Anemiasta

Pojallamme (16kk) todettiin anemia ja joudun hänelle antamaan extra rautaa päivittäin. Nyt tiedustelisin että onko muita kohtalotovereita?
Poikamme syö kaikkea ja on todella hyvä syömään. Olen aina pitänyt huolen että saa hedelmiä, vihanneksia, lihaa, kalaa, kanaa tarpeeksi, mutta anemia tuli jokatapauksessa. Sitten luin netistä että maito huonontaa raudan imeytymistä vereen, että ruoan kanssa pitäisi aina tarjota vettä, niin olen tehnytkin mutta olen jälkiruoaks antanut jugurttia....ja aamulla sitten puuron teen maitoon ja illalla annoin illallisen kanssa ruokajuomaks pikkasen maitoo...eli nyt muutin koko systeemin että aamulla teen puuron veteen ja annan maidon puolta tuntia ennen puuroa, sitten lounaalla vettä ja hedelmiä jälkkärix, maitotuotteita välipalaks ja illallisella vettä. Just ennen nukkumaan menoa annan maidon taas. Katotaan miten käy, uusi tarkastus on 2vkon päästä. Miten teillä?

 
twintwin
Moi!

Vähän siltähän tuo vaikuttaa, ettei näiden sivujen lukijoilla ole omakohtaista kokemusta lapsen anemiasta. Kyllähän täällä yleensä aika nopeasti tukea ja kommentteja saa.
Ajattelin vaan sanoa, että tuo, mitä kerroit ruokavalion muutoksesta, vaikutti ihan hyvältä.
Eikös rautatabletit suositellakin otettavaksi n.pari tuntia ennen ruokailua just sen imeytymisen maksimoimiseksi - mitä nyt raskausajalta muistelen... ;)
 

Yhteistyössä