allerginen nuha ja leikkaukseen meno..

vit..perk..tana..

viikon päästä on leikkaus, ja eilen mulla alko ihan järkky nuha, luulin et flunssa iski, mut tänään totesin töissä et tää johtuu taas siitepölyistä ja remontista työpaikalla..mulla menee poskiontelot ihan jumiin,mut räkää ei oikeastaan tuu ollenkaan.
vaikuttaako se leikkaukseen pääsyyn? vai pitääkö mun vetää hirveät määrät allergia lääkkeitä vai mitä hittoa mä teen?
 
Ei se vaikuta. Käytä allergialääkkeitä normityyliin. Ilmoitat vaan että sulla on allergista nuhaa. Tuleeko sulle ristiallergiaa siitepölyaikaan? Siis ootko allerginen samaan aikaan myös pähkinöille tms? Jos oot, niin se kannattaa ilmoittaa.
Mikä toimenpide sulle tehdään?
 
kyynärhermon vapautusleikkaus, ja kun mä en testien mukaan oo allerginen millekkään, vaikka joka kevät mä meen ihan tukkoon katupölystä, siitepölystä ja kaikista pahinta on just toi remonttipöly, poskiontelot huutaa hoosiannaa..
 
Ok. Siitepölyaikaan vaan osa saattaa herkistyä mm. pähkinöille vaikka ei muuten niille allerginen olisikaan.
Laita vaan siihen esitietolomakkeeseen että siitepölyallergia ja sitten se allergialääke jota käytät. Ei se estä leikkausta.
 
sairaalalta jo soittivat tota aikaa mulle ja silloin jo kyseli lääkkeet, sanoin et syön allergialääkkeitä ja et jos tarvii niin voin kyllä lopettaa ne ennen leikkausta (en tienny et tää taas tällaiseks menee ) mut se hoitaja sanoi et ei haittaa ne lääkkeet.
tuli vaan kotiin se lappu ja siinä oli et ei saa olla nuhaa eikä äkillistä yskää, ja jäin miettimään et kuuluuko noihin allergia oireet.
aattelin kyl soitella sinne varmuuden vuoksi alku viikosta jos ei lääkkeiden lisäys ny yhtään tätä helpota
 

Yhteistyössä