~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Jantzu, eikä!!! Olen kovin kovin pahoillani. Voimia teille <3
Miten Emmiinalla meni eilinen ultra?
Ihanaa roxanne, pitkän matkan ootte kulkenu, lämpöiset onnittelut!! Ja blobille myös, toivon että vuoto loppuu pian!

Kiva kuulla pussipiru ja adelmiina kuulumisianne ja että kaikki on hyvin <3 mulla tuli kans (tuoresiirto kun tämä oli), n. 6kg piikittelystä ekaan neuvolaan painoa. Sen jälkeen aluksi onneksi vähän tasoittui mutta nyt on tullu ekaan neuvolaan verrattuna n. 10 kg. Huomenna taas neuvola ja uudet lukemat ;) täällä ollaan huomenna täysaikaisia, hui!! Pelkopolikäynti oli mulla viime viikolla ja se oli mulle tosi hyödyllinen kyllä. Käytiin edellinen synnytys tarkasti läpi ja mietittiin miksi mikäkin meni kuten meni ja oisko jotain voinu tehdä toisin. Lisäksi sain ylimääräisen lääkäriajan kättärille viikoille 39+2 kun pelkään niin et tää on iso vauva. Tehdään uusi kokoarvio ja mietitään jos tarvii käynnistää...Esikoinen oli lyhyt 48cm 40+1 kun syntyi,enkä muista näin tukalaa oloa. Vauvan pylly on kiinni mun kylkiluissa ylhäällä ja olo on tosi tukala. Eilenkin vaan itketti illalla kun sain esikoisen nukkumaan ja olo oli niin tukala ja särkevä. Nää miehen iltavuorot on tuskaa :(:( odotan että vauva laskeutuisi ja helpottaisi vähän. öisin oon alkanu lähes joka yö heräämään menkkasärkyyn. Toivon, että ne kivut jotain valmistelisi. No, kaipaa tätä enää max 5vkoa tarvii kestää mutta se tuntuu loputtomalta!
Nyt siis 36+6
 
Hyvin meni :) NT oli 0,9mm, kaveri oli ottanut kasvupyrähdyksen ja vastasi 11+6. Nenäluu näkyi ja liikkui hyvin. Verikokeen tulokset saan vasta kahden viikon kuluttua o_O Joskus kuvittelin että sitten kun oon raskaana oon maailman onnellisin ja liitelen pilvissä, todellisuudessa pelkään koko ajan ja uskallan olla hetken päivässä onnellinen :cautious: Ehkä tämä tästä. Eikö Vipe sulla oo kans NT ihan kohta?

Mullakin tullut hoitojen myötä +8kg. Oon vielä aika lyhyt niin tuntuu että oon ihan pallero jo nyt :ROFLMAO: Viimesen kuukauden oon eläny melkein pizzalla kun muut ei pysyny sisällä, nyt on pakko ottaa itseään niskasta kiinni :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Mä oon laihtunu raskausaikana, mut ei kuulemma haittaa kun oli vähä ylipainoa. Enpä olis osannu tällasta odottaa. Tosin on varmaan ehkä jotenkin periytyvääkin, sillä äitinikään ei ole lihonut raskaana ollessaan kun max.3,5kg.
Neuvolassa todettiin vauvan olevan juuri siinä asennossa kun epäilinkin. Raivotarjonnassa on ja selkä kaarella oikealla.
Mamido: mullaki poitsun pylly on ylhäällä kyljessä kiinni ja jestas ku hän pättää välillä venytellä. Huh! Voin vaan kuvitella miltä tuntuu kun mennään viikkoja eteenpäin. Täällä oli 3 päivää tosi aktiivisia, mut nyt taas huilitaan enemmän. La pelästyin et irtosko limatulppa, mut se oli kaiketi jotai muuta epämääräistä. Ei ainakaan neuvolassa oltu huolissaan. Mulla oli silloin sokerirasituksessa tunnin arvo raja-arvo. Mittailin sokereita muutaman viikon ja ku kaikki oli ok, sain lopettaa. Nyt oli terkka ollu jossai päivitys koulutuksessa ja sanoi et jo tuo yksi rajalla ollut arvo aiheutti minulle radi diagnoosin loppuelämäksi ja tästä johtuen ennen synnytystä tulee ylimääräinen seurantakäynti Tyksiin. Ärsyttää tuo diagnoosi, mutta oon tyytyväinen et pääsen ylimääräiseen ultraan. Tuntuu hassulta et 4 vkoa täysiaikaisuuteen. Mulla on koko ajan sellanen mutu-tuntuma, et tää kaveri päättää kyllä irtisanoa vuokrasopimuksensa ennen laskettua aikaa. En tiedä mistä johtuu. On vaan vahva tunne. Saas nähdä sitten ku kiroon, ku menny yli ja joudutaan käynnisteleen.
Rv 33+1
 
