~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Moi, onpa ihanaa kuulla ja lukea kaikkien kuulumisia❤
Lullabyä lohdutan myös, että itsekin oon kyllä aika tarkkana noiden nettisivustojen kanssa ja tosi tosi vähän kyllä tulee mitään tilattuakaan, mutta uskallan silti suurimmilta ja tunnetuimmilta sivustoilta huoletta tilata. Esim. just Jollyroomsilta oon tilannu useastikin ilman huolen häivää ja hyödyntänyt hyviä tarjouksia. Varsinkin tytölle ulkovaatteita tuli jossain vaiheessa tiattua. Ja just kotimaisilta sivuustoilta jos tilaan, niin ei kyllä hetkeäkään epäilytä. Nyt seuraavaksi ajattelin tilata tytölle kesäksi paljasjalkakengät. Oon ihan kypsähtänyt kenkäkauppojen valikoimaan ja niiden, muka ergonomisiin ominaisuuksiin (löytyy toki ihan suht hyviäkin kenkiä). Tästäkin aiheesta voisin romaanin kirjoittaa, mutta säästän teidät:ROFLMAO::LOL:
Mekään ei otettu rattaita vieläkään kotiin. Tilataan ne myöhemmin. Mää en halua niitä tuohon odottamaan. Kaikki tilataan sitten kerralla yhtenä pompsina kaukalot ja telakat yms.

Sitten, mun viimeyön tunnelmista. Oltiin tosiaan siellä ystävien luona hieromassa vaunukauppoja....(heillä liike) Oltiin sen jälkeen heidän luona kylässä ja rankka jalkojenpäällä vietetty päivä oli takana kun myöhään ajelimme takaisin kotiin. Mulla oli autossa jo ihmeellinen tuskainen olo, lähinnä henkisesti sellainen paniikkihäiriöinen olo. (Mulla on ollut joskus nuorempana satunnaisia paniikkihöiriöitä)
No, tultiin kotiin ja menin nukkumaan. Heräsin parin tunnin päästä vessaan ja päälle hyökkäs ihan valtava ahdistus. Sydän hakkasi ja hiki puski päälle, tuntui todella pelottavalta. Tuntui että haluan heti nää vauvat itsestäni pois. Sitä paniikkia kestin hetken ja sitten menin hädissäni herättämään miehen, että nyt on kyllä niin hirvee ja outo olo. Hän otti minut kainaloon ja rauhoitteli, juteltiin mun tuntemuksista ja mistä se kauhee olo voisi juontua. Sitten tajusin, että oon ollut todella ahdistunut jo pitkään ja en ole osannut puhua ääneen kaikista ahdistavista ajatuksista. Oon tänne palstalle tosin jotain tuntemuksiani kirjoittanut, mutta sitten sulkenut kaikki mielestä pois höpöhöpö juttuina, juttelematta ääneen.
Mies hieroi mun niskoja samalla kun juteltiin ja pikkuhiljaa se olotila väistyi taka-alalle ja sain sitten nukahdettua. Nyt on heräämisen jälkeen lähinnä pelottanut se, ettei tollasta oloa tulisi enää uudelleen pintaan :(:unsure:

Mavli, mulla on seuraava ultra 23.4 Sitten pitää olla käyrilläkin vähän aikaa ja sen jälkeen se käyrillä olo kuuluukin siihen ultraan rutiinisti. Seuranta tihenee ja h-heti lähenee.
Miten teiän pikku poika voi?

Sitten vielä tuosta herkkyydestä, että se oli kyllä vähän aikaa synnytyksen jälkeen ihan vollottamista koko elämä. Kyllä se siitä sitten viikkojen ja kuukausien myötä tasottui, mutta tietynlainen herkkyys kyllä on jäänytkin. En ole koskaan ollut mikään erityisen herkkä ihminen ennenkuin lapsi syntyi. Olen tosin liikuttunut tietynlaisista asioista, mutta en mikään herkkä itkijä ole koskaan ollut. Mutta, nyt on tytön myötä tilanne muuttunut ja varsinkin tyttöön liittyvät pikkujututkin saa kyynelehtimään ja voin vain kuvitella sitä tunnemyrskyä kun nää tyypit syntyy, että huhhuh
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Haikara matkalla :love:

