~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kylläpä täällä on hiljaista, pitää tulla vähän virittämään keskustelua ;) paljon on tapahtunut viime kirjoittelun, mar80 ja cerezah lämpimät onnitteuhalaukset nyyteistä <3!!

Gerberalla ja Vilijonkalla on ainakin ollut piinaavia hetkiä. Kurjaa! Mutta onneksi teillä kummallakin näyttäisi kuitenkin olevan asiat nyt hyvin. Toivon kovasti että näin on loppuun saakka <3

Täällä 24+4. Ei ole tullut kirjoiteltua ku eihän täs oikein mitään tapahdukaan ;) joululoma tuli ja meni ja mun mielestä se vähän kyllä auttoi supistuksiin eikä niitä oo nyt niin paljon ollut..rautalääkekin ehkä vähän vaikuttanut, en oo enää niin kuoleman väsynyt vaan välillä jaksan tehdäkin jotain. Meillä on ollut tässä lastenhuoneen projekti meneillään..tehtiin kaappiin lisää hyllyjä. Saatiin esikoisen vaatteet sinne ja pikkuveljen sitten hoitolipastoon. Yritin samalla käydä kaapin läpi ja ajattelin noiden tyttötavaroiden kanssa varata kirpparipöydän niin saa roinalle lisää tilaa. Pari kk äitiyslomaan!!!!
 
Haikara matkalla (y)

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Jolana ... 1.IVF ... ensimmäinen ... ?
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 26.4.2017
Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 15.2.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 16.5.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 2.6.2017
aniara ... 1.IVF ... toinen (1.raskaus) ... 16.6.2017
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 4.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 13.7.2017
adelmiina_ ... 3.IVF ? ... ? ... ?
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ?
Viu ... 4.ICSI ... kolmas ... ?
Kuuru ... 2.IVF 1.PAS ... ? ... ?
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 4.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ? ... ?

Tapahtumia tulossa :)



Myöhemmin onnistuvat :cry:
Kesäheinä-78 (3.IVF 3.PAS - tm)
Maria_V (luomu - km)
Rusina80 (1.IVF 2.PAS? - kem)
haunoora (3.ICSI 2.PAS - km)
Mintikka (1.IVF 2.PAS - kem)
Hipsunpöpsy (1.IVF - kkm)
Bridge (2.IVF/1.siirto - tm)
annila (5.ICSI - kkm)
SalamaT (2.IVF - kkm)
Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
SalamaT (2.IVF 1.PAS - km)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
Siida (1. ICSI 7.PAS - kem)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
marrasmai (3.ICSI? - kkm)

Maaliin päässeet :love:

lullaby ... 4.IVF PAS ... toinen ... 40+6 ... 3.5.2016
kop kop ... 1.ICSI/IVF 2.PAS ... toinen ... 38+0 ... 4.5.2016
Caro87 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 41+4 ... 21.5.2016
Peppermint ... 1.IVF/ICSI ... ensimmäinen ... 41+3 ... 28.5.2016
Mandala ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 4.6.2016
Henrietta- ... 2.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 11.6.2016
Kiisuli80 ... 1.ICSI/IVF ... ensimmäinen ... 39+4 ... 17.7.2016
flow^... 2. IVF ... ensimmäinen + toinen ... 39+1 ... 8.7.2016
grey83 ... 1.ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+2 ... 19.7.2016
Suvipilvi ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 11.8.2016
frankie ... 1.IVF ... toinen ... 39+1 ... 18.8.2016
Lottainen ... 2.IVF ... toinen ... 41+1 ... 20.8.2016
JONPA77 ...3.IVF 1.siirto ... ensimmäinen+toinen (2 sijaislasta) ... ??+? ... 14.10.2016
kiia-s ... 1.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Jasmina20 ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 42+0?
Rizu ... 1.IVF 3.PAS ... toinen ... ??+?
Elika ... 2. IVF/ICSI ... ensimmäinen ... ??+?
RooRoo1 ... 1. IVF ... toinen ... ??+?
Mari32 ... 5.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Tupsuli ... 4.IVF ... toinen ... 38+1
Hullabulla ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 42+2
mar80 ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+0
cerezah ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+1

