Alkuraskauden ultra ja mitä näkyi?

Niin, eli te jotka ootte käyny alkuraskauden ultrassa, niin millä viikoilla ja mitä siellä näkyi?

Itse kävin tänää, rv6+5 menkkojen mukaa, ja ei saatu sykettä näkyviin :'( . Ruskuaispussi ja siinä valkoinen möykky/pallero näkyi, joka kyllä läpätti, niiku tohrori sanoi, mutta ei nii paljoa, että olisi sykkeeksi sitä laskenut. Aika masentunut olo on. Tuulimunaraskautta tai liian vähäisiä viikkoja arvaili.. No, meen rv8 yksityiselle tarkistuttaan, josko siel jotai jo näkys. Vuotoja tmv mul ei ole. Raskausoireet löytyy voimakkaina.

Jakakaa kokemuksia!
 
Täällä ei ultraan otetakaan ennen kuin on rv8.

Kävit ultrassa varmaan liian aikaisin. Odottele pari viikkoa ja menet sitten sinne ykstyiselle. Toivotaan parasta, että kaikki on hyvin :hug: Minun tietääkseni tulimunassa ei näy sykettä, pelkkä ruskuaispussi ja sullahan nähtiin alkio.

Niin, minä kävin ekaultrassa neuvolassa n. rv 8, silloin näkyi alkio, syke ja ruskuaispussi.
 
c81
Oma yksityinen sanoi että rv7 kun tulee täyteen voi tulla ultraan. Menen kuitenkin 7+6, koska luulen että ovis oli myöhässä.
:hug: nelHM, ihan hyvältä kuitenkin kuulostaa niinkuin Meiramikin sanoi, kun kerran alkio näkyi. Toivotaan että kävit vaan liian aikaisin. :heart:
 
Mulle laitettiin neuvolasta lähete äitipolille alaselkäkipujen takia, haluttiin varmistaa kohdunsisäinen raskaus.
Mä kyllä tajusin tohtorn puheista, että se möykky siinä ois sikiö, MUTTA olisi pitänyt näkyä jo selvemmin sekä syke varsinki näkyä. Siis siinä ruskuaispussin sisällä oli se valkoinen möykky joka myös minun silmillä katsottuna heikosti läpätti.
On nii onneton olo ja masentaa, mutta josko se vaan oli liian pien vielä.
 
Mä kävin rv 6+3 ultrassa ja silloin ei näkynyt muuta kuin ruskuiasipussi. Tuulimunaksi epäilitiin. Kolmen viikon päästä kävin kontrollissa, silloin näkyikin jo sikiö ja syke. Viikkoja menkkojen mukaan tuolloin olisi ollut 9+3, mutta sikiö vastasi viikkoja 8+3. Raskaus oli siis viikon varhaisemmassa vaiheessa, kuin menkoista laskien. Lisään vielä, että kiertoni oli hyvin säännöllinen. Nyt tuo tuulimunaepäily on 1 viikkoa ja 3 päivää vanha mussukka :heart: toivotaan jan uskotaan, että sinullakin kaikki menee hyvin ja raskaus etenee normaalisti :hug:
 
Mulla tarkistettiin viikoilla 7+6 alkion paikka,sykkeet näky,ei ees laskenu niitä. Se ei ollu tarkotuskaan,vastas sillon viikkoja 7+3. Seuraava ultra oliki viikoilla,11+3,vastas viikkoja,eikä sillonkaa sykkeitä laskettu. Älä turhia murehdi,alkio löyty ja oikeesta paikasta...Viikkoja sul o kuiteski aika vähä viel... :hug:
 
meillä kanssa tuo tuulimuna/kohdunulkoinen täytti juuri 7kk! viikkoja oli 6+5 kun tämä ultra tehtii.. siitä viikon päästä näkyi jo kunnolla kaikki ja vastasikin juuri niitä viikkoja kuin piti.. oli vaan niin huono laite..tai ultraaja..ei antanut mitään toivoa edes siitä että olisi ihan normaali raskaus.. voimia siis paljon,kaikki saattaa kuitenkin olla kunnossa :hug:
 
Kävin 9+0, koska sanottiin et ei kannata paljon aikaisemmin tulla, koska jos viikkoja onkin odotettua vähemmän saattaa tulla turhia murheita. Lääkäri sanoi, että kun menee 9+ viikolla, niin vaikka sitten olisikin laskuissa paljonkin edellä niin sykkeen pitäisi jo näkyä. Ajan varasin jotain rv 6+. Olin yksityisella, ja tuolloin 9+0 näkyi pavun mallinen kaveri, ruskuaispussia ja syke.

Toivotaan ap että olet ollut vain liian aikasin ultrassa. :hug:
 
Minä kävin päivystyksessä menkkojen mukaan rv 7+2 vuotojen takia. Syke löytyi ja ruskuaispussi, vastasi viikkoja 6+1. Eli jospa vaan sullakin on viikkoja vähemmän kuin menkkojen mukaan! Jaksuja! :hug: Tiedän millaista on odotella... Ite olen vieläkin epäilevällä kannalla, vaikka syke löytyi.
 
