Ampiaisia yöllä ?!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vai ovatko herhiläisiä? Eikö ampiaisten pitäisi nukkua ?
Tilanne on siis tämä. Asun kerrostalon 2 krs. Päivällä on ihan rauhallista..mutta kun koittaa yö ja tulee pimeää niin silloin se alkaa ! Laitoin jo pari päivää sitten joka ikkunaan verkot, mutta silti niitä tunkee keittiöön. Ovat isompia kuin perusampparit ja takaosa tumma/ musta.
Katselin keittiön ikkunan verkkoa niin nIitä lenteli siihen kiinni ulkoapäin monta yhtaikaa. Alaovella käydessä tuossa 02 aikaan niitä Piruja pörräsi siinä ovella.

Mitä hittoa...onko muilla tätä ongelmaa ?
 
vierailija
Me asutaan myös kerrostalossa ja 3:ssa kerroksessa. Meillä tulee ihan tohon parvekkeelle pitkin päivää ihan normi amppareita. Sitä vaan oon ihmetelly, että miks ihmeessä ne on niin saamarin aggresiivisia? Vaikkei etes huido tai mitään. Ite kyl pelkään noita ja kaikkia muitakin ihme pörriäisiä paljon. Mä oon lähestulkoon kokeillu kaikki myrkyt jo ja oon jo luovuttanu. Ne mihkään tosta katoo. Ei onnistu meillä toi parvekkeen oven auki pitäminen ne puskee samantien sisälle.

Mulla ei oo hajuukaan, että miten ja millä noi sais hävitettyä tehokkaasti tuolta. Mielenkiinnolla otan vinkkejä vastaan. Sori ap, musta ei tainnu kauheesti kyl apua olla.
 
vierailija
Mulla ei oo hajuukaan, että miten ja millä noi sais hävitettyä tehokkaasti tuolta. Mielenkiinnolla otan vinkkejä vastaan. Sori ap, musta ei tainnu kauheesti kyl apua olla.
Eihän sinulla ole siellä mitään makeaa houkuttelemassa niitä, kuten jokunen tippa juotavaa lasin pohjalla, sokerin murusia, hedelmiä tms?

Suihkutettava Raid tappaa hyvin. Tulee mieleen, kuinka anopilla ampiaiset yritti rakentaa pesää kerrostalossa makuuhuoneen kristallilamppuun, kun ikkuna oli auki :confused:
 
ampiaiset ovat jostain syystä nyt etuajassa sekaisin & agressiivisia! olin kaverin kanssa terassilla ja tunkivat oluttuoppiin, vaikka yleensä kalja ei niitä kiinnosta.. ja mies kun grillasi, änkesivät järsimään makkaroita! :O
 

Yhteistyössä