************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.



Ajankulukseni kävin nyt kaivamassa tän listan tuolta useemman sivun takaa kun viimesimmässä oli lähteny värit, eli ei sit näy sukupuolijakaumaakaan.. tehkää tarpeelliset muutokset ja lisäilyt tietoihin, tai voin korjailla tähänkin viestiin jos ilmottelette. Jotain nimiä tiputin pois joista en muista aikoihin kuuluneen, ja poistin joidenkin hoitojen perästä sanan "tuore", niin säästyy merkkejä.. eli jos ei lue passia tms. erityistä ivf/icsin perässä niin sehän tarkottaa tuoresiirtoa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Lullaby päivityksestä. Jos jaksat mull voisi päivittää/korjata 2.ivf(tuoresiirto oli kyseessä siis) ja La on 26.4. En koneella käy koskaa niin hankala päivitellä. Ja tosiaan poika meille tulossa, mutta se taisikin jo olla siinä :)
 
Mulle voi jossain vaiheessa lisätä 1. IVF, toinen lapsi (eka raskaus tosin), LA 16.6.

Olen viimeiset viikot käynyt aina välillä lukemassa kuulumisia mutta en ole osannut ottaa osaa keskuteluun. Raskaus on ollut vähän vaikea, tosin ei mitään verrattuna monen täällä kirjoittavan kokemuksiin. Kipeitä supistuksia, heikko olo ja ehkä vähän masentunutkin. Vaikka maailman ihanin asia saada toinen lapsi! Tää raskaus ei vaan tunnu sopivan mulle yhtään. Ja senkin ääneen sanomisesta on huono omatunto kun tietää kuinka moni antaisi vaikka mitä ollakseen tässä tilassa. Mutta ei todellakaan ole hehkeä keskiraskaiden kokemus meneillään! Vauva-ajasta sen sijaan tiedän nauttivani eli kesällä viimeistään helpottaa jos sinne asti päästään :)

Vauvalla on onneksi kaikki hyvin. Ja olen tuntenut liikkeitäkin jo joitain viikkoja, vaikka istukka onkin edessä. Tämä selvisi kun ultrattiin yksi extrakerta neuvolalääkärissä näiden supistusten takia. Oli muuten kyllä tosi ankea kokemus se lääkäri. Kerroin miten olin pyörtynyt edellisellä viikolla kolme kertaa, virtsassa proteiinit koholla (aika vähän kylläkin...), ja kipeitä supistuksia päivittäin ja todella heikko olo. Ei suostunut ottamaan edes heloglobiinia ("koska ei se 6 viikossa voi niin paljon laskea"). Sisätutkimus oli tehty jo edellisellä viikolla niin sitä ei tarvittu ja muuten kommentoi mun oireisiin että "no, joillekin vaan raskaushormonit ei sovi". Huh! Ei tee mieli mennä uudestaan, taidan käydä vaan yksityisellä.

Ainiin, ja kuin kirsikkana kakun päällä kysyi vielä että onko meidän lapsi toivottu kun on tämä ivf takana?! Ja että olenko yksin odottamassa (puoliso ei päässyt mukaan lääkärille) lasta. Antoi ymmärtää että jos olisin yksin kehdannut näin hankkia lapsen, niin omapa on syy jos väsyttää. Jotenkin tuntui että mun fyysisiä oireita ei otettu mitenkään todesta.

Pahoittelut omanapaisuudesta tällä kertaa.
 
Kylläpäs kyntää! Tänään taas kirkasta veri vuotoa ja jonkin verran kipuja. Soitto päivystykseen, sieltä ohjaus soittamaan synnärille, sieltä ohjeistus odottaa ainakin huomiseen ja sitten yhteys omaan neuvolaan jos vuoto runsaampaa kuin menkat ja kivut kovat.. eivät ottaneet siis tarkastukseen (ilmeisesti osastolla jo influenssaa (?!) joten eivät ota sisään ellei ole hätä eikä kukaan voi tehdä mitään jos menee kesken...) vaikkakin ymmärsivät hätänä ja halun nähdä onko kaikki hyvin...

