Alkuraskaus, sisätutkimus, verta! Normaalia?

Kävin tänään alkuraskauden ultrassa. Sikiökaiku löydettiin, vaan ei nähnyt sykettä, kun sikiö oli niin pieni. Ovulaation mukaan pitäis olla 7+5, mutta lääkäri sanoin koon vastaavan noin kuutta viikkoa. Kaikki oli muuten paikallaan ja ok.
Ultralaitekin oli tosi vanha, paremmalla olis varmaan nähty syke, jos se nyt sitten on olemassa... Paniikki alkaa nimittäin vallata sijaa, kun nyt tulee hieman verta pyyhkiessä.
Tutkimus tehtiin alakautta ja kohtu myös koeteltiin. Olisko se ihan vain siitä johtuvaa?

Tuleeko teillä verta sisätutkimuksen jälkeen? Ja nuo viikot. Toki on mahdollista, että rupu-ultralla ei saa kunnon mittoja, kun oli vaan möykky siellä kohdun laitamilla, mutta pieni huolenmurunen hakeutuu nyt, että jos oiskin keskeytynyt km.
Raskausoireista ei voi päätellä mitään, niitä ei ole juuri ollut nyt, kuten ei edellisistäkään.
 
hph
Ei sulla otettu verestä arvoja?

Mä en halua pelotella, mutta itse kävin ultrassa ollessani kahdeksannella viikolla, ei sykettä ja vauvakin oli vain rv 5 kokoinen. Sanoi että ei huolta, on ollut vissiin myöhänen ovis. Olin ihan että ok, kunnes soittivat perään että tuo raskausarvo on vain 200 ja pitäisi olla korkeampi. Sain ajan seuraavalle viikolle ultraan. Pikkuselle oli tullut syke, vastasi viikkoja 6, mutta raskausarvo oli enää 100... Pari päivää sen jälkeen menikin sitten kesken.... Ei alunalkaenkaan siis kehittyny normaalia vauhtia.
 
Juu ei otettu, kun yksityisellä kävin vain alkuraskauden ultrassa. Jotenkin ehkä haluan uskoa tuohon huonoon ultralaitteeseen vielä, kun tämä on mulle neljäs lapsi ja todellakin se laite oli parinkymmenen vuoden takaa.

Huoh! Ei se auta kuin odottaa. Kahden viikon päästä on neuvolan ultra. Sinne sitten, jos ei ala vuotamaan enempää sitä ennen. Jos siellä ei edelleenkään löydetä sykettä, niin sitten se on varmaan kaput... : /
 
hei vaan!
Älä vielä käy hätäilemään.

Meille on tehty 2 lapsettomuushoitoa joten kellon tarkka aika on aina ollut tiedossa milloin hedelmöittyminen on tapahtunut (noin niinkuin peri-aatteessa) mutta koskaan koko ei ole täsmännyt päiviin. Aina on ollut pienempi "asukas". Eli mikään ei oikeasti kerro että kehitys olisi pysähtynyt yms.

Ja molemmissa raskauksissa sisätutkimuksen jälkeen on saattanut tulla verta, kuouksen kohdalla aika paljonkin ja menin tarkastamaan tilanteen uuteen ultraan. Mutta hätää ei ollut.

Noilla viikoilla on ultra kyllä ollut molemmissa raskauksissa ja sykekin näkynyt mutta ei aina kovin helposti.

Vaikea tietenkin neuvoa mitenkään järkevästi tälläisessa tilanteessa mutta sanotaanko näin että toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Pidän "teille" peukkuja.
 
  • Tykkää
Reactions: Wandii
Kiitos sulle.
Olen kuitenkin taipuvainen uskomaan siihen, että elämää siellä on, kun mun vatsa on paisunut pari viikkoa kuin pullataikina. Ja tosiaan, vaikka tarkasti tietää, koska on hedelmöittynyt, niin kiinnittymisessä on eroja, suuriakin ja ilmeisesti kehitysvauhtikin voi vähän vaihdella. Ja lääkäri oli aika positiivinen, sanoi, että kaikki näyttää muuten olevan kunnossa, ja siellä se möykky tosiaan on, että ainakin tuulimuna on poislaskettu.

Mutta toivotaan parasta vaan.
 

Yhteistyössä