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

#hope ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 22.5.2018
SalamaT ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Helios ... 4.ICSI 8.PAS (lahjasiittiöt) ... ensimmäinen ... 31.5.2018
Bridge ... 5.ICSI:n jälk.lahja-alkio ... ensimmäinen ... 1.6.2018
esemila ... 9.PAS (lahjamunasolut) ... toinen ... 5.6.2018
Siida ... 3.ICSI 1.PAS ... toinen ja kolmas... 15.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 25.6.2018
maljakko ... 3.ICSI 2.PAS .. ensimmäinen ... 29.6.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 8.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ...11.8.2017
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 6.9.2018
Choco coco ... 2.? IVF 1.PAS ... kolmas ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018.
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 15.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 19.12.2018


Myöhemmin onnistuvat :unsure:

Toiveikas81 (1.ICSI - myöh. km)
Lia_ (2.ICSI - keskeytys rv22+1)
Tinnu (3.hoito/4.alkio - kkm)
Nenna81 (2.IVF 3.PAS - kkm)
AdeliinaJosefiina (2.ICSI 2.PAS - km)
Ravishing (1.IVF - kkm)
love- (1.ICSI ?.PAS - kem)
Jantzu (1.ICSI 2.PAS - kkm)
reason (2.IVF - kkm)
Molly3 (2 IVF+1 hoito lahjasoluilla 2.pas - tm)
Iiqu (? - kkm)
gemmy (3.IVF/1.PAS - kkm+tm)
Domi (4.IVF/1.PAS - tm)
An1z81 (1.IVF 1.PAS - tm)
Noran (2.IVF 2.PAS - ku)


Maaliin päässeet (y)

Haaveilija87 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 40+2 ... 17.2.2017
Mamido ... 2.IVF ... toinen ... 40+1 ... 27.4.2017
shelterme... 1.IVF ... ensimmäinen ... 38+1 ... 9.5.2017
Reuna ... 1.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5 ... 12.5.2017
VienoUnelma ... 6. ICSI 3.PAS ... ensimmäinen ... 41+4 ... 13.6.2017
pussipiru ... 1. ICSI 2. PAS ... ensimmäinen ... ??+?
Yrittäjä J ... 2.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 16.6.2017
Sphinx ... 3.IVF/ICSI ... ensimmäinen yhteinen ... ??+? ... 24.6.2017?
adelmiina_ ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 14.7.2017
Toive* ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 16.7.2017
Viljonkka_ ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... ??+? ... 3.8.2017
Gerbera_81 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... 39+5 ... 5.8.2017
Emmiina85 ... 3.IVF ... ensimmäinen ... ??+? ... 7.10.2017
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ...??+? ... 12.10.2017
Blob ... 1.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen yhteinen ... 37+3 ... 8.11.2017
Roxanne ... 6.ICSI ... ensimmäinen ... 40+4 ... 20.11.2017
Kesäheinä-78 ... 6.IVF 1.PAS ... ensimmäinen .. 38+3 ... 11.12.2017
Evangelina ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 36+4 ...15.12.2017
Giraffen__ ... 3.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Voikukka ... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 39+0 ... 19.12.2017
Henrietta77 ... 1.ICSI ... toinen ... 39+3 ... 13.1.2018
Caro87 ... 2.IVF 1.PAS ... toinen ... 38+6 ... 17.2.2018
MyMa ... 2.IVF 1.PAS ... ensimmäinen ... 40+6 ... 24.2.2018
Ranau ... 1. IVF ... toinen ... 40+0 ... 26.2.2018
Xienna ... 2.ICSI 1.PAS ... toinen (1.yhteinen) ... 39+2 ... 21.3.2018
mavli ... 2.IVF/ICSI 1.PAS ... toinen ... 29+1 ... 5.4.2018


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnön.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos nettiostokommenteista.. ehkäpä ne sitten uskaltaa tilata ainakin suomalaiselta sivulta, ja tottahan varmasti että suurimmalla osaa ulkomaan tilauksistakin kaikki sujuu hyvin, ja kaikista varmaan joillain huonookin sanottavaa on. Sitä just varsinkin mietin että jos omalle kohdalle sattuskin että jotain menis pieleen niin reklamaatioo ym. ois helpomman tuntusta hoitaa Suomen rajojen sisällä.