Huomenna siis soitto neuvolaan ja sit taas tietää et pääseekö lääkäriin vai menkö yksityiselle vai mitä teen.. koetan ottaa rauhallisesti ja olla ajattelematta koko asiaa mutta vaikeaa on! Onneksi uni välillä sieppaa omaan maailmaansa ja saa levätä mutta hemmetti miten tämä voikaan olla pelottavaa ja niin järjettömän raskasta :cry:
 
Jos sinne listaan niitä tietoja, jos joku kiltti päivittäis :)
6. ICSI:n 3.PAS Ensimmäinen LA 2.6.

Aniara, kaikki tunteet sallittuja ihan myös meillä vaikeimman kautta onnistuneilla! Ei se jos olo on surkea, niin varmasti oo mitään hehkumista. Ja olipas tympeä lekuri :mad: Onko joku erityinen syy niihin supisteluihin? Tsemppiä(y)

Gerbera, eipä sielläkään helpolla päästetä :oops: Toivottavasti pääset huomenna jonnekin ultraan!! Ei oo helppoa elää tuollaisessa epätietoisuudessa ku menee järki..

Mamido, miten tiheesti nyt toisen odotuksessa on neuvolakäyntejä? Onko sinulla supistukset rasituksesta johtuvia?

Nyt tyhmiä kysymyksiä, mutta onko alapään vihlomiset iha normaalia jo tässä vaiheessa, rv 19+? Vai pitäskö koittaa päästä ottaa neuvolaan pissatestiä ja näytettä alakerrasta?

Kohta puoliväli o_O Ja mieli ei edelleenkään usko todeksi vaikka jo liikkeitä tuntuu ja mahaa näkyy :confused:
 
Olipa karsea lääkärikokemus aniaralla! :eek:
Ihmetyttää kyllä, että miksi kaiken maailman empatiakyvyttömät ja tökeröt
ihmiset hakeutuvat tällaisiin töihin. Tosin neuvolaosio taitaa olla pakollinen kaikille lääkäreille, mutta kyllähän niitä sosiaalisia taitoja tarvitaan lähes kaikissa lääkärin tehtävissä. (n)

Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä. Viikkoja kasassa ehkä 17 tai jotain, en nyt muista tarkkaan. Olo on pääosin edelleen hyvä. Välillä huimaa, eli kai se hemoglobiini on laskenut entisestään. Keskiviikkona eka neuvolalääkäri.
 
Aniara: voi ei mikä ääliö lääkäri!! Toivottavasti pystyt jättämään tommoset huomiotta, törppö mikä törppö. Mullakaan ei oo kyllä hyviä kokemuksia noista neuvolan lääkäreistä..just viimeksi oli semmonen joka ei kyllä tienny mistää mitää ja tutki perusasiatki jostain tietokannasta. Sitte vielä sano et ei tarvi tehdä sisätutkimusta, mut voidaan tehä jos haluut...whaat. No tottakai haluan, ku ei koko lääkärikäynnistä mitää muutakaan järkeä ollu..oivoi.

VienoUnelma: tosi tavallisia nuo vihlomiset sun muut. Älä huoli...liitoskivut, kohdun kasvukivut ym. Musta tuntuu ainakin et millon mitäki tuolla mahassa ja alakerrassa jomottelee tai viiltelee.. mut voithan käydä neuvolan vessassa pissimässä tikkuun jos huoletta :) mun supistukset joo tulee suurimmaksi osaksi kun esim. Kävelen paljon tai muuten rehkin. Eilenkin pulkkamäessä... ja huomaan et ne on rauhottunu kun olin töistä lomalla. Neuvolakäyntejä on ollu n. 1x /kk tähän saakka. Toki mulla ainakin jotain käyntejä aikaistettiin/tasattaisiin välejä aluksi kun olin huolissani. Kiva terkka :)
 
Aniara jäi eilen sanomatta että voi kun tuollaiset lääkäreiden tölväisyt voisi aina heittää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. eikö neuvolantäti voisi ottaa hemoglobiinia?

