alotin syyskuussa työt,onko minulla ensi kesänä kesälomaa?

  • Viestiketjun aloittaja kuinkas on
  • Ensimmäinen viesti
luottamusmies
jos aloitit työt syyskuun alkupuolella, ja teet vakituisesti töitä, sinulla on kesälomaa 7 kk x 2 pv (lomanmääräytymiskausi 1.4. - 31.3. välisenä aikana)
 
Ei mene sitten nykyään ihan noin, että kaksi päivää kertyy per kuukausi.. Minulla esim. on ensi kesänä 13pv lomaa, aloitin 30.8.2010 työt. KVTES:ssä on kaks taulukkoa minkä mukaan lomat määräytyy.. Mutta itse kysymykseen vastaus; joo, on sulla ensi kesänä palkallista lomaa.
 
sho
Ei mene sitten nykyään ihan noin, että kaksi päivää kertyy per kuukausi.. Minulla esim. on ensi kesänä 13pv lomaa, aloitin 30.8.2010 työt. KVTES:ssä on kaks taulukkoa minkä mukaan lomat määräytyy.. Mutta itse kysymykseen vastaus; joo, on sulla ensi kesänä palkallista lomaa.
Oletko ihan varma? :eek:

Vuosilomalain mukaan lomaa kertyy 2 vrk / kk eli 14 vrk. Tessihän olisi lain vastainen jos se antais huonomman lomaoikeuden. Eikö periaate ole että laki takaa minimin ja tessillä voidaan sopia lisäedusta?
 
Oletko ihan varma? :eek:

Vuosilomalain mukaan lomaa kertyy 2 vrk / kk eli 14 vrk. Tessihän olisi lain vastainen jos se antais huonomman lomaoikeuden. Eikö periaate ole että laki takaa minimin ja tessillä voidaan sopia lisäedusta?
Olen ihan varma.. Mulla oli myös viime vuonna näin. Olen siis töissä aina syyskuu-kesäkuu, ja sitten hetken työttömänä, niin ei kerry lomat.. En jaksa alkaa googlettamaan, mutta kyllä minä olen sen tessistä myös omin silmin lukenut/palkanlaskijan kanssa asiasta keskustellut.
 
sho
Uteliaisuus heräsi...Katsoin omaa sopimustani. Itse työskentelen ttes (Kunnallinen tuntipalkkaisten työehtosopimus) ja hitto vie oikeassa olit. Mulla on ihan sama heikennys. Nähtävästi joku juttu on vuosien varrella muuttunut. Kiitti kun oikaisit tämän:)
 
Kyllä sinulle ehtii kertyä lomia jonkin verran, mutta ei täyttä lomaa tietenkään. Lomia kertyy syyskuusta (jos olet ollut ko. kuussa tarpeeksi monta eli 14 päivää töissä) maaliskuun loppuun, jolloin lomankertymiskausi päättyy ja uusi alkaa.

Lomapäivien lukumäärä riippuu tessistä ja alallaolosta, mulla on esim. kertyy lomapäiviä 2,5 päivää per kuukausi.
 
Viimeksi muokattu:
eeeer
Eikös siinä ole joku aikaraja, että ensin kertyy 2pv/kk ja sitten kun on tietyn aikaa ollut töissä (oliko 10kk) niin sitten kertyy 2,5/kk???

Alottajalle, juu on sulla lomaa mutta ei täyttä tietenkään.
 
"vieras"
Eikös siinä ole joku aikaraja, että ensin kertyy 2pv/kk ja sitten kun on tietyn aikaa ollut töissä (oliko 10kk) niin sitten kertyy 2,5/kk???

Alottajalle, juu on sulla lomaa mutta ei täyttä tietenkään.
Jos on töissä lomanmääräytymiskauden alusta asti eli 1.4. niin kertyy 2,5 pv/kk muuten 2pv/kk. Kun tuo 2,5 pv kertyy koko kauden sulla on 30pv lomaa joista 24 pv kesälomaa ja 6pv talvilomaa, hyvä muisti sääntö kun sulla on ollut täysi kesäloma on sulla seuraavana talvena talviloma
 

Yhteistyössä