MyMa, mä voin kans ilmottautua mukaan Tampereen tapaamiseen jos vaan pääsee tuleen :)
Siida, ikävältä ja pelottavalta kuulostaa tuo ahdistuskohtaus :( itelläkin viime raskaudessa oli jotain outoja pakkoajatuksia ja sellasta että "jos nyt teen tai en tee niin tai näin niin lapselle voi tapahtua jotain hirveetä"..! Mutta kai noikin on jotain osin hormonaalista kun elimistön tilanne on niin erilainen mitä yleensä (ja näillä taustoilla) että psyykekin altistuu enemmän vaihteluille. Ittee kans lohdutti lukee että muillakin ollu samanlaista, ja että useemmin tollaset pakkoajatukset on erityisesti kilttien ihmisten ongelma, eli on kuitenkin normaalia, eikä mitkään pahatkaan ajatukset voi ketään vahingoittaa.
Varmaan sullakin helpottaa sitten viimestään kun lapset syntyy, mulla ainakin sillon ne sit vaan väheni ja jäi pois hiljalleen ekoina kuukausina synnytyksen jälkeen. Jotenkin kun kaikki on konkreettisempaa sit kun vauva on siinä vieressä ja nähtävillä, ja muutenkin on niin paljo kaikkee tekemistä ja arkista kiirettä ettei jotain ylimääräsiä turhia ajatuksia enää yksinkertasesti kerkeekään märehtiin :LOL:
 
Lullaby, kiitos❤ Jospa tälllaiset ahdistavat olot ei enää hyökkäisi päälle. Tänään minusta on tuntunut, että toi tunne liittyy myös vahvasti tään mahan kokoon ja ahdistavaan yleisfiilikseen kun ei saa kunnolla vapaasti hengitettyä ja nyt ollu monta päivää vielä tosi räkäinen ja flunssainen olo muuten täyden ja ahdistavan yleisolon lisäksi ja iltaisin alkanut jalat turpoilemaan niin kaikki nämä yhdessä alkaa ihan tosissaan ahdistamaan. Liittyy siihen tää psyykkinen puoli lisäksi, se on ihan selvä.
Kun ymmärsin nämä asiat on ollut helpompi olla ja kun yritän vain ajatella, että päivä ja viikko kerrallaan ja ei nämä muruset enää kauaa ole mun matkassa. Muutama viikko!! Kyllä minä jaksan.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Tänne on tullu ihanasti uutta luettavaa...liikaa vaan et muistais kaikille kommentoida.

Uusille paljon onnea ja kaikkea hyvää raskauteen, kiva et ketju jatkuu!!

Hui Siida, ahdistavan kuuloinen yö! Toivottavasti jäisi ainoaksi kerraksi. Tsemppiä tukalaan olotilaan..toivotaan ajan nopeaa kulua!

Täällä kans herkkis muutenki ja nyt varsinkin pillitän just kaikille mainoksille ja biiseille, Huhhuh!
Täällä varhaisultran mukaan 9+3 ja neuvolan mukaan 10+6. Meen huomenna seulaverikokeisiin ja reilun viikon päästä pe olis nt-ultra. LA on varhaisultran mukaan 15.11. Mistähän pädillä sais värin muutettua? Mä oon hermoheikko ku en oo pääsiäisen jälkeen oksentanut..tuntuu et liian vähäoireista, ettei kaikki voi olla hyvin. Perusahdistuksia siis näillä viikoilla! Dopplerilla oon muutamia kertoja koittanu ettii huojennusta muttei viä oo onnistunu..tai on näytöllä vilahtanut sopivia sykearvoja mut vain pikaisesti, enkä ääniä oo kuullu..istukan viuhinaa vaan. Viimeksi taisin löytää ekan kerran 10+0 eli jospa pian? Muuten ollu vähä rankkaa, lapset sairastanut, mies ollu vatsataudissa ja kämppä menee tällä viikolla myyntiin..no, yritän pitää pään kylmänä ja selvitä päivä kerrallaan! Onneksi ultra häämöttää!
 
Oho, yhtäkkiä täällä vaikka mitä tekstiä :) Paljon onnea uusille plussista ja tervetuloa tänne :)

Kotona oon nyt saanut olla vielä, tai nyt just odottelen labrojen jälkeen taas lääkärille ja ultraan, joten katotaan mikä tilanne sit sen jälkeen :ROFLMAO: huomenna vk 35+0, alkaa olla jo ihan seesteinen olo että ei oo pitäisi enää juuri olla hätää vaikka huomenna syntyisi.

@Siida kuulostaapa inhottavalta ❤ on tää kyllä suht raskasta aikaa sekä fyysisesti ja henkisesti. Ite alan myös olemaan aika kypsä tähän keikkuvaan oloon ja turvonneisiin nilkkoihin ja hitaaseen menoon. Oon kyllä niin rapakuntojen rapakunnossa että. Sit toisaalta rakastan tuota vatsaa ja niitä möngerryksiä siellä. Onneks kuitenkin alkaa olla loppusuoralla tää sullakin, toivottavasti ei tuu enää tuollaisia oloja ❤

Oon kans virallisesti nyt äitiyslomalla enkä sairaslomalla, jee :ROFLMAO:

@kiuski porasin kans sille samalle ohjelmalle, hanat oikein aukes ko tuli se pikkupoika joka teki niitä pipoja :cry::ROFLMAO:Miestä vähän huvitti.