Tänään pääsin taas päivystyksen kautta "omalle" neuvolalääkärille ja kaikki oli hyvin. Ilmeisesti veri on taas peräisin istukasta mutta kun ei kerta enää vuoda enempää niin lepoa vaan. Lääkäri oli sitä mieltä että liiallinen ultraaminen ei tee hyvää joten jos tulee vielä tällaista että vuotaa "vähän" niin huolta ei ole ja seuraava ultra sitten äitiyspolilla 26.päivä

Helpommin sanottu ku tehty että ajattelee ettei mitään huolta ole kun verta tulee ja alamahasta juilii :cautious:
 
Onnittelut Cerezah pikkunyytistä!
Aniaralla ollu kyllä niin törppö tohtori. Kaikki vaan ei osaa asiaansa. Noita töksäyttelijöitä löytyy.
Gerbera81 kylläpä sullaki on jännät paikat. On se kyl kovaa olla huolehtimatta, jos vuotelee.
Mamido: täälläkin väsymys vaivaillut, vaikka hemoglobiini pitäs olla kunnos. Välillä oli alhaalla mut viimeks taas itellään noussu. Mekin aloitellaan lastenhuone projektia. Meillä aloitetaan ihan alusta ku vierashuone muutetaan. Menee lattiat, seinät ja katto uusiks.

Tänään rakenneultrassa nähtiin terve sikiö, joka paljasti itsensä hyvinkin selvästi pojaksi! Nyt niin onnellinen ja tyytyväinen olo. Saa taas hengähtää. Äkkiä tää aika loppujen lopuksi menee. Tänään sanottiin taas et mulla on rv 21+0, vaikka toisen lääkärin mukaan rv 20+5. Mites teillä on tuo on laskettu? Siitä päivästä ku hedelmöitys on tehty vai siirtopäivästä?
 
Kiitos kaikille sympatiasta, kyllä se omakin järki toki sanoo että omaan arvoonsa voi jättää tämän lääkärin kommentit mutta silti tuntui epämiellyttävältä koko kokemus.

Gerbera_81, onko sulle osattu yhtään arvioida että milloin vuotojen pitäisi helpottaa, eli korjaako istukka jotenkin itseään? Kauheaa varmasti elää epävarmuudessa ja huolessa.

VienoUnelma, mullakin on ollut vihlontaa ja kuulemma ihan normaalia. Erityisen inhottavia on olleet sellaiset terävät, aika hetkelliset kivut kun tuntui että sukkapuikolla yrittäisi joku sisälle kohtuun!

Mun supistuksille ei sen kummempaa syytä löytynyt, kuulemma kohtu on aika alhaalla ja luonteeltaan 'supistusherkkä'. Lepoa ja silleen. En vaan ihan vielä olisi halunnut joutua luopumaan urheilusta jne... ehkä tää vielä helpottaa ennen loppua :)
 
Hyvä, että täälläkin taas keskustelu vähän heräilee.
Mun on ollut vaikea kirjoitella, kun en osaa nauttia vielä tilanteesta... mutta en halua kirjoitella epävarmuudestakaan kun kuitenkin on onnistanut. En tiedä saatteko kiinni, mutta jotenkin tuolla hoitopuolella helpompi 'tuskailla' ongelmien kanssa, koska silloin vielä oikeasti ongelmia. Nyt kuitenkin kauan kaivattua lopputulosta lähempänä ja silti vaan epävarmuus kalvaa. Ehkä tämä viikkojen myötä helpottaa...

lullaby tais kysäistä, että voisinko päästä neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. En oikein tiedä, nyt keskiviikkona vasta eka neuvola ja neuvolamaailma ihan vieras. En tiedä mitä odotan ekalta käynniltä, ehkä ettei kukaan tuttu näe... :ninja: Kovasti kyllä toivon, että sydänääniä ainakin kokeiltas kuunnella.