Voi Jantzu... :cry:
Niin väärin että kaiken odotuksen ja toivomisen jälkeen joutuu pettymään noin pahasti. :(

Apua kuinka korkealla olen tuolla listalla! :eek: Kyllä tämä vaan alkaa olla aika todellista jo.

Painoa on tähän mennessä tullut n. 10 kg.
Olen nyt noita sokereita vähän mittaillut, ja kyllähän ne arvot pysyy erinomaisina päivästä toiseen. En siis ole itse lainkaan huolissani.

Sen sijaan olen todella huolissani tuosta remontista. :whistle: Mikään ei etene, ja aika tulee varmasti loppumaan kesken. En millään haluaisi tuoda vastasyntynyttä vauvaa pölyisen rakennustyömaan keskelle. :unsure:
 
Oi, onpas täällä moni jo tosi pitkällä! Tsemppiä kovasti loppuraskauden vaivoihin, ei kuulosta ollenkaan mukavilta. :(

Emmiinalle onnea hienoista ultrakuulumisista! :)

Painosta: mä en omista vaakaa (pitäis varmaan hankkia...), mutta alavatsan turvotusta on jo nyt (7+5) ihan kiitettävästi. Mulla se alkoi punktiosta eikä oikeastaan ehtinyt missään vaiheessa kadota, kun raskaus alkoi tuoresiirrosta. Lääkäri sanoi varhaisultrassa, että kudosnesteiden määrä on tässä vaiheessa lisääntynyt jo 10 %. Luulin että turvotus olis johtunut munasarjoista, mutta kuulemma ne oli ihan rauhalliset.

Ärsyttää kyllä tää pömppömaha! Oon muuten hoikka, niin se erottuu tosi selvästi. (n) Ja mä en kyllä haluaisi tän paljastuvan ulkopuolisille vielä moneen viikkoon...
 
  • Tykkää
Reactions: Emmiina85
Mites muilla menee? Me saatiin vihdoin kerrottua uutiset läheisille. Oon kaikki ultrat ja muut onnistunut olemaan itkemättä, mutta kun äiti itki onnesta kun kerroin niin omatkin padot aukes :cry::love:

Ootteko muuten pohtinut että miksi onnistunut siirto onnistui? (Jos siis useampia takana). Mä oon miettiny ja ainut minkä keksin on että kolme kk ennen punktioo lopetin hiusten värjäämisen ja kaiken turhan kemikaalien käytön. Tiedä sit oliko oikeesti hyötyä :D
 
Jantzulle voimia! Ei ole elämä aina reilua :cry:

Onnittelut uusille plussanneille! Ja tsemppiä alkuraskauteen!!

En ookaan näköjään ainut, joka on plussan saanut kuudennesta hoidosta, mahtavaa Roxanne!