Me tilattiin just Jollyroomista sänky, tuli nopeaan kyllä :) muut oonki ostanu ihan fyysisistä kaupoista, kun tykkään hiplailla kaikkee ensin :)

34+6
 
Moi kaikille ja tervetuloa uusille, mmmoi ja ckk!

Miten mavli pikkumies voi? Ja miten itse olet toipunut?

Äh kun pää on jo ihan pehmeä, oon kyllä kovasti lueskellut teidän kuulumisia, mutta en muista enää mitä kellekin piti kommentoida...

Neljä työaamua jäljellä, luojan kiitos enää neljä! Ootte kyllä fiksuja kiuski ja hope ja oliko vielä joku muu, joka on jäänyt saikulle/lomille ennen äippälomaa. Minäkin olen kyllä ottanut jo tosi varovasti, lyhyitä päiviä jne. Viime viikolla sain perehdytyksen hyvin käyntiin, joten nyt voi jo huokaista aika pitkälti. Hirmuinen kotityölista odottais äippälomaa :ROFLMAO: mutta voipi olla, ettei ihan pysty kaikkia tekemään... Listan kärkipäässä muutama sata metriä 150 senttistä aitaa koiralle -homma jossa musta ei oo enää mihinkään muuhun kuin päsmäröimään! :whistle:

Neuvolassa viime viikolla typy oli kääntynyt onneksi oikein päin ja nyt mitä olen kuulostellut, niin pitäisi sen olla siellä edelleen niin. Lantioon ja alavatsaan tulee ihan eri lailla painetta ja kipua. Ylipäätään olo on kyllä tosi tukala, sattuu ja kolottaa koko ajan jonnekin. Yöt on jo mitä on ja se kyllä tuntuu päivällä. Vali vali... Mutta viikko vielä, niin sittenhän se saa jo sairaalankin mukaan tulla, 35 viikolta ei estellä mitenkään jos haluaa syntyä. Huh, tuntuu aika uskomattomalta! Synnytys mietityttää toki, ei pelota mutta mielessä se on.

Jaksaa jaksaa!
t. Salama 33+5
 
@SalamaT, tsemppiä vikoihin päiviin! Oot kyllä sissi. Nyt jälkikäteen mietin että oon kyllä tyytyväinen että jäi sen pari viikkoa ennen, toki siitä meni melkein viikko siellä osastolla mikä olis ollut saikkua enivei, mutta sama juttu että olo alkaa oleen jo tukala ja yöt kans vähän mitä sattuu. Jostain syystä nukun sit paremmin aamulla niin ihana kun voi nukkua niin pitkään kun nukuttaa ❤ Mullakin olis vielä satamiljoonaa hommaa tekemättä mutta oon kyllä tehnyt ihan omien voimien rajoissa, eilen jo sanoivat että kaupassaköynnitkin sais jättää kohta miehelle.. Mahtavaa että vauva oli kääntynyt! ❤ Mikä sulla on painoarvio? Meillä oli nyt 2,6kg ja veikkaili että ei mahtuis enää kääntymään.. toisaalta oon ehkä vähän helpottunut koska pelottaa synnytys aika paljon, toisaalta oon myös pettynyt, mikään ei sit mee "normaalisti" (n)

Hyviä uutisia tuli kuitenkin eilen, ei ollut muutosta pahempaan arvoissa ja vauvan kasvukin hidastunut, ollaan takaisin keskikäyrällä :) Kumpa vielä pari viikkoa menisi näin niin oltaisiin keskosrajan yli, sitten mun puolesta saa tulla vaikka heti ❤

35+0 :love:
 
Tervetuloa mukaan @mmmoi ja @Iiris80

Tänne ei kuulu oikein mitään. Raskaus etenee omalla painollaan. Eilen kävin sokerirasituksessa, mutta ei ollut kannassa mitään jälkiä koko käynnistä vielä. Olen käynyt myös purkamassa ahdistusta työterveyspsykologilla ja nyt kannassa käydessä luin mitä psykologi oli kirjoittanut. Siellä luki "viitteitä vakavasta masennuksesta. Suositellaan psykiatrin arvioi". En oikein tiedä mitä ajatella.
 