gerbera voi kurjuus noita sinun vuotoja, kunpa nyt rauhoittuisivat. Onko teillä siis 26. päivä nt/np (kumpi virallinen nimi?) -ultra? Uskon kyllä, että on vaikea olla luottavaisin mielin... oletko ajatellut doppleria?

shelterme onnea hyvistä ultrauutisista. Noin pitkällä jo sinäkin, vaikka just vasta plussasit. Kuulostaa hyvältä teidän remppasuunnitelmat, itseänikin vähän jo syyhyttäis mutta ihan liian aikaista. Eilen mies tuli koiralenkiltä ja alkoi mittailla työ/vierashuonetta, että siitä tehdään tulevaisuudessa kaksi erillistä huonetta... oho. Mies kun tähän asti on toppuutellut kaikissa jutuissa.

ON: keskiviikkona tosiaan eka neuvola. Ajoittain luottavainen raskauden suhteen ja toisessa hetkessä taas ihan epätoivon partaalla. Nyt kun flunssa helpottaa pääsee onneksi taas liikkumaan kunnolla. Tehotreenit vaihtuu kyllä tämän vuoden puolella (rauhallisempaan) kuntosalilla käyntiin, pilatekseen, uintiin ja koiralenkkeihin. Mutta eiköhän tuo peruskunto kuitenkin säily...

En tiedä johtuuko raskaudesta vai muuten vaan hatarasta päästä, mutta mun on NIIN vaikea sisäistää noita ruokavaliojuttuja o_Oo_O:eek:! Sössin koko ajan jotain pientä.
1. Oltiin viikonloppuna italialaisessa ravintolassa ja siinä sitten pitkään pohdin mitä uskallan syödä. Pastoissa parmesaania, monissa pizzoissa herkkujuustoja (ei tietoa saako syödä), ihania mereneläviä jne.Tein sitten päätöksen ja otin aika perinteisen pizzan, josta jätin katkaravut pois. No sitten kun sain höyryävän pizzan eteeni, tajusin että varmaan myös pepperoni olis kiellettyä :mad:. No hyvällä omalla tunnolla kuitenkin söin, luotin että oli uunissa riittävästi 'kypsynyt'.
2. Eilen illalla alkoi tehdä mieli jotain suolaista ja ajettelin heittää uuniin siemennäkkärin.. ja tietty laitoin siihen tuttuun tapaan mukaan pellavansiemenet. No jäi sitten multa syömättä.
Ei mitään suuria juttuja, mutta kun tuntuu että kompastun koko ajan johonkin. Vielä ei tule ns. selkärangasta nämä jutut.

Vilijonkka & käpy 10+0

ps. ja jos joku listaa päivittelee
Vilijonkka_ ... 2.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen.... 4.8
 
Vilijonkka, mie niinku niin ymmärrän tuon siun pointin tuosta että on vaikea kirjoittaa.. Mie en osaa nauttia vielä juuri ollenkaan tästä raskaudesta (en ole edes sisäistänyt että siellä on möngertelijä vaikka sen on nyt monta kertaa nähnyt), etenkään nyt näiden vuotojen takia, mutta en ennen niitäkään.. koko ajan takaraivossa ajatus että persiilleen se tämäkin menee... itsekin toivon että jos vuodot pysyy poissa ja päästään eteenpäin niin löytyisi varmuus tähän omaan oloon.

Aniara, on vain sanottu ja näytetty näytöltä kohtaa että "tuosta keskenmeno on alkanut". Eli siis istukassa joku repeämä joka on itsekseen ajan kanssa korjaantunut. Lääkäri sanoi että hänellä oli ollut joku potilas jolla oli ollut samanlaisia juttuja koko raskauden ajan ja saanut terveen lapsen.

Ootan tosiaan sitä 26.pv ultraa (mikä lie tosiaan se virallinen nimi?) et osaisko ne äitiyspolilla sit sanoa jotain lisää. Omasta kannasta oon käyny kattomassa näkyiskö lääkärin kirjaukset nyt näistä kolmesta "ylimääräisestä" ultrasta, mutta vielä ei ainakaan näkynyt..