Painosta oli puhetta, minulla on tullut tähän mennessä 6 kg. Alussa tippu paino, mutta johtui minusta osin just turvotuksien vähenemisestä ja huonosta olosta. Toivon ettei nyt loppuviikoillakaan ihan älytöntä painon nousua tulisi.. On se vaan outoa olla uusilla kymmenyksillä vaa'alla(kin) o_O

Mamidolla the päivä lähestyy! Tsemppiä olojen sietämiseen!
Sitten taiskin olla Shelterme ja olinko minä seuraava. Onko teillä jo kaikki valmiina vauvan tuloon?
Ei kyllä uskois olevansa näin pitkällä. Vähän meinaa ärsyttää kun ihmiset jo kyselee synnytyksestä ja siihen valmiutumisesta, ihan utopista ajatella että minä oisin synnyttämässä joskus. Koitan vaan mennä päivä kerrallaan, niin iso saavutus jo päästä tänne asti!

Emmiina85 heitti kyllä mielenkiintoisen kysymyksen!
Meillä takana 12 siirtoa ja niissä jo useampi kahden siirto, niin kyllä miettinyt paljon tuota mikä oli se, että jompi kumpi niistä kahdesta nyt kiinnittyi. Minä kans jätin pois hiustenvärjäämisen ja tehokkaiden antiperspiranttien käytön ja vähensin kosmetiikan käyttöä kuukausia ennen kuudetta icsiä ja me saatiin siitä hoidosta eniten alkioita ikinä. Meillä ei tuo hed. prosentti ole ollut mikään huima, vaikka munasoluja tulee hyvin. Luulen, että klinikan labralla oli iso vaikutus (ja etenkin se taikakäsi työntekijä siellä ;)) ja nyt vaan lääkitys ja ajoitus oli kohdallaan, en tiiä sitten onko sillä keväällä tehdyllä kohdun rapsuttelulla enää ollut hyötyä, kun siirto siirtyi syksyyn. Monen tekijän summa. Ihme :love:

Kiva kun keskustelu vilkastunut ja sori kun on aika omanapaista julkaisuni ja kaikkia ei tullut erikseen huomioitua :oops:


VienoUnelma tasan 32 viikkoa täynnä
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Pahoittelut Jantzu :cry:

Onnea Roxanne, oi sun plussaa on odotettu :barefoot::love:

Täällä rv 27+4. Käytiin tällä viikolla kokoarviossa, painoi just himpun alle kilon <3 vähän alle keskikäyrän kasvaa, mutta tasaisesti. Meillä kunta tarjoaa ylimääräisen ultran hoitoalkuisissa raskauksissa :)

Sokerit oli normaalit, tai no paasto ok, mutta seuraavat arvot oli sitä alhaisemmat. Onko muilla käynyt niin päin?

Emmiinan kysymykseen, mä luulen että ajoitus osui nappiin, koska tuoresiirto, tarpeeksi pitkä viljely, lisäksi uskon vahvasti kortisonin auttaneen. Lisänä oli myös disperiini ja vahva foolihappo jo 1kk ennen siirtoa.
 
Kiitos onnitteluista, aivan ihana ajatus että muutkin on onneliisia puolestani! :love::love: Onhan tässä pitkä ja kivinen tie ollut, ja vieläkin on tosi vaikea uskoa, että voidaanko me oikeasti nyt onnistua? o_O:barefoot:

Mä olen aika varma siitä, että meillä on eniten kiikastanut alkioiden laadusta. Todennäköisesti tämä oli nyt eka oikeasti elinkelpoinen tyyppi, joka saatiin kyytiin. Luin jostain, että mun iässäni (40+) munasoluista on kevollisia enää noin 10-20 %, ja siihen nähden meillä on oikeastaan ollut ihan hyvä tuuri, kun "jo" kuudes siirto toi tulosta. Toisaalta jos olisi siirretty nuorempia alkioita, niin yrityksiä olis todennäköisesti vaadittu enemmän, koska meillä on aina käynyt iso kato pitkän viljelyn aikana, eikä ne hiipuneet alkiot olisi varmasti jaksaneet sen pidemmälle kohdussakaan.