@Helios... No ei sulla onneks enää pitkä aika ole mammalomaan! Kyllä se aika kuule vaan menee... tai ainakin mulla! Sellanen kevyt paniikki jopa että miten ehdin tekemään kaiken valmiiksi :ROFLMAO:

@lullaby mä olen pari kertaa tilanut jollyroomistä eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Ja onhan se sen verran iso firma että mahdolliset reklamaatiotkin sujuu varmaan ihan mutkattomasti! Ja toki jos jostain ebaysta tai muualta tilaa niin katsoo vaan että kauppa on luotettava ja paljon arvosteluita. Ja aina maksu paypalilla. Ja kyllähän noi kivijalkakaupat varmasti myös korjaa jos joskus rengas yms puhkeaa, tuskinpa ne nyt alkaa tivailee mitää kuittia että onko se nyt niiltä ostettu vai ei ;)

@MyMa hei joo mennään vaan kaffeelle! Mä oon aina messissä, kaksin tai ryhmässä :) pistä mulle vaan viestiä kun jaksaisitte minin kanssa lähteä!

@Siida hui tuota sun paniikkikohtausta :unsure: onneksi sulla oli mies sillä hetkellä kotona ja jaksoi kuunella. Puhuminen kyllä monesti auttaa, oli se juttu sitten pieni tai iso. Toivottavasti ei tule toiste ❤

@SalamaT sitkeä sissi oot kyllä ollut kun töissä olet jaksanut olla! Tää oli kyllä niiiin oikea ratkaisu jäädä sairaslomalle, olen voinut tosi paljon paremmin niin henkisesti kuin fyysisestikkin. Tosin mullahan ei ollut mahdollisuutta ottaa yhtää lyhkäsempiä työpäiviä tai muutenkaan esim istua hetken jos siltä tuntu. Onneks toisissa työpaikoissa toikik on mahdollista!

@#hope hyvä että arvot ok ja muutenkin menee oikein mallikkaasti! Kohta hän jo ehkä täällä :love:

@Zoona Voi sua ❤ Onko sulla jotain tiettyä asiaa mikä ahdistaa vain ylipäätänsä kaikki? Tietysti kun joku painaa mieltä niin helposti kaikki alkaa painamaan. Hienoa kuitenkin että olet käynyt jo juttelemassa, se on askel parempaan! Ja kun kaiken tän tiedostaa itsekkin niin on helpompi siitä toipua. Mä olen käynyt myös joskus ammattilaisen juttusilla ja se kyllä jo helpotti kun sai vaa oksentaa kaiken pahan sisältään.

Täällä vietetää ihanaa raskausaikaa! Oon niin onnellinen jotenkin. Rakastan tota mahaa enkä tahdo että siitä vielä joutuisin luopumaan. Ihana touhuta vauvalle kaikkea käsitöitä yms, harmittaa etten pysty jakamaan niitä teidän kanssa :unsure: yöt nukun vähän niin ja näin mutta en ole niistäkään oikein osannut ahdistua kun saan sitten kuitenkin päivällä nukkua jos siltä tuntuu. Ja ihana kevät! Tää on ehdottomasti vuoden parasta aikaa kun lumet sulaa, aurinko paistaa ja alkaa olla lämmintä :love:

Kiuski 30+2
 
Eilisen hcg-veritestin tulos oli 862, pp13 ja blasto. Eli kai sitä sitten oikeasti raskaana ollaan. Ensimmäiset etomiset alkoi tänään ja hajuihin reagointi. Puuh, oispa alkanut vasta myöhemmin:sick:

Arvon koko ajan, kun pitäisi soittaa pojalle ens kuuksi 1,5v neuvola, että sanonko mitään raskaudesta vielä. Toisaalta nyt vois saada jonkun järkevän ajan, mut sit inhottavaa jos joutuu perumaankin, jos varhaisultrassa ei ookaan kaikki kunnossa.. (n)

mmmoi 4+5
 
Heippa,

Oon kyllä lueskellut teidän kuulumisia mutta oon ollu sen verran poikki etten hirveesti oo jaksanu kirjoitella. Piti kommentoida vaikka mitä mutta eihän näissä pullamössöaivoissa pysy mikään :X3: Tervetuloa uusille joka tapauksessa, kiva että saadaan ketjuun uuttakin verta!

Täällä myös aika tasaista, väsymys vaan on aika kova. Ei jotenkin oikein jaksaisi enää töitä, mutta toukokuun loppuun pitäisi jaksaa vielä sinnitellä. Otan muutamia yksittäisiä lomapäiviä että saa edes lyhyempiä viikkoja.