Ja mitä noihin Vilijonkka mainitsemiin ruoka-asioihin tulee niin vähän sama täällä! Sain sillon plussauksen jälkeen hepulin kun ihan ajattelematta söin tuorejuusto kakkua! Pikkasen veti paniikin päälle.. vieläkin tarkistan siitä thl:n listasta et miten se menikään minkäkin ruuan kanssa..

Miulla on nyt tullut tässä ajanmittaan semmoinen pulma etten voi syödä mitään mikä on ollut pakastimessa (hieman hankala kun oon tykänny tietyistä gluteenittomista sämpylöistä ja ne on jo valmiiks pakkasessa.. eipä oo tullu niitä syötyä) :sick: ja kaikki lämpimät ruuat mitä saan alas on ollu sellasia jotka oon tehny samana päivänä, seuraavana päivänä voin syödä vain kasviksia lämmitettynä, liharuuat ei mee alas vaikka kunnolla lämmittäis :unsure: o_O
 
Olin alkuun tosi tarkka kaikkien näiden ruokajuttujen kanssa. Noudatin ehkä "liiankin tarkasti", ajattelin et jos tulee km ni en voi ainakaan syyttää itseäni et oon syöny jotain sopimatonta. Tänään söin huoletta ravintolassa hampparin, jossa oli minimaalinen määrä majoneesia. Eikä tullut huono omatunto vaik eka luulinkin. Nyt noudatan taas kiltisti niitä mitä ei saa syödä. Nyt raskaana ollessa oon sen huomannu et syön paljon enemmän marjoja ja hedelmiä, mikä tietysti on hyvä juttu. Jääkaappikylmänä parhaita! Se on jännä et oon ihan hurahtanu omenoihin. En oo ennen tykänny omenoista. Sit puolestaan kaikki leikkeleet tahtoo ällöttää. Voin seistä leikkelehyllyllä vaik kuinka kauan pohtimassa et mitä mahdollisesti pystyisin syömään. Vichyä ja vettä juon ihan älyttömästi. Loputon jano! Oon menos pe varmuudeks sokerirasitukseen, vaikka ei muita oireita.
 
Onnea Yrittäjä! <3

Mähän söin meetvurstia ja salmiakkia/lakua suurimman osan mun raskaudesta - metukasta en oikeasti edes tiennyt (enkä osannut omilla aivoilla ajatella) ennenku loppuraskaudessa, ja salmiakki/lakritsi tuli täyskieltoon vasta myös ihan loppu vaiheessa :rolleyes: Itse jotenkin pidin tärkeimpänä, että kunhan ei vakuumipakattuja ja pastoröimatonta nyt ainakaan syö. Pihvejä yms ei tullut syötyä ollenkaan kun en todellakaan voisi kuvitella syöväni niitä täysin kypsinä. Alussa tuli syötyä sushiakin ennenku tajusin ettei kai raaka kala ole kovin suositeltua :D

Mulla alussa teki aamuisin mieli ainoastaan suklaamuroja kylmällä maidolla ja alpron suklaasoijajuomaa, ja pehmiksiä ja pirtelöitä :D sitten oli pitkään vaihe ettei tehnyt mitään mieli, ei siis tehnyt mieli kokatakaan joten mies kokkaili suurimmaksi osaksi meillä. Kaupassa saatoin vaeltaa hyllyjen välejä saamatta koriin yhtään mitään. Sitten ihan lopussa taas hurahdin kurkkuun, granny smith omenoihin ja veteen. Ja vesi oli ehdottomasti parasta kun se oli ehtinyt saavuttaa huoneenlämmön :D Oisin voinut elää niillä kolmella hehe.
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Omaa napaa (anteeksi): Eka neuvola takana. Ihan kiva käynti, vaikka ei nyt hirväesti tullut uutta tietoa (paitsi käski välttää kaksplussaa ja vauva -foorumeita tiedonlähteenä... :whistle:). Kätilö itse ehdotti että voi yrittää kuunnella sydänääniä, mutta en saa hermostua jos ei kuulu.. ja onneksi aika pian löyty :love:. Otti muutenkin tosissaan mun pelon raskauden suhteen ja kertoi että voidaan varata vaikka viikottainen sydänkuunteluaika (niin kuin lullaby kertoi), mutta työpaikka sijaitsee eri paikkakunnalla kun asutaan, niin tulis vaikeaa. Oli kiinnostunut hoidoista ja niiden vaikutuksesta hyvivointiin ylättävänkin paljon. Välillä tuntui jopa kiusalliselta, kun olen pitänyt asioita omina (en siis mielelläni puhu niistä, muuta kuin täällä).

