Aloitin kaupan kassalla työt ja muutama asia ihmetyttää

  • Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti
Vieraspa minäkin
Pienet on murheet vielä "uran" alussa. Odotapa kun saat kunnon haukkuja milloin mistäkin syystä tyytymättömiltä keski-ikäisiltä naisilta ja miehiltä. Asiakkaat todella menevät henkilökohtaisuuksiin kun killahtavat. Moni tuntemani kassahenkilö on kertonut, ettei mene päivää etteikö saisi paskat niskaan milloin mistäkin syystä; tarjoustavara on loppu, hidas kassa jne.
 
Aaaaaaaaaghhhhhhh
Kaikista idiootein on asiakas, jonka ostokset maksaa esim. 10.30e. Asiakas ojentaa sen 50e setelin. Kun kysyt sattuisiko asiakkaalta löytymään se 30 senttiä vielä. Kysyt, jotta voisit antaa sitten tasasumman seteleinä takaisin. ASIAKAS VASTAA SIIHEN HOOMOILASENA, ETTÄ KELPAAKO 50 SENTTIÄ.

MITEN JOKU IHMINEN VOI OLLA NOIN IDOOTTI, ET EI TAJUU SE TIETENKIN KELPAAVAN, KUNHAN SE PYYDETTY 30 SENTTII TULEE TAVALLA TAI TOISELLA SIITÄ SUMMASTA.

Näitä asiakkaita on paljon :(
 
Ken guru
Kaikista idiootein on asiakas, jonka ostokset maksaa esim. 10.30e. Asiakas ojentaa sen 50e setelin. Kun kysyt sattuisiko asiakkaalta löytymään se 30 senttiä vielä. Kysyt, jotta voisit antaa sitten tasasumman seteleinä takaisin. ASIAKAS VASTAA SIIHEN HOOMOILASENA, ETTÄ KELPAAKO 50 SENTTIÄ.

MITEN JOKU IHMINEN VOI OLLA NOIN IDOOTTI, ET EI TAJUU SE TIETENKIN KELPAAVAN, KUNHAN SE PYYDETTY 30 SENTTII TULEE TAVALLA TAI TOISELLA SIITÄ SUMMASTA.

Näitä asiakkaita on paljon :(
No voi ei. Toivottavasti et ole kassalla töissä jos hermot menee NOIN pienestä asiasta. :D
 
Aaaaaaaaaghhhhhhh
No voi ei. Toivottavasti et ole kassalla töissä jos hermot menee NOIN pienestä asiasta. :D
Olin aikoinaan muutaman vuoden töissä paikassa, jossa tätä kysymystä kysyttiin semmoiset 50 kertaa päivässä eri asiakkaiden toimesta joka päivä joka myyjältä ja myyjät hakkas taukohuoneessa päätä seinään tämän takia. Eli ei vain mun ongelma. Tosin en ole enää kassalla töissäkään.
 
Siis miten sua voi kassalla ihmetyttää että joku käyttää rahaa kaupassa? :D
Sillon ku mä olin kassalla kassa oli se joka hoiti korttiasiat, eli valittiin maksutapa, vedettiin kortti, annettiin kuitti allekirjoitettavaksi. Ajoittain jopa höylättiin kortit vielä vanhempaan tapaan jos kassasysteemi ei syystä tai toisesta toiminut. Ei puhettakaan että asiakas olisi ne hommat hoitanut itse, siitähän mulle maksettiin.

Joo, odotapa tosiaan että saat kunnon haukut syystä että perhe vaatii Pepsiä vaikka Cokis olisi tarjouksessa. Tai siitä että kahvi olikin halvempaa toisessa kaupassa. Puhumattakaan hinnan nousuista. Paras aihe on ehkä "kauppias muuttaa tarjouksia kesken päivän, kyllä MINUN lehdessäni luki että banaanit on tänään tarjouksessa!!!" Kerran yksi mies huoritteli mua kun hänen pankkikortilla ei sallittu myyntiä. Hiljaiseksi meni kun kysyin että mitä hän olisi mieltä jos joku puhuisi hänen tyttärelleen noin, olin silloin parikymppinen.

Kassahenkilö on se joka saa kaiken sonnan niskaansa. Joten parasta kasvattaa itselleen kova nahka heti alkuun. Yleensä niillä haukkujilla ym on muuten vaan huono päivä, rahat loppu, mies jäänyt kiinni vieraissa käynnistä, yt neuvottelut tulossa jne. Onneksi ylivoimaisesti suurin osa asiakkaista on niitä neutraaleja tai mukavia!
 
tsii
Kassoilla voisi olla puntari. Ihan siksi kun monesti on joillakin unohtunut punnita ja laputtaa se hedelmäpussi ja sitten kassa lähtee juoksemaan toiseen päähän kauppaa että saa siihen sen lapun. Isoissa marketeissa olen nähnyt puntarit kassojen vieressä, jos sattuu että lappu unohtuu mutta aina ei näin ole...
 

Yhteistyössä