Sydänkontrollissa kaikki näytti edelleen samalta, eli eipä ainakaan huonommaksi ole mennyt. Kasvukontrollissa kaikki ok, 1,2kg painoarvio ja viikkoja vastaa. Peukkua haki suuhun lähes koko ultran ajan, pieni rakas :ROFLMAO::love:

Huomenna lähtö työmatkalle Pariisiin, vähän jännittää oma jaksaminen mutta eiköhän se ihan ok mene.

28+1
 
Hienoa Kiuski kuulla, että ajan saa kulumaan äippälomalla :)

Zoona, eikö vaan ole hyvä, jos saat jo raskausaikana apua mahdolliseen masennukseen, niin ei pääsisi pahenemaan esimerkiksi synnytyksen jälkeen? Eihän se toki kiva ole lukea kannasta psykologin arviota ja psykiatri ei välttämättä näe tilannetta ihan samanlaisena kuin hän. Älä ota liikaa stressiä asiasta, vaan yritä saada apua oloihin heidän kautta. Toivottavasti en astunut nyt sinun varpaille asiassa, se ei ollut tarkoitus.

Hyvältä näyttää mmmoi sun tilanne tällä hetkellä :)

Maanantaina oli kasvukontrolli ja oli helpottavaa kuulla, että vauva kasvaa keskikäyrällä. Painoarvio oli 2,2 kg. Sain vielä uuden ajan kolmen viikon päähän, mutta näillä näkymin alatiesynnytys pitäis onnistua mun kohdalla hyvin. Lääkäri kyllä oli sitä mieltä, että mun sokereissa oli jo ennen raskautta jotain häikkää, joten saa nähdä poistuuko diabetes multa synnytyksen jälkeen vai jääkö pidemmäksi seuralaiseksi. Sain jopa positiivista palautetta siitä, että paino ei ole päässyt nousemaan liikaa mulla itsellä tai vauvalla. Täytyy vaan yrittää pitää sama trendi nää viimeiset noin kuusi viikkoa :LOL:

Helios ja vaaveli 33+6
 
Mä olen tilannut muutaman kerran Jollyroomista ja itse siitä ruotsalaisesta firmasta ei ole pahaa sanottavaa, hinnatkin useissa tuotteissa varsin kohdillaan.
MUTTA heillä toimitukset hoitaa Postnord ja ilmeisesti Suomen päässä Matkahuolto ja nyt jo toinen kerta kun on ongelmaa. Ensin silloin raskaana tilasin imetystyynyn ja sen tulemista sai odotella tyyliin pari viikkoa ylimääräistä. Kyselinkin heiltä siitä jo, että kävellenkö he sieltä ruotsista on tyynyn laittaneet matkaan.
Nyt sitten tilasin Reiman välikausihaalarin ja toimituspäivä piti olla 16.4. maanantaina. Seurantatiedoissa luki, että sinä päivänä oli tullut Helsinkiin ja toimituksessa olisi, toimitusarvio 18.4. Noh soittelin eilen sinne niin kuulemma tuote on jo toimitettu, mutta noutoilmoitusta ei ole lähtenyt. He sitten lähettivät pyyntöä Matkahuollolle, että mulle pitää saada noutoilmoitus. Vielä ei ole tullut mitään ja välikausihaalari alkais olemaan tosi tarpeen tuon talvihaalarin sijaan :X3:

TL: DR eli Jollyroom on jees, mutta Postnord ja Matkahuolto on syöpää. Kannattaa vaan varautua, että toimitus voi kestää.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Ikävältä kuullostaa tollaset viivytykset Mandala.. juuri sitä mietin noissa ulkomaisissa että mitä pidemmän matkan takaa ja useempien välikäsien kautta tilaa, sitä suurempi riski että jossain kohtaa tulee jotain ongelmaa.. ehkä sit keskityn vaan näihin Suomen isoimpien kauppojen tarjoomiin.

mmmoi, hieno arvo :) ei kai sitä neuvola-aikaa pakko vielä oo ottaa, vaikka kertoiskin? Ite oon joutunu kertoon heti kun pitäny pyytää sieltä lähete kilpirauhasarvoverikokeeseen.. viime raskaudessa taisin kuitenkin erikseen kieltää laittamasta mitään muita aikoja ennen varhaisultraa.