Ens viikolla nt-ultra (11+4), toivottavast ei ole liian aikainen ajankohta. Ja sitä seuraavalla viikolla heti sokerirasitus... kerroin huoleni kun munasarjat pco-tyyppiset, niin laittoi sen jo tähän. Musta ihan hyvä, vaikka ei vissiin mukava kokemus.

Ja noiden syömisten suhteen ajattelin käyttää maalaisjärkeä, ei mitään turhaa vauhkoilua. Näin neuvolastakin neuvottiin. Lähinnä viime tekstissä manasin, kuinka muistamaton ihminen voi olla...

Kaiken kaikkiaan vähän helpottunut olo. Suunniteltiin jo miehen kanssa koska aikaisintaan kerrotaan tuleville isovanhemmille. Näin pitkälle en ole uskaltanut ennen edes ajatella...
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Hienoa yrittäjä!! :)

Mä en oo myöskään noita ruokajutut niin tarkkaan miettiny..raa'an kalan ja lihan skippaan, samoin kun pastöroimattomat tuotteet ja maksan mut esim. Fetaa, lakua, tuorejuustoa ym oon kyllä hyvällä halulla syöny.

Täällä tänään 25+0. Sain kelan hakemukset tehtyä ja töihin ilmoitettua viralliset jutut. Nyt vain ootellaan, 9 viikkoa töitä :) pe sokerirasitus, ei kiva!
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Heippa!

Cerezah on tainnut sitten viime kirjoittelun jälkeen saada nyytin syliinsä. Paljon onnea ja vauvan tuoksuista arkea teille :love:

Monella myös plussia/hyviä ultrakuulumisia, onne niistäkin:)

Ruokailujen suhteen itelläkin oli alkuun suht tarkkaa just samasta syystä kuin sheltermelläkin. Pelkäsin km:a muutenkin niin paljon, joten ainakin "itseaiheutetun" halusin sulkea pois. Ajattelin, et mulla jos jollain on niin huono tuuri, et onnistun esim listeriaa jostain "kielletystä" ruuasta nuolaisemaan. Puolen välin paikkeilla onnistuin rentoutumaan syömisten suhteen jonkin verran...

Viljonkalle tsemppiä sokerirasitukseen. Täällä myös pcos, joten rasitus teetettiin jo ekan kerran viikolla 14. Silloin oli vielä pahoinvointia ja etovaa oloa ja tulikin tosi huono olo ekan tunnin aikana syömättömyydestä. Pääsin silloin lepäämään hämärään huoneeseen ja se helpotti ja rasitus saatiin tehtyä loppuun. Suosittelen siis tota lepovaihtoehtoa jos teidän labrassa vaan mahdollista.
Toinen rasitus rv 24 oli jo helpompi mut silloin pääsin suoraan lepäilemään kun kerroin aiemmasta kokemuksesta.

Mä aloitin tänään äitiysloman! Uskomatonta et ollaan jo tässä pisteessä:love:

Haaveilija rv35+0
 
Minäkään en oikein jaksa sitä ruokavaliota noudattaa, kun suurin osa riskeistä on oikeasti teoreettisia. Elintarvikevalvonta on niin tehokasta ja tarkkaa, että harvoin pääsee merkittäviä määriä haitallisia bakteereja elintarvikkeisiin. Ne vain kuitenkin listataan vähäistenkin löydösten perusteella.
En syö mitään vakuumipakattua enkä ehdoin tahdoin syö tuorejuustoa, mutta suurin osa ruoista menee niin kuin ennenkin, etenkin jos tiedän kuinka pitkään niitä on säilytetty jne. Ulkomailla olin vähän tarkempi juustojen kanssa. Pihviä söin kyllä, koska ne bakteerit elää kuulemma lihan pinnassa, ja sehän joka tapauksessa paistetaan.