Onko täällä muuten muita lähes oireettomia odottajia ollut mun ja Mandalan lisäksi? Taas alkaa huoli nostaa päätään, kun niin vähäisiä on tuntemukset. :unsure: Mulla on toistaiseksi ollut vain seuraavia oireita:
- rintojen lievä arkuus, joka on vaihdellut ja tuntuu nyt kadonneen lähes kokonaan
- vatsan turvotus ja jatkuva röyhtäily (nämä oireet on kyllä jatkuneet)
- aamuisin on välillä vähän heikko ja hutera olo, mutta sekin yleensä helpottaa aika nopeasti, kun saa aamupalan syötyä
Esim. pahoinvointia ja väsymystä ei ole ollut lainkaan. Harmittaa, kun ei voi vaan nauttia tästä helposta raskaudesta, vaan koko ajan on mielessä pelko ja huoli siitä, voiko kaikki olla kunnossa. :cautious:
 
Roxanne, en olisi kovin huolissani tuosta oireettomuudesta. Mulla on ollut melko vähäoireinen koko raskaus. Väsymystä tosin on ollut edelleen jatkuen, mutta kaikki tärkeimmät hommat ja työt olen jaksanut aina hoitaa normaalisti. En muista tarkkaan millä viikoilla kiinnitin väsymykseen ekan kerran huomiota.

Sen sijaan alkuraskauden pahoinvointia ei ollut nimeksikään, lähinnä närästystä ja röyhtäyttelyä joka jatkuu edelleen. Vähän herkemmältä vatsa tuntui alkuraskaudessa ja olin valikoivampi sen suhteen mitä teki mieli suuhun laittaa, mutta ei mitään dramaattista. Tissien aristus vaihteli.

Helpolla siis voi päästä, vaikka kaikki olisi oikein hyvin. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Roxanne, mulla oli sama homma. Rinnat oli satunnaisesti aristavat mutta suurimman osan ajasta ihan normaalit, pahoinvointi vaihteli päivästä toiseen, meni montakin päivää ettei ollut _mitään_ oireita. Olinkin ihan varma ennen rv7 ja rv9 ultraa ettei siellä voi mitään olla kun oireet hävinneet. Nyt 12+2 ei ole oikeastaan mitään.

Vipe, tule kertomaan jo ultra kuulumiset! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Eipä mullakaan hirveästi oireita ole.
Väsymys on välillä aika kova,mut ilmeisesti noi tukilääkkeet aiheuttaa unettomuutta ja on tosi vaikea etenkin illalla nukahtaa.
Rinnat välillä pistelee vähän ja pahoinvointi käväsee pari krt päivässä mutta vain sellaisena etovana olona.

--

Tänään on 7+0.. viime viikolla oli jo 5 vuodotonta ja kivutonta päivää, mutta perjantaina molemmat palasi... tänään on ultra puolen päivän jälkeen ja kyllä taas pelottaa että onko edelleen syke ja vauva paikallaan...
 
Roxanne mullakin on koko raskaus hyvin oireeton tissit oli lääkkeiden aikana arat ja kipeät mut sekin hävisi ku tukilääkitys loppui. ainut mikä on ollut koko aikasta on väsymys ja hetkittäinen kuvotuksen tunne joistain ruuista mut hyvin helpolla päästy tänne asti.

Blob toi on niin raastavaa toi ku välillä vuotaa ja välillä ei mut tsemppii ultraan ja toivotaan että kaikki on hyvin.

Emmiina85 noniin nyt tulee uutisia. eli ultran mukaan kaikki oli hyvin nt oli kylläkin 1,57 mut normaaliksi lasketaan nyt jännätään sitten lopputulosta verikokeiden kanssa. parii päivää isompi oli mitä päivien mukaan niinku sullakin. Meillä oli opiskeli siinä mukana niin hyvin tarkasti selitti kaikista elimistä mitä missäkin oli ja näytti kuvista (vaikka en minä niistä mitään ymmärtäny) :D Nenäluukin näkyi selvästi. Hyvin oli kyllä vaan itsepäinen kaveri kun ei suostunut kääntymään välillä niin että saisi mittoja mutta kyllä se sitten oli yhteistyöhaluinen ku kätilö vähän tökki hereille. myös sydämen ja istukan virtaukset kahto ja oli ok.
 