Puolivälin etappi saavutettu ja rakenneultrassa kaikki näytti normaalilta!! \0/ Sydäntä se katteli aika kauan että ehdin vähän jo huolestuun, oma syke nousi kun oli välillä hiljaakin niin kammottavan kauan, katoin sen ilmeitä jne. että sano nyt jo että kaikki ok tms..! ja lopultakin se helpottava että hyvältä näyttää! ':eek: Meinas ensin laittaa istukkavirtausten tutkimuksen 2kk päähän mutta koska se matala papp-a MoM 0,39 jää kuitenkin normaalin viitteisiin (alaraja 0,3) ja lapsi kasvaa keskikäyrällä, niin ei seurata sen tarkemmin. Painoarvio oli nyt jotakin 375g. Ei tiedetä miks ne seulan luvut voi vaihdella paljonkin samallakin odottajalla eri raskauksissa.
Niin, ja onnistu tää järjestään jo melkosen yllätyksenkin.. En tiedä mitä "ulokkeita" olin ite näkevinäni siinä viime ultrassa rv16+ mutta tytöltä se nyt kuitenkin aika selkeesti näyttäs! :eek: :love: Jo ennenkun se kysy haluanko tietää sukupuolen, katoin ite että näänköhän nyt oikein että siellä onkin viivaa eikä ulokkeita...

Kävin maanantaina parvon uusintatestissä ja tänään viimestään piti tulla tulos, muttei oo näkyny.. kun sekin nyt ois kunnossa, niin vähäks aikaa ehkä uskaltas taas hengähtää...3 viikon päästä ois jo periaatteessa mahdollisuus selvitä ja yritettäs pitää hengissä jos syntyis ennenaikojaan.

(edit) Unohtu vielä mainita että alkuviikosta musta tuli toisen kerran täti, kun lapsille syntyi serkkutyttö :love: viikonloppuna ois tarkotus mennä kattoon sitä.

20+0
 
Viimeksi muokattu:
Siis mä olen tilannut myös esim kosmetiikkaa ebay:n kautta Etelä Koreasta ja ne on usein tullut ennen sitä arvioitua toimituspäivää :LOL: että se vaihtelee ja pääsääntöisesti ei ole mitään syytä olla tilaamatta ihan mistä tahansa varsinkin kun maksaa paypalilla tai luottokortilla. Paypalin kauttakin pystyy aloittamaan prosessin, että saisi rahansa takaisin jos tuote ei koskaan tule. Mä tilaan ainakin joka puolelta jatkuvasti ja harvoin on mitään ongelmia.
Mulla vaan on tympeitä kokemuksia juuri tuosta Postnord + Matkahuolto kombosta eikä muulla tavalla kuin, että toimitus kestää ja voi joutua soittelemaan perään. Soitin eilen itse sitten matkahuoltoon suoraan ja asia selvisi, napero sai haalarinsa nyt tarhaan päälle.

Ei ollut siis tarkoitus pelotella nettitilaamisesta, siitä vaan oikeasti jos kerran hintakin on hyvä!

Ja wau onnea tyttölupauksesta :love:
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby
Hyppään tuolta hoitopuolelta tänne kysymään, että kuinka pian siirton jälkeen testailitte? Hullukaan ei jaksa viralliseen testipäivään odottaa... :ROFLMAO:

Mulla siirrettiin kaksi kolmipäiväistä.
Mulla on blastot (molemmat, 5 ja 6 päiväset) alkaneet näkyä pp5 ja ensin (PregCheck) ovisliuskoissa. Näihin tosin ainakin itellä tulee aina sellanen tosi hailu viiva eli on verrattava siihen tavalliseen, onko tullu enempi väriä.
Pp7 tullu r-testiinkin (PC) haamua testiajalla. Tätä ennen pp5 ja 6 ns. "roskishaamua". Eli jos tohon lisätään pari päivää niin siinä pp7-9 vois 3-päiväsillä näkyä? Toki se on ihan yksilöllistä millon kelläkin alkaa näkyä. Onnea testailuun! :)
 
Kettuperhe ei sitä jaksakaan testipäivään odottaa. Mulle siirrettiin kaksi 2-päiväistä ja mulla oli tukilääkkeenä pregnyliä, että se tietysti näkyi haaleena viivana testissä, eli ihan 100% en pysty sanomaan milloin alkoi testissä näkymään, mutta viivat alkoi pp7jälkeen vahvistua selvästi...mulla on siis kaksoset matkassa, ja viivat tummenikin kyllä nopeasti.....nopeammin kuin tyttöä odottaessa.