Kävin tänään neuvolalääkärissä ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Hemoglobiinikin lähtenyt taas nousuun. Lääkäri sanoi ettei mikään ihme, että olen tuntenut liikkeet jo varhaisessa vaiheessa, kun hänkin tunsi ne tänään ulkopuolelta. Harvinaisen vilkas sikiö kuulemma.
 
Päätin tulla päivittämään omaakin tilannetta tänne. Käyn täällä kyllä joka päivä lukemassa muiden kuulumisia, mutta en ole jaksanut kirjautua itse.

Onnea kaikille erilaisia virstanpylväitä saavuttaneille! Meille hoitoja läpikäyneille jokainen päivä ja viikko on syy iloita :love: Ja tietysti erityisonnittelut vauvan jo syliin saaneille!

Mulla on tänään 12+6. Isoimmasta km-pelosta olen EHKÄ selvinnyt, mutta luoja se on vaivannut mua tässä ensimmäisten viikkojen aikana... Nyt alkaa olo olla jo hyvä, mua on lähinnä etonut lämmin ruoka ja hajut, koko ajan on kova jano ja nukkua voisin 24/7. Tosin ekassa neuvolassa paljastui, että hemoglobiini on 99 (kivasti jo näin alkuvaiheessa...) joten se selittää unen tarvetta ja voimattomuutta.

Kaikki tukilääkkeet on vihdoin loppu, viimeinen Klexane-pistos meni viime pe. Nyt "vaan" rautaa :)

Eilen oli nt-ultra ja siellä se vipelsi... Meinasin pakahtua onnesta..! Ja mahaakin alkaa jo vähän olla.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Ihanaa kun jo niin moni on saavuttanut "turvalliset" viikot :)

Neuvolassa jänniä hetkiä, kun lääkäri pikkasen hermostuneen oloisena sydänääniä kuunnellessa sanoi, että haluaa saada paremmat sykkeet :confused:Katsottiin sitten oikein ultralla oikea paikka ja sieltähän se löytyi.

Mä en voi vieläkään käsittää että meille tulee tytöntyllerö :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Sphinx ja Mandala
Monella hyviä (ultra)kuulumisia, mahtavaa :love:

Sokerirasituksesta oli keskustelua. Minusta se oli helppo, toki nälkä oli pahinta siinä. Piti juoda sellasta makeaa mehun makuista nestettä pari desiä ja sitte vaan ootella. Sen juoman jälkeen iski iha kauhee väsy, kuulama ihan normaalia. Ei sitä kannata pelätä, toki tuntemukset kullakin omanlaiset! Joudun vielä uudestaan käymään, kun on tuo sukurasite.

Onko majoneesikin varottavien/kiellettyjen listalla? Mutta eihän sitä voi välttää, jos joskus hampurilaisella käy.. Kaikista pahin noista vältettävistä on salmiakki!! Voin elää ihan hyvin ilman suklaata, mutta kunnon turkinpippurit yms, voi :( Arvata saattaa mitä syön sitten joskus synnärillä :p

Peloista, aluksi hillitsin pelkojani ja huoltani sillä, että ajattelin en mahda itse mitään, jos kesken menee. Ja kun ei pahempia vuotoja ollut (tuhrutteli vähän), eikä kipuja hoin vain että kaikki on hyvin.
Nyt kun puoliväli saavutettu, niin alkaa huolettaa taasen. Tähän asti päästy ja nyt menetys on jotenkin suurempaa. En tarkoita tällä väheksyä alkuraskauden keskenmenoja! Vaan nyt kun tuntee liikkeet ja mahakin vähän näkyy ja vähitellen uskaltaa ajatella, että ehkä se vauva todella tulee meille, niin vähän huolettaa ettei menekään hyvin loppuun asti..

Nyt pullan syöntiin :p Voikaahan hyvin!!
 

Yhteistyössä