Alkuraskauden ultra

Lennän kahdeks viikoks pois Suomesta rv 10+5, onkohan mulla mitään mahdollisuutta sitä ennen kunnallisella puolella varmistua siitä, onko masussa oikeesti pieni sikiö vai esim. tuulimuna? Kuin aikasin pääsee ekaan ultraan Helsingissä ja joustaako ne yhtään? Kaupungin sivuilla luki eka ultra rv 11-12. Sen sijaan eka lääkärikäynti ois näemä rv 10-12. Mitäs ne siellä tutkii? Vielä en oo ees saanu yhteyttä neuvolaan, ku on niin hankalat soittoajat, etten pysty työpäivinä soittelee ja sitten, ku kerrankin pystyn, niin sieltä ei vastata, vaikka on soittoaika. Kolmea eri sairaanhoitajaa yritin tavoittaa. Muiden numeroita mulle ei annettu. Omituista, et on tehty noin vaikeeks, vai onkohan mulla vaan erityisen huono tuuri?

No, jos päädyn lopulta yksityiselle ultraan ennen matkaa, niin osaisko joku suositella Helsingin seudulta halpaa ultraa? Toisaalta, onhan ne naiset odottanu ja synnyttäny ennen ku ultraäänet edes keksittiin, joten kai mä voisin odottaa matkan jälkeistä ultraa... mut ei se ehkä helppoo ois, enkä varsinkaan haluis joutuu kohdun kaavintaan toisella puolella maailmaa.
 
Hei.
Alkuraskauden ultran voi käydä yksityisellä ottaan, jos sen haluaa, kunta ei sitä missään tarjoa, jos ei erityistä syytä ole. Kunnallisella puolella on niskapoimu-ultra rv10-14 ja rakenne ultra rv19-22. jotkin kunnat ovat ottaneet pois ton np-ultran. Mutta mee yksityiselle, jos haluut. Sydänmensyke näkyy ultraten jo rv6 alkaen, mutta rv8 alkaen varsinaisesti enemmän sikiöstä saa "selvää".

Tulikohan tarpeeks monimutkasesti :/ :D , sori. Onnea odotukseen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Kunnallisella puolella on niskapoimu-ultra rv10-14
Jos sinne niskapoimu-ultraan tosiaan pääsee, jo viikolla 10, niin sittenhän mulla ei oo mitään hätää, kunhan vaan joku neuvolantädeistä viittis vastata puhelimeen. Tietääkös kukaan tarkemmin Helsingistä, kun nettisivuilla lukee vk 11-12, mut nelHM kirjotti 10-14? :whistle:
 
Et varmaan saa varattua aikaa niin nopeasti, riippuu vähän millä viikoilla olet? Pääkaupunkiseudulla jonottaa n. 1kk neuvolapuolen np ultraan ja yksityisellä saa ajan kahdessa vko:ssa. Yksityisellä puolella kävin itse vko.lla 6 Diacorissa ja siellä ainakin laitteet viimesen päälle. Maksoi jotain 150,-. Mutta mielenrauha, sykeet, ja valokuvat päälle.. Ei paha. Onnea odotukseen!
 

Yhteistyössä