Mutta selin kannattaa muistaa, että hcg:n erittyminen virtsaan on niin yksilöllistä, ja varsinkin eka raskaudessa voi hämätä se, ettei viivat itsellä ehkä olekaan niin tummat tai unnene samaa tahtia kuin jollain toisella, mutta veritestin mukaan kuitenkin vahvasti raskaana.

Onnea matkaan ja toivotaan, että siellä pikkuset tarraa❤❤
 
Mulla on nyt siirrosta viikko. Alkioiden 6pv pistin gonapeptylin (muistaakseni..) tukilääkkeeksi. Eli viikonloppuna vois testailla? Vasen munasarja jomottelee välillä ja maha turpoilee. Se voi kyllä olla punktiosta edelleen. Ja yksi raskaus 14v sitten alla. Silloin testasin kun menkat oli jäänyt tulematta. Ikää siis nyt yli 40.
 
Kettuperhe, Domi puhuu asiaa...gonapeptylistä ei tarvi huolia, se ei näy ja hyvinkin voi testissä alkaa jotain näkymäänkin viikonlopun aikana. Tsemppiä sinne kovasti!!

Domi kans, testiä kehiin vaan, sullakin näkyy ihan kohta;)

Kyllä nyt on vaikeaa malttaa olla tekemättä pihahommia ja, enkä malttanutkaan, vaan haravoin pihaa jonkin verran ja ajattelin jatkaa huomenna taas lisää. Ei edes pahemmin alkanut supistelemaan!! Selkä vaan tuli kipeäksi ja kun hetken istuu niin liikkeelle lähtö on vähän työlästä, mutta mun selkä on ollu koko ajan herkkä vihoittelemaan vähän joka asiasta.
Maanantaina on ultra. Jotenkin jännittää, vaikka kaikki on omasta mielestä ihan jatkunut entiseen malliin. Väsymys vaivaa ja ummetus...tuntuu ettei vatsa toimi oikeen ollenkaan. Välillä heittää sitten turhankin löysäksi. Ehkä se suolisto on nyt vähän läjässä ja ahtaasti. Tuntuu ettei pysty syömäänkään kun ihan vähän kerrallaan ja tulee huono olo, vaikka ois muka kova nälkä.

Lullabylle onnittelut rakenneultran hyvinstä kuulumisista❤ Ihanaa jos sieltä onkin prinsessa tulossa!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lullaby
mmoi ja Iiris80, onnea raskauksista! :) Ja tänne ovat tosiaan kaikki otsikon mukaisesti raskaaksi tulleet todellakin tervetulleita, oli sitten raskaus alkanut "helposti" tai ei :)

lullaby hienoa, että rakenneultrassa kaikki hyvin ja onnea tyttölupauksesta! :love:

Mulla oli tällä viikolla se istukkakontrolli. Edelleen täydellinen etinen istukka eli sektio tulossa :( Lisäksi on epäily vasa previasta, mutta se ei ole onneksi vielä varmaa. Mun istukka näytti olevan kaksiosainen ja osien välillä saattaa olla paljaana ilman suojaa verisuonia, jotka ovat mahdollisesti sikiön napasuonia. Vasa previassa lapsivesi ei saa mennä, koska silloin sikiö vuotaa kuiviin muutamassa minuutissa. Vajaa kahden viikon päästä on seuraava kontrolli, siellä todennäköisesti päätetään sektioaika. Jos tuo uusi diagnoosi varmistuu, sektio tehdään tod.näköisesti jo viikon 35 täytyttyä.. Onneksi painoarvio oli ok (1600g), lapsivettä normaali määrä ja kohdunkaula kiinni ja pitkä. Kohdunkaulan liikkumattomuus on etisen istukan kohdalla erityisen tärkeää. Ei ole onneksi vielä vuodellut yhtään. Ja muutenkin raskaus on edenny hyvin ilman suurempia vaivoja. Sokerirasitus oli normaali. Mielialakin on ollut pääasiassa hyvä, vaikka istukka-asia on välillä aiheuttanu huolta.

Me tilattiin Amazonista vaunujen ratasosa ja Pinkorbluesta vaunukoppa. Amazonista on jo aiemminkin hyviä kokemuksia. Pinkorbluen tavara tuli PostNordin kautta ja tuli ainakin tällä kertaa silti moitteettomasti perille :)

Mulla oli tänään eka kesälomapäivä, tosi mukavaa että pääsi jo pois töistä lepäilemään :) Ihanan aurinkoinen ja lämmin sää oli tänään ainakin täällä etelässä ja otinkin siitä ilon irti olemalla paljon ulkona.

maljakko 30+1, eilen täytin pyöreitä (y)
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby

Yhteistyössä