Kiitos kaikille vastauksista, moni niistä tuo lohtua. Jotenkin oon tässä vähä paremmalla mielellä. Soitin neuvolaan ja miehen lääkärisiskollekin ja molemmat poissulkis tuulimunan, koska siellä näkyi muutakin kuin ruskuaispussi, luulisin alkio. Ja kun se lääkäri viel tiiras ja katto, että läpättääkö se, ja mä näin kanssa. Miehen sisko sanoi ite lääkärinä, että mahdollisesti tämä tohtori ei ole halunnut nostattaa turhia toiveita, koska ei täydellistä sykettä nähnyt, koska valituksia tulisi, jos jotai kävisi, ja hän itsekkin olisi sanonut samoin, jos jotain arvailuksi jäisi.
Toivon ja jotenkin uskon, että reilun viikon päästä, ku rv8 tulee täyteen ja meen sinne omalle gynelle, nii kaikki ois hyvin, TOIVON! Ekat ykätkin lens äsken ja olo ihan kauhee. Ei mulla kahessa aikasemmassa raskaudessa tällasta ollu, saatikka yrjönny.

Kiitos vielä kaikille :hug:

nelli rv6+5 :heart:
 
Kun minä varailin aikaa alkuraskauden ultraan yksityiselle, niin sanoivat, että eivät edes tee ultria ennen 8. viikkoa, koska aikaisemmin "löydökset" ovat vielä niin epämääräisiä. Mulla meni peruutuksen takia aika lopulta 10. viikolle ja siellä näkyin jo selvä liikkuva vauvanalku ja syke löytyi helposti. Mulla ultrauksen suorittu yksi Suomen pätevimmistä tämän alan lääkäreistä, joten aika vahvasti luotan hänen sanaansa. Onneksi olen saanut saman lääkärin neuvolankin ultraan.

Elikkäs malttia vaan nelHM ja muut :)

- Dana 20+6
 
kävin lapsettomuuspolilla varhaisultrassa rv 7+0 ja siellä näkyi silloin 8,8mm kokoinen möllykkä jolla sydän vimmatusti hakkasi :hug: toisen kerran olin ultrassa rv 8+1(neuvolan kautta) ja nyt edellinen oli rv 10+4 (sekin neuvolan kautta) silloin näkyikin jo ihan ihmisen näköinen kaveri joka kovasti jaloillaan potki ja käsillään kovasti huitui,oli ihana näky.Kokoa hänellä oli viimeisimmässä ultrassa jo 3,6cm :)

Terv.Mami rv 11+0
 
mulla edellisissä raskauksissa ollu näin et 6+2 on syke satu varhaisimmillaa, mut se oli todella terävä ja uusi laite millä ultrasivat alakautta... nyt tässä raskaudessa kävin 7+ viikolla ultrassa ja sykkeet löyty heti sit... ite olen sitä mieltä et älä huolestu,odottelet vaan sinne seuraavaan ultraan, eiköhän sieltä hyviä uutisia tule jos sikiö on kuitenkin löytyny sieltä ja mahdollisesti jopa ihan pieni viite sykkeestä... :hug: :hug: :heart: se on vähä noilla ihan alkuviikoilla musta parempi jos vaan odottelisi sinne 7-8viikolle asti et sit saa varmasti näkyvii sen sykkeen, kun voihan sikiö tosiaan olla odotettua pienempi ja siksi ei näy.. itekin olin ihan varma hedelmöitys ajankohdasta mut niinpä siirty la muutamalla päivällä...

jaksuja sinne... pidetää peukkuja.... :hug:
 
Heips

Kiitoksia vastauksistanne. Kävin ultrassa viime torstaina ja kaikki oli hyvin =) , joten huoli hävisi ja odotus jatkuu.
Enhän mä ite sinne äippäpolille halunnu just nii aikasiin, mut ne vaa otti mut..oli aika töykeetä palvelua, ei paljoo toivoa annettu..ei oikeestaan yhtää. No, meenpä sinne sit np-ultraan ja näkeevät kui kävi..jos vaa kaikki sujuu hyvin ja kaveri pysyy kyydissä!

nelli ja pulla 8+3
 
Onkohan ihan normaalia vai panikoinko ihan turhaan.. :/
Viimeisten menkkojen mukaan viikkoja olisi 7+5 ja tämäkin e-pilleri kierron mukaan.
Luomut tuli kerran ja kierto oli silloin 31, neuvolakorttiin kuitenkin laitettiin 28.

Varhaisultrassa sanoi että alkio on liian pieni viikkoihin, vastaa 6+6, ruskuaispussi, syke, kohtu,munasarjat ok. Koko oli 9mm.

Käski tulla viikonpäästä uudestaan ja sanoi vielä että jos ei ole kasvanut niin sitten on ongelma :/
Voisikohan tässä voisi olla enemmin niin että olisin tullut myöhemmin raskaaksi koska tuo kierto on ollut mitä on. Tätä tuo lekuri ei kuitenkaan huomioinut, kirjasi myös tuon e-pilerien aikaisen kierron ja otti sen huomioon.
Testin tein 37 päivää edellisistä menkoista ja ensimmäinen oli hyvin hyvin haalea, samoin toinen muutaman päivän päästä tuli kunnon viiva.

 
miä kävin yksityisellä, piti olla 6+5 sikiö näkyi ja myös tuo sun lääkärin kuvailema värähtely/läpätys. lääkäri sanoi mulle ihan suoraan, että näillä viikoilla on jopa tunneista kiinni se, koska se sydän lyö sen ensimmäisen lyönnin, ja että ovulaatiokin on voinut heittää parilla päivällä tai edes päivällä. muistaakseen viikon päähän sain uuden ajan ja johan siellä sykki sydän. niin, sinuna en olisi kauheen huolissaam, näkyihn sitä värähtelyä, eli ehkä se sydän on siellä just aloittamassa varsinaisia hommiaan :heart:

ymmärsiköhän kukaan mun tekstistä mitään, mun pää on ihan sekasin tästä kuumuudesta :LOL:

emmabella ja vauva 28+0 :heart:
 

Yhteistyössä