Pitkästä aikaa kirjauduin tänne, vaikka lukemassa olenkin käynyt aina säännöllisesti.

Täällä kaikki hyvin - viikkoja kasassa jo 25+3, aika menee niiiiiiin nopeasti! Äitiysloman alkuunkin enää pari kuukautta.

Mulla voi päivittää tuonne lasketun ajan 21.7.2017. Sukupuoli sen sijaan on arvoitus :) Ei haluttu tietää sitä etukäteen. Tämähän on ICSI-lapsi, joten tyttökö sieltä sitten on tulossa vai miten se meni? :p

Olen joka päivä onnellisempi ja usein myös tulee tosi epätodellinen olo. Kaikkien näiden vuosien ja useiden hoitokierrosten jälkeen - mun vatsassa potkii joku ihana pieni ihmisen alku :love:

Hyvää odotusta kaikille!
 
Ultrassa kaikki hyvin, siellä 8mm kokoinen rapu oleskeli ja sydän sykki, viikkoja siirrosta 7+2..
Nyt mä voin uskoa että kaikki on ja menee hyvin kun ei kahden viikon vuodot mitään ole tehnyt..

Tänään on ollutkin niin järkyttävä pahoinvointi että menin oksentaan heti kun kotiin pääsin..ei mikään ruokakaan tahdo maistua :sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Ihania uutisia täällä kaikilla :love: Ihana blob ja Vipe! Hauska et meilläkin oli opiskelija mukana. Tosi ammattitaitoinen ja pätevä oli se ultraaja. Kerran piti yskäistä et saatiin kaveri hereille.

Onko muuten mitään ultraa jota tehtäis NT:n ja rakenneultran välissä? Tuntuu kamalan pitkältä ajalta odotella kesäkuuhun :eek:
 
Mullakin on ollut liki oireeton odotusaika. Alussa oli pientä etomista ja närästystä, mutta niin lievänä että ne olisi kyllä sivuuttanut kokonaan ellei olisi tiennyt tasan tarkkaan missä mennään. Silloin alussa jopa toivoin jonkinlaista pahoinvointia osakseni, kun kaikki oli niin hirveän epävarmaa. Jälkikäteen olen toki osannut olla yksinomaan kiitollinen ettei toiveeni toteutunut. :D

Periytyykö vanhempien syntymäpaino? Koin just elämäni järkytyksen, kun mulle selvisi että jättikokoinen mieheni on painanut 2,7 kg syntyessään ylöi 6 viikkoa etuajassa. :eek: Täysaikaisena olisi painanut varmaan 5 kg. Täytyy ottaa neuvolassa puheeksi. Nyt mä kyllä todellakin haluan sen tarkemman kokoarvion. :confused:
 
Emmiina täällä ei ainakaan ole mitään ultria näitten välissä. mullekin anto 5.6 rakenneultra ajan. Oon kytännyt nää muutaman päivät omakannasta tulisko sinne jotain riskilukuja seulannasta mut ei näy. onko muilla näkynyt? ei millään jaksas ootella seuraavaan neuvolaan.

Mie uskon että se paino jotenkin periytyy koska miun esikoinen oli 4440g vaikka neuvolat ja kaikki väittivät että ei voi olla niin iso kunnes verenpaineen takia pääsin ultraan ja arvio viikolla 38 oli 3,8kg silti eivät käynnistäny ku vasta pakon edessä 41+5. mie ja veljeni nimittäin ollaan molemmat oltu reilusti yli 4 kilosia mut sit taas 2 muuta on ollut normaalikokosia. onneksi nyt jo nt ultrassa kätilö sano et ei tätä tulla päästämään yliaikaiseksi koska esikoinen noin iso ja toivon että menisikin asia näin :)
 
Voi Jantzu! Voimia ja jaksamista! :cry: Epäreilua, kun ensin iloitsee plussasta ja sitten kuitenkin viedään sekin pois.

