan turvotus on aikamoista. Luulen, että mulla sitä aiheuttaa estradot, koska turvotus ei ole aikasemmin ollut ongelma ja nyt siis tuo laastari ekaa kertaa käytössä. Enhän tietysti ole plussannutkaan aikaisemnin, joten miks turvotus ei vois johtua siitäkin.. :) Luget saan vähentää huomenna kahteen palleroon päivässä ja ens viikon lauantaina estradotin yhteen laastariin kolmen päivän välein. Ehkä tän uskoo todeksi siinä kohti kun maha alkaa kasvamaan :D:love:
 
Viimeksi muokattu:
Shelterme: Meillä myös saa lomia pitää ja säästellä ihan niin ku ite haluaa. Mä ajattelin nyt säästää ja pitää sitten kesällä niin että mies voi jäädä kans hoitovapaalle ja saataisiin lomailla yhtäaikaa pitkään :) mut kysy töistä teidän käytännöt.

Onnea toive ja sphinx ja olikos muita vielä tässä välissä käyny ultrassa, ihania uutisia <3

Terkkuja lämmöstä, tultiin eilen illalla reissusta. Oli huippuhyvä, aurinkoinen, lämmin ja ihana matka :) se lämpö iholla..aaawww..oispa sitä saanu mukaan!! Täällä nyt 19+2 ja harjoitussupparit alkanu vaivaamaan varsinkin kun pidempään kävelee ym. Muistelisin et olis viime raskaudessa joskus viikolla 26 niiden takia viikon saikullakin..pitää kysyä neuvolasta ens viikolla.. myös rytmihäiriöitä nyt paljon :( muljahduksia tosi usein..pelottavia ja huolestuttavia vaikka kuuluukin kai monella asiaan näillä viikoilla kun veren kierto on niin maksimoitua.. no onneksi ens viikolla neuvola ja rakenne u 13.12. Kivaa viikonloppua!
 
Vauva arki on vienyt mennessään, mutta nyt piti tulla lukemaan synnytyksistä. onnea marraskuun aikana synnyttäneille :love:
Ja onnea uudet plussanneet.
Täällä on arki menny ihan hyvin, yöt nukkuu parilla herätyksellä päivisin vähän huonommin. vauva on pääasiassa rauhallinen ei ole itku kohtauksia vielä näkyny:giggle: eilen oli kiukkusempi päivä, myös yö meni miljoonalla herätyksellä ainoastaa illalla klo 8-11 nukku pidemmän pätkän johtuisko lie rintatulehduksesta sellanen eilen iski päälle. tai sit vaan tiheänimun kautta.. mutta ihan täydellinen vauva kyllä vanhempien mielestä :love:
Kiia ja 1kk+2pv poju
 
  • Tykkää
Reactions: cerezah ja Mandala
Jos mitään olen 6kk aikana vauvoista oppinut niin se on se, että kaiken näköisiä vaiheita tulee ja menee koko ajan :D varsinkin meillä just tuohon uneen liittyen. Ja tietty sellaiseen yleiseen tyytyväisyyteen. Jos kiinnostaa niin kannattaa hankkia kännykkäsovellus/kirja nimeltä The Wonder Weeks. Siinä kerrotaan eri ikäviikkojen aikoina tapahtuvista kehitysloikista ja miten ne vaikuttaa vauvan käyttäytymiseen. Kun vauva ottaa loikan uusiin asioihin niin se yleensä lisää kärttyisyyttä ja epätyytyväisyyttä yms.
 
Huutelen nyt väärälle puolelle, mutta Yrittäjälle tsemppiä (miten sulla voi olla jo vk11 etkö just plussannut) Toivottavasti on vaan jotain kuivista limakalvoista johtuvaa ym. harmitonta, jos kuitenkin "vaan" pinkkiä.. Saitko soittoajalla jonkun kiinni?! Toivon niin ettei ole mitään vakavaa..
 
Yrittäjä, limakalvot voi olla niin kuivat että tulee väriä pyyhkiessä. Toivotaan, että on vaan sitä.
Mulla on nyt 3 yötä vaivannu hirmuinen oikean puolen iskias kipu. Ei löydy yöllä sitten niin millään sopivaa asentoa. Päivälläkin täytyy vähän varoa jalkaa, kun tunne että pettää alta. Kovin aikaisin alkaa paikat löystyä. Muutenkin yliliikkuvat nivelet ja sitten vielä löysää lisää...
Rv 16+1
 
Huh, onneksi Yrittäjällä kaikki hyvin :love: ite oon toistaiseksi säästynyt vuodoilta, mutta muutaman kerran oon nähnyt painajaista vuodosta ja sit on pitäny käydä vessassa tarkistamassa :eek::D

Täällä ensimmäinen aamuoksu tuli eilen :sick: huono olo oli välillä jo lievempää mutta nyt se on tullut voimakkaampana taas takasin :X3:
Rv 9+0
 

Yhteistyössä