Roxanne, teille taas suuren suuren onnittelut! Taisi olla melkoinen matka plussaan, jos oikein muistan? (n)

Blop, jos pahoinvointi tuntuu yltyvän oikein pahaksi. Ota yhteyttä neuvolaan ja pyydä lääkäriä kirjoittamaan saikkua ja Primperanista resepti!(y) Niillä pääsee jo pitkälle. Tuo lääke on sellainen, että ilman sitä en vieläkään pärjäis. Välillä olen joutunut ottaan sen pahoinvoinnin estoon näilläkin viikoilla.

Mamido, vieläkö yhtenä kappaleena siellä? Täällä odottelisi yksi vuoroaan. Tosin tämä taitaa pysyä tiukasti matkassa varmaan syyskuulle asti. :cautious: (La siis 13.5...)

).( En tiedä minne muuallekkaan tulen avautumaan ja purkamaan sydäntäni radista. Olen tässä nyt varmaan kohta kuukauden mittaillut sokereita: ainoastaan paastoarvoissa olen pompannut about kerran kaks per viikko (tällöinkin sokerit alle 6). Tiedän tasan tarkkaan miksi arvot on olleet korkeita (pitkittynyt flunssa ja pahoinvointi). Nyt polin gdm-hoitaja uhkailee Metformin-lääkkeellä, mikä on aikaisemmin ollut mulla pcon-hoitoon ja aiheuttanut ihan järkyttävät sivuoireet eli just pahoinvointia ja vatsavaivoja. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin flunssan aikana sokerit nousee pystyyn yleisesti, mutta tämä ei halunnut kuullakkaan mitään flunssasta tai mistään muustakaan. Suunnattomasti v*tuttaa, kun ei vieläkään pääse nauttimaan raskaudesta kunnolla vaan nyt sitten stressaan sitä gdm-lääkitystä. :( Nyt siis viikot 35+4
 
Vipe, mä kävin verikokeissa samana päivänä kun oli NT ultra ja tänään oli tullu riskiluvut omakantaan, eli 8 arkipäivää meni. Tarkkoja tuloksia siellä ei ollu mut riskiluvut: T21 1:15000 T18 ja T13 1:100 000. Huh huh. Joka päivä oon käyny kyttäämässä ja vihdoin :whistle: Mulla ainakin noi luvut oli laitettu sen selostuksen perään jossa kerrottiin ultrasta, eli siellä diagnoosit. Meillä on siis rakenneultrakin samana päivänä :D

Voi ei Reuna. Mullakin oli metformiinit rv8 asti. Ne tekee kyllä tosi ilkeen olon alussa. Mä jossain vaiheessa totuin niihin ettei tuntunut missään mut ei ne kivoja oo.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Emmiina85 ja Blob!
Mua ihmetyttää miksi jotkut saa selvän lasketun riskuluvun ja toiset (niinku minä) vain tiedon ettei riskiä ole. Toisaalta hyvä etten saanut lukua, oisin kuitenkin miettinyt mitä se nyt sitten tarkoittaa vaikka ei ois selvää riskiä ollutkaan.
Eilen olin Tyksissä kontrollissa, kun 1,5 vrk supisteli kipeästi. Neuvolan terkka teki kiireellisen lähetteen ja pääsinkin heti käymään. Eipä supistukset olleet mitään tehneet, onneksi. Kokoarvioksi tuli 2,1 kg. Viime yönä supisti vaan kahdesti ja sain onneksi nukuttua.
Reuna: tuo on on inhottavaa, jos ei haluta huomioida sitä tosiasiaa et flunssa voi nostaa yllättävän paljonkin sokereita. Hyvä, että ollaan tarkkoja mut oon sitä mieltä henk.koht. et joillekin määrätään vähä liiankin herkästi lääkkeet. Tässäkin suuria eroja hoitajien suhteen. Miten usein sulle ohjeistettu mittaamaan per pv/per vko?
Rv 34+2
 

